Переглянути
Нові надходження
Документ Функціонування дейктичних засобів в оптативній модальності(Європейська наукова платформа, 2025) Лимаренко, Олена Анатоліївна; Біціллі, Анна Геннадіївна; Lymarenko, Olena A.; Bitsilli, Anna G.Стаття присвячена дослідженню дейктичних засобів в оптативних висловлюваннях в сучасній англійській мові. Проаналізовано типи дейксису, які відіграють важливу роль в орієнтації висловлювання на відповідність комунікативній ситуації. Особливу увагу приділено особовому та часовому типам. Установлено, що особовий дейксис вказує на персональність висловлювання, а часовий дейксис – на темпоральність. Розглянуто особливості реалізації цих двох типів дейктичних засобів в оптативних висловлюваннях.Документ Some peculiarities of teaching ESP to students of Mathematics(2024) Kuznietsova, Galyna P.; Кузнєцова, Галина ПетрівнаThe process of learning mathematics and English requires special attention. As a rule, English is taught on traditional material taken from History, Literature, Art, Geography and Astronomy, Medicine, and very rarely on materials taken from Mathematics, Physics, and Chemistry. Although it should be noted that the terminology of applied sciences enriches the vocabulary of students. In addition, at the initial stage of training, it is difficult to give students the concepts of the Present Indefinite and continuous time, but performing algebraic operations is simple and understandable for them.Документ Емоційне вигорання при вивченні іноземних мов: фактори ризику серед здобувачів(2024) Ульянова, Вікторія Олегівна; Миронова, Лариса Анатоліївна; Ulianova, Viktoriia O.; Myronova, Larysa A.У сучасному світі знання іноземних мов є важливою навичкою, яка відкриває нові можливості для самореалізації, кар’єрного зростання та спілкування з людьми з різних культур. Однак інтенсивне вивчення мов може призвести до емоційного вигорання – стану, коли людина відчуває втому, втрату мотивації та розчарування, а також певну втрату сенсу в навчанні. Таким чином, у даній роботі буде детально розглянуто природу емоційного вигорання при вивченні мов, його особливості та причини виникнення.Документ Впровадження стратегій з академічного читання та письма для здобувачів спеціальності «Міжнародні економічні відносини»(2024) Румянцева, Олена Анатоліївна; Rumiantseva, Olena A.Для багатьох студентів першого рівня вищої освіти виконання дослідницького проєкту наприкінці курсу або кваліфікаційної (бакалаврської) роботи є одним із найскладніших завдань, з яким вони стикаються. Добре виконаний дослідницький проєкт або кваліфікаційна робота у письмовій формі англійською мовою є одним із найцінніших завдань для студентів протягом чотирьох років навчання в університеті, особливо для випускників за спеціальністю 292 «Міжнародні економічні відносини», які, ймовірно, будуть виконувати аналітичні дослідження з різноманітних економічних, політичних та бізнес орієнтованих проблем протягом їхньої трудової кар’єри. Варто зазначити, що академічна іншомовна комунікативна компетентність є важливою навичкою не лише на 2 та 3 рівнях вищою освіти, її потрібно розвивати починаючи з бакалаврського рівня вищої освіти, як це робиться у закордонних ЗВО. Однією з основних цілей її розвинення є зміцнення дослідницького потенціалу нації та вдосконалення критичного мислення дослідників-початківців, здатності висловлювати наукові ідеї та доносити їх до міжнародної наукової спільноти як усно (на наукових конференціях), так і у письмовій формі (в наукових статтях) англійською мовою (Вергун & Смицька, 2022; Румянцева, 2023; Смоліна 2010; Li & Simonson, 2016; McGoldrick, 2008). Метою дослідження є аналіз досвіду викладання англійської мови академічного спрямування для економічних спеціальностей та обґрунтування необхідності впровадження курсу з академічного письма у ОПП за спеціальністю 292 «Міжнародні економічні відносини».Документ Роль штучного інтелекту у вдосконаленні навичок вимови(2024) Рудік, Ірина Валеріївна; Тер-Григорьян, Марина Геннадіївна; Rudik, Iryna V.; Ter-Grygorian, Maryna G.