Діалог: Медіа-студії
Permanent URI for this collection
Галузь і проблематика: видання присвячене дослідженню питань комунікації у політичній, соціальній та культурній сферах.
Повні тексти видання доступні на сайті Нб за посиланням:
http://lib.onu.edu.ua/dialog-media-studiyi-2/
Browse
Browsing Діалог: Медіа-студії by browse.metadata.dateaccessioned
Now showing 1 - 20 of 294
Results Per Page
Sort Options
Item МЕДІА-ПОЗИЦІОНУВАННЯ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ, АБО ІДЕНТИФІКАЦІЯ МИСТЕЦТВА СЛОВА ЗА МИСТЕЦЬКОЮ ПРЕСОЮ(Астропринт, 2009) Іванова, Олена Андріївна; Иванова, Елена Андреевна; Ivanova, Olena A.Література – це те, що ми про неї думаємо в той чи інший період, коли ми знову і знову (а не раз і назавжди) стверджуємо її вартість як соціокультурного феномена. Через утвердження глобальних транс- формацій культури нинішній загальноцивілізаційний і особистий досвід літератури постає «феноменом розриву» (М. Фуко), коли вчорашні сталості думок про неї (горизонт очікування, стабільність історії постатей, жанрів, напрямків, шкіл, ґрунтовність теорії, вагомість авторитетів, ін.) втрачають свою визначеність, вагомість і адекватність.Item КОМУНІКАТИВНІ СТРАТЕГІЇ В УКРАЇНСЬКОМУ ПОЛІТИЧНОМУ ДИСКУРСІ: ІНТЕРАКТИВНА ВЗАЄМОДІЯ УЧАСНИКІВ ПОЛІТИЧНИХ ТОК-ШОУ(Астропринт, 2009) Наталя, КондратенкоУ політичній комунікації кожний з учасників свідомо чи несвідомо обирає певну модель комунікативної поведінки, яка передбачає використання відповідних мовленнєвих стратегій. Ф. С. Бацевич визначає мовленнєву стратегію таким чином: «оптимальна реалізація інтенцій мовця щодо досягнення конкретної мети спілкування, тобто контроль і вибір дієвих ходів спілкування і гнучкої їх видозміни в конкретній ситуації». Вивченню комунікативних стратегій присвячено низку праць, що здебільшого висвітлюють загальні моделі комунікативної поведінки людини поза конкретними комунікативними системами.Item ПОЛІТИЧНИЙ СЛОГАН ЯК МАРКЕР МЕНТАЛЬНОГО ЛЕКСИКОНУ(Астропринт, 2009) Кутуза, НаталяОстаннім часом виборчі процеси стали досить частотним явищем, що характеризується «навалою» рекламних політичних звернень, проте сприймаються реципієнтами зредуковано, наслідком чого може бути деструкція всієї передвиборчої кампанії.Item ПРОБЛЕМА МЕНТАЛЬНОСТІ В УКРАЇНСЬКОМУ РЕКЛАМНОМУ КОМУНІКАТИВНОМУ ПРОСТОРІ(Астропринт, 2009) Хобта, ОленаРеклама інтерпретується сьогодні не лише як вид комунікації між виробником та споживачем, основною метою якої є отримання прибутку,а й як продукт духовної творчості, який віддзеркалює стан суспільства.Це відтворення відбувається на підсвідомому рівні, представником цього ж соціуму, і саме така реклама є близькою споживачеві, адже автор реклами й аудиторія є представниками однієї культури і ментальності,мають спільне етнічне ядро. Як зазначає О. Забужко «національна ментальність явно чи неявно, тією чи іншою мірою, значить усю духовну продукцію, витворену зусиллями даного народу».Item СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНА ПРОБЛЕМАТИКА НА ШПАЛЬТАХ ОДЕСЬКОЇ УКРАЇНОМОВНОЇ ПРЕСИ 1917–1918 РОКІВ(Астропринт, 2009) Пархітько, ОлегДоля україномовної преси Одеси подібна до долі україномовної преси будь-якого іншого провінційного міста України. Ця доля становить суцільний шлях поневірянь, заборон, переслідувань та цензурних