Магістри Філол. ф-т
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Магістри Філол. ф-т за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 40
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Автор у києворуській літературі ХІ-ХІІ ст.: умови здійснення творчого процесу в агіографічних творах(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Бурдіян, Катерина ОлександрівнаЛітература Київської Русі – підґрунтя літератури нової і новітньої, важливий етап становлення мистецтва слова України. Ця творчість, виняткова і самобутня, привертала і привертає увагу дослідників мистецтва слова, котрі, попри тривалість процесу, продовжують відкривати в ній усе нові й нові аспекти, котрі, безперечно, варті уваги медієвістів та й інших істориків літератури. Одним із таких аспектів наукового осмислення є категорія автора. Дослідження специфіки його втілення має свої нюанси, зумовлені, передусім, історичними обставинами епохи, в яку, власне, і створювався твір. Історія зберегла декілька імен києворуських авторів, які стали частиною української історії. Так, один із перших творів Києворуської держави літопис «Повість минулих літ» розпочав писати Нестор Літописець, чернець Києво-Печерської лаври, пізніше канонізований церквою. Відомий твір ораторського мистецтва «Слово про Закон і Благодать», виголошений на честь відкриття Софії Київської, приписують першому руському митрополиту Іларіону. Автор перлини києворуської літератури «Слово про похід Ігорів» невідомий, його імʼя, на жаль, не збереглося, однак численними версіями того, хто міг бути автором цього художнього твору, сповнені наукові праці від давнини до сучасності в багатьох країнах світу. Проте в більшості випадків автор твору в літературі Київської Русі анонімний. Разом із тим індивідуальність автора-творця твору тут вторинна, а первинною є його «збірна» природа. Як писав дослідник О. Александров, авторство в середньовічному тексті особливе: не анонімне, не індивідуальне, а винятково збірне, воно не передбачає момент завершеності, бо весь час підключає аспект змін, доповнень, читацького і редакторського впливу, тож реальний автор у цій ситуації перебуває в такій собі позиції позазнаходження» [2, с. 56]. Усі ці аспекти накладають особливу відповідальність дослідника-науковця, який береться їх вивчати. У нашій дипломній роботі ми будемо вивчати своєрідність категорії автора в агіографічних творах епохи Київської Русі, а саме житіях.Документ Андрій Кузьменко (Кузьма Скрябін): поетика прози та поезії(Одеській національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Пономарьова, Яна ЄвгенівнаПостмодернізм як явище літератури та культури в цілому є неохопним та різноманітним у своїх конкретних виявах. Це певний стан душі, який характеризується критичним і водночас іронічним поглядом на світ людей та природнє довкілля.Документ Астрономічний лінгвокультурний код у слов'янській і румунській фразеології(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Арікова, Наталя ІскандерівнаФразеологія – мовна та культурна скарбниця нації, джерело її невичерпного творчого потенціалу. Саме фразеологізми приховують у собі давні уявлення людини про навколишній світ. Дослідженням фразеологізмів у межах лінгвокультурних та етнокультурних кодів присвячено докторські дисертації таких вітчизняних науковців, як Л. В. Савченко [39], Н. Г. Арефьєва [4], Н. Д. Коваленко, яка виокремлює коди культури на широкому фразеологічному матеріалі територіального українського мовлення [19]; кандидатська дисертація І. С. Чибор [48]. Представлено дослідження фразеологізмів у межах окремих лінгвокультурних кодів на матеріалі різних мов, див., наприклад, статтю О. П. Матузкової і І. В. Дібрової [29].Документ Базові методи побудови і підтримки іміджу військового: комунікативний аспект(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Мороз, Анастасія СергіївнаНаразі Україна перебуває у стані гібридної війни із країною-агресором і максимальної ваги у науковому світі набувають дослідження, присвячені проблемам інформаційного протиборства та маніпуляцій (див. праці А. Ковалевської-Славової, Т. Ковалевської, О. Барда, Я. Зодерквіста та ін.). Принципово важливою складовою такої парадигми, яка, очевидно, є максимально сугестивною, тобто впливовою, є публічна комунікація (див. праці Р. Ділтса, Р. Бендлера, Дж. Гріндера, А. Ковалевської-Славової, Т. Ковалевської, Дж. О’Коннора, Дж. Сеймора, І. Шкіцької, О. Щербак, та ін.), а її невід’ємним компонентом, наряду із адресатом, власне повідомленням, каналом передачі інформації, фідбеком, бар’єрами та фільтрами комунікації, – адресант, або ж спікер, який транслює відповідні меседжі.