Поява штучного інтелекту (ШІ) справила глибокий вплив на сферу вивчення мов, пропонуючи нові інструменти та методології, які вирішують давні проблеми. Володіння англійською мовою має особливе значення для студентів, які займаються професійним навчанням, зокрема в галузі бізнесу та права. Студенти, яким потрібні мовні навички, адаптовані до професійного контексту, стикаються зі специфічними проблемами вимови, коли мають справу з технічною та офіційною лексикою, яка має важливе значення для чіткої і точної комунікації.Документ Переклад і міжкультурна комунікація в сучасному світі крізь призму політичного дискурсу(2024) Пожарицька, Олена Олександрівна; Зеленський, Вадим Юрійович; Pozharytska, Olena O.; Zelenskyi, Vadym Yu.Актуальність цього дослідження визначається зростаючою роллю перекладу у сучасному світі, де точність передачі змісту та культурних нюансів стає необхідною для міжкультурної комунікації. У минулому переклад виконував функції адаптації іноземних ідей до місцевих контекстів. Сьогодні переклад набуває значення механізму забезпечення порозуміння, що потребує обережного підходу для уникнення викривлень та хибних інтерпретацій. Метою роботи є дослідження вербальних конструкцій та лінгвальних стратегій, що використовуються для пом’якшення або посилення значень у політичному перекладі, зокрема через аналіз культурно специфічних формулювань.Документ Жоель Помра як авангардист сучасного французького театру(2024) Подковирофф, Нанушка; Podkovyroff, NanouchkaУ наш час професії драматурга та режисера у французькому театрі дедалі більше зближуються. Драматурги часто працюють разом із театральною трупою, стаючи членами акторської спільноти. Наприклад, автор Ренан Шено співпрацює з режисером Давидом Бобе, підключаючи до створення тексту акторів, музикантів, танцюристів. Часто режисери самі пишуть п'єси, як Марьон Обер для своєї трупи, яка складається з актрис. Багато драматургів створюють свої театральні компанії, як Жоель Помра La compagnie Louis Brouillard або Олів'є Пі L'Inconvénient des boutures (Недоречність осаду). Таким чином, для просування п'єси автор часто сам стає її постановником та продюсером, що зумовлено економічними та соціальними реаліями існування театральних спільнот у Франції. Творчість Жоеля Помра досліджується з погляду комунікативістики та типологічного методу, що дає змогу узагальнення та типологізації текстів автора-драматурга.Документ The extralinguistic impact of AI-generated visuals on public speech perception and effectiveness(2024) Onyshchuk, Iryna Yu.; Rudik, Iryna V.; Онищук, Ірина Юріївна; Рудік, Ірина ВалеріївнаThe rapid development of artificial intelligence (AI) has transformed many aspects of communication, particularly in creating visual content. In public speaking, where visual aids have always played a significant role, AI-generated visuals bring both exciting possibilities and new challenges. This study explores an often-overlooked area: how AI-created visuals influence how audiences perceive and respond to public speeches. The research aims to investigate the cognitive and psychological processes behind the impact of visuals and compare the effectiveness of AI-generated visuals with traditional visual aids in public speaking.Документ Академічний дискурс в українській дискурсології(2024) Неклесова, Валерія Юріївна; Neklesova, Valeriia Yu.Академічний дискурс має доволі довгу традицію вивчення в українській лінгвістичній думці. Однак, і дотепер існують розбіжності у розумінні та тлумаченні цього поняття. Термінологічний апарат української дискурсології містить поняття академічний дискурс, науковий дискурс, науково-академічний дискурс та педагогічний дискурс, якими активно послуговуються українські лінгвісти вже декілька десятиліть.