утисків. Ідентичність розвитку україномовної періодики провінційних міст України простежується в хронології появи часописів та навіть у їхній кількості. Здебільшого ті ж самі громадські установи беруть активну участь у створенні україномовних видань. Так, загальновідомим є факт, що поява перших у ХХ ст. українськомовних часописів у більшості міст України була пов’язана з діяльністю «Просвіти».Item Ментальність у публіцистиці М. Рильського(Астропринт, 2009) Шаргородська, АллаУсе частіше сьогодні, у період політичної й економічної криз, соціальної апатії в Україні чути нарікання на відсутність національної ідеї, патріотизму.Зовнішні політичні й психокультурні сучасні та історичні впливи позначаються на свідомості, настановах, ментальності українців. Гостро відчутна соціально-політична й соціально-психологічна невідповідність, неадекватність форм життя внутрішнім настановам. Напевно, настав час усвідомити себе як державу з соціальними та духовними «хворобами»,осмислити певні зміни в духовній сфері, на яких позначилося посткомуністичне минуле, насильницька соціалізація великої спільноти, до якої долучили й українців; повернутися до традиції, витоків, виявити внутрішню автентичність.Item СВОЄРІДНІСТЬ ЛІТЕРАТУРИ КИЇВСЬКОЇ РУСІ (XI — перша половина XIII ст.)(Астропринт, 2009) Александров, Олександр Васильович; Aleksandrov, Oleksandr V.У статті розглянуто своєрідність літератури Київської Русі ХІ — першої половини ХІІІ ст., найважливішою особливістю якої є синтез двох традицій: візантійсько-християнської та автохтонної. Доведено, що саме діяльність Володимира Великого варто вважати точкою відліку зародження української літератури Київської Русі.Item ПІДХОДИ ДО ОЦІНКИ ШКІЛЬНИХ ПІДРУЧНИКІВ У КРАЇНАХ ЄВРОПИ ТА УКРАЇНИ(Астропринт, 2009) Андріяш, ТетянаУ статті здійснено огляд критеріїв оцінки шкільних підручників з історії в європейських країнах та Україні. Порівняно системи легітимізації та експертизи цих підручників і виявлено, що в Україні наявна достатньо жорстка система грифування шкільних підручників, яка не відповідає сучасним європейським вимогам.Item ПРИНЦИПИ ТИПОЛОГІЗАЦІЇ ЗАГОЛОВКІВ (за матеріалами газети «Спорт-экспресс»)(Астропринт, 2009) Зеленко, Лариса Павлівна; Пархітько, ОлегУ статті на основі аналізу існуючих класифікацій заголовкових конструкцій здійснено спробу виділити принципи типологізації заголовків і запропонувати власний підхід до класифікації цих одиниць.Item КАРТИНА ІНФОРМАЦІЙНОЇ НАПОВНЕНОСТІ СУЧАСНОЇ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРНО-МИСТЕЦЬКОЇ ЖУРНАЛЬНОЇ ПЕРІОДИКИ(Астрапринт, 2009) Іванова, Олена Андріївна; Иванова, Елена Андреевна; Ivanova, Olena A.У статті аналізується інформаційна політика всеукраїнської літературно-мистецької журнальної періодики щодо рівня інформативності видань.Item ОСОБЛИВОСТІ ВИСВІТЛЕННЯ МЕДИЧНОЇ ПРОБЛЕМАТИКИ В СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ ЗМІ(Астрапринт, 2009) Нерян, Софія Олександрівна; Нерян, София Александровна; Neryan, Sofiya O.