Статті та доповіді ФПСР (Педагогічні науки)

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 49
  • Документ
    Mindfulness як інструмент зниження симптомів ПТСР у дітей, які пережили травматичний досвід: результати емпіричного дослідження
    (Бондаренко М. О., 2025) Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Vieilandie, Liliia V.-V.
    Стаття присвячена дослідженню ефективності застосування технік mindfulness у процесі психологічної реабілітації дітей віком 10-15 років з посттравматичним стресовим розладом (ПТСР), які пережили різноманітний травматичний досвід.
  • Документ
    Освітня політика щодо організації навчально-виховного процесу в ЗВО в умовах воєнного стану
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Рябенко, Михайло Іванович; Ryabenko, Mykhailo I.
    Враховуючи сьогоднішні реалії в яких перебуває наша країна, зокрема збройну агресію російської федерації проти України, на наш погляд особливої уваги потрібно приділяти ролі системи освіти в розвитку та формуванні особистості громадянина України. Система освіти завжди накопичувала, зберігала та розповсюджувала всі найцінніші здобутки людства. Саме через систему освіти, зокрема заклади вищої освіти держава повинна розвинути в громадян впевненість у майбутнє, надати фахові пояснення суті явищ, які відбуваються в нашій країні, причини та наслідки певних дій та бездіяльності, фаховий підхід до вирішення конкретних проблем та ускладнень з якими стикаються населення нашої країни в цілому та здобувачі освіти зокрема.
  • Документ
    Готовність викладача ЗВО до інноваційної діяльності як чинника покращення якості освіти
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Прокоф'єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.
    Якісні показники системи освіти, які повинні забезпечити успішність становлення особистості сучасного фахівця, багато в чому залежать від розвитку готовності викладача закладу вищої освіти до інноваційної діяльності. Процес розвитку готовності викладача ЗВО до інноваційної діяльності включає цільовий, змістовний, технологічний та результативний компоненти. Цільовий компонент процесу розвитку готовності викладача ЗВО до інноваційної діяльності включає мету, завдання, методологічні підходи та дидактичні принципи. Метою процесу розвитку готовності викладача ЗВО до інноваційної діяльності є забезпечення креативного або високого рівня готовності до інноваційно-педагогічної діяльності. Завдання містяться у розвитку потреби в інноваційній діяльності; отриманні знань особливостей реалізації інноваційних технологій; вмінь організовувати взаємодію в навчальному процесі та здійснювати рефлексію інноваційної діяльності.
  • Документ
    Комунікативна компетентність викладачів ЗВО у цифровому навчальному середовищі
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Павлова, Валерія Валеріївна; Pavlova, Valeriia V.
    Широке використанням цифрових технологій і з урахуванням трансформації освітнього середовища у відповідності до вимог освіти та можливостей тих, хто навчається висувають нові вимоги до учасників освітнього процесу, у тому числі до формування комунікативної компетентності викладачів ЗВО. Така постановка задачі обумовлює урахування нових вимог до технологічних засобів і можливостей людини, яка використовує їх.
  • Документ
    Управлінський аналіз функціонування закладів вищої освіти в умовах дії військового стану
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.
    Національний ринок вищої освіти в умовах сьогодення зазнає впливу чисельних факторів. У першу чергу, це низка геополітичних факторів: неможливість держави контролювати частину власної території, бойові дії на прифронтових територіях. Повномасштабне вторгнення російської федерації в Україну та запровадження воєнного стану внесли свої корективи, фактично, у всі сфери суспільного життя. Система вищої освіти не є виключенням. Під час воєнного стану перед нею постали нові виклики, реагувати на які вкрай необхідно задля збереження вищої освіти в Україні та підвищення її вкладу у соціально-економічний розвиток країни та її регіонів.
  • Документ
    Оцінка освітніх втрат у системі професійної підготовки під час воєнного стану
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Vieilandie, Liliia V.-V.
    Поняття «освітні втрати» активно почали обговорювати на початку пандемії COVID, коли Міжнародні організації оцінки якості освіти презентували результати своїх досліджень. До спалаху пандемії найчастіше обговорювалися навчальні втрати, summer learning loss, learning gap – втрата навчальних досягнень у зв'язку з тривалою перервою навчання з можливістю відновити академічний прогрес після повернення до навчання.