Документ Conceptual metaphors in political discourse in English political language(2024) Набока, Олена Миколаївна; Naboka, Olena M.This research examines the role and function of metaphors in political discourse, focusing on the analysis of English political language. The study explores how metaphors are used to understand and influence political phenomena, their impact on public perception, and their role in shaping political worldviews. By analysing various conceptual metaphor fields identified by prominent linguists, this research aims to uncover common patterns of metaphorization across different linguistic and cultural contexts. The study highlights the pragmatic potential of metaphors in political speeches and media texts, emphasising their ability to evoke emotions and influence public opinion. The findings contribute to understanding the cognitive and linguistic mechanisms underlying political communication and propaganda in different cultural settings.Документ Емоційне вигорання здобувачів у процесі вивчення іноземних мов: погляд учасників дослідження(2024) Миронова, Лариса Анатоліївна; Григораш, Вікторія Сергіївна; Myronova, Larysa A.; Hryhorash, Viktoriia S.Для багатьох здобувачів вищої освіти ця тема є особисто важливою, оскільки вони самі стикалися з емоційним вигоранням, зокрема у процесі вивчення іноземних мов. На думку О. Сергєєнкової, емоційне вигорання варто розглядати як процес поступової втрати студентом емоційної, фізичної й когнітивної енергії, що проявляється в симптомах фізичної втоми, розумового та емоційного виснаження, зниження задоволення від виконання навчальної діяльності (Сергєєнкова, 2017). На початку навчання здобувачі сповнені ентузіазму, ставлять перед собою амбітні цілі, але з часом починають відчувати дедалі більшу втомленість і роздратування. Ситуація погіршується через високі власні очікування та часте порівняння себе з іншими, що лише посилювало відчуття незадоволення собою і результатами. Ці відчуття поступово привели до зниження продуктивності, втрати інтересу до навчання і виникнення сумнівів щодо власних можливостей у мовному розвитку. Ми у попередніх роботах досліджували професійне та емоційне вигорання учасників освітнього процесу, тому розуміли проблему з якою зіштовхнулися здобувачі першого року навчання. Відчуваючи необхідність знайти вихід з цього стану та бажаючи краще зрозуміти, чому так відбувається, здобувачки факультету РГФ Корчак А. та Маренченко А. вирішили детально дослідити питання емоційного вигорання при вивченні іноземних мов, його прояви, причини та способи подолання. Наше спільне завдання, викладачів та здобувачів, – проаналізувати аспекти емоційного вигорання при вивченні мов, розглянути, чому саме вивчення мов може спричиняти стрес і виснаження, які фактори впливають на розвиток цього явища.Документ Online assessment: formative and summative(2024) Khromchenko, Olena V.; Хромченко, Олена ВасилівнаAssessments allow learners and teachers to monitor progress towards achieving learning objectives. The type of assessment depends on learners and their capabilities, skills, age, knowledge, and many other factors. Whatever the mode of learning and teaching, face-to-face or remote, the concept of assessment doesn’t change. The difference may be in assessment methods and tools.Документ Антивоєнні мотиви та символіка втраченої буденності в оповіданні В. Борхерта «Die Küchenuhr»(2024) Крамаренко, Анастасія Максимівна; Kramarenko, Anastasiia M.Двадцяте століття – час інтенсивної політизації німецької літератури. Драматичні події, які відбувалися за цей період, стали доленосними як для Німеччини так і для її літератури: Перша світова війна, роки фашистської диктатури (1933-1945), розкол країни спочатку на чотири окупаційні зони (1945-1949), а потім на дві держави – ФРН і НДР (1949 – 1990). У цих умовах письменники часто навіть не за власним бажанням втягувалися в боротьбу різних партій, груп, ідеологій. Німецька література відобразила ці події, використавши всю палітру стилів XIX-XX століть: від натуралістичної поетики «шматків життя» до відтворення світу через символ, абстракцію, автономію форми. Жахливі наслідки Другої світової війни та травматичний досвід стали приводом для створення «Die Küchenuhr». Зламане війною суспільство, що виступає головною темою короткої історії, письменник інтерпретує через декількох людей, навмисно не називає їхні імена, в такий спосіб, узагальнюючи проблему.Документ Вербаліка та невербаліка у зображеному кінодискурсі та у дискурсі інтерв’ю (на матеріалі мовлення актора Хоакіна Фенікса)(2024) Кравченко, Ніна Олександрівна; Авхутська, Анастасія Олегівна; Kravchenko, Nina O.; Avkhutska, Anastasiia O.