Переглянути
Нові надходження
Документ Класифікація англомовних піктонімів за жанровою ознакою(Букаєв В. В., 2025) Хаджилій, Тетяна Олександрівна; Khadzhylii, Tetiana O.Велика кількість ономатологів займалися вивченням власних назв творів мистецтва, їхньої структури, мотиваційних особливостей, функційного навантаження, проте класифікація картин за жанровою ознакою залишилася поза увагою дослідників, що підсилює актуальність даного дослідження. Піктонім – це власна назва картини. Даний вид пропріативів є підкласом імажонімів, який являється підкласом артіонімів, що, у свою чергу, входить до класу ідеонімів. Вони є найчисельнішими серед імажонімів, проте до сьогодні піктоніми вважаються малодослідженими та потребують комплексного й ґрунтовного підходу до їхнього аналізу.Документ Economic determinants of Ukrainian politics(2024) Khadzhylii, Tetiana O.; Kaluhina, Kateryna; Хаджилій, Тетяна ОлександрівнаA determinant is a defining feature of an object – such as an event, phenomenon, or characteristic – that has a direct impact on, and/or determines, another event or phenomenon. Economic and social status have the most significant impact on the political life of a society. The purpose of this investigation is to determine the economic reasons behind the implementation of certain domestic and foreign policies in Ukraine. The relevance of this article lies in examining how Ukraine’s economic conditions function as both a constraint and a motivator in its political sphere, influencing everything from domestic policy priorities to international alliances. A descriptive method is used in this paper to analyze the impact of economic determinants on Ukrainian politics.Документ Macroeconomic challenges facing new countries’ accession to the European Union(2024) Khadzhylii, Tetiana O.; Mokhno, Marharyta; Хаджилій, Тетяна ОлександрівнаAccession to the European Union remains an important factor in promoting stability and economic growth in Europe. The importance of European unity was demonstrated during the energy, geopolitical crises and throughout the COVID-19 pandemic, highlighting the need for European countries to address global challenges together. Russia's open military attack on Ukraine in 2022 led three neighboring countries to the east to apply for EU membership, along with prompting key decisions by the European Council, further underscoring the geopolitical significance of EU enlargement. This is one of the reasons why ten partners, including the six Western Balkan countries and Turkey, Ukraine, Moldova, and Georgia, are seeking to establish closer ties with the EU (Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions, 2024). In this article, we will discuss the challenges on the path to the accession of Turkey, Ukraine, and Moldova to the European Union.Документ The impact of the war in Ukraine on the economic development of the Baltic states: analysis of foreign trade(Вінницький державний педагогічний університет ім. Михайла Коцюбинського, 2025) Khadzhylii, Tetiana O.; Nedelcheva, Anna; Хаджилій, Тетяна ОлександрівнаThe Baltic States are currently facing serious economic challenges. Russia’s war against Ukraine has disrupted the supply of goods and services and caused inflation to rise sharply. Although inflation rates have already decreased, production costs remain higher than the eurozone average, which negatively affects the competitiveness of the economy. The small open economies of these countries are heavily dependent on exports. At the same time, the ability of different regions to adapt to common economic shocks differs significantly.Документ Post-war plan to restore critical infrastructure in Ukraine(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2024) Khadzhylii, Tetiana O.; Shchukin, Artem; Хаджилій, Тетяна ОлександрівнаThe relevance of this article stems from the need for post-war reconstruction of Ukraine's infrastructure, which is essential for both Ukraine and Europe. We have examined the key reasons, challenges, and potential solutions to this issue. Both foreign and domestic news outlets daily feature articles about the war in Ukraine, including the situation on the front lines, the destruction of buildings from rocket strikes, electricity shortages, and related issues. Researchers have not reached a consensus regarding the stabilization of the situation in the post-war period.