Документ Емоційно-експресивна лексика як засіб увиразнення індивідуальної мовної картини світу М. Коцюбинського (на матеріалі новел "Цвіт яблуні"), "На камені", "Інтермеццо"(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Бондаренко, Анастасія МиколаївнаМовлення та художня література неможливі без емоцій. Саме тому слова перебирають на себе емоції, які вони позначають і про які інформують. В українській мові є лексика, призначена для вираження емоції, в першу чергу, прикметники і прислівники, які виявляють різнобарвніст емоційної семантики. Емоція представлена в різноманітних логічних і емоційних реакціях людини, які виникають при порівнянні оточуючої дійсності з ідеалізованою моделлю світу. Основою лінгвістичних досліджень, без сумніву, мають бути психологічні критерії характеристики й класифікації емоцій. Хоч, звичайно, повна одностайність психологів у розмежуванні почуттів за певними групами відсутня. Зокрема, це стосується проблеми віднесення емоцій до позитивних чи негативних.Документ Есеїстичні техніки І. Лучука (за матеріалами збірки "Сумніви сорокалітнього")(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Грибкова, Ірина ІванівнаАктуальність роботи. Художня творчість – один із способів, за допомогою якого людина пізнає та засвоює дійсність. В основі художньої творчості лежить принцип естетики: мистецтво є пізнавально-оцінним відображенням дійсності. Художній образ – одне з найбільших досягнень суспільної сутності мови, що дозволяє більш ефективно та емоційно-експресивно передати їх задум і своє ставлення до зображуваного.Документ Жанри літературної казки в російській літературі перших десятиліть XX століття (Ф. Сологуб, Л. Чарська, М. Горький, Є. Шварц)(Одеській національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Цюцзюй ВанБудь-якій людині властиво сподіватися на диво, чекати на зустріч з ним. Тому без казок, у яких героїв очікує несподіване, дивовижне, чарівне, і, що не менш важливо, завжди перемагає добро, важко уявити собі коло читання людей з самого їхнього дитинства і до похилого віку.Документ Жанрово-стильові особливості роману О. Слоньовської "Дівчинка на кулі"(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Липова, Аліна ОлегівнаОльга Володимирівна Слоньовська - українська поетеса, професор кафедри української літератури Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. Автор 50 книг і 100 наукових статей. Серед великого літературного доробку О. Слоньовської - роман «Дівчинка на кулі» - 50-та її книжка (за словами самої авторки), виявилася кращою серед кращих і була відзначена премією «Коронація слова» у 2012 році в номінації «Романи». [29; с.95]Документ Жанрові особливості роману "Анна Київська - королева Франції" В. Черемиса(Одеській національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Рибак, Ганна СергіївнаАктуальність дослідження. Концепція розвитку української літератури, інтегрованої у світовий культурний простір, на ХХ-ХХІ ст. висуває потребу конструктивного переосмислення минулого. Саме тому на сьогодні історична проза по-новому інтерпретує вітчизняну історію та її ключові постаті.Документ Композиція та образна система збірки С. Процюка "Гіркий світ, солодкий світ"(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Балдіна, Антоніна БорисівнаТворчість Степана Процюка, лауреата премії «Журнал Кривбасу», премії «Благовіст», премії імені Івана Франка є знаковою в сучасній українській літературі. «Проза письменника репрезентує особливий вияв неомодерного дискурсу, зберігаючи структурні особливості постмодерних текстів: формально уможливлюючи розмову про постмодерний роман, у якому здійснено відхід від центризмів, змістово тексти Степана Процюка демонструють орієнтованість на психологізм та внутрішню аксіологію, які становлять ядро ідейно-тематичних пошуків художнього мислення автора» [47, с. 6], – писав про нього