Статті та доповіді ФПСР, Педагогічні науки
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті та доповіді ФПСР, Педагогічні науки за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 36
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адаптація здобувачів вищої освіти у період воєнного стану(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Ніколаєв, О. О.; Рябенко, Михайло Іванович; Riabenko, Mykhailo I.Актуальність дослідження визначається тим фактом, що студенти в Україні, вперше у XXI столітті, вже третій рік поспіль, змушені здобувати освіту в умовах воєнного стану, який діє на території всієї країни. Постійна загроза життю та здоров'ю людей, здавалося б, відсунула необхідність отримувати знання на другий план. Однак, війна рано чи пізно закінчиться і доведеться задуматися про свій майбутній розвиток, побудову професійної кар'єри. Для цього потрібні навички та компетенції, які неможливо отримати без адаптації до освітнього процесу в умовах діючого воєнного стану вже сьогодні.Документ Використання онлайн ресурсів для формування креативного мислення майбутніх викладачів у процесі вивчення іноземної мови(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Мельник, Е. В.; ; Vieilandie, Liliia V.-V.; Вєйландє, Лілія Вольдемар-ВікторівнаАктуальність дослідження використання онлайн ресурсів для формування креативного мислення майбутніх викладачів у процесі вивчення іноземної мови відображає сучасні реалії та потреби освітньої сфери. Завдяки швидкому розвитку технологій та доступу до Інтернету, використання онлайн ресурсів стає все більш популярним і ефективним засобом навчання іноземних мов.Документ Використання сучасних освітніх технологій в інклюзивній освіті(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Щербина, О. Р.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.У сучасному світі стає все більш актуальним питання використання сучасних освітніх технологій у навчанні учнів з особливими потребами. Зростання рівня інклюзивності в освіті вимагає нових підходів та інструментів для забезпечення доступності та ефективності навчання для всіх учнів, незалежно від їхніх індивідуальних потреб. У контексті освітнього процесу, де стикаються різні стилі навчання та рівні здібностей, важливо використовувати інноваційні підходи для стимулювання навчального процесу та досягнення оптимальних результатів для кожного учня.Документ Гейміфікація як засіб навчання студентів ЗВО(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Добринін, В. П.; Павлова, Валерія Валеріївна; Pavlova, Valeriia V.У зв'язку з швидким розвитком технологій та поширенням цифрових навчальних середовищ, парадигма навчання в закладах вищої освіти відчутно змінюється. Сучасні студенти, які виросли в епоху інформаційних технологій, вимагають більш інтерактивних та методів, що залучають до навчання. Від традиційних лекційних форматів до інтегрованих цифрових середовищ, де грає важливу роль гейміфікація.Документ Дистанційне навчання: сучасний погляд на проблеми та переваги(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Мітакі, Т. В.; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Vieilandie, Liliia V.-V.Інформаційні технології, зокрема дистанційне навчання, набирають усе більшої популярності у навчальному процесі початкової, середньої та вищої освіти. Згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 25 квітня 2013 р. № 466 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання», дистанційне навчання – це індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційнокомунікаційних технологій.Документ Емоційне вигорання викладачів та методи його діагностики(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Бандус, Н. О.; Цокур, Ольга Степанівна; Tsokur, Olha S.Актуальність досліджуваної проблеми зумовлена тим, що представники педагогічних професій найбільш страждають від емоційного вигорання, яке призводить до деформації їхньої педагогічної свідомості, втрати мотивації та почуття задоволеності своєю працею, погіршення психічного і фізичного здоров’я, руйнуванню позитивних стосунків з суб’єктами освітнього середовища та оточуючими. Через це, конкретизація сутності феномена емоційного вигорання та способів його діагности складає мету нашого дослідження, оскільки це може допомогти педагогічним працівникам, зокрема, викладачам ЗВО, зрозуміти, як запобігти цьому стану та як зменшити його негативний вплив на їхню професійно–педагогічну діяльність.Документ Методи дистанційного навчання під час вивчення іноземних мов(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Іконому, Х. Л.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.Навчання в українських закладах освіти впродовж останніх років відбувається дистанційно зрізних об’єктивних причин – карантинних заходів у зв’язку з пандемією та повно–масштабною війною. Незаперечними перевагами дистанційного навчання, на думку вчених, «є його масовість, доступність, відкритість, інтерактивність, комфортність, оперативність, економічність тощо».