Статті та доповіді ФПСР, Педагогічні науки
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті та доповіді ФПСР, Педагогічні науки за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 36
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Управління навчально-пізнавальною діяльністю магістрантів засобами коучингу(2020) Павлова, Валерія Валеріївна; Pavlova, Valeriia V.; Павлова, Валерия Валериевна; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.; Нагорная, Наталия ВладимировнаУ статті розглядається управління навчально-пізнавальною діяльністю магістрантів через застосування засобів коучингу. Визначається мета освітнього коучингу, як новітньої технології в процесі розвитку професійної компетентності та активізації пізнавальної мотивації магістрантів, спонуканні до самонавчання як засобу підвищення ефективності навчально-пізнавальної діяльності магістрантів. Підкреслюється важливість кoучингу, що дає змогу пробудити особистий потенціал магістрантів, сформувати готовність до самостійної навчально-пізнавальної діяльності, вміння максимально використовувати ресурси для досягнення цілей, здатність без стороннього втручання здійснювати, коригувати та контролювати свою діяльність. Охарактеризовано особливості застосування технології коучингу у вищій школі на прикладі постановки SMART-мети в процесі викладання дисципліни «Сучасні освітні технології», з метою стимулювання самостійного пізнавального пошуку, прийняття рішень, розвитку відповідальності, впевненості у власних можливостях. Розглянуто коучинг, як технологію, що допомагає розвивати уявлення про себе як суб’єкта професійної діяльності, формувати потребу в особистісному i професійному самовдосконаленні впродовж життя.Документ Роль ігрових технології в становленні педагогічної майстерності майбутнього викладача(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Ларюкова, А. В.; Павлова, Валерія Валеріївна; Pavlova, Valeriia V.Актуальність дослідження полягає в тому, що гра в історії людства постійно виконувала дуже важливу роль. Перш за все, вона була і буде однією з основних складових формування особистості, виховання людини–громадянина та завжди викликає зацікавленість у вивченні різного матеріалу. Ігри мають перспективу до змін, але їх мета та сутність залишається однаковою. По-друге, гра є соціальною потребою і виконує певні суспільні функції, а саме забезпечує передавання суспільДокумент Моніторинг як інструмент управління якістю вищої освіти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Ву, Зієп Лінь; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Vieilandie, Liliia V.-V.Актуальність дослідження визначається розповсюдженням моніторингу як інструменту оцінки ефективності будь–якої практичної діяльності. Моніторингова діяльність не є вже тільки інструментом промислового виробництва, такий вид діяльності активно використовується й у гуманітарній галузі. Актуальність проблеми моніторингу та управління якістю освіти підтверджується рядом міжнародних та вітчизняний документів, у тому числі прийнятої у рамках Болонської конвенції: Закон України «Про вищу освіту», «Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022–2032роки» та інші. Використання моніторингу в різних сферах діяльності, зокрема в освітній галузі, розглядається в працях таких дослідників як А. А. Ахмадеєва, М. Б. Гузарова, А. І. Бичкова, І. В. Вавілова, О. М. Касьянов, О. М. Майоров та ін. Методологічні аспекти застосування моніторингу у вищій школі аналізуються на сторінках праць П. Ф. Анісімова, Л. Є. Виноградова, А. І. Галагана, В. О. Кальнея, Т. А. Стефановська.Документ Проблеми диференційованого навчання на уроках іноземної мови(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Приказюк, А. Р.; Павлова, Валерія Валеріївна; Pavlova, Valeriia V.Актуальність дослідження визначається тим, що педагогіка все частіше акцентує увагу на особистість здобувача освіти, відбувається перехід до варіативної, особистісно–орієнтованої моделі, яка зберігає усі норми та цілі навчання. Дітей не змушують адаптуватися до стандартних навчальних шаблонів, а навпаки – пристосовують шаблони до потреб учнів. Викладач іноземної мови може зіткнутися з різними проблемами під час диференційованого навчання. Педагог завжди знаходиться в активній роботі і в пошуку різнопланових підходів до навчальної групи для забезпечення ефективних результатів.Документ Тайм менеджмент як ефективний інструмент під час вивчення англійської мови(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Чебан, С. В.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.«Time is what we want most, but what we use worst», сказав Вільям Пенн, один із засновників США та Філадельфії. В перекладі це означає «Час – це те, чого ми найбільше прагнемо, і те, чим ми найгірше розпоряджаємось». Дуже влучний вислів, адже тайм–менеджмент відіграє важливу роль під час вивчення англійської мови, оскільки добре спланований графік дозволяє ефективніше використовувати свій час і досягати кращих результатів. Вивчаючи іноземну мову слід дотримуватися наступних порад щодо тайм– менеджменту: Слід скласти графік, який відображає ваш розклад занять іноземною мовою, а також інші щоденні обов'язки. Визначте, який час ви будете приділяти на вивчення мови кожного дня і обов’язково включіть цей час в свій план.