Статті та доповіді ФПСР, Педагогічні науки

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 36
  • Документ
    Використання сучасних освітніх технологій в інклюзивній освіті
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Щербина, О. Р.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.
    У сучасному світі стає все більш актуальним питання використання сучасних освітніх технологій у навчанні учнів з особливими потребами. Зростання рівня інклюзивності в освіті вимагає нових підходів та інструментів для забезпечення доступності та ефективності навчання для всіх учнів, незалежно від їхніх індивідуальних потреб. У контексті освітнього процесу, де стикаються різні стилі навчання та рівні здібностей, важливо використовувати інноваційні підходи для стимулювання навчального процесу та досягнення оптимальних результатів для кожного учня.
  • Документ
    Переваги та недоліки штучного інтелекту в системі сучасного навчання гуманітарних наук
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Чехунова, Д. А.; Рябенко, Михайло Іванович; Riabenko, Mykhailo I.
    Поява штучного інтелекту (ШІ) залишила вагомий внесок у багатьох сферах людської діяльності, полегшила та прискорила процес роботи сучасної людини та продовжує впливати на її повсякденне життя і роботу. Одна зі сфер, де ШІ використовується, – це освіта, зокрема в системі гуманітарних наук. Стрімкий технологічний розвиток та підвищена зацікавленість до гуманітарних наук сприяють пошуку та виникненню нових методів, безповоротно змінюючи застарілі й несправні системи навчання.
  • Документ
    Інтерактивні інструменти на уроках іноземної мови в умовах сьогодення
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Федорук, В. В.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.
    Вивчення іноземної мови завжди було актуальним завданням, особливо в контексті глобалізації та зростаючої міжнародної взаємодії, а повномасштабне вторгенення ще більше показало важливість знати не тільки рідну мову, але і вміти вільно володіти іншими. Через те, що велика кількість людей емігрувала з України та опинилась закордоном, в абсолютно іншому культурному та мовному середовищі, перед ними постала задача: вивчити нову мову, щоб інтегруватися у суспільстві, здобути освіту чи просто вижити в умовах нової реальності.
  • Документ
    Методи інтерактивного навчання при вивченні української мови та літератури в сучасних закладах освіти
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Трембус, В. О.; Рябенко, Михайло Іванович; Riabenko, Mykhailo I.
    Актуальність дослідження обраної теми визначається сукупністю декількох факторів, таких як постійна потреба у вдосконаленні методів навчання з метою забезпечення ефективного засвоєння матеріалу учнями, адаптацією освітнього процесу до нових вимог з урахуванням розвитку сучасних технологій, а також розвитком ІТ, який відкриває нові можливості для інтерактивного навчання.
  • Документ
    Пріоритетні напрямки виховної роботи класного керівника нової української школи
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Тимченко, А. В.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.
    Проведення виховних годин є важливою складовою навчання, саме це сприяє формування у учнів системи правильних відносин до оточуючого середовища; до людини, суспільства, праці, науки, мистецтва, природи, самого себе.
  • Документ
    Організація освітнього процесу в умовах військового стану: проблеми та напрями досліджень
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Руда, А. Д.; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Vieilandie, Liliia V.-V.
    Першочерговим моментом для організації освітнього процесу в умовах військового стану є визначення форми організації освітнього процесу. Організація освітнього процесу може здійснюватися в очному і дистанційному режимах, або за змішаною формою, що поєднує очний і дистанційний режими. Форма організації освітнього процесу залежить від безпекової ситуації в кожному населеному пункті та визначається рішенням військово-цивільних адміністрацій, крім цього рішення приймається за участю батьків.
  • Документ
    Управлінські технології як напрям теоретичних пошуків і практичних експериментів
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Перегенчук, І. В.; Прокоф’єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.
    Управління закладами освіти різних типів, шляхи впровадження теоретичних знань у повсякденну практику управління має спиратися на основні законодавчі документи, які стосуються системи освіти, прав і обов’язків суб’єктів освітнього процесу.