Документ Методи інтерактивного навчання при вивченні української мови та літератури в сучасних закладах освіти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Трембус, В. О.; Рябенко, Михайло Іванович; Riabenko, Mykhailo I.Актуальність дослідження обраної теми визначається сукупністю декількох факторів, таких як постійна потреба у вдосконаленні методів навчання з метою забезпечення ефективного засвоєння матеріалу учнями, адаптацією освітнього процесу до нових вимог з урахуванням розвитку сучасних технологій, а також розвитком ІТ, який відкриває нові можливості для інтерактивного навчання.Документ Моніторинг як інструмент управління якістю вищої освіти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Ву, Зієп Лінь; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Vieilandie, Liliia V.-V.Актуальність дослідження визначається розповсюдженням моніторингу як інструменту оцінки ефективності будь–якої практичної діяльності. Моніторингова діяльність не є вже тільки інструментом промислового виробництва, такий вид діяльності активно використовується й у гуманітарній галузі. Актуальність проблеми моніторингу та управління якістю освіти підтверджується рядом міжнародних та вітчизняний документів, у тому числі прийнятої у рамках Болонської конвенції: Закон України «Про вищу освіту», «Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022–2032роки» та інші. Використання моніторингу в різних сферах діяльності, зокрема в освітній галузі, розглядається в працях таких дослідників як А. А. Ахмадеєва, М. Б. Гузарова, А. І. Бичкова, І. В. Вавілова, О. М. Касьянов, О. М. Майоров та ін. Методологічні аспекти застосування моніторингу у вищій школі аналізуються на сторінках праць П. Ф. Анісімова, Л. Є. Виноградова, А. І. Галагана, В. О. Кальнея, Т. А. Стефановська.Документ Мотивація здобувачів загальної середньої освіти під час дистанційного навчання(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Артеменко А. О.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.Актуальність дослідження визначається тим, що сьогодення об’єктивно вимагає переведення освітнього процесу на активізацію перспективних педагогічних технологій, спрямованих на розвиток і саморозвиток особистості. Найважливішим структурним елементом цієї активності є мотивація, в якій виявляється ставлення до навчання.Документ Організація освітнього процесу в умовах військового стану: проблеми та напрями досліджень(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Руда, А. Д.; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Vieilandie, Liliia V.-V.Першочерговим моментом для організації освітнього процесу в умовах військового стану є визначення форми організації освітнього процесу. Організація освітнього процесу може здійснюватися в очному і дистанційному режимах, або за змішаною формою, що поєднує очний і дистанційний режими. Форма організації освітнього процесу залежить від безпекової ситуації в кожному населеному пункті та визначається рішенням військово-цивільних адміністрацій, крім цього рішення приймається за участю батьків.Документ Освітнє середовище ЗВО: складові компоненти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Пустовий, І. А.; Павлова, Валерія Валеріївна; Pavlova, Valeriia V.Актуальність дослідження визначається проблемою створення освітнього середовища вищого навчального закладу, котре постає як певна система умов–ресурсів, які забезпечують якісну фахову освіту особистості. Дослідники зосереджують значні зусилля на вивченні такого феномену як освітнє середовище ЗВО.Документ Особливості впровадження проєктної технології навчання у вищій школі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Новак, З. І.; Прокоф’єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.Перехід на компетентнісну парадигму освіти вимагає від освітнього процесу спрямованість освітнього середовища на формування компетенцій (комплексів знань, вмінь та навичок, особистісних конструктів), на забезпечення здобувачів здатністю (за рахунок отриманих компетенцій) до адаптації у професійній діяльності, створення освітнього контенту максимально наближеного до професійних проблем. Це призводить до постійного оновлення методів, впровадження нових технологій навчання, серед яких діяльнісні та групові методи навчання, практико-орієнтовані та імітаційно-ігрові.Документ Педагогічні умови використання ділових ігор у закладах вищої освіти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Рабошапко, А. О.; Павлова, Валерія Валеріївна; Pavlova, Valeriia V.На сучасному етапі розвитку освітнього простору в Україні виникла гостра необхідність орієнтації змісту і технологій навчання на розвиток індивідуальності майбутніх фахівців, які б у максимальному ступені були б спрямовані на професійне вдосконалення під час фахової підготовки. Основне завдання освіти полягає у формуванні у майбутніх фахівців якостей, необхідних для життя в суспільстві та нових соціальних відносин. Забезпечити виконання цих завдань можливо за умови поєднання традиційних методик навчання із новітніми педагогічними технологіями, в тому числі ігровими, чим і визначається актуальність дослідження.