У статті проаналізовано методи висвітлення медичних проблем у пресі, зокрема питання, пов’язані із медичною термінологією, потребами цільової аудиторії, формуванням позитивного іміджу медпрацівників. Також розглянуто низку аспектів формування сучасної системи охорони здоров’я, соціального захисту населення та значення різних соціальних інститутів у цьому процесі.Item КОМУНІКАТИВНІ СТРАТЕГІЇ ПРЕЗИДЕНТСЬКОЇ ЕПІСТОЛЯРІЇ: ДИСКРЕДИТАЦІЯ ТА АРГУМЕНТАЦІЯ В ПОЛІТИЧНІЙ КОМУНІКАЦІЇ(Астрапринт, 2009) Бутук, ОксанаУ статті розглянуто одну із форм міжнародного спілкування, зокрема офіційне листування вищих посадових осіб держав. Досліджено конкретні комунікативноі стратегії листування Президентів Російської Федера- ції Дмитра Медведєва та України Віктора Ющенка, розпочате офіційним зверненням Голови РФ від 11 серпня 2009 року. Доведена тотожність використання стратегій Президентами, але з різними тактиками.Item ПАРАМЕТРАЛЬНА МОДЕЛЬ У СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНИХ СЛОГАНІВ: ВПЛИВОВИЙ АСПЕКТ(Астропринт, 2009) Ковалевська, АнастасіяУ статті запропоновано класифікацію політичних слоганів з огляду на їх сугестивну природу, виокремлено загальні тенденції синтезу та лінгвальні домінанти їхньої структури із залученням новітніх методик нейролінгвістичного програмування.Item АСОЦІАТИВНІ ЕФЕКТИ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ(Астропринт, 2009) Кутуза, НаталяУ статті розглянуто специфіку соціальної реклами, за допомогою асоціативного експерименту з’ясовано психолінгвістичний потенціал відповідних слоганів як домінантних елементів рекламної кампанії.Item Моделі рекламного нарису(Астропринт, 2009) Порпуліт, Олена Олександрівна; Porpulit, Olena O.У статті проілюстровано можливості нарису як жанру художньо-пубіцистичної групи текстів у створенні рекламного дискурсу, виокремлені найчастотніші моделі рекламних нарисів.Item ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ І ПІДГОТОВКА ЖУРНАЛІСТІВ(Астропринт, 2009) Оскрого, ВолодимирУ статті розглянуто деякі аспекти підготовки студентів-журналістів з інформаційних технологій в Одеському національному університеті імені І. І. Мечникова. Автор пропонує певний підхід до організації лабораторних робіт з окремих дисциплін, пов’язаних з інформатикою, мета яких покращити їх викладання.Item Провідні мотиви есеїстики ІБТ (за матеріалами збірки «Автогеографія»)(Астропринт, 2009) Шевченко, Тетяна Миколаївна; Шевченко, Татьяна Николаевна; Shevchenko, Tetiana M.У статті йдеться про провідні мотиви публіцистики Ігоря Бондаря-Терещенка в книзі «Автогеографія» й доводиться, що вони є тими чинниками, які дозволяють сприймати три есеї в книзі як публіцистичний цикл.Item МАС-МЕДІЙНЕ ПРЕДСТАВЛЕННЯ ПОСТУПУ ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ(Астрапринт, 2010) Іванова, Олена Андріївна; Иванова, Елена Андреевна; Ivanova, Olena A.Контент 10 всеукраїнських літературно-мистецьких журналів досліджується як джерело інформації про літературу як сферу виробництва та про способи реалізації її актантів.Item ІНТЕРНЕТ-ЗМІ: ПОГЛЯД КОРИСТУВАЧА(Астропринт, 2010) Оскрого, ВолодимирАвтор розглядає певні проблеми класифікації електронних документів, електронних видань як у цілому, так стосовно Інтернету. Матеріал викладається з урахуванням думки звичайного користувача.Item БОКСЕРСЬКІ ПРІЗВИСЬКА ЯК ВИЯВ МІФОТВОРЧОСТІ В СУЧАСНІЙ МАСОВІЙ КУЛЬТУРІ(Астропринт, 2010) Зеленко, Лариса Павлівна; Пархітько, ОлегУ статті здійснено спробу проаналізувати досі не досліджене семантичне поле боксерських прізвиськ, виявити функціональну парадигму боксерських прізвиськ у сучасній масовій культурі.