Психологічні науки
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Психологічні науки за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 316
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Танец как психокультурный феномен и средство социальной коммуникации(Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського», 2008) Артюхина, Наталия Викторовна; Артюхіна, Наталія Вікторівна; Artiukhina, Nataliia V.Статья посвящена вопросу рассмотрения танца в качестве знаково-символического явления культуры, особого психокультурного феномена, который, в силу своей полифункциональности, способен содействовать процессу социальной коммуникации в историко-культурном континууме.Документ Корекція емоційних станів у дівчаток в молодшому шкільному віці (арт-терапевтичний підхід)(Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського», 2009) Артюхіна, Наталія Вікторівна; Лопатіна, К. О.; Артюхина, Наталия Викторовна; Лопатина, К. А.; Artiukhina, Nataliia V.; Lopatina, K. A.У статті обґрунтовується необхідність використання арт-терапевтичних методів у розробці ефективних технологій збереження здоров'я дітей молодшого шкільного віку.Документ Tolerance and intercultural competence: cross-cultural perspective.(Одесский национальный университет имени И. И. Мечникова, 2010) Dunaieva, Larysa M.; Smokova, Liudmyla S.; Смокова, Людмила Степанівна; Дунаєва, Лариса МиколаївнаToday, in the world of globalization and mass mobility, appears the increasing need to study intercultural effectiveness in terms of cross-cultural contact. It is of great importance to explore not only the process of entering into the new culture, the accessible opportunities and the choices that a person makes, but also the result of all this, i.e. the consequences.Документ Сімейні детермінанти формування особистості дитини(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2012) Кіреєва, Зоя Олександрівна; Kireieva, Zoia O.Навчально-методичний посібник містить тези основного теоретичного матеріалу спецпрактикуму «Сімейні детермінанти формування особистості дитини» та практичні завдання і питання, які сприятимуть глибокому володінню матеріалом, що дозволяє студенту отримати практичні навички в галузі сімейного консультування. Особлива увага приділена: структурі родини, основним етапам сімейного консультування, взаємовідносинам між батьками та дітьми, цілям невірного поводження дітей і підлітків, типам сиблінгових позицій дітей у родині і стилям їх поводження у дорослому віці. Навчальний посібник адресований студентам психологічного відділення ОНУ імені І.І. Мечникова та практикуючим психологам.Документ Психодиагностика индивидуально-типологических особенностей личности(Одесский национальный университет имени И. И. Мечникова, 2013) Акимова, Лариса Наумовна; Мостовая, Татьяна Дмитриевна; Акімова, Лариса Наумівна; Мостова, Тетяна Дмитрівна; Akimova, Larysa N.; Mostova, Tetiana D.Учебно-методическое пособие предназначено для студентов, обучающихся по специальности «Психология». Основным содержанием данного учебного пособия является инструментальный блок, представленный наиболее известными, адаптированными русскоязычными версиями опросников для диагностики темперамента. В нем также рассмотрены структурные компоненты темперамента и психодинамические свойства, определяющие содержание шкал индивидуально-типологических опросников. Практическая значимость учебного пособия заключается в возможности его использования как для практической, психодиагностической работы студентов и психологов ? практиков, так и для углубления теоретических представлений по психодиагностике индивидуально-типологических особенностей личности.Документ Сучасна психологія: сучасні розробки(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Яремчук, Оксана Василівна; Yaremchuk, Oksana V.У навчально-методичному посібнику висвітлюються сучасні тенденції в розвитку соціальної психології. Викладений у ньому теоретичний матеріал і практичні завдання можуть бути використані у самостійній та індивідуальній науково-дослідній роботі студентів. Це допоможе викладачам забезпечити практичну спрямованість вивчення соціальної психології. Посібник стане в пригоді при підготовці психологів, а також студентів інших гуманітарних спеціальностей, що вивчають курс «Соціальна психологія».Документ Методичні рекомендації з організації самостійної роботи студентів при вивченні курсу «Психологія професійної діяльності»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Шрагіна, Лариса Ісаківна; Shragina, Larisa I.