  • Документ
    Виховання в закладах вищої освіти в особливий період воєнного стану
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Рябенко, Михайло Іванович; Ryabenko, Mykhailo I.
    У публікації визначено особливості періоду воєнного стану в Україні. Розглянуто вплив агресії російської федерації на розвиток суспільства, зокрема на здобувачів вищої освіти. Продемонстровано значення виховання в особливий період. Проаналізовано основні нормативно-правові джерела щодо ролі закладів вищої освіти, зокрема педагогічних, науково-педагогічних працівників у вихованні здобувачів вищої освіти. Визначено інші органи та суб’єкти, які повинні брати участь у вихованні учасників освітнього процесу закладу вищої освіти.
  • Документ
    Використання інтерактивних технологій навчання у формуванні професійної компетентності майбутніх учителів
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Прокоф'єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.
    У статті розглянуто особливості впровадження інтерактивних технологій навчання у процес підготовки майбутніх учителів. Автором проаналізовано специфіку інтерактивних технологій навчання – педагогічного тренінгу, проєктної технології, дискусії, моделювання педагогічних ситуацій та вирішення завдань з педагогіки.
  • Документ
    Інформаційно-комунікаційні технології як інструмент розвитку комунікативної компетентності викладачів ЗВО
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Павлова, Валерія Валеріївна; Pavlova, Valeriia V.
    Автор досліджує проблему розвитку комунікативної компетентності викладачів вищої школи в умовах цифровізації освіти, аналізує різні підходи до визначення комунікативної компетентності та її значення для професійної діяльності викладача. Особлива увага приділяється ролі інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у розвитку комунікативної компетентності, зокрема, розглядаються конкретні інструменти та платформи, які сприяють ефективній взаємодії викладачів зі здобувачами та колегами.
  • Документ
    Технологічне забезпечення управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників у закладах вищої освіти
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.
    У статті проаналізовано проблему технологічного забезпечення управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників в закладах вищої освіти. Доведено, що професійний розвиток в сучасних умовах є важливим аспектом. Однією з найважливіших складових процесу професійного розвитку є готовність науково-педагогічного працівника професійно зростати. Зазначено, що для успішного управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників технологічний підхід має значення.
  • Документ
    Цифрові технології як засіб формування інформаційно-комунікативної компетентності сучасних здобувачів вищої освіти
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Мацько, М. В.; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Matsko, M. V.; Vieilandie, Liliia V.-V.
    У тезах визначено основні характеристики, які притаманні цифровим технологіям. Зроблено опис авторського опитувальника, який дозволить визначити рівень сформованості інформаційно-комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти. Сформульовано спектр застосування цифрових технологій, а саме: дистанційна роботи, контроль та опитування, презентація та створення контенту, онлайн навчання та курси, гейміфікація навчання, інструменти штучного інтелекту, пошук наукових матеріалів, тайм-менеджмент та фокусування.
  • Документ
    Гейміфікація у сучасній професійній освіті
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Vieilandie, Liliia V.-V.
    В статті розглядається проблема гейміфікації навчання. Автор визначає виток розробки проблеми гейміфікації освітнього процесу, основні характеристики поняття «гейміфікація». Окрему увагу приділено аналізу відмінностей гейміфікованого навчання від традиційного та навчання у процесі гри. Автор наводить приклади інструментів гейміфікації та визначає основні проблеми, що виникають під час використання у навчальному процесі.
  • Документ
    Використання сучасних освітніх технологій в інклюзивній освіті
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Щербина, О. Р.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.
    У сучасному світі стає все більш актуальним питання використання сучасних освітніх технологій у навчанні учнів з особливими потребами. Зростання рівня інклюзивності в освіті вимагає нових підходів та інструментів для забезпечення доступності та ефективності навчання для всіх учнів, незалежно від їхніх індивідуальних потреб. У контексті освітнього процесу, де стикаються різні стилі навчання та рівні здібностей, важливо використовувати інноваційні підходи для стимулювання навчального процесу та досягнення оптимальних результатів для кожного учня.