Документ Ukrainian migration in the context of EU policy: economic and social aspects(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2024) Khadzhylii, Tetiana O.; Nedelcheva, Anna; Хаджилій, Тетяна ОлександрівнаOver the last decade, the world has become more competitive and less secure due to geopolitical conflicts, economic crises, terrorism, climate change and hybrid threats that complicate migration flows. The researchers note that “281 million people, or 3.6% of the world's population, are currently migrants, of whom 169 million are labor migrants. Their number has increased by 84% over the past 30 years, with forced migration increasing by 400%”. The migration policy of the European Union is a unique example of interaction among nation-states, human rights, and international partnerships. The EU and national governments are forced to strike a balance between domestic interests and international obligations as migration flows increase in 2020-2024, driven by both humanitarian and economic factors.Документ Відображення реалістичності світу англомовних піктонімів(Cognum Publishing House, 2025) Хаджилій, Тетяна Олександрівна; Khadzhylii, Tetiana O.Стаття присвячена дослідженню ступеня реалістичності світу англомовних піктонімів. Ономастичне дослідження ґрунтується на концепції, що всі власні назви картин можна поділити на реальні, віртуальні та сакральні, які зберігаються у вигляді фреймів у ментальному лексиконі людини. Метою дослідження є визначення, розгляд та поділ піктонімів за ступенем реалістичності; об’єктом виступають власні назви картин. Предметом дослідження є особливості реалістичного світу англомовних піктонімів. Матеріалом дослідження слугує вибірка 500 англомовних піктонімів з каталогів Національної галереї (Лондон), Королівської галереї (Лондон), музею Вікторії й Альберта (Лондон), Національної галереї мистецтв (Вашингтон), Єльського центру британського мистецтва (Нью-Гейвен) та мистецьких сайтів.Документ Моя імерсивна навчальна аудиторія(Liha-Pres, 2024) Хаджилій, Тетяна Олександрівна; Khadzhylii, Tetiana O.Сучасні покоління Z та Альфа, які зараз навчаються у закладах освіти, потребують нових підходів до навчання, ніж тих, які використовувалися в освітньому процесі 5 та навіть 10 років тому. Нове покоління здобувачів переважну більшість свого часу проводять у ґаджетах через що зменшується їхня концентрація на навчальному процесі. Саме тому викладачі мають пристосовуватися до нових умов XXI століття, адже технології не стоять на місці. З розвитком технологій, з‘являються нові методи навчання. Відповідно викладачу стає все важче зацікавити студента вивчати ту чи іншу дисципліну, відвідувати заняття, готувати матеріал, адже здобувач може скористатися штучним інтелектом без занурення у проблему. Тоді постає питання: яким має бути сучасний викладач? На мою думку, викладач повинен використовувати різноманітні сучасні технології, щоб зробити процес навчання цікавішим та ефективнішим. Одним із таких механізмів є візуалізація матеріалу.Документ Психоментальний аспект мотиваційної організації англомовних піктонімів(Гельветика, 2025) Хаджилій, Тетяна Олександрівна; Khadzhylii, Tetiana O.У статті досліджено психоментальний аспект мотиваційної організації англомовних піктонімів. Мотиваційний аналіз проводився за когнітивно-ономасіологічним підходом. Мета дослідження полягає у вивченні мотивованості англомовних піктонімів, тобто власних назв картин. Об’єктом роботи обрано мотиваційні особливості англомовних піктонімів, а предметом – мотиваційні зв’язки піктонімів, їхньої семантики із позначуваним. Під мотивацію розуміємо аналіз причин їхнього виникнення. Під час нашої розвідки було використано описовий метод для аналізу досліджуваного матеріалу, вибірковий метод для відбору матеріалу та кількісний метод для підрахунку кількості аналізованих одиниць. Тисяча англомовних піктонімів було обрано методом вибірки з каталогів Національної галереї (Лондон), Королівської галереї (Лондон), музею Вікторії й Альберта (Лондон), художньої галереї Ференса (Кінгстон-апон-Халл), художньої галереї Прінстонського університету (Прінстон), Національної галереї мистецтв (Вашингтон), художньої галереї в Саутгемптоні (південна Англія), Єльського центру британського мистецтва (Нью-Гейвен), галереї мистецтв Вокера (Ліверпуль) та спеціалізованих мистецьких сайтів. Результати аналізу мотивації англомовних піктонімів показують, що серед назв картин переважає пропозиційна мотивація, що використовує знаки-мотиватори у прямих значеннях. Поширеними є також асоціативна (визначається вибором метафоричних мотиваторів) та модусна (основана на оцінці людиною мотиватора у співвідношенні з функціями відчуттів, почуттів тощо). Рідко зустрічається концептуальноінтеграційна (формує новий знак і концепт), а змішаний тип мотивації (поєднує мотиватори, які позначають різні фрагменти структури знань про предмет) є найменш поширеним. У подальших дослідженнях можна розглянути психоментальний аспект мотиваційної організації інших класів онімів.