Психологічні науки
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Психологічні науки за browse.metadata.dateaccessioned
Зараз показуємо 1 - 20 з 318
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Tolerance and intercultural competence: cross-cultural perspective.(Одесский национальный университет имени И. И. Мечникова, 2010) Dunaieva, Larysa M.; Smokova, Liudmyla S.; Смокова, Людмила Степанівна; Дунаєва, Лариса МиколаївнаToday, in the world of globalization and mass mobility, appears the increasing need to study intercultural effectiveness in terms of cross-cultural contact. It is of great importance to explore not only the process of entering into the new culture, the accessible opportunities and the choices that a person makes, but also the result of all this, i.e. the consequences.Документ Психодиагностика индивидуально-типологических особенностей личности(Одесский национальный университет имени И. И. Мечникова, 2013) Акимова, Лариса Наумовна; Мостовая, Татьяна Дмитриевна; Акімова, Лариса Наумівна; Мостова, Тетяна Дмитрівна; Akimova, Larysa N.; Mostova, Tetiana D.Учебно-методическое пособие предназначено для студентов, обучающихся по специальности «Психология». Основным содержанием данного учебного пособия является инструментальный блок, представленный наиболее известными, адаптированными русскоязычными версиями опросников для диагностики темперамента. В нем также рассмотрены структурные компоненты темперамента и психодинамические свойства, определяющие содержание шкал индивидуально-типологических опросников. Практическая значимость учебного пособия заключается в возможности его использования как для практической, психодиагностической работы студентов и психологов ? практиков, так и для углубления теоретических представлений по психодиагностике индивидуально-типологических особенностей личности.Документ Сімейні детермінанти формування особистості дитини(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2012) Кіреєва, Зоя Олександрівна; Kireieva, Zoia O.Навчально-методичний посібник містить тези основного теоретичного матеріалу спецпрактикуму «Сімейні детермінанти формування особистості дитини» та практичні завдання і питання, які сприятимуть глибокому володінню матеріалом, що дозволяє студенту отримати практичні навички в галузі сімейного консультування. Особлива увага приділена: структурі родини, основним етапам сімейного консультування, взаємовідносинам між батьками та дітьми, цілям невірного поводження дітей і підлітків, типам сиблінгових позицій дітей у родині і стилям їх поводження у дорослому віці. Навчальний посібник адресований студентам психологічного відділення ОНУ імені І.І. Мечникова та практикуючим психологам.Документ The course of lectures of general psychology(Odessa I.I. Mechnikov National University, 2016) Budiianskyi, Mykola F.; Vishtalenko, E. D.; Yunh, Nataliia V.; Будіянський, Микола ФедоровичIn the study of this subject it is advisable to focus on two main issues: 1. The definition of psychology as a science and the emergence of the subject of psychology. 2. Evolution psychic and mental reflection is a subjective reflection of the objective worldДокумент The course of lectures of general psychology(Odessa I.I. Mechnikov National University, 2017) Budiianskyi, Mykola F.; Vishtalenko, E. D.; Yunh, Nataliia V.; Будіянський, Микола ФедоровичTo begin studying such a psychical process as "Perception" it is necessary to clear up the idea of the following positions: the essence of perception process, apperception as the man’s past experience and perception as a reaction of grasping and reaction of the detailed vision. I.M. Sechenov stated that interconnection of feelings is perception itself. However it is a simple set of various feelings that gives complete perception of object or phenomenon to the man. Between feelings there are certain intercommunications, and this task is executed by analyzers. Thus between corresponding centers in a cortex there are temporal nervous connections exactly how they exist really in an object or phenomenon. Consequently, feeling and perception is links of single process of perceptible cognition.Документ Кризове консультування : методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Кризове консультування» для здобувачів ступеня вищої освіти «магістр» І року навчання спеціальності 053 Психологія(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Гусакова, Марина Петрівна; Gusakova, Maryna P.Дисципліна «Кризове консультування» є спецкурсом за вибором для магістрів-психологів. Дана дисципліна об'єднує в собі інтегроване і поглиблене вивчення методології, теорії і практики, різних підходів у кризовій психології та консультуванні та продовжує формування консультативної компетентності студентів.