Богдан Стрільчик. Неперевершений майстер психологічної та автобіографічної прози, Степан Процюк відомий також як автор есеїстичних текстів, нарисів тощо. Крім того, митець часто дає інтервʼю, котрі за своєю суттю є гібридними творами, адже в них потужне есеїстичне начало [див. 57]. Саме есеїстичні збірки активно друкувалися вітчизняними видавництвами в останні роки, привертаючи увагу шанувальників творчості іванофранківського митця і дослідників сучасної літератури загалом. Збірки «Канатоходці», «Аналіз крові», «Гіркий світ, солодкий світ», «Відкинуті і воскреслі», «Тіні зʼявляються на світанку» – ось далеко не повний перелік книг есеїстики С. Процюка, котрі побачили світ в Україні останнім часом.Документ Комунікативні стратегії ведучих історико-краєзнавчих російськомовних теплограм міста Одеси(Одеській національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Завальська, Любов ВолодимирівнаАктуальність магістерської роботи. Домінування у мовознавстві останніх десятиліть антропоцентричного підходу зумовило актуалізацію комунікативно скерованих наукових розвідок, що висвітлюють різні типи дискурсу.Документ Концепт "увічливість" в мовній картині світу українців (на матеріалі сучасного українського медійного дискурсу)(Одеській національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Йожиця, Анастасія ОлександрівнаУ центрі уваги сучасного мовознавства знаходяться проблеми по’вязані з відображенням національної культури у мові.Документ Лексико-семантичне хроматонімів у романі Ліни Костенко "Маруся Чурай"(Одеській національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Олійник, Юлія ВячеславівнаПроблема виявлення семантичної структури слова в художньому тексті, актуалізація одного із значень – один із важливих аспектів вивчення системних зв’язків у лексиці.Документ Лексико-семантичний та асоціативний аспекти глютонімів (на матеріалі говірок смт Арбузинка і Костянтинівка Арбузинського р-ну Миколаївської області)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Андронатій, Анна ЕдуардівнаАктуальність обраної теми полягає в тому, що лексика на позначення страв і напоїв є невід’ємним складником мовної картини світу. Важливим завданням сучасного мовознавства залишається дослідження говіркової лексики, яка відтворює архетипні уявлення нації, нашарування культур та епох, зміни в побуті народу.Документ Леся Українка і польська література: культурні універсалії(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Турчук, Ольга ОлександрівнаНайчастіше зв’язки письменника з європейською літературою розглядалися через звернення до символічної естетики, романтичних і біблійних традицій чи міфологічного коду. Дивлячись на спільності між творчістю автора «Кассандри» та європейською літературою, Євлалія Папля робить висновок: «Критичні праці Лесі, як правило, порівняльного характеру та розглядають явища з точки зору історико-літературного процесу, у контексті літературної карти Європи. Широкі зацікавлення української письменниці західною культурою позначилися на її художній творчості» [2, 173]. Ранньохристиянська «катакомбна» культура також була постійною точкою відліку. Нещодавно в «Українському палімсесті» Оксана Забужко розширила цей горизонт посилань на польський контекст. Посилаючись на власний читацький досвід, письменниця підкреслила: «Quo vadis» Генрика Сенкевича виявилося важливим прочитанням, коли мені було чотирнадцять-п’ятнадцять років. Я думаю, що важливу роль у цій рецепції відіграв опис ранньохристиянської культури, яка була не лише невідома, але й заборонена в Радянському Союзі. Але у Лесі Українки атмосфера, пов’язана з християнством, була давнішою, і Сенкевич показав цінності раннього християнства з позиції близької людини. Лаконічний вислів сучасного українського письменника цікаво запускає польські контексти, пов’язані з творчістю автора «Оргії». Перш за все, це показує механізм зв’язків, можливість паралельного читання, взаємозбагачення, а також уваги до відмінностей.Документ Методика викладання основ літературознавства в аудиторії студентів-іноземців(Одеській національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Tombulatova, Iraida I.Актуальність дослідження. Питання інтеграції до системи світової освіти на гідному рівні передбачає співпрацю у секторі забезпечення навчанням іноземних студентів.