Документ Motivational peculiarities of English pictonyms(Instytut Spraw Administracji Publicznej, 2024) Khadzhylii, Tetiana O.; Хаджилій, Тетяна ОлександрівнаThis paper is devoted to the study of the motivational peculiarities of English pictonyms. The motivational analysis of proper names was conducted using a traditional onomastic approach. The purpose of the study is to examine the motivational peculiarities of English pictonyms, specifically the proper names of paintings. The object of the study is the motivational peculiarities of English pictonyms, the subject is the motivation behind pictonyms and the peculiarities of their functioning. Motivation is understood as the investigation into the reasons behind the emergence of onyms. The study employs a descriptive method to analyse the research material, a sampling method for selecting the material, and a qualitative method to calculate the number of analysed units. Seven hundred English pictonyms were selected from the catalogues of the National Gallery (London), the Victoria and Albert Museum (London), the National Gallery of Art (Washington, D.C.), the Yale Center for British Art (New Haven), the Royal Gallery (London), The Guildhall Museum (London), and specialised English art websites. The results of the motivational analysis show that essential, qualitative, and associative motivations are predominant among pictonyms, while temporal, locative, memorial, possessive, patronymic, ideological, apotropaic, nominal, and symbolic motivations are less common. Combined motivation is also frequently observed.Документ Denotative-nominative classification of English pictonyms(Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2024) Khadzhylii, Tetiana O.; Хаджилій, Тетяна ОлександрівнаThe article is devoted to the study of the denotative-nominative classification of English pictonyms, proper names of paintings. The purpose of this investigation is to explore the denotative-nominative classification of English pictonyms. English ideonyms are the object of the research. The subject is English pictonyms as a subtype of ideonyms. One hundred English pictonyms were selected as the material for this research from the catalogues of the National Gallery (London), the National Gallery of Art (Washington, D.C.), and specialized art websites. Ideonyms are divided into seven subclasses, including artionyms, biblionyms, geortonyms, poetonyms, hemronyms, documentonyms, and chrononyms. A pictonym is a subclass of imageonym, which is a subclass of artionym. During the study, a descriptive method is used for analyzing actual materials, a sampling method is employed to select the material of investigation from art gallery catalogues and websites, and a statistical method – for counting the number of analyzed units.Документ The use of a language learning application in achieving fluency(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Khromchenko, Olena V.; Хромченко, Олена ВасилівнаThis study examines the use of language learning applications in achieving fluency in English, focusing on the integration of native speaker interaction and engaging multimedia content. The application provides a dynamic approach to language acquisition, offering learners opportunities for real-time practice with native speakers, alongside interactive video lessons that contextualize grammar and vocabulary. The combination of these tools aims to bridge the gap between theoretical knowledge and real-world language use. By prioritizing fluency and comprehension, the application addresses key limitations of traditional language learning methods, providing a more immersive and flexible learning experience. The findings suggest that incorporating native speaker interaction and multimedia content significantly enhances learners’ language skills and confidence.Документ Innovative approaches to improving foreign language proficiency: phonetic training and digital media(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Azarova, Inessa I.; Verbytska, Tetyana D.; Nykyforenko, Iryna V.; Азарова, Інесса Ігорівна; Вербицька, Тетяна Діомідівна; Никифоренко, Ірина ВалеріївнаThe article explores innovative approaches to improving foreign language proficiency, particularly the importance of phonetic training and the use of digital technologies in the learning process. It highlights the necessity of systematic phonetic training for developing correct pronunciation and intonation, as well as the role of multimedia tools in creating an interactive learning environment. The combination of phonetic exercises with digital methods facilitates the effective acquisition of language norms and the development of communication skills.