Документ Психологічна компетентність психолога : методичні вказівки для студентів 3 курсу напряму підготовки 6.030102 Психологія(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Барінова, Ліна ЯківнаМетодичні вказівки складаються з тем практичних занять, їх планів і завдань для студентів, та списку літератури. Дані вказівки спрямовані надати повну інформацію щодо теоретичних аспектів та практичних завдань щодо підготовки студентів до вивчення відповідного курсу.Документ Написання та оформлення курсових та дипломних робіт для здобувачів ступенів вищої освіти “Бакалавр” та “Магістр” спеціальності 053 “Психологія”(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Кононенко, Оксана Іванівна; Гусакова, Марина Петрівна; Коваль, Ганна Шамілівна; Kononenko, Oksana I.; Gusakova, Maryna P.; Koval, Hanna Sh.Розглядається питання щодо структрури, оформлення та написання курсових та магістерських робіт. Наведені правила та вимоги Міністерства освіти і науки до курсової та магістерської роботи. Методичні вказівкеи адресовано студентам та викладачам спеціальності психологія та соціальна робота.Документ Анатомия и морфология центральной нервной системы(2018) Псядло, Эдуард Михайлович; Псядло, Едуард Михайлович; Psiadlo, Eduard M.Настоящее издание содержит краткий учебно-образовательный материал по курсу анатомии и морфологии ЦНС, как основной биологической и медицинской дисциплине, составляющей фундамент естественно-научной подготовки и мировоззрения психологов. Позволит студентам изучить ряд вопросов, связанных с: особенностями строения и свойств нейронов и нервной ткани; структурой межнейрональных связей; морфофункциональной организацией отделов нервной системы; закономерностями дифференцировки и созревания нервной системы в онтогенезе; эволюции возникновения, развития и функционирования психики человека. Учебное пособие «Анатомия и морфология центральной нервной системы» ориентировано на студентов факультета «психология и социальная работа», аспирантов и специалистов, в области психологии, педагогики и социальной работы.Документ Методичні рекомендації з організації самостійної роботи студентів при вивченні курсу «Психологія професійної діяльності»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Шрагіна, Лариса Ісаківна; Shragina, Larisa I.Мета даних методичних вказівок полягає в допомозі студентам 5 курсу денного та 4 курсу заочного відділення при організації їх самостійної роботи в оволодінні навчальним матеріалом до дисципліни «Психологія професійної діяльності». В методичних вказівках представлена найбільш важлива інформація, необхідна студентам для продуктивного засвоєння курсу. У вказівках, разом с теоретичною інформацією, містяться питання для самоперевірки і рекомендована література, за допомогою якої студенти зможуть поглибити свої знання по основам професійної діяльностіДокумент Сучасна психологія: сучасні розробки(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Яремчук, Оксана Василівна; Yaremchuk, Oksana V.У навчально-методичному посібнику висвітлюються сучасні тенденції в розвитку соціальної психології. Викладений у ньому теоретичний матеріал і практичні завдання можуть бути використані у самостійній та індивідуальній науково-дослідній роботі студентів. Це допоможе викладачам забезпечити практичну спрямованість вивчення соціальної психології. Посібник стане в пригоді при підготовці психологів, а також студентів інших гуманітарних спеціальностей, що вивчають курс «Соціальна психологія».Документ Навчально-методичні рекомендації до курсу " Клінічна психологія " спеціальність: 053 - Психологія(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Родіна, Наталія Володимирівна; Rodina, Nataliia V.Навчально-методичні рекомендації складені для студентів, що навчаються за фахом 053 Психологія. Основною метою є формування у студентів теоретичних та практичних основ клінічної психології, розуміння історії розвитку і структури сучасних знань у галузі даної науки, значення взаємозв’язку теоретичних та практичних знань, їх прикладної значущості в рішенні питань з інших галузей психології, медичної психології, нейропсихології, патопсихології, психіатрії, вікової психології, педагогіки, психофізіології. Клінічна психологія – галузь, яка суміжна водночас клінічній медицині та психології. Це відбивається як в самій назві, так і в змісті даної дисципліни. Актуальність вивчення клінічної психології обумовлена рішенням завдань сучасної психологічної практики, яка вимагає підтримки або відновлення психічного здоров'я людини, яке найбезпосереднішим чином впливає на загальне самопочуття і відповідно на оптимальне психологічне і соціальне функціонування людини. У вітчизняній і зарубіжній клінічній психології (Карвасарский Б. Д., Лакосина Н.Д., Ушаков Г.К., Менделевич В.Д., Сидоров П.И., Парняков А.В., Тодд Дж., Богарт А.