Документ Методи дистанційного навчання під час вивчення іноземних мов(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Іконому, Х. Л.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.Навчання в українських закладах освіти впродовж останніх років відбувається дистанційно зрізних об’єктивних причин – карантинних заходів у зв’язку з пандемією та повно–масштабною війною. Незаперечними перевагами дистанційного навчання, на думку вчених, «є його масовість, доступність, відкритість, інтерактивність, комфортність, оперативність, економічність тощо».Документ Сутність методу конкретних ситуацій (case–study) як інноваційного методу навчання(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Волкова, В. О.; Павлова, Валерія Валеріївна; Pavlova, Valeriia V.Актуальність дослідження пояснюється тим, що в останні роки, відбуваються активні зміни у сфері освіти, що пов'язано з реформами, впровадженими Міністерством освіти і науки України. Відповідно до цих реформ старі методи навчання вдосконалюються чи замінюються іншими, більш актуальними та сучасними. В даних умовах у вчителів є досить широкий спектр доступних для використання методів навчання, але кожен з них має власні переваги та недоліки, а тому необхідно ознайомитись з кожним з них для більш якісного процесу навчання.Документ Теоретичні підходи до дослідження проблеми адаптації викладачів в закладах вищої освіти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Краснощок, А. В.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.Актуальність дослідження професійної адаптації викладачів закладів вищої освіти (ЗВО), окрім загальної її важливості як елемента цілісної проблеми професійної педагогічної адаптації особистості, обумовлена декількома чинниками. По–перше, тим, що у сучасній науці існує певна невизначеність сутності адаптивних процесів індивіда, а сама адаптація особистості, як методологічна категорія, є фундаментальним поняттям цілого комплексу галузей знань. По–друге, більшість дослідників приділяли достатньо уваги професійній адаптації вчителя, орієнтуючись на можливість поширення результатів на педагогіку вищої школи.Документ Мотивація здобувачів загальної середньої освіти під час дистанційного навчання(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Артеменко А. О.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.Актуальність дослідження визначається тим, що сьогодення об’єктивно вимагає переведення освітнього процесу на активізацію перспективних педагогічних технологій, спрямованих на розвиток і саморозвиток особистості. Найважливішим структурним елементом цієї активності є мотивація, в якій виявляється ставлення до навчання.Документ Емоційне вигорання викладачів та методи його діагностики(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Бандус, Н. О.; Цокур, Ольга Степанівна; Tsokur, Olha S.Актуальність досліджуваної проблеми зумовлена тим, що представники педагогічних професій найбільш страждають від емоційного вигорання, яке призводить до деформації їхньої педагогічної свідомості, втрати мотивації та почуття задоволеності своєю працею, погіршення психічного і фізичного здоров’я, руйнуванню позитивних стосунків з суб’єктами освітнього середовища та оточуючими. Через це, конкретизація сутності феномена емоційного вигорання та способів його діагности складає мету нашого дослідження, оскільки це може допомогти педагогічним працівникам, зокрема, викладачам ЗВО, зрозуміти, як запобігти цьому стану та як зменшити його негативний вплив на їхню професійно–педагогічну діяльність.Документ Освітнє середовище ЗВО: складові компоненти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Пустовий, І. А.; Павлова, Валерія Валеріївна; Pavlova, Valeriia V.Актуальність дослідження визначається проблемою створення освітнього середовища вищого навчального закладу, котре постає як певна система умов–ресурсів, які забезпечують якісну фахову освіту особистості. Дослідники зосереджують значні зусилля на вивченні такого феномену як освітнє середовище ЗВО.Документ Проблема формування правової компетентності викладача вищої школи(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Краснощок, С. В.; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Vieilandie, Liliia V.-V.Інтенсивність перетворень в функціонуванні суспільного ладу та зміни в життєвому устрою кожної людини, які були спричинення наслідками військової агресії проти України (функціонування економіки у стані війни, масове внутрішнє переселення населення та імміграція за кордон, перебої з постачанням енергетичних ресурсів та інші фактори) з одного боку, а також посилення процесів інтеграції з Європейським Союзом, не лише не змістили фокус уваги з проблеми формування правової компетентності викладача вищої школи, а навпаки активізували додаткові засоби для досягнення поставленої мети. Сьогодні викладач, як носій суспільно– моральних (етичних, правових, ціннісних норм), стає не тільки суб’єктом цих норм, а й транслятором, основою подальшого засвоєння, використання та їх існування. Проблема формування правової компетентності не є нової для педагогічних досліджень.Документ Педагогічні умови використання ділових ігор у закладах вищої освіти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Рабошапко, А. О.; Павлова, Валерія Валеріївна; Pavlova, Valeriia V.