  • Документ
    Формування системи мотивації учасників освітнього процесу в управлінні закладом вищої освіти
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Петрова, К. С.; Рябенко, Михайло Іванович; Riabenko, Mykhailo I.
    Актуальність дослідження визначається тим, що мотивація працівників впливає на розвиток закладу освіти, якість освітніх послуг, задоволення потреб студентів і загальну репутацію закладу. Ефективна система мотивації допоможе залучати талановиті кадри, забезпечувати їхній професійний розвиток, підвищувати продуктивність працівників та знизити текучість кадрів. Це посилить рівень конкурентоспроможності закладу вищої освіти у сфері надання освітніх послуг.
  • Документ
    Теоретичні основи розвитку управлінського потенціалу менеджера освіти
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Палюга, О. С.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.
    Актуальність дослідження визначається змінами в освітній системі, підвищенням вимог до управлінської діяльності, необхідністю розвитку управлінського потенціалу, недостатністю теоретичних досліджень та практичною значущістю.
  • Документ
    Особливості впровадження проєктної технології навчання у вищій школі
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Новак, З. І.; Прокоф’єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.
    Перехід на компетентнісну парадигму освіти вимагає від освітнього процесу спрямованість освітнього середовища на формування компетенцій (комплексів знань, вмінь та навичок, особистісних конструктів), на забезпечення здобувачів здатністю (за рахунок отриманих компетенцій) до адаптації у професійній діяльності, створення освітнього контенту максимально наближеного до професійних проблем. Це призводить до постійного оновлення методів, впровадження нових технологій навчання, серед яких діяльнісні та групові методи навчання, практико-орієнтовані та імітаційно-ігрові.
  • Документ
    Адаптація здобувачів вищої освіти у період воєнного стану
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Ніколаєв, О. О.; Рябенко, Михайло Іванович; Riabenko, Mykhailo I.
    Актуальність дослідження визначається тим фактом, що студенти в Україні, вперше у XXI столітті, вже третій рік поспіль, змушені здобувати освіту в умовах воєнного стану, який діє на території всієї країни. Постійна загроза життю та здоров'ю людей, здавалося б, відсунула необхідність отримувати знання на другий план. Однак, війна рано чи пізно закінчиться і доведеться задуматися про свій майбутній розвиток, побудову професійної кар'єри. Для цього потрібні навички та компетенції, які неможливо отримати без адаптації до освітнього процесу в умовах діючого воєнного стану вже сьогодні.
  • Документ
    Використання онлайн ресурсів для формування креативного мислення майбутніх викладачів у процесі вивчення іноземної мови
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Мельник, Е. В.; ; Vieilandie, Liliia V.-V.; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна
    Актуальність дослідження використання онлайн ресурсів для формування креативного мислення майбутніх викладачів у процесі вивчення іноземної мови відображає сучасні реалії та потреби освітньої сфери. Завдяки швидкому розвитку технологій та доступу до Інтернету, використання онлайн ресурсів стає все більш популярним і ефективним засобом навчання іноземних мов.
  • Документ
    Штучний інтелект та машинне навчання під час вивчення іноземної мови
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Маслова, Я. А.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.
    Актуальність дослідження визначається у поглибленні знань із теми «штучний інтелект». Проблему ШІ ще не достатньо розкрито, тому ми плануємо дослідити основні моменти вивчення іноземної мови за допомогою цього явища.Активне використання ШІ у сучасному світі є ключем до нового рівня викладання та навчання, який є не менш ефективним у порівнянні із живою людиною.
  • Документ
    Дистанційне навчання: сучасний погляд на проблеми та переваги
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Мітакі, Т. В.; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Vieilandie, Liliia V.-V.
    Інформаційні технології, зокрема дистанційне навчання, набирають усе більшої популярності у навчальному процесі початкової, середньої та вищої освіти. Згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 25 квітня 2013 р. № 466 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання», дистанційне навчання – це індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційнокомунікаційних технологій.