Документ Переваги та недоліки штучного інтелекту в системі сучасного навчання гуманітарних наук(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Чехунова, Д. А.; Рябенко, Михайло Іванович; Riabenko, Mykhailo I.Поява штучного інтелекту (ШІ) залишила вагомий внесок у багатьох сферах людської діяльності, полегшила та прискорила процес роботи сучасної людини та продовжує впливати на її повсякденне життя і роботу. Одна зі сфер, де ШІ використовується, – це освіта, зокрема в системі гуманітарних наук. Стрімкий технологічний розвиток та підвищена зацікавленість до гуманітарних наук сприяють пошуку та виникненню нових методів, безповоротно змінюючи застарілі й несправні системи навчання.Документ Причини та наслідки вживання наркогенних речовин студентською молоддю(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Бойко, В. В.; Рябенко, Михайло Іванович; Riabenko, Mykhailo I.В умовах воєнного стану, коли Україна зазнає суттєвих політичних, соціально–економічних зрушень в суспільному житті. Виникають все більше ситуацій пов'язаних зі стресом. Як наслідок все це може призвести до порушення соціальної адаптації, яке характеризується зловживанням однією або кількома психоактивними речовинами. В цей непростий час, особливу увагу, на наш погляд, необхідно приділити здоров’ю населення України, зокрема учнівської та студентської молоді. Щоб подолати такі складні проблеми, як паління тютюну, вживання алкогольних напоїв, наркотичних засобів, необхідно вивчити соціальні, біологічні та психологічні причини тютюнопаління, вживання алкоголю і наркотиків, створити систему профілактичних мір, націлену на протидію умовам та факторам вживанням наркогенних речовин студентською молоддю.Документ Проблема впровадження інноваційних технологій під час вивчення іноземної мови серед здобувачів ЗВО(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Коврига, О. О.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.ХХІ століття – століття інновацій та реформувань традиційної системи освіти. Стрімкий розвиток освіти, науки та усіх сфер життя вимагає створення чогось унікального. Кожен день викладачі стикаються з тим, що стає все важче зацікавити студентів вивченню іноземної мови. Тоді на допомогу приходять інноваційні технології навчання. Мета нашого дослідження полягає у виявлені проблеми впровадження інноваційних технологій під час вивчення іноземної мови серед здобувачів ЗВО.Документ Проблема формування правової компетентності викладача вищої школи(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Краснощок, С. В.; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Vieilandie, Liliia V.-V.Інтенсивність перетворень в функціонуванні суспільного ладу та зміни в життєвому устрою кожної людини, які були спричинення наслідками військової агресії проти України (функціонування економіки у стані війни, масове внутрішнє переселення населення та імміграція за кордон, перебої з постачанням енергетичних ресурсів та інші фактори) з одного боку, а також посилення процесів інтеграції з Європейським Союзом, не лише не змістили фокус уваги з проблеми формування правової компетентності викладача вищої школи, а навпаки активізували додаткові засоби для досягнення поставленої мети. Сьогодні викладач, як носій суспільно– моральних (етичних, правових, ціннісних норм), стає не тільки суб’єктом цих норм, а й транслятором, основою подальшого засвоєння, використання та їх існування. Проблема формування правової компетентності не є нової для педагогічних досліджень.Документ Проблеми диференційованого навчання на уроках іноземної мови(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Приказюк, А. Р.; Павлова, Валерія Валеріївна; Pavlova, Valeriia V.Актуальність дослідження визначається тим, що педагогіка все частіше акцентує увагу на особистість здобувача освіти, відбувається перехід до варіативної, особистісно–орієнтованої моделі, яка зберігає усі норми та цілі навчання. Дітей не змушують адаптуватися до стандартних навчальних шаблонів, а навпаки – пристосовують шаблони до потреб учнів. Викладач іноземної мови може зіткнутися з різними проблемами під час диференційованого навчання. Педагог завжди знаходиться в активній роботі і в пошуку різнопланових підходів до навчальної групи для забезпечення ефективних результатів.Документ Пріоритетні напрямки виховної роботи класного керівника нової української школи(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Тимченко, А. В.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.Проведення виховних годин є важливою складовою навчання, саме це сприяє формування у учнів системи правильних відносин до оточуючого середовища; до людини, суспільства, праці, науки, мистецтва, природи, самого себе.