Документ Сучасні виклики у викладанні іноземних мов у вищій школі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Тхор, Неоніла Максимівна; Tkhor, Neonila M.У статті проаналізовано сучасні виклики у викладанні іноземних мов у вищій школі, зокрема стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), зростаючу потребу в академічній доброчесності, адаптацію до змішаних форм навчання та зміну освітніх стандартів. Розглянуто вплив ІКТ на формування іншомовної компетентності студентів, а також обґрунтовано ефективність інтеграції цифрових ресурсів, гейміфікованих додатків та предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL). Особливу увагу приділено ролі академічної доброчесності у розвитку критичного мислення, аналітичних здібностей та самостійної роботи студентів.Документ Інтеграція основ наукових досліджень у філологічну освіту(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Савранчук, Ірина Петрівна; Savranchuk, Iryna P.У статті розглянуто інтеграцію основ наукових досліджень у філологічну освіту як засіб формування критичного мислення, аналітичних здібностей та академічної доброчесності у студентів. Продемонстровано ефективність проєктного та проблемно-орієнтованого навчання, інтерактивних методів та використання інформаційно-комунікаційних технологій у дослідницькій діяльності. Особливу увагу приділено участі здобувачів у наукових конференціях та семінарах, що сприяє розвитку міжкультурної комунікації та науково-дослідницької активності. Зроблено висновок про необхідність інтеграції наукових досліджень для підготовки конкурентоспроможних фахівців у сфері філології.Документ Формування критичного мислення у майбутніх бакалаврів та магістрів міжнародних відносин на заняттях з іноземної мови(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Набока, Олена Миколаївна; Naboka, Olena M.У статті розкривається проблема формування критичного мислення у майбутніх бакалаврів та магістрів факультету міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій. Розкрито роль критичного мислення у забезпеченні спеціальних компетентностей, заявлених у державних стандартах. Висвітлено значення наукового пошуку у формуванні критичного мислення студентів, схарактеризовано різні види дослідницьких завдань.Документ Формування плюрилінгвальної особистості в сучасному освітньому просторі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Князян, Маріанна Олексіївна; Kniazian, Marianna O.У статті розглядається проблема формування плюрилінгвальної особистості. Розкрито сутність плюрилінгвальної особистості, яка характеризується високим рівнем володіння іншомовними фонетичними, граматичними, лексичними вміннями, комунікативними стратегіями, здатністю самостійно розвивати систему інтегрованих плюрилінгвальних знань. Висвітлюється використання потенціалу вибіркових освітніх компонентів та науково-дослідницької діяльності здобувачів вищої освіти.Документ Імплементація інтерактивних технологій при вивченні іноземної мови у ЗВО(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Кашуба, Марина Валентинівна; Kashuba, Maryna V.У статті розглядаються особливості й потенціал мобільних додатків і хмарних технологій для використання при вивченні іноземної (англійської) мови. Аналізуються роль та переваги сучасних технологій при формуванні інтелектуально освіченої особистості, яка здатна і бажає взяти участь у межкультурній комунікації, здатна вирішувати поставлені перед нею мовні завдання.Документ Інтерактивні методи викладання англійської мови для розвитку професійної компетентності майбутніх фахівців різних спеціальностей(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Караваєва, Тетяна Леонідівна; Karavaieva, Tetiana L.У пропонованій роботі висвітлено найбільш ефективні інтерактивні методи навчання, спрямовані на розвиток як мовних, так і професійних компетентностей.Документ Можливості використання Gemini (ШІ від Google) при навчанні іноземних мов за професійним спрямуванням на другому (магістерському) рівні вищої освіти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Дімова, Лариса Степанівна; Dimova, Larysa S.В тезах йдеться про сучасну цифрову технологію, яка надає користувачам незалежно від спеціальності багато можливостей, шо дозволяє використовувати її в освіті, зокрема при навчанні іноземних мов. Автор мав нагоду протягом 2024-2025 року пройти різноманітне навчання, зокрема: Цифрові навички для освіти з Google, ШІ для продуктивності, що допомогло сформувати думку щодо використання Генеративного Штучного Інтелекту в рамках роботи з магістрами декількох факультетів Одеського національного університету імені І. І. Мечникова.