  • Документ
    Переваги та недоліки штучного інтелекту в системі сучасного навчання гуманітарних наук
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Чехунова, Д. А.; Рябенко, Михайло Іванович; Ryabenko, Mykhailo I.
    Поява штучного інтелекту (ШІ) залишила вагомий внесок у багатьох сферах людської діяльності, полегшила та прискорила процес роботи сучасної людини та продовжує впливати на її повсякденне життя і роботу. Одна зі сфер, де ШІ використовується, – це освіта, зокрема в системі гуманітарних наук. Стрімкий технологічний розвиток та підвищена зацікавленість до гуманітарних наук сприяють пошуку та виникненню нових методів, безповоротно змінюючи застарілі й несправні системи навчання.
  • Документ
    Інтерактивні інструменти на уроках іноземної мови в умовах сьогодення
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Федорук, В. В.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.
    Вивчення іноземної мови завжди було актуальним завданням, особливо в контексті глобалізації та зростаючої міжнародної взаємодії, а повномасштабне вторгенення ще більше показало важливість знати не тільки рідну мову, але і вміти вільно володіти іншими. Через те, що велика кількість людей емігрувала з України та опинилась закордоном, в абсолютно іншому культурному та мовному середовищі, перед ними постала задача: вивчити нову мову, щоб інтегруватися у суспільстві, здобути освіту чи просто вижити в умовах нової реальності.
  • Документ
    Методи інтерактивного навчання при вивченні української мови та літератури в сучасних закладах освіти
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Трембус, В. О.; Рябенко, Михайло Іванович; Ryabenko, Mykhailo I.
    Актуальність дослідження обраної теми визначається сукупністю декількох факторів, таких як постійна потреба у вдосконаленні методів навчання з метою забезпечення ефективного засвоєння матеріалу учнями, адаптацією освітнього процесу до нових вимог з урахуванням розвитку сучасних технологій, а також розвитком ІТ, який відкриває нові можливості для інтерактивного навчання.
  • Документ
    Пріоритетні напрямки виховної роботи класного керівника нової української школи
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Тимченко, А. В.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.
    Проведення виховних годин є важливою складовою навчання, саме це сприяє формування у учнів системи правильних відносин до оточуючого середовища; до людини, суспільства, праці, науки, мистецтва, природи, самого себе.
  • Документ
    Організація освітнього процесу в умовах військового стану: проблеми та напрями досліджень
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Руда, А. Д.; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Vieilandie, Liliia V.-V.
    Першочерговим моментом для організації освітнього процесу в умовах військового стану є визначення форми організації освітнього процесу. Організація освітнього процесу може здійснюватися в очному і дистанційному режимах, або за змішаною формою, що поєднує очний і дистанційний режими. Форма організації освітнього процесу залежить від безпекової ситуації в кожному населеному пункті та визначається рішенням військово-цивільних адміністрацій, крім цього рішення приймається за участю батьків.
  • Документ
    Управлінські технології як напрям теоретичних пошуків і практичних експериментів
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Перегенчук, І. В.; Прокоф'єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.
    Управління закладами освіти різних типів, шляхи впровадження теоретичних знань у повсякденну практику управління має спиратися на основні законодавчі документи, які стосуються системи освіти, прав і обов’язків суб’єктів освітнього процесу.
  • Документ
    Формування системи мотивації учасників освітнього процесу в управлінні закладом вищої освіти
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Петрова, К. С.; Рябенко, Михайло Іванович; Ryabenko, Mykhailo I.
    Актуальність дослідження визначається тим, що мотивація працівників впливає на розвиток закладу освіти, якість освітніх послуг, задоволення потреб студентів і загальну репутацію закладу. Ефективна система мотивації допоможе залучати талановиті кадри, забезпечувати їхній професійний розвиток, підвищувати продуктивність працівників та знизити текучість кадрів. Це посилить рівень конкурентоспроможності закладу вищої освіти у сфері надання освітніх послуг.