К., та ін.) і суміжних їй наукових дослідженнях і практиці накопичено багатий клінічний матеріал, який дозволяє вивчати закономірності виникнення і перебігу порушень психічного здоров'я і окремо взятих психічних функцій. Особливе місце серед досліджень посідає вивчення методів психологічної допомоги при вирішенні задач реабілітації і корекції психічних і психосоматичних розладів.Документ Навчально-методичні рекомендації з дисципліни "Методологія та організація наукових досліджень" Спеціальність: 053 - Психологія Галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Родіна, Наталія Володимирівна; Rodina, Nataliia V.Навчальний курс «Методологія та організація наукових досліджень» є одним із курсів циклу фундаментальної підготовки магістрів психологів. Головною метою курсу є цілісне викладання проблем методології та формування системи теоретичних та практичних знань з організації наукових досліджень та придбання навиків проведення самостійних наукових досліджень. Світовий досвід показує, що успіх наукового дослідження визначається здатністю науковця проводити системній аналіз теоретичних та емпіричних даних за допомогою сучасних статистичних програмних пакетів саме тому навчальний курс «Методологія та організація наукових досліджень» є актуальним, має велике практичне значення, спрямований на систематизацію вже отриманих знань та знайомство студентів з методологічними, методичними та понятійними засадами наукових досліджень. Мета підготувати магістрів до майбутньої наукової та практичної діяльності та взаємодії з досліджуваним контингентом. Завдання: сприяння формуванню компетенцій створювати стратегію психологічної наукової діяльності. - здатність розробляти системний підхід до наукового психологічного дослідження. - усвідомлення закономірностей наукової та практичної діяльності у професійному становленні. Процес вивчення дисципліни спрямований на формування елементів наступних компетентностей: а) загальних (ЗК): КСО.4 - здатність до критичного аналізу, оцінки і синтезу нових та складних ідей; КСО.8 - знання сучасної системи організації та управління наукових установ та ВНЗ; КСО.10 – здатність до самостійної науково-дослідної діяльності, кваліфіковане узагальнення наукових і експериментальних даних, самостійна підготовка публікацій у вітчизняних та зарубіжних виданнях, патентування отриманих досягнень.Документ Практикум по психологии внимания(2019) Псядло, Эдуард Михайлович; Псядло, Едуард Михайлович; Psiadlo, Eduard M.Практическое пособие соответствует программе курсов “Общая психология”, “Психодиагностика”, “Психологический профессиональный отбор”. Представленные в практикуме теоретические и методологические положения, методики и тесты, организация экспериментов и их интерпретация, предназначены для психологов, врачей-психофизиологов, студентов биологических, медицинских и психологических факультетов ВУЗов, специалистов в системе «Traffic Psychology», в рамках повышения квалификации и специализации. Предназначен для формирования навыков работы с конкретными методиками и тестами исследования аттенционных и смежных качеств человека, а также как справочное пособие (с прилагаемым полномасштабным стимульным материалом). В него включены классические бланково-аппаратные методики и тесты исследования внимания, а также краткое теоретическое обоснование и анализ основных понятий по данной теме. The Practical Guide complies with the programs of the courses General Psychology, Psychodiagnostics, Psychological Professional Selection. The theoretical and methodological provisions presented in the workshop, methods and tests, the organization of experiments and their interpretation, are intended for psychologists, psychophysiologists, doctors, students of biological, medical and psychological faculties of universities, specialists in the «Traffic Psychology» system, within the framework of advanced training and specialization.Документ Темперамент и характер в истории медицины и психологии(2019) Псядло, Эдуард Михайлович; Псядло, Едуард Михайлович; Psiadlo, Eduard M.Учебно-справочное пособие посвящено истории зарождения и развития учения о темпераменте и характере в философии, медицинской, психологи- ческой и педагогической науках со времен античности до наших дней. Не предназначено для системного изучения. Предполагается, что читатель уже знаком с основами курса психофизиологии и дифференциальной психо- логии. Обширный список литературы, перечень вербальных тест-опросников и проективных техник позволит заинтересованному читателю непосред- ственно обратиться к первоисточникам, в полной мере изучить состояние вопроса, сформировать свое собственное суждение и освоить практические психодиагностические навыки. Учебное пособие ориентировано на студентов ВУЗов и факультетов по- следипломного