На сучасному етапі розвитку освітнього простору в Україні виникла гостра необхідність орієнтації змісту і технологій навчання на розвиток індивідуальності майбутніх фахівців, які б у максимальному ступені були б спрямовані на професійне вдосконалення під час фахової підготовки. Основне завдання освіти полягає у формуванні у майбутніх фахівців якостей, необхідних для життя в суспільстві та нових соціальних відносин. Забезпечити виконання цих завдань можливо за умови поєднання традиційних методик навчання із новітніми педагогічними технологіями, в тому числі ігровими, чим і визначається актуальність дослідження.Документ Проблема впровадження інноваційних технологій під час вивчення іноземної мови серед здобувачів ЗВО(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Коврига, О. О.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.ХХІ століття – століття інновацій та реформувань традиційної системи освіти. Стрімкий розвиток освіти, науки та усіх сфер життя вимагає створення чогось унікального. Кожен день викладачі стикаються з тим, що стає все важче зацікавити студентів вивченню іноземної мови. Тоді на допомогу приходять інноваційні технології навчання. Мета нашого дослідження полягає у виявлені проблеми впровадження інноваційних технологій під час вивчення іноземної мови серед здобувачів ЗВО.Документ Сутність методу конкретних ситуацій (case–study) як інноваційного методу навчання(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Волкова, В. О.Актуальність дослідження пояснюється тим, що в останні роки, відбуваються активні зміни у сфері освіти, що пов'язано з реформами, впровадженими Міністерством освіти і науки України. Відповідно до цих реформ старі методи навчання вдосконалюються чи замінюються іншими, більш актуальними та сучасними. В даних умовах у вчителів є досить широкий спектр доступних для використання методів навчання, але кожен з них має власні переваги та недоліки, а тому необхідно ознайомитись з кожним з них для більш якісного процесу навчання.Документ Причини та наслідки вживання наркогенних речовин студентською молоддю(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Бойко, В. В.; Рябенко, Михайло Іванович; Riabenko, Mykhailo I.В умовах воєнного стану, коли Україна зазнає суттєвих політичних, соціально–економічних зрушень в суспільному житті. Виникають все більше ситуацій пов'язаних зі стресом. Як наслідок все це може призвести до порушення соціальної адаптації, яке характеризується зловживанням однією або кількома психоактивними речовинами. В цей непростий час, особливу увагу, на наш погляд, необхідно приділити здоров’ю населення України, зокрема учнівської та студентської молоді. Щоб подолати такі складні проблеми, як паління тютюну, вживання алкогольних напоїв, наркотичних засобів, необхідно вивчити соціальні, біологічні та психологічні причини тютюнопаління, вживання алкоголю і наркотиків, створити систему профілактичних мір, націлену на протидію умовам та факторам вживанням наркогенних речовин студентською молоддю.Документ Методи інтерактивного навчання при вивченні української мови та літератури в сучасних закладах освіти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Трембус, В. О.; Рябенко, Михайло Іванович; Riabenko, Mykhailo I.Актуальність дослідження обраної теми визначається сукупністю декількох факторів, таких як постійна потреба у вдосконаленні методів навчання з метою забезпечення ефективного засвоєння матеріалу учнями, адаптацією освітнього процесу до нових вимог з урахуванням розвитку сучасних технологій, а також розвитком ІТ, який відкриває нові можливості для інтерактивного навчання.Документ Організація освітнього процесу в умовах військового стану: проблеми та напрями досліджень(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Руда, А. Д.; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Vieilandie, Liliia V.-V.Першочерговим моментом для організації освітнього процесу в умовах військового стану є визначення форми організації освітнього процесу. Організація освітнього процесу може здійснюватися в очному і дистанційному режимах, або за змішаною формою, що поєднує очний і дистанційний режими. Форма організації освітнього процесу залежить від безпекової ситуації в кожному населеному пункті та визначається рішенням військово-цивільних адміністрацій, крім цього рішення приймається за участю батьків.Документ Управлінські технології як напрям теоретичних пошуків і практичних експериментів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Перегенчук, І. В.; Прокоф’єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.Управління закладами освіти різних типів, шляхи впровадження теоретичних знань у повсякденну практику управління має спиратися на основні законодавчі документи, які стосуються системи освіти, прав і обов’язків суб’єктів освітнього процесу.Документ Формування системи мотивації учасників освітнього процесу в управлінні закладом вищої освіти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Петрова, К. С.; Рябенко, Михайло Іванович; Riabenko, Mykhailo I.Актуальність дослідження визначається тим, що мотивація працівників впливає на розвиток закладу освіти, якість освітніх послуг, задоволення потреб студентів і загальну репутацію закладу. Ефективна система мотивації допоможе залучати талановиті кадри, забезпечувати їхній професійний розвиток, підвищувати продуктивність працівників та знизити текучість кадрів. Це посилить рівень конкурентоспроможності закладу вищої освіти у сфері надання освітніх послуг.