Факультет романо-германської філології
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Лексико-семантичне поле "Спеції та прянощі" у французькій та українській мовах(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Поцебіна, Катерина ВалеріївнаІнтеграція України до європейського простору, поширення її контактів із Францією та іншими франкомовними країнами, необхідність спільної праці у різноманітних галузях висуває на порядок денний проблему досконалого володіння французькою мовою, підготовки високоякісних фахівців у сфері іншомовної комунікації і перекладу. Вирішення цієї проблеми неможливе без наявності досконалих словників, особливо термінологічних, складених на основі виявлення повного тезаурусу, опису корпусу одиниць та дослідження особливостей функціонування різних стилів мови.Документ Семантико-функціональні характеристики дієслів говоріння у французькій та українській мовах (порівняльний аналіз)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Погожа, Владислава ОлегівнаСучасна лінгвістика основний акцент робить на особливій ролі людини, розглядаючи її як початковий пункт в аналізі мовних явищ. Антропологічна лінгвістика передбачає дослідження мови у безпосередньому зв’язку з індивідуумом. Вивчення положень антропологічної лінгвістики видається важливим з погляду виділення дискретних станів говоріння на основі сприйняття дійсності та репрезентації цих станів мовними засобами [39]. Говоріння являє собою самостійну, зовні виражену діяльність в сфері комунікативно-суспільної діяльності людей. Говоріння – це активний, динамічний процес, який має структуру діяльності. Воно здійснюється на основі певних схем у відповідності до внутрішнього плану висловлювання та носить суб`єктоцентричний характер [19, с.7].Документ Лексико-семантичні особливості французького і українського антропонімікона (на матеріалі фразеологічних одиниць)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Побережна, Ксенія МихайлівнаВ даний час стає очевидним, що людство розвивається по шляху розширення взаємодії між різними країнами і народами, яке здійснюється при безпосередній допомозі мови. Серед всіх мов світу французька мова - це одна з найпопулярніших мов. Міжнародні та міжкультурні контакти сприяють глибшому вивченню не тільки мов, але і культури народів світу. Національна специфіка і самобутність мови в повній мірі розкриваються у фразеології, стійких за складом і структурі, лексично неподільних і цілісних за значенням словосполученнях чи реченнях, що виконують функцію окремої лексеми (словникової одиниці), які часто називають дзеркалом народу. Незважаючи на те, що багато дослідників займалися вивченням даного питання, воно залишається як і раніше відкритим і вимагає більш глибокого розгляду. Особливо це стосується фразеологічних одиниць з елементом-антропонімом у своєму складі.Документ Експресивна функція французьких оцінних прикметників та прислівників(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Міхалюк, Марія ВіталіївнаДана дипломна робота присвячена дослідженню семантико-прагматичних характеристик прикметників та прислівників як лексичних засобів вираження оцінної ознаки у сучасній французькій мові. Загальновідомо, що всі сприймані людиною явища оточуючого середовища мають у нашій свідомості певну цінність, тобто їх можна оцінити. Оцінювання виступає як невід'ємний компонент пізнання, в основу якого покладено ціннісний підхід до явищ природи і суспільства, без якого неможливі а ні діяльність, а ні саме життя людини як істоти, що має різноманітні потреби, інтереси і цілі [58, с. 13]. Діяльність людини – поняття прагматичне, бо вона доцільна лише тоді, коли спрямована на ті явища й властивості, із яких можна добути що-небудь корисне, цінне. Як слушно зауважує Н.Д. Арутюнова, природа оцінки завжди відповідає природі людини, оскільки "оцінюється те, що потрібно (фізично і духовно) людині і Людству [7, с. 181].Документ Кореференція іменних груп у сучасному французькому та українському спортивному медіа-дискурсі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Ковальова, Вероніка ВікторівнаТемою дипломної роботи є кореференція іменних груп у сучасному французькому та українському спортивному медіа-дискурсі. У сучасній лінгвістиці кореферентність як категорія мовознавства є однією з найважливіших об‘єктів наукових досліджень. Ситуація, подія, предмет чи будь-який інший об’єкт реальної чи вигаданої дійсності, що стає важливим для побудови тексту та забезпечує його інформаційне розгортання, може зображуватися по-різному – залежно від типу тексту, його змістового обсягу, ідіолекту автора або мовців, їх когнітивної бази. Дослідженню кореференції іменних груп у медіа-дискурсі присвячені роботи Домініка Менгєно, Франсис Корблян та Жаклін Герон, Фредерік Ландраган та Катрін Шнедекер, що також свідчить про важливість та значущість цього питання.Документ Особливості зображеної усної вербальної та невербальної взаємодії в романі A. Maurois "Climats"(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Костенко, Галина ОлександрівнаСпецифіка культурного простору 1 половини XX століття, зорієнтована насамперед на цінності, які являють собою сукупну пам'ять, пов'язану з розкриттям, передачею та збереженням ідеалів, ціннісних орієнтацій, естетичних уявлень, а також моральної поведінки, притаманних освіченого дворянства як елітарної соціальної групи, що дозволяє відтворити і визначити найважливіші риси культурної парадигми у Франції в століття Просвіти. Сформована європейська придворна комунікація визначалася феноменом світськості (стиль поведінки в суспільстві, для якого характерні такі риси, як люб'язність, природність, стриманість манер і ін.). Всі типи спілкування, в яких би умовах вони не здійснювалися, несли на собі відбиток світськості, що дозволяє розглядати поняття світська бесіда в ширшому значенні, ніж це прийнято в науковій літературі. Даний жанр мови включає різні види світського спілкування – бесіда на світському прийомі, на рауті або балі, бесіда під час званого обіду або візиту, бесіда в світському салоні.Документ Мовні особливості дискурсу моди (на матеріалі франкомовних та англомовних каталогів моди)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Доброгорська, Софія МаксимівнаФеномен моди посідає важливе місце серед інших соціальних явищ і є об’єктом вивчення соціологів, психологів, філософів, мистецтвознавців і культурологів. Мода утворює динамічну ціннісну систему, вона володіє унікальною здатністю постійно транслювати соціокультурні і естетичні цінності, тому знакові події моди і приховані пружини її складного механізму не перестають цікавити професіоналів у сфері журналістики, економіки, бізнесу і в цілому представників різних категорій соціуму. При цьому мода має важливий етично-етичний потенціал, формуючи смаки і відображаючи актуальні тенденції в житті суспільства [49, с. 1].Документ Психотерапевтичний підхід до навчання французької мови як засіб корекції психоемоційного стану військовослужбовців(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Антропова, Сніжана ОлегівнаУкраїнська нація в останні роки переживає надзвичайно складні часи. В умовах нестабільності і посягання на безпеку держави відчувається потреба в кваліфікованих військових кадрах, які б могли, окрім несення своїх безпосередніх службових обов’язків, самостійно регулювати власний психоемоційний стан, щоб працювати максимально продуктивно, не завдаючи шкоди здоров’ю. Водночас, із стрімкою інтеграцією України у міжнародний простір, постає потреба у володінні військовослужбовцями іноземними мовами задля забезпечення ефективної комунікації й обміну військовим досвідом. Ці два завдання мають стратегічну цінність у загальному плані розвитку української армії, адже мають на меті формування всебічно розвиненого, «універсального» професіонала, здатного адаптуватись до будь-яких умов і будь-якого оточення. Актуальність теоретичної розробки і відтворення спеціальної методики зумовлені необхідністю задоволення високих запитів, згаданих вище, адже двоплановість цих запитів дуже рідко враховується у дослідженнях, і тому вони, як показує досвід опрацювання теоретичного матеріалу, або сфокусовані на лінгвістичному аспекті опанування мови, або на психологічному. Саме тому теоретичною базою дипломної роботи є дослідження різних підходів і методів навчання іноземної мови: психотерапевтичного, інтенсивного, інтегративного, контекстного. Серед авторів, що активно працювали у цих напрямках є як зарубіжні (П. Бергер, Т. Лукман, А. Маслоу, А. Матуліс, К. Роджерс), так і вчені з пострадянського простору (А. Вербицький, Л. Гегечкорі, Н. Каліна, А. Китайгородська, Г. Лозанов, І. Румянцева, І. Шехтер). Також, окремий напрям досліджень, на який було звернуто увагу, – це навчання іноземним мовам військовослужбовців, адже окреслений аспект визначає і конкретизує як зміст навчання, так і його форму. Проте на сьогодні навчання військовослужбовців іноземним мовам, будучи надзвичайно актуальним, залишається недостатньо розвиненою сферою і зводиться до «класичних» освітніх програм для курсантів у вищих військових навчальних закладах і несистематично організованих курсів вивчення мов, розрахованих на функціонуючих військовослужбовців, як, наприклад, у Військовому інституті Київського національного університету імені Тараса Шевченка або в Національній академії Національної гвардії України.Документ Концепт "toro" у лінгвокультурі Іспанії та його лакуни в українському перекладі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Зварич, Юлія ОлегівнаВ останні роки помічається великий інтерес та захоплення до вивчення різних національних специфік мовних картин світу. Національна специфіка мислення, національна культура і традиції знаходять відображення у мові через формування мовної картини світу. Мовна картина світу не тільки дає доступ до пізнання особливостей національного світобачення, але й збирає воєдино його культурну спадщину. Вивчення та аналіз мовної картини світу може бути пов’язано з описом складових її концептів. Дослідження концептів є однією із найважливіших задач мовознавства, а також, зокрема, і лінгвокультурології. Вивчення концептів дає можливість виявити національно-культурну специфіку досліджуваного суспільства. Лінгвокультурне моделювання мови є в даний час одним з провідних напрямків лінгвістики, вивчення лінгвокультурних концептів дозволяє розкрити загальні закономірності і специфіку людського освоєння світу за допомогою мови. Лінгвокультурні концепти можуть бути об'єктивно встановленні й описані за допомогою аналізу словникових дефініцій, ціннісно-маркованих універсальних висловлювань (ідіом і фразеологізмів) та індивідуально-авторських розширень змісту концептів з урахуванням етимології слів та концептуальних метафор.Документ Особливості використання комунікативного підходу для формування умінь усного мовлення при викладанні іспанської мови студентам 1 та 2 курсів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Савчук, Ганна ДмитрівнаСьогодні питання підготовки високоякісних спеціалістів є неможливим без знання іноземних мов. Саме тому, все більше інтересу викликають методи викладання, які б допомогли студентам якнайкраще розвинути свої мовні та мовленнєві компетенції. Важливим є те, що міцних знань з граматики та лексики вже не достатньо, адже у сучасному світі все пов’язано на комунікації та живому спілкуванні. Таким чином, є потреба знайти такий підхід до навчання мови, який би зміг допомогти студентам навчатися саме практичному використанню мови з метою її комунікативного використання під час щоденного спілкування, як у діловій, або професійній сфері, так і для використання якихось послуг.Документ Біблеїзми у сучасному іспаномовному медійному дискурсі: прагматичні та лінгвокультурні аспекти інтерпретації(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Карпачова, Анна АндріївнаОдним із пріоритетних напрямів розвитку сучасного мовознавства є вивчення питань, пов’язаних із дослідженням прагматико-комунікативних, структурно-семантичних особливостей функціонування фразеологічних одиниць, закономірностей їхнього розвитку. Сучасні дослідження фразеології не обмежуються суто лінгвістичними методами, а підходять до її вивчення з використанням методів інших наук, що дає змогу розкрити глибинну сутність фразеологічних одиниць через їхній зв’язок з мисленням людини, й, отже, розглянути їх як інформаційні одиниці, що відображають матеріальну та духовну культуру народу, його менталітет.Документ Фразеологічні одиниці з фітонімами у сучасній іспанській мові(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Григорович, Віолетта КостянтинівнаФразеологія - найважливіша складова частина національної картини світу в якій відбивається стосунки людини з природою. Асоціативний зв'язок між явищами зовнішнього і внутрішнього світу людини виявляється у всіх значеннях у фразеологічних одиницях з назвами рослин. Відомо, що дерева і квіти в мові є втіленням національного характеру. В цій роботі ми розглянемо один з елементів мовознавства, такий як фразеологічні одиниці з рослинним компонентом. А у свою чергу фразеологія є невід'ємним і особливо виділеним компонент мови, своєрідний, " індивідуальний", культурно значимим і національно специфічний, здібний концентрований виразити не лише особливості цієї мови, але ії носіїв, їх світовідчуття, склад розуму, менталітет, національний характер і стиль мислення.Документ Паузація як просодичний компонент німецької усної мови (на прикладі інтерв'ю з А. Меркель)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Півак, Юлія ЮріївнаПроблема ефективності мовленнєвої комунікації і мовленнєвого впливу є багатогранною і надзвичайно актуальною в сьогоденній науці: лінгвістиці, соціології, психології, риториці та філософії. Багато в чому це пов'язано з інтенсивним розвитком політичних, економічних і міжкультурних відносин в сучасному світі, а також з прагненням сучасного суспільства до вдосконалення і розвитку ефективності людської діяльності в усіх галузях. Сучасний етап розвитку лінгвістичної науки відзначається пожвавленим інтересом учених до вивчення усного мовлення, його акустичних та перцептивних характеристик. Пояснюється таке зацікавлення необхідністю комплексного дослідження мовлення, що звучить, адже усне мовлення, на відміну від писемного, передає додаткову інформацію завдяки використанню просодичних засобів. Мелодика, паузація, інтенсивність, акцентуація, відповідний темпо-ритм та сегментація мовленнєвого потоку на семантичні блоки сприяють досягненню мовцем комунікативної мети та здатні чинити вплив на слухача. Особливо актуальним це є для публічного мовлення, зокрема для виступів політичних діячів [41, 5].Документ Концепт "чоловік" та "жінка" у німецьких казках(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Тимофєєва, Ксенія ІванівнаАктуализация социальных ролей сыграла не последнюю роль в формировании стереотипов. В основе производства социального (гендерного) стереотипа лежит психологический феномен генерализации, обобщения, схематизации данных опыта. Особенностями социального стереотипа как регулятора социальных отношений является феномен поляризации качеств человека (как главного социального объекта и основного содержания стереотипа) и жесткая фиксированность такой полярной дихотомии. Синонимом стереотипа нередко выступают понятие предубеждения, суеверия или клише.Документ Активні методи в навчанні іноземними мовами(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Руденко, Лідія АндріївнаАктуальнiсть дослiдження. За останнє десятиліття система освіти зазнала значних змін, пов'язаних з науково-технічним прогресом та трансформаціями у глобальному суспільному середовищі, визначеними як інформаційні. У цих умовах методи навчання більш орієнтовані на особистість, спрямовані на практичне засвоєння знань. Метою будь-якого навчального закладу є створення відповідного навчального середовища, що сприяє інтенсивному та якісному навчальному процесу.Документ Індивідуально-інтегральний підхід з дітьми аутичного спектру(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Пєнушкіна, Ірина СергіївнаПоряд з нами ростуть незвичайні діти, їх називають «діти дощу»: вони грають з предметами і сприймають світ не так, як це прийнято, вони радіють від іншого. Для таких дітей не існує норм та правил, їм часто незрозуміло і не цікаво те, що роблять інші діти. Вони мають свій, закритий для сторонніх світ, в який їм важко впустити людей. Існують люди з аутизмом і без, при зіткненні цих двох світів завжди заздалегідь передбачено взаємне непорозуміння. Це зводиться не тільки до словесного розуміння багатьох людей аутичного спектру, але й до різних форм мислення, відчуття і сприйняття.Документ Особливості імен у творах німецьких письменників періоду романтизму (Новаліс, Е. Т. А. Хофман, Й. Л. Тік)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Нікітінська, Ірина ОлегівнаDer Glaube, dass der Name etwas über das Wesen des Menschen aussagt, dass er „ein Stück des Seins und der Seele“ ist (Thomas Mann), ist so tief verwurzelt und so allgegenwärtig, dass es auch auf nicht-abergläubische Menschen eine Wirkung ausübt [97, 639]. Seit Jahren ziehen die Eigennamen die Aufmerksamkeit von verschiedenen Literatur- und Sprachwissenschaftlern auf sich. Sie interessieren sich immer für die Herkunftsgeschichte, ihre Bedeutung und den Sinn, wie sie mit der Geschichte der Gesellschaft, Weltanschauung und Religion verbunden sind. Heutzutage steigt dieses Interesse für Namenkunde sehr. Das kann man in vielen Büchern, Wörterbüchern sehen, die den Vornamen und auch Familiennamen gewidmet sind, und natürlich in den wissenschaftlichen Arbeitern, die diese Fragen recherchieren.Документ Семантика мовних сугестугенів в гіпнотичних текстах(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Чумаєва, Діана СамірівнаМова – це не просто спосіб отримання інформації у процесі комунікації, це також і один з основних елементів сугестії [27, 139-140]. Мова притаманна саме людині, вона тісно пов’язана з мисленням, свідомістю, пам’яттю, емоціями та іншими вищими психічними функціями людини [28, 475]. К. Маркс і Ф. Енгельс писали, що мова така ж давня, як і свідомість; вона – практична [21], пiдкреслюючи цим органiчну єднiсть свiдомостi людини з її мовою. Вплив мовлення на свідомість та підсвідомість людини, її поведінку в значній мірі зумовлений сприйняттям семантичного значення частин мови [27]. Саме цей аспект ми розлядаємо у нашому дослідження як складник комунікативної сугестії.Документ Композиційно-мовленнєва форма "опис" у різножанрових творах О. Уальда(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Фабіровська, Тетяна СергіївнаПізнавальна та комунікативна діяльність людини тісно пов’язана з інтерпретацією тих чи інших знаків, жестів, слів, творів літератури, музики, живопису та інших знакових систем. У повсякденному житті ми постійно тлумачимо жести і слова, факти і події, з якими зіштовхуємося. Отже, інтерпретація не обмежується сферою мови, а охоплює й інші сфери діяльності людей. Проте, оскільки мова є універсальним засобом спілкування та вираження думки, вона тісно пов’язана з процесом інтерпретації. Дійсно, коли говорять про розуміння, то насамперед мають на увазі розуміння усного та писемного мовлення, в тому числі й різноманітних текстів та різних знакових систем [22, 5].Документ Особливості навчання граматичної субкомпетенції на початковому етапі вивчення іноземної мови(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Довга, Лілія МиколаївнаДипломна робота присвячена дослідженню основних концепцій викладання граматики німецької мови на початковому етапі шкільного навчання. Актуальність роботи зумовлена тим, що останнім часом іноземні мови стали об’єктом вивчення не лише вчених-методистів, а й всього суспільства взагалі. Володіння іноземними мовами є дуже важливим аспектом для здійснення успішного процесу комунікації та є важливою необхідністю. А всі знання якими володіє досвідчена особистість, як відомо, розпочинаються із школи, на початковому етапі навчання. Тому цей процес є дійсно важливим моментом в житті кожної людини. Переважна більшість сучасних батьків хочуть, щоб їхні діти в майбутньому мали можливість отримати вищу освіту, стати конкурентоспроможними та успішними особистостями в суспільстві і цей успіх вони пов’язують передусім із знанням іноземних мов. Проте вивчення іноземних мов завжди викликало багато труднощів, так як це вивчення включає в себе декілька аспектів. Особливо це стосується граматики, яка є одним із найважливіших аспектів. Без цих знань неможливо повноцінно оволодіти іноземною мовою. Адже граматика – це основа, без якої неможливо здійснити успішний процес комунікації, що в свою чергу впливає на успішні міжкультурні відносини, які в наш час добре розвиваються. Завдяки граматичним конструкціям слова можуть об’єднуватися в словосполучення, а словосполучення в речення й таким чином комунікація стає змістовною, що вже є успішним процесом формування соціокультурної комунікації, чого й вимагає сучасне суспільство.