образования, аспирантов, психологов, медиков и биологов, специалистов в области социально-педагогических и профориентационных служб. Training manual, dedicated to the history of the origin and development of the theory of temperament and character in philosophy, medical, psychological and pedagogical sciences from antiquity to the present day. This publication will provide the opportunity to further learn many different opinions, some facts, conflicts and upheavals throughout the long history of the study of temperament and character. Extensive bibliography (over 300) will allow the interested reader to go directly to the original sources to fully explore the state of the question, form your own judgment and learn practical skills psychodiagnostic. The author also hopes that this paper will not only guide and in-depth knowledge of the generator foundations of psychology and valeology, but will use her knowledge gleaned from his practice in research, professional and educational activities.Документ Основи психіатрії(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Барінова, Ліна Яківна; Barinova, Lina Ya.Методичні рекомендації складаються з тематики лекцій, практичних занять, методичних вказівок до вивчення тем, завдань для самостійної підготовки та списку літератури з дисциплини «Основи психіатрії». Дані методичні рекомендації надають повну інформацію щодо теоретичних аспектів та практичних завдань для підготовки студентів до вивчення відповідного курсу «Основи психіатрії».Документ Загальна та вікова психологія(2019) Мартинюк, Юлія Олександрівна; Martyniuk, Yuliia O.Методичні рекомендації з курсу «Загальна та вікова психологія» розроблені кафедрою загальної психології і психології розвитку особистості на основі освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів відповідно до навчального плану для спеціальності 102 "Хімія" очної та заочної форми навчання. Згідно з навчальним планом вивчення «Загальної та вікової психології» здійснюється на 1-му курсі очної та заочної форми навчання. Мета вивчення курсу "Загальна та вікова психологія" – допомогти студентам засвоїти теоретико-методичні підходи, надати студентам фундаментальні знання та розкрити закономірності функціонування та проявів психіки людини, провести аналіз закономірностей функціонування психіки на різних етапах розвитку людини, сприяти на цій основі підвищенню загальнокультурного рівня студентів, допомогти розумінню ними власної індивідуальності й розкриттю творчого потенціалу. До завдань курсу «Загальна та вікова психологія» належать: – розширення світоглядного і професійного горизонту в результаті ознайомлення з розвитком психології як науки та її галузей: загальної та вікової психології; – формування уявлення про психічну активність як засіб відображення та перетворення навколишнього світу; аналіз закономірностей функціонування психіки в онтогенезі; – ознайомлення з структурними компонентами психіки та їх взаємозв'язком; – формування студентами навичок свідомого самоконтролю та саморегуляції власних психічних станів та поведінки; – набуття студентами знання вікових закономірностей розвитку, розуміння особистісних особливостей розвитку людини, знання про новоутворення і діяльність в той чи інший віковий період. Організація навчального процесу здійснюється за кредитно-модульною системою відповідно до вимог Болонського процесу. Засвоєння теми (поточний контроль) контролюється на практичних (семінарських) заняттях відповідно до конкретних цілей. Застосовуються такі засоби діагностики рівня підготовки студентів, як розв’язування ситуаційних задач, підготовка рефератів, проходження індивідуальних тестових завдань, тощо. Оцінка успішності студента з дисципліни виставляється за багатобальною шкалою з урахуванням оцінок засвоєння окремих тем. Після вивчення курсу «Загальна та вікова психологія» студент повинен знати: – предмет, основні категорії, принципи та методи психології як науки; структуру та логіку побудови психологічних досліджень, особливості зв’язку психології з іншими науками, предмет вивчення її основних галузей; – історію розвитку психології як науки та місце загальної та вікової психології в системі психологічних знань; визначення поняття «психіка», її функції та структуру; – зміст і механізми роботи інтелектуальної, афективної та вольової сфер особистості; – характеристику понять «індивід», «особистість», «індивідуальність», темперамент», «характер; специфіку розвитку та проявів психічних властивостей людини; – загальнотеоретичні проблеми психології розвитку; – закономірності, рушійні сили, показники розвитку індивіда та особистості на різних вікових етапах; сучасні умови розвитку дитини й дорослої людини.Документ Методологія та організація наукових досліджень(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Родіна, Наталія Володимирівна; Rodina, Nataliia V.