На другу половину ХХ і початок ХХІ століття припадає активний розвиток масових інформаційних ресурсів, до яких належать художній кінодискурс і дискурс інтерв'ю. Ці форми комунікації істотно вплинули на розвиток як лінгвістики, так і дискурсології, оскільки комунікація може здійснюватися через вербальні та невербальні засоби, що взаємопов'язані між собою. У наукових дослідженнях українських і закордонних авторів (зокрема Т.Крисанової (Крисанова, 2014), Тен ван Дейк (T.A. van Dijk, 1989) відображено різні підходи до поняття дискурсу; системи класифікації невербальних засобів, спрямованих на дослідження поведінки та емоційних проявів людини запропоновані в працях Ф. Бацевича (Бацевич, 2014), Р. Л. Бердвістла (Birdwhistell, 2012) та ін. Невербальні засоби дозволяють глибше зрозуміти психологічний стан співрозмовника і мають вирішальне значення для інтерпретації вербальних висловлювань. Методи та матеріал дослідження. Метою цієї роботи є детальний аналіз особливостей кінодискурсу та дискурсу інтерв'ю, зокрема мовленнєвих і просодичних портретів, а також вербальних і невербальних аспектів комунікації.Документ Imitative-business games as one of the forms of game activity of the students in a non-linguistic educational establishment(2024) Kotliarova, Luiza B.; Котлярова, Луїза БолеславівнаTeaching of a foreign language professional speech competence should follow the path of developing creative thinking as the basis for productive speech activity, and not as the ability to reproduce ready-made clichés. The ultimate goal of teaching professional communication in a foreign language is to develop students' skills and abilities in oral professional speech. One of the most effective means of achieving this goal is conducting business games in a foreign language that imitate professional communication situations – imitative business games (ImBG). We consider this problem should be investigated in more details. Unfortunately, today most publications devoted to business games contain either a description of specific games or an analysis of the results of their application. The literature covering the principles, development and implementation of business games mainly contains advice obtained from the experience of developing and conducting specific games. Only a small number of the works consider the phenomenon of "business game" as the task of theoretically studying.Документ Неологізми англійської мови у сфері культури(2024) Колегаєва, Ірина Михайлівна; Kolehaieva, Iryna M.Англійська мова сягає своїм корінням на століття назад. Пройшовши неабиякий шлях розвитку, від статусу діалекту до міжнародної мови, три періоди існування, отримавши безліч запозичень й перетерпівши чисельні зміни у фонетиці, граматиці, лексиці, ця мова продовжує жити й творчо розвиватися. Якщо граматика та фонетика функціонують у трохи інший спосіб, лексика є ідеальним прикладом дзеркала суспільного життя. Вона швидко реагує на різні зміни, не оминаючи жодної теми – чи то наукова революція, чи поява швидко розповсюдженої хвороби – все потрапляє до уваги мовців і збагачує мовний лексикон. Проте, варто зазначити, що зміни можуть бути протилежно спрямовані, а отже неоднозначно впливати на мову та її використання. З одного боку, варіативність використання лінгвістичних прийомів і засобів значно збільшується, що дає свободу у спілкуванні і робить комунікації простішими і зрозумілішими. З іншого боку, уніфікація та спрощення існуючих правил, структур та лексичної бази позбавляє мову унікальності, вносить неясність при спілкуванні, розмиває кордони між діалектами, зменшує кордони між офіційними та розмовними формами. У розвитку мови важливу частину відіграє саме лексика, адже, за ствердженням Арнольд І. В., щороку в словниковому складі мови з’являється приблизно 800-900 нових слів. Ці нові слова називають неологізмами.