Документ Мовленнєва поведінка учасників реаліті-шоу: конфліктні стратегії й тактики(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Ткаченко, Єлизавета ЮріївнаПочинаючи з середини ХХ ст. відбувається активний розвиток науково- практичного осмислення конфліктів. Міжособистісному конфлікту присвячена значна кількість робіт конфліктологів, зокрема вітчизняних (О. Бандурко, Л.Білоконенко, І.Ващенко, Л. Герасіна, С.Гиренко, В. Друзь, О. Кисельова, В.Петрюх, С.Форманова та ін.) і зарубіжних (Д. Беллафіоре, К. Боулдінг, М.Дойч, Р. Уолтон, Д. Уікс та ін.) конфліктологів.Документ Мотив відкладеного пострілу у творах О. С. Пушкіна та О. М. Сомова(Одеській національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Ся ТінВ центрі нашої уваги твори двох письменників, творчість яких належить дуже складний, і в той же час важливій стадії розвитку російської літератури, першої половини ХІХ століття.Документ Мотив двійництва в "Двоє на березі" В. Шевчука(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Безрук, Марія ВолодимирівнаАктивізація інтересу науковців до проблеми двійництва (про що свідчить поява значної кількості наукових публікацій саме за цією проблематикою) обумовлена перш за все тим антропологічним зворотом, котрий є однією з головних ознак сучасної науки (і не тільки гуманітарної спрямованості). Звернення до феномену двійництва у художній літературі провокує постановку таких питань, як «а що таке дійсність і чи є вона взагалі?», «у якому просторі ми знаходимось, і чи є якісь інші простори, де також існує хтось схожий на нас», «хто такий Я і як сприймають інші моє Я?». Таким чином звернення до вивчення феномену двійництва в літературі (в тому числі й сюжетного мотиву зустрічі двійників) виводе на новий рівень осмислення проблем не тільки суто літературознавчого характеру, але й психологічного, феноменологічного, культурологічного.Документ Нейролінгвістичні аспекти впливу у воєнному інфопросторі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Нестерчук, Ольга ВалеріївнаРеклама вже давно увійшла в наше життя, і навіть страшні часи війни з російськими окупантами не знищили цей важливий сегмент суспільного буття, оскільки країна попри все має бодай підтримувати економіку, а саме реклама як специфічна форма комунікації скерована на інформування про наявність певних товарів і послуг та на створення мотивації до купівлі рекламованого товару чи послуги, тобто є потужним важелем розвитку економічних відносин: «реклама — це система економічних відносин, яка пов’язана з намаганням господарюючих суб’єктів (рекламодавців) впливати на попит шляхом розширення меж усвідомлення споживної вартості (корисності) товару / послуги через надання додаткової інформації про різноманітні кількісно-якісні характеристики товару / послуги споживачами» [Вітренко]. Проте, як і всі галузі суспільного життя під час війни, реклама зазнала істотних змін як у жанровій специфіці, так і в суто мовному оформленні, зокрема в доборі характерних для будь-якої реклами сугестійних (впливових) елементів та моделей. Тому метою нашої роботи є виявлення таких змін та поснення їхньої комунікативної природи насамперед в аспекті жанрової специфіки (пріоритети її контенту) та впливової потужності (пріоритети її сугестійних елементів). Досягнення поставленої мети передбачає необхідність виконання таких завдань: 1) з’ясування змін актуальних рекламних жанрів на прикладі комерційної і соціальної реклами; 2) встановлення тематики актуального контенту у межах виокремлених рекламних жанрів; 3) виялення характерних мовних ознак у створенні таких жанрів; 4) опис специфічних впливових трансформацій, представлених у рекламному слоганіміконі, оскільки «Рекламне мовлення є характерним різновидом текстів сугестивного характеру ...., що доводить наявність специфічних ознак, серед яких висока образність, використання слів із дифузною та найчастіше репрезентативно маркованою конкретною семантикою, і визначає високий рівень психоактивності його елементів, орієнтованих на субдомінантне сприйняття» [Кутуза 2015, с. 92]; 5) порівняння жанрової та впливової специфіки соціальної та комерційної реклами довоєнного періоду та в інфопросторі війни.