Навчальний курс «Методологія та організація наукових досліджень» є одним із курсів циклу фундаментальної підготовки магістрів психологів. Головною метою курсу є цілісне викладання проблем методології та формування системи теоретичних та практичних знань з організації наукових досліджень та придбання навиків проведення самостійних наукових досліджень. Світовий досвід показує, що успіх наукового дослідження визначається здатністю науковця проводити системній аналіз теоретичних та емпіричних даних за допомогою сучасних статистичних програмних пакетів. Саме тому навчальний курс «Методологія та організація наукових досліджень» є актуальним, має велике практичне значення, спрямований на систематизацію вже отриманих знань та знайомство студентів з методологічними, методичними та понятійними засадами наукових досліджень. Мета: підготувати магістрів до майбутньої наукової та практичної діяльності та взаємодії з досліджуваним контингентом. Завдання: - сприяння формуванню компетенцій створювати стратегію психологічної наукової діяльності. - здатність розробляти системний підхід до наукового психологічного дослідження. - усвідомлення закономірностей наукової та практичної діяльності у професійному становленні.Документ Клінічна психологія(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Родіна, Наталія Володимирівна; Rodina, Nataliia V.Методичні рекомендації складені для студентів, що навчаються за фахом 053 «Психологія». Основною метою є формування у студентів теоретичних та практичних основ клінічної психології, розуміння історії розвитку і структури сучасних знань у галузі даної науки, значення взаємозв’язку теоретичних та практичних знань, їх прикладної значущості в рішенні питань з інших галузей психології, медичної психології, нейропсихології, патопсихології, психіатрії, вікової психології, педагогіки, психофізіології. Клінічна психологія – галузь, яка суміжна водночас клінічній медицині та психології. Це відбивається як в самій назві, так і в змісті даної дисципліни. Актуальність вивчення клінічної психології обумовлена рішенням завдань сучасної психологічної практики, яка вимагає підтримки або відновлення психічного здоров'я людини, яке найбезпосереднішим чином впливає на загальне самопочуття і відповідно на оптимальне психологічне і соціальне функціонування людини. У вітчизняній і зарубіжній клінічній психології (Карвасарский Б. Д., Лакосина Н. Д., Ушаков Г. К., Менделевич В. Д., Сидоров П. И., Парняков А. В., Тодд Дж., Богарт А. К., та ін.) і суміжних їй наукових дослідженнях і практиці накопичено багатий клінічний матеріал, який дозволяє вивчати закономірності виникнення і перебігу порушень психічного здоров'я і окремо взятих психічних функцій. Особливе місце серед досліджень посідає вивчення методів психологічної допомоги при вирішенні задач реабілітації і корекції психічних і психосоматичних розладів.Документ Загальна соціологія(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Аблов, Анатолій Федорович; Ablov, Anatolii F.Соціологія займає основоположне місце в системі знань про суспільство, виступає методологічною основою усіх суспільних та гуманітарних наук. Вона представляє собою сукупність багатоманітних теорій, концепцій, напрямків різного рівня, які містять певне наукове знання, доповнюють один одного, а водночас знаходяться в стані конкуренції. Саме соціологія на її вищому, загальному рівні формулює цілісне, системне знання про суспільство, його теорію притаманним їй методом та категоріально-понятійним апаратом, що лежить в основі суспільних та гуманітарних наук. Загальна соціологія представляє фундаментальні знання, теоретичні засади, на базі яких розробляються теорії середнього рівня, галузеві і спеціальні теорії, що виступають основою конкретних соціологічних досліджень емпіричного та прикладного характеру. Останні складають об’єктивно необхідну умову раціонального вирішення соціальних проблем сучасного суспільства, розвиток якого, як і усієї сукупності суспільних та гуманітарних наук, залежить значною мірою від стану фундаментальних соціологічних знань. Особливістю загально-соціологічних знань є те, що вони включають теорії, наукові знання, які є функціональними до певних соціальних явищ і соціальних проблем сучасності безпосередньо чи опосередковано через галузеві, спеціальні теорії, а тому при вивченні чи практичному їх застосуванні необхідно володіти знаннями як загальної, так і відповідної галузевої чи спеціальної соціології, з тим щоб обрати адекватну теорію щодо предмету дослідження чи практичного вирішення конкретної соціальної проблеми. Єдиної універсальної соціологічної теорії не існує. Сучасне фундаментальне соціологічне знання презентується усією багатоманітною сукупністю соціологічних теорій, визнаних науковою спільнотою.