Документ The project method in legal language teaching(2024) Караваєва, Тетяна Леонідівна; Karavaieva, Tetiana L.The evolution of educational values and scientific advancements are significantly influencing pedagogical approaches. Teachers are increasingly favouring active and interactive methodologies. Project-based learning, in particular, encourages the development of creative capabilities of a personality taking into account the individual peculiarities of learning process and communication participants, promotes the search of efficient approaches to foreign language teaching. Project-based learning is gaining traction as it stimulates creativity and caters to individual learning styles. By fostering a dynamic and personalized learning environment, project-based learning facilitates the exploration of innovative strategies for foreign language instruction. The project method is a powerful tool in foreign language teaching. It engages students actively, fostering creativity, critical thinking, and collaboration. By working on real-world projects, learners develop language skills holistically, applying them in authentic contexts. This approach enhances motivation, cultural understanding and overall language proficiency.Документ Номінативне поле як предмет лінгвістичного опису(2024) Домбровська, Софія Андріївна; Dombrovska, Sofiia A.Джерелом формування концептів є пізнавальна діяльність людей. Концептосфера – область мисленнєвих образів, що висловлюють структуроване знання людей. Концептосфера має впорядкований характер. Концепти, що утворюють концептосферу, за окремими ознаками вступають у системні відносини подібності, відмінності та ієрархії з іншими концептами. До кола проблем лінгвоконцептології входить встановлення ознак концепту. Концепт як основна операційна одиниця пізнання світу, відображення людського досвіду та фіксації знань про реальність відбиває національну специфіку мислення носіїв етнокультури. Він має цілу низку властивостей, що свідчать про складність і певну суперечливість його природи. Однак, різні тлумачення концепту зумовили і встановлення різних його ознак. Відсутність єдності в описі ознак концепту як ментального конструкта обумовлює необхідність подальшого вивчення його складної природи.Документ Особливості взаємозв’язку картини світу та термінології(2024) Віт, Надія Петрівна; Віт, Юлія Валеріївна; Vit, Nadiia P.; Vit, Yuliia V.Наївна картина світу — образ світу, що відображає інтерпретацію людиною дійсності на основі знань, уявлень та асоціацій, набутих у процесі чуттєво-емпіричного пізнання навколишнього світу, та закріплений у мові. Вона має властивості діалектичності, консервативності, антропоцентричності, прагматичності та суб'єктивності й виконує світоглядну, гносеологічну, інтегративну та комунікативну функції, пов'язуючи один з одним людей та об'єкти світу. Наївна картина світу як результат практичного пізнання дійсності, має етнічну специфіку, знаходить своє вираження в мовному матеріалі, традиціях, культурі та виконує такі функції: систематизація явищ дійсності, створення умов для адаптації та соціалізації, які забезпечують включення в культуру продуктів сприймання та передачу їх через традиції та мову наступним поколінням. Розглядаючи функції наївної картини світу, слід звернути увагу на вплив життєвого досвіду поколінь, на особливості формування наукових понять, їх впровадження в маси. Факт мовного відображення наївної картини світу дозволяє припустити наявність зв'язку між наївною картиною світу і термінологією. Основна умова виділення терміну з масиву лексичних одиниць – наявність у нього дефініції.Документ Chat GPT: перспективи використання в навчанні іноземної мови(2024) Благорозумна, Анна Віджаївна; Кривоніс, Діана Вікторівна; Blahorozumna, Anna V.; Kryvonis, Diana V.Актуальність дослідження зумовлена черговим витком розвитку цифрових технологій, що актуалізував питання про впровадження штучного інтелекту в різні сфери життя, у тому числі й у процес навчання іноземних мов. Ціль дослідження полягає в тому, щоб виявити потенціал впровадження ChatGPT в освітній процес. Теоретико-методологічну базу нашого дослідження складають роботи вчених, які досліджували застосування штучного інтелекту саме під час навчання іноземним мовам (Вікторова, 2021; Зубенко, 2023; Кадемія, 2022; Opyr, 2022).