Мета даних методичних вказівок полягає в допомозі студентам 5 курсу денного та 4 курсу заочного відділення при організації їх самостійної роботи в оволодінні навчальним матеріалом до дисципліни «Психологія професійної діяльності». В методичних вказівках представлена найбільш важлива інформація, необхідна студентам для продуктивного засвоєння курсу. У вказівках, разом с теоретичною інформацією, містяться питання для самоперевірки і рекомендована література, за допомогою якої студенти зможуть поглибити свої знання по основам професійної діяльностіДокумент Феномен татуювання як засіб самовизначення та самопрезентації особистості у юнацькому віці(Херсонський державний університет, 2016) Артюхіна, Наталія Вікторівна; Artiukhina, Nataliia V.У статті наведені результати дослідження феномену татуювання як засобу самопрезентації та самовизначення особистості у юнацькому віці. Розглядається думка, що на відміну від традиційної, сучасна практика татуажу пов’язана з маркерами не групової, а особистісної ідентичності, а також із естетичними стереотипами, що є яскравим прикладом сучасних процесів всесвітньої економічної, політичної, культурної та релігійної інтеграції та уніфікації. Також аналізується думка про те, що ідея татуювань, яка охопила немаргінальні прошарки населення, може бути пов’язана з технічними досягненнями, які змінюють засіб передачі інформації, та стресами, що впливають на сучасну людину. Визначаються та аналізуються психологічні причини нанесення татуювань сучасними юнаками і дівчатами.Документ Влияние психологических особенностей на эффективность деятельности работников общественных организаций(Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, 2016) Симовоник, Алена Игоревна; Артюхина, Наталия Викторовна; Сімовоник, Альона Ігорівна; Артюхіна, Наталія Вікторівна; Simovonyk, Alona I.; Artiukhina, Nataliia V.В статье представлены результаты исследования, позволяющие рассмотреть влияние психологических особенностей личности на эффективность деятельности работников общественных организаций, а также выявить причины возникновения трудностей в работе объединения. Выявлено влияние лидерских качеств, коммуникативных и организаторских способностей работников общественной организации на эффективность их деятельности в ней. Рассмотрены перспективы дальнейшей работы с работниками общественной организации с целью повышения эффективности их деятельности.Документ The course of lectures of general psychology(Odessa I.I. Mechnikov National University, 2016) Budiianskyi, Mykola F.; Vishtalenko, E. D.; Yunh, Nataliia V.; Будіянський, Микола ФедоровичIn the study of this subject it is advisable to focus on two main issues: 1. The definition of psychology as a science and the emergence of the subject of psychology. 2. Evolution psychic and mental reflection is a subjective reflection of the objective worldДокумент Навчально-методичні рекомендації до курсу " Клінічна психологія " спеціальність: 053 - Психологія(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Родіна, Наталія Володимирівна; Rodina, Nataliia V.Навчально-методичні рекомендації складені для студентів, що навчаються за фахом 053 Психологія. Основною метою є формування у студентів теоретичних та практичних основ клінічної психології, розуміння історії розвитку і структури сучасних знань у галузі даної науки, значення взаємозв’язку теоретичних та практичних знань, їх прикладної значущості в рішенні питань з інших галузей психології, медичної психології, нейропсихології, патопсихології, психіатрії, вікової психології, педагогіки, психофізіології. Клінічна психологія – галузь, яка суміжна водночас клінічній медицині та психології. Це відбивається як в самій назві, так і в змісті даної дисципліни. Актуальність вивчення клінічної психології обумовлена рішенням завдань сучасної психологічної практики, яка вимагає підтримки або відновлення психічного здоров'я людини, яке найбезпосереднішим чином впливає на загальне самопочуття і відповідно на оптимальне психологічне і соціальне функціонування людини. У вітчизняній і зарубіжній клінічній психології (Карвасарский Б. Д., Лакосина Н.Д., Ушаков Г.К., Менделевич В.Д., Сидоров П.И., Парняков А.В., Тодд Дж., Богарт А.К., та ін.) і суміжних їй наукових дослідженнях і практиці накопичено багатий клінічний матеріал, який дозволяє вивчати закономірності виникнення і перебігу порушень психічного здоров'я і окремо взятих психічних функцій. Особливе місце серед досліджень посідає вивчення методів психологічної допомоги при вирішенні задач реабілітації і корекції психічних і психосоматичних розладів.