Перегляд за Автор "Nahorna, Nataliia V."
Зараз показуємо 1 - 20 з 41
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Formation of Professional Readyness of the Future Healthcare Specialist(2021) Humeniuk, Olha; Humeniuk, Vasyl; Yefremova, Oksana; Vasyuk, Oksana; Yashchuk, Sergiі; Nahorna, Nataliia V.; Нагорна, Наталія ВолодимирівнаThe article substantiates the content and develops a model of professional training of assistant dentist, as well as his educational and qualification characteristics and educational and professional program and, through experiment, introduced the training of such a specialist in seven higher medical schools in Ukraine. Theoretical concretization and experimental testing of organizational and pedagogical conditions of professional training of junior specialists of dental profile in the line of general requirements of the personal approach to the organization of process of professional training are carried out. Factor analysis of trends in the development of education and environmental systems and analysis of the experience of professional training of auxiliary specialists in the field of dentistry abroad revealed the conditionality and necessity of professional training in Ukraine for junior dentists. The organizational and pedagogical conditions that will ensure the effectiveness of professional training of a dental assistant in a higher medical educational institution, namely: the system of three-subject interaction of the educational institution, the student as a future specialist and potential employer and pedagogical opportunities for self-realization of the student as a subobject of his/her own professional training. Through the experiment, the effectiveness of the introduction of organizational and pedagogical conditions for the professional training of an assistant dentist was proved. During the study, the experimental group eventually rethought the “object” of its activities and crossed the previously opaque boundaries between medical care and student supervision for the benefit of all parties.Документ Higher legal education in Ukraine in the 21st century: current situation and development issues(2020) Kostova, Nataliia; Annienkova, Iryna; Nahorna, Nataliia V.; Hushcha, Pavlo; Нагорна, Наталія ВолодимирівнаImportance of the given topic is explained not only by international cooperation, globalization, informatization, changes of priorities in social, economic and educational policies, but also various transformations in higher legal education in the international context. The purpose of the given study is to examine the current condition of Ukrainian higher legal education and to analyze its statistical indicators, actual features and development issues. The following methods of scientific research were used in the present study: interpretative and comparative-historical analysis, methods of chronology, comparison, research and historical retrospection. As a result thereof, some peculiarities of Ukrainian higher legal education were determined. Firstly legal studies degree programs are offered by classic universities, legal higher education establishments and non-dedicated higher education establishments. Secondly there is an uneven regional distribution of higher education establishments and licensed number of future students in legal studies degree programs. Thirdly higher legal education has been commercialized. Moreover the legal studies degree programs are chosen most often by future students, although the majority of graduates is not employed in the obtained occupation. Furthermore the European and national approaches to the legal higher education are combined. Additionally learning standards in higher legal education are defined by state and self-governing professional establishments. Lastly, it can be concluded that not only a dynamic pattern analysis in higher legal education quality, but also anticipation and definition of development tendencies in higher legal education are affected by constant changes in the procedure of the unified proficiency admission test for the legal studies degree programs.Документ Mind maps як інноваційна технологія навчання іноземної мови під час професійної підготовки здобувачів вищої освіти(2023) Коврига, О. О.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.ХХІ століття – століття інновацій. Стрімкий розвиток освіти, науки та усіх сфер життя вимагає створення чогось унікального. З кожним роком зацікавлювати студентів вивченню іноземних мов стає важче і важче. Але Mind maps – є чудовим прикладом повного занурення у мову, що викликає інтерес у здобувачів вищої освіти.Документ Академічна доброчесність як основа розвитку сучасної науки(2019) Нагорна, Наталія Володимирівна; Гуща, Павло; Nahorna, Nataliia V.; Hushcha, PavloУ статті проаналізовано численні проекти з розвитку наукової етики та академічної доброчесності, окреслено актуальність і сучасність постановки проблеми щодо академічної доброчесності, обґрунтовано сутність поняття «академічна доброчесність», визначено зарубіжні та українські підходи щодо визначення академічної чесності, виокремлено основні принципи академічної доброчесності та види академічної нечесності. Доведено, що доброчесність – це процес самопізнання, який підпорядковано самоконтролю під час науково-педагогічної творчості та який є необхідним для створення єдиного академічного середовища, яке б дотримувалося стандартів академічної доброчесності та було б відкритим для кожної людини.Документ Академічний контекст та крос-культурна комунікація: аудіовідеоматеріали сайту VideoEle (початковий рівень навчання іспанської мови як іноземної)(Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління», 2024) Іванова, Наталія Георгіївна; Марчук, Ірина Петрівна; Нагорна, Наталія Володимирівна; Ivanova, Nataliia H.; Marchuk, Iryna P.; Nahorna, Nataliia V.У статті презентовано один з найпомітніших освітніх ресурсів, спрямованих на навчання іспанської мови як іноземної, сайту VideoEle, який організований за чотирма мовними рівнями, від А1 до В2 за сучасними Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти. Вказаний сайт пропонує структуровані навчальні одиниці, які містять короткі відеоролики власного виробництва та співвідносні дидактичні вправи. Ресурс VideoEle розглядається як аудіовідеооснова для подальшого автономного та аудиторного навчання. Мета статті – аналіз та комплексний дидактичний опис аудіовідеоматеріалів початкового рівня (Nivel A1) сайту VideoEle, потенціалу їхнього використання в академічному контексті навчання іспанської мови як іноземної з ціллю покращення ефективності крос-культурної комунікації. Проаналізовано історію створення сайту, окреслено його структурну організацію. Розглянуто дидактичні дослідження зарубіжних та вітчизняних іспаністів, присвячені використанню аудіовідеоматеріалів (далі – АВМ) сайту VideoEle під час навчання іспанської мови як іноземної. Здійснено загальну дидактичну характеристику АВМ з урахуванням їхньої педагогічної цілеспрямованості, відповідності мовним та мовленнєвим літературним академічним нормам іспанської мови, умовної автентичності, адаптованості до аудиторної роботи та до веб-простору заохочення до автономного персоналізованого навчання, флексибільності, актуальності, наявності навчального матеріалу, чіткої структурованості, симпліфікативності, послідовності у поясненні, зразковості (взірцевості), доступності й посильності, тематичності, ситуативності, контекстуалізації, різноманітності, інтерактивності, атрактивності, інформативної та практичної цінності, комунікативної спрямованості, культурологічної орієнтованості, направленості на соціокультурну сенсибілізацію, оптимальної лексичної насиченості, естетичності відеооформлення, якості аудіосупроводження, гармонійності аудіовізуального сприйняття, за типологією та з психологічної точки зору. Сформульовано перспективи подальших досліджень АВМ зазначеного сайту (лінгводидактичний аналіз, розробка практикоорієнтованого методичного забезпечення, створення типології тощо).Документ Андрагогіка(2023) Нагорна, Наталія Володимирівна; Павлова, Валерія Валеріївна; Nahorna, Nataliia V.; Pavlova, Valeriia V.Методичні рекомендації містять методичні матеріали до семінарських занять, рекомендацій до виконання практичних завдань та самостійної роботи, перелік питань до поточного контролю, теми для реферативних досліджень та рекомендована література. Методичні рекомендації розроблені для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.Документ Андрагогічна модель навчання в системі професійно-педагогічної освіти дорослих(2022) Нагорна, Наталія Володимирівна; Павлова, Валерія Валеріївна; Nahorna, Nataliia V.; Pavlova, Valeriia V.У статті наголошено на актуальність освіти дорослих в умовах сьогодення. Обґрунтовано андрагогічну модель навчання та виявлено головну її відмінність від педагогічