Статті та доповіді ФЖРВС

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 119
  • Документ
    Стереотипні уявлення в суспільстві та в медіа: навчання через дослідження
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Тхоржевська, Тетяна Вікторівна; Tkhorzhevska, Tetiana V.
    У статті описано методику викладання конкретної теми під час вивчення однієї з вибіркових дисциплін здобувачами факультету журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова. Методика дає можливість здобувачам самостійно проводити дослідження під час занять. Група студентів вивчає наявні в суспільстві етнічні (етнокультурні) стереотипи і порівнює їх з матеріалами медіа.
  • Документ
    Імплементація сучасних методів у викладання дисциплін для майбутніх соціальних працівників
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Сидун, Ірина Володимирівна; Sydun, Iryna V.
    У дослідженні висвітлено питання важливості використання сучасних методів навчання у підготовці майбутніх соціальних працівників. Продемонстровано приклади ефективної імплементації до навчального процесу таких методів як кейс-стаді, рольові ігри, дискусії. Зазначено, що інтерактивні підходи, цифрові технології та навчання через досвід допомагають студентам в подальшому успішно працювати в реальних умовах.
  • Документ
    Про курс «Fiction та non-fiction: словесність як мистецтво факту та вимислу» в аудиторії майбутніх журналістів
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Мусій, Валентина Борисівна; Musiy, Valentyna B.
    У статті мотивується включення лекційного курсу «Фікшн та нон-фікшн: словесність як мистецтво факту та вимислу» до системи навчання студентів факультету журналістики, реклами та видавничої справи. Перший фактор – набуття категорією «перехід» ключового значення як в оцінці стану усього світу, так і окремої людини. Другий чинник – зміни у вербальному мистецтві. Літератори прагнуть документальності, правдивості, наближення свого твору до дійсності. Журналісти, навпаки, намагаються бути схожими на романістів та використовують художні наративні стратегії літераторів. Таким чином словесне мистецтво виявилося на межі між фактуальністю та вигадкою. Саме це явище стало об’єктом уваги у тому курсі, про який йдеться. Студентам пропонується порівняти журналістські жанри, які створено з дотриманням стандарту, та твори нової журналістики.
  • Документ
    Емоційно-інтелектуальний тезаурус здобувачів вищої освіти
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Каменська, Тетяна Григорівна; Kamenska, Tetiana H.
    Удосконалення лекційних форм навчання у ЗВО необхідне як для професійної діяльності здобувачів, так і для формування їхньої високої культурної компетентності та загального рівня культури у суспільстві. Досягнення таких цілей є можливим завдяки розвитку у здобувачів емоційного інтелекту. До визначених Д. Гоулманом механізмів формування емоційного інтелекту пропонується в умовах ЗВО формувати науковий тезаурус здобувачів таким чином, щоб він ставав активною лексикою на майбутнє, навіть для повсякденного спілкування, що сприятиме підвищенню культурного рівня в суспільстві.
  • Документ
    Журналістська освіта як перспективна пропозиція для амбітного креативного класу
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Іванова, Олена Андріївна; Ivanova, Olena A.
    Факультет журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І. І. Мечникова будує свою наукову й освітню діяльність з урахуванням інтересів та потенціалу креативного класу, окреслюючи перспективи для співпраці, професійної реалізації, кар’єри з творчими та амбітними. Ми готуємо медіафахівців, здатних до інноваційності та креативних рішень, спроможних забезпечити інформаційні потреби соціуму та реалізувати можливості креативного класу, якому належить майбутнє інформаційного суспільства. У статті продемонстровано як реалізуються можливості для розвитку та реалізації потенціалу креативного класу на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І. І. Мечникова. Креативний клас – стейкхолдер якісної професійної сучасної журналістики як цінного соціального інституту інформаційного суспільства.
  • Документ
    Інтерактивні методи навчання майбутніх журналістів: від теорії до практики
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Задорожня, Аліна Григорівна; Zadorozhnia, Alina H.
    Стаття присвячена темі впровадження інтерактивних методів навчання здобувачів вищої освіти (журналістика). Вони передбачають використання різноманітних технологій, що стимулюють взаємодію «викладач-студент», творчий підхід до вирішення складних ситуацій та розвивають критичне мислення. Серед найпопулярніших інструментів виокремлено групові завдання, гейміфікацію, кейс-стаді та використання мультимедійних засобів.
  • Документ
    Діяльність студентського наукового гуртка при кафедрі періодичної преси та медіаредагування факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І. І. Мечникова
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Блінов, Євген Миколайович; Blinov, Yevhen M.
    Тези містять інформацію про діяльність студентського наукового гуртка «Роль ЗМІ у формуванні публічного іміджу державної влади та місцевого самоврядування» при кафедрі періодичної преси та медіаредагування Одеського національного університету імені І. І. Мечникова. Розкриваються принципи формування та функціонування гуртка: запрошення членів гуртка, визначення тематики наукових досліджень, механізм функціонування, знання та навички, набуті членами гуртка.
  • Документ
    Офіційний ютуб-канал факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І. І. Мечникова
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Азєєв, Сергій Володимирович; Орлова, Олена Миколаївна; Azieiev, Serhii V.; Orlova, Olena M.
    У тезах розглядається значення офіційного ютуб-каналу факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І. І. Мечникова як сучасного інструменту комунікації, популяризації науки та професійної освіти. Аналізуються особливості аудіовізуального контенту каналу, їхня роль у формуванні професійних компетенцій студентів та взаємодії з аудиторією. Окрема увага приділяється впливу цифрових медіа на освітній процес і розвиток бренду факультету. Дослідження базується на якісному аналізі контенту та оцінці ефективності його використання в освітньому середовищі.
  • Документ
    Гіпноіндуктори формули зміни вектора емоційної скерованості (на матеріалі комерційного рекламного дискурсу)
    (ПолиПринт, 2020) Кутуза, Наталя Валеріївна; Kutuza, Natalia V.
    Статтю присвячено сугестійним домінантам рекламного дискурсу, де систематизовано Мілтон-модельні індукції, що запропоновано дефінувати як гіпноіндуктори. Представлено формули векторів емоційної скерованості впливу (позитивація, негативація, зміна вектора) в рекламних дискурсах різних типів (комерційних, політичних, соціальних), де особливу увагу зосереджено на комерційному. Виявлено найчастотніші гіпноіндуктори, які застосовуються у впливовій формулі зміна вектора емоційної скерованості в комерційному рекламному дискурсі.
  • Документ
    Особливості творення та мотивації офіційних гіппонімів
    (ПолиПринт, 2020) Алексєєва, Наталія Михайлівна; Aleksieieva, Nataliia M.
    В статті проаналізовано процес творення офіційних найменувань коней у сучасній англійській мові. Встановлено, що процес творення гіппонімів є багатогранним та представлений практично всіма можливими способами словотворення. Гіппонімне назвотворення характеризується лінгвістичною грою, вільним відношенням до форми слова.
  • Документ
    Внутрішньо переміщені особи: репрезентація в українських ЗМІ
    (2021) Червінчук, Аліна Олегівна; Chervinchuk, Alina O.
    Із початком воєнного загострення на Сході України ЗМІ зосереджували фокус своєї уваги на особливостях перебігу подій, використовуючи потенціал новиннєвої журналістики та вдаючись здебільшого до демонстрації «загального плану» (кількість обстрілів, постраждалих, померлих, руйнувань тощо), що все ж не забезпечувало формування повноцінного уявлення про сутність подій. Таким чином аудиторії пропонувалося фрагментарне, дискретне, хаотичне, уявлення про перебіг воєнних дій.
  • Документ
    Онлайн культура та діджиталізація культурних закладів (на прикладі м. Миколаїв)
    (2021) Виставкіна, Дарина Олегівна; Vystavkina, Daria O.
    У широкому сенсі весь віртуальний світ, який став свого роду відображенням реального світу, створює певну культуру, яку можна визначити як «онлайн-культуру». Проте ми маємо на увазі інституціоналізацію культури як виду творчого та художнього вираження, що відбувається в онлайн-середовищі та є діджиталізованою, завдяки новітнім технологіям, системою взаємодії сфер культурного виробництва, розповсюдження і споживання. Остаточне затвердження художньої сфери онлайн відбувається на тлі пандемії та локдаунів.
  • Документ
    Безробіття та COVID-19: зайнятість населення у фокусі ЗМІ
    (2021) Брошкова, Світлана Леонідівна; Broshkova, Svitlana L.
    За даними Державної служби статистики рівень безробіття в Україні в другому кварталі 2021 року зріс на 1,3% відносно кінця 2020 року. Загалом безробітними є 1,7 мільйона українців. Кількість зайнятого населення у віці 15-70 років у другому кварталі 2020 року становила 15,6 мільйона осіб. На зростання безробіття активно вплинула ситуація із пандемією COVID-19 у світі. З початку дії карантину, станом на 25 січня 2021 року, статус безробітного мають 485,3 тис. українців. У порівнянні з 2020 роком - 444,4 тис. українців, що є більшим на 40,9 тис. На сьогодні допомогу з безробіття отримують на 136,7% більше українців.
  • Документ
    Інфографіка як складник крос-медійних технологій
    (2021) Орлова, Олена Миколаївна; Orlova, Olena M.
    З розвитком цифрових методів обробки інформації інфографіка все в більшому обсязі використовується засобами масової інформації з метою якнайшвидшого донесення інформації до аудиторії.
  • Документ
    Соціальні мотиви мережевої ідентичності: віральність аккаунту в соціальних мережах
    (2021) Полюга, Василь Андрійович; Poliuha, Vasyl A.
    Для більшості людей властивим є сприйняття/обробка інформації у відповідності до особистісних ідентичностей, сформованих на підставі власних переконань та мотивів, що в цілому класифікується як процес мотивованого пізнання (Kahan D.M., 2015; Van Bavel J.J., 2018). За резуль- татами класичного теоретичного дослідження поведінки виборця, опублікованого ще в 1960 році, вчені зокрема відзначили, що на ранньому етапі рівень ідентифікації людини з політичною партією, в значній мірі залежить від того, наскільки індивід сприймає власні преференції від його/її орієнтації на політичних діячів (Campbell A., 1960).
  • Документ
    Особливості висвітлення діяльності сучасних українських митців (за матеріалами загальноукраїнських видань)
    (2021) Клюковська, Анна Юріївна; Kliukovska, Anna Yu.
    Інформаційні потоки сьогодні фактично неосяжні для пересічного читача, а спеціалізовані видання про мистецтво не є об’єктом інтересів масового читача, тому часто інформацію на дану тематику вони черпають із загальнополітичних видань.
  • Документ
    Роль ЗМІ у розбудові кулінарної дипломатії України
    (2021) Ковальська, Марина Сергіївна; Kovalska, Maryna S.
    Сам факт прийняття їжі завжди об’єднував людей, тому вона з давних давен використовувалася як один із засобів створення сприятливої, доброзичливої атмосфери. Через це їжа стала невід’ємною частиною дипломатії.
  • Документ
    Комунікаційні особливості опозиційних жіночих наративів в українській публіцистиці ХХ століття (на прикладі публіцистики Н. Строкатої та Н. Світличної)
    (2021) Коваленко, Алла Федосіївна; Kovalenko, Alla F.
    Не можна применшити роль українських жінок у суспільстві, хоча б із огляду на таких видатних діячок, як Анна Ярославна, Галшка Гулевичівна, Марія Магдалена Мазепина, Софія Русова, Христина Алчевська, Наталія Кобринська та ін. Діяльність таких відомих українок-дисиденток, як Алла Горська, Ірина Калинець, Стефанія Шабатура, Оксана Мешко, Надія Світлична, Ніна Строката та інших, їхня публіцистична творчість теж свідчать про актуальність прав жінки у будь-яку епоху та за будь-яких умов, особливо в СРСР.
  • Документ
    Журналістика відкритих даних в Україні: освітній аспект
    (2021) Сидун, Ірина Володимирівна; Sydun, Iryna V.
    Відкриті дані є однією із найважливіших складових сучасної української журналістики. Без елементарних вмінь та навичок опрацювання даних, роботи з реєстрами, базами даних, тощо сьогодні неможливо створити якісний аналітичний матеріал у ЗМІ. Оприлюднення даних стало новим етапом у розвитку такого жанру як журналістські розслідування. Останнім часом, як у світовій, так і українській журналістиці виділився окремий напрям — журналістика даних.
  • Документ
    Концептуалізація загальних положень щодо інформаційного суспільства та проблем формування комунікативної культури сучасної людини з огляду на високий рівень конфліктності сучасності: розробка науково-дослідної теми № 314 «Конфліктогенність сучасного інформаційного простору та медіатехнології врегулювання конфліктів в умовах глобальних і локальних ризиків»
    (2021) Іванова, Олена Андріївна; Ivanova, Olena A.
    У червні 2021 року факультет журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І. І. Мечникова розпочав системну роботу над новою науковою темою «Конфліктогенність сучасного інформаційного простору та медіатехнології врегулювання конфліктів в умовах глобальних і локальних ризиків», метою якої є дослідження конфліктності різних соціальних рівнів їхнього зародження та реалізації, що експлікуються в сучасному інформаційному просторі, та розробка масмедійних стратегій їхнього врегулювання на глобальному та локальному рівнях.