  • Документ
    Цифрові технології в управлінській діяльності закладу освіти
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Манохін, К.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.
    В умовах інформатизації освіти, поширення пандемії коронавірусу перед педагогічною спільнотою поставлена задача якісно організувати роботу закладу освіти під час віддаленої роботи. Кожен заклад освіти має свою організаційну та управлінську структуру, а також традиції щодо адміністрування. Нині не існує однозначних підходів до цифровізації освіти, водночас є апробовані технології, які успішно зарекомендували себе у сфері контролю, моніторингу та аналізу даних.
  • Документ
    Соціальна місія вчителя в сучасному суспільстві
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Зайцев, М. О.; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Vieilandie, Liliia V.-V.
    У вирі сучасних подій перед різними соціогуманітарними науками з’являється все більше питань пов’язаних з розумінням того, як саме нам ставитися та реагувати на ті чи інші соціополітичні явища. Саме війна, як сила яка спрямована на знищення та асиміляцію нашого соціуму, має найбільший вплив. Тому й не дивно, що у педагогічній науці ще більше постає питань щодо того, хто такий вчитель та яка його соціальна місія. Вчитель, як практик педагогічної науки, є доволі цікавим об’єктом дослідження, бо його величезна відповідальність, як одного з перших формувальників особистості, а відповідно в певній мірі й суспільства, дає змогу прогнозумати ті чи інші соціальні трансформації.
  • Документ
    Гейміфікація як засіб навчання студентів ЗВО
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Добринін, В. П.; Павлова, Валерія Валеріївна; Pavlova, Valeriia V.
    У зв'язку з швидким розвитком технологій та поширенням цифрових навчальних середовищ, парадигма навчання в закладах вищої освіти відчутно змінюється. Сучасні студенти, які виросли в епоху інформаційних технологій, вимагають більш інтерактивних та методів, що залучають до навчання. Від традиційних лекційних форматів до інтегрованих цифрових середовищ, де грає важливу роль гейміфікація.
  • Документ
    Інструменти гейміфікації освітнього процесу
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Дерманський, І. П.; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Vieilandie, Liliia V.-V.
    На початку ХХІ століття навчання з використанням ігрових елементів почало носити масовий характер. У сучасних наукових педагогічних дослідженнях ми все частіше зустрічаємо термін «гейміфікація», який розуміється як інтеграція ігрової форми у неігровому процесі, наприклад – навчальному. Теорію гуміфікації у 1980 році почав розробляти Річард Бартл, професор Ессекського університету. При цьому він розділяв поняття «ігрове навчання» - отримання знань та навичок, через конкретну гру, та поняття «гейміфікація» - використання ігрових технік. Хоча, ідея щодо включення до навчання ігрових елементів для вітчизняної педагогічної думки не є новою. Так, ще К. Д. Ушинський говорив, що для учня гра замінює дійсність та робить її більш цікавою, зрозумілою, тому що він сам у процесі гри її створює.
  • Документ
    Розвиток дистанційного навчання в Україні
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Булаєнко, К. В.; Павлова, Валерія Валеріївна; Pavlova, Valeriia V.
    Актуальність дослідження визначається стрімким розвитком дистанційної форми освіти, що розпочався під час пандемії COVID-19 і триває досі через воєнний стан. Технологічний прогрес створює сприятливі умови для впровадження дистанційного навчання в українській освіті. Його розвиток може мати значний соціальний та економічний вплив, а саме, збільшити доступність освіти та підвищити кваліфікацію педагогів. З огляду на те, що українська система освіти потребує модернізації, дистанційне навчання може стати важливим інструментом для цього процесу.
  • Документ
    Сучасні орієнтири управлінської діяльності в умовах реформування освіти
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Бессонов, Р. О.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.
    Актуальність дослідження визначається значенням вдосконалення управління закладами освіти у забезпеченні розвитку людського капіталу та отриманні економічної вигоди у вигляді сталого зростання й конкурентної економіки.