Документ Взаємозв’язок між життєвим сценарієм та спрямованістю особистості юнацького віку(Херсонський державний університет, 2017) Артюхіна, Наталія Вікторівна; Сімовоник, Альона Ігорівна; Артюхина, Наталия Викторовна; Симовоник, Алена Игоревна; Artiukhina, Nataliia V.; Simovonyk, Alona I.У статті наведено результати дослідження взаємозв’язку між життєвим сценарієм і спрямованістю особистості в юнацькому віці. Розглядається думка про те, що закладені ще з дитинства через традиційні історії (казки) основні напрями розвитку людини сприяють формуванню у неї певної спрямованості, яка зумовлює її подальшу діяльність. Також аналізується думка про те, що сценарій може бути зміненим через усвідомлення окремих його частин і формування нових більш дієвих способів взаємодії із людьми. Визначається, що юнацький вік є сензитивним для оптимізації процесу усвідомлення життєвого сценарію, пошуку та здобуття юнаками можливостей щодо його змін, побудови особистісної автономії. Стверджується, що необхідним для розуміння специфіки життєвого сценарію особистості юнацького віку є знання її життєвих цілей, інтересів, переконань, ставлень, переживань, тобто її спрямованості.Документ Розвиток життєтворчого потенціалу особистості юнацького віку(Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, 2017) Артюхіна, Наталія Вікторівна; Артюхина, Наталия Викторовна; Artiukhina, Nataliia V.У статті наведено результати дослідження розвитку життєтворчого потенціалу особистості юнацького віку засобами арт-терапії. Розглядається думка про те, що життєтворчість, як діяльність особистості, що спрямована на проектування, планування, програмування і творче здійснення людиною свого індивідуального життя, має велике значення щодо розвитку й формування розвиненої індивідуальності, об’єктом творчих діянь якої є її власне буття. Також роздивляється думка про те, що творчий підхід до формування й розвитку підростаючого покоління робить актуальними ці питання у юнацькому віці, оскільки саме в ньому відбуваються різкі, якісні зміни, які торкаються усіх боків розвитку особистості, формується її самосприйняття й самовідношення, на підставі яких у подальшому формуються особистісні відносини зі світом. Аналізується думка про те, що позитивно напрацьовані простори буття у юнацькому віці у подальшому можуть стати формою дії особистості – засобами творчої побудови і здійснення нею свого життя.Документ The course of lectures of general psychology(Odessa I.I. Mechnikov National University, 2017) Budiianskyi, Mykola F.; Vishtalenko, E. D.; Yunh, Nataliia V.; Будіянський, Микола ФедоровичTo begin studying such a psychical process as "Perception" it is necessary to clear up the idea of the following positions: the essence of perception process, apperception as the man’s past experience and perception as a reaction of grasping and reaction of the detailed vision. I.M. Sechenov stated that interconnection of feelings is perception itself. However it is a simple set of various feelings that gives complete perception of object or phenomenon to the man. Between feelings there are certain intercommunications, and this task is executed by analyzers. Thus between corresponding centers in a cortex there are temporal nervous connections exactly how they exist really in an object or phenomenon. Consequently, feeling and perception is links of single process of perceptible cognition.Документ Кризове консультування : методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Кризове консультування» для здобувачів ступеня вищої освіти «магістр» І року навчання спеціальності 053 Психологія(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Гусакова, Марина Петрівна; Gusakova, Maryna P.Дисципліна «Кризове консультування» є спецкурсом за вибором для магістрів-психологів. Дана дисципліна об'єднує в собі інтегроване і поглиблене вивчення методології, теорії і практики, різних підходів у кризовій психології та консультуванні та продовжує формування консультативної компетентності студентів.Документ Вплив значущих осіб на розвиток й формування емоційно-поведінкових особливостей підлітків(Львівський національний університет імені Івана Франка, 2018) Артюхіна, Наталія Вікторівна; Пуленко, Олена Владиславівна; Artiukhina, Nataliia V.; Pulenko, Olena V.У статті представлені результати емпіричного дослідження впливу значущих осіб на розвиток й формування емоційно-поведінкових особливостей підлітків. Пропонується комплексний розгляд відносин міжособистісної значущості підлітка з його найближчим оточенням як єдиної системи, що включає основні компоненти, так званої тріади: «підліток – підліток», «підліток – учитель» і «підліток – батько» та сприяє розвитку й формуванню його емоційно-поведінкових особливостей. Вказується, що хоча у психології накопичено великий потенціал наукових досліджень, які розкривають важливі аспекти відносин значущості, а також активно ведеться пошук ефективних засобів гармонізації особистісного і групового розвитку підлітків у період отроцтва, різні сторони соціальної взаємодії підлітка з його найближчим оточенням та вплив значущого оточення на його емоційно-поведінкові особливості залишаються недостатньо вивченими. Визначається, що розвиток й формування особистості підлітка – процес динамічний та неоднозначний, а тому й не відбувається без ускладнень й суперечностей. Доведено, що проблеми у взаєминах зі значущим довкіллям (однолітками, батьками та вчителями) є типовим явищем для підлітків, проте сила, частота, різкість проявів багато у чому залежать насамперед від позиції значущих дорослих, від стилю сімейного виховання, від уміння реалізувати щодо поведінки підлітка поважну, але не тактику потурання, наставників. З’ясовуються переваги й недоліки виховного процесу, які призводять до виникнення певних емоційно-поведінкових особливостей підлітків. Підкреслюється, що для конструктивного подолання наявних суперечностей у поглядах підлітків й значущого оточення необхідно створення спільності в їхньому житті, змістовних контактів, розширення сфери співробітництва, взаємодопомоги й довіри. Як наслідок, передбачається, що у ході виконання такої сумісної діяльності будуть виникати спільні переживання, почуття, настрої, наміри, що зумовлять емоційну та духовну близькість, позитивно впливаючи на емоційно-поведінкові особливості підлітків.Документ Історико-психологічний аналіз феномена межі як межового прояву існування людини: до постановки проблеми(Херсонський державний університет, 2018) Артюхіна, Наталія Вікторівна; Artiukhina, Nataliia V.У статті подано історико-психологічний аналіз динаміки філософсько-антропологічного дискурсу про межі людини в культурно-історичній перспективі. Межа розглядається як межовий прояв існування людини, як простір породження нових сенсів, акумуляції і збільшення ціннісного досвіду людства. Зв’ясовуються обставини можливого розмикання меж і його наслідків. Підкреслюється, що звернення до історичного досвіду людства дає можливість не тільки розставити акценти у ставленні до меж людини, а й виявити їх необхідність для продуктивного розвитку і становлення особистості в культурно-історичному континуумі.Документ Написання та оформлення курсових та дипломних робіт для здобувачів ступенів вищої освіти “Бакалавр” та “Магістр” спеціальності 053 “Психологія”(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Кононенко, Оксана Іванівна; Гусакова, Марина Петрівна; Коваль, Ганна Шамілівна; Kononenko, Oksana I.; Gusakova, Maryna P.; Koval, Hanna Sh.Розглядається питання щодо структрури, оформлення та написання курсових та магістерських робіт. Наведені правила та вимоги Міністерства освіти і науки до курсової та магістерської роботи. Методичні вказівкеи адресовано студентам та викладачам спеціальності психологія та соціальна робота.Документ Психологічна компетентність психолога : методичні вказівки для студентів 3 курсу напряму підготовки 6.030102 Психологія(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Барінова, Ліна ЯківнаМетодичні вказівки складаються з тем практичних занять, їх планів і завдань для студентів, та списку літератури. Дані вказівки спрямовані надати повну інформацію щодо теоретичних аспектів та практичних завдань щодо підготовки студентів до вивчення відповідного курсу.Документ Анатомия и морфология центральной нервной системы(2018) Псядло, Эдуард Михайлович; Псядло, Едуард Михайлович; Psiadlo, Eduard M.Настоящее издание содержит краткий учебно-образовательный материал по курсу анатомии и морфологии ЦНС, как основной биологической и медицинской дисциплине, составляющей фундамент естественно-научной подготовки и мировоззрения психологов. Позволит студентам изучить ряд вопросов, связанных с: особенностями строения и свойств нейронов и нервной ткани; структурой межнейрональных связей; морфофункциональной организацией отделов нервной системы; закономерностями дифференцировки и созревания нервной системы в онтогенезе; эволюции возникновения, развития и функционирования психики человека. Учебное пособие «Анатомия и морфология центральной нервной системы» ориентировано на студентов факультета «психология и социальная работа», аспирантов и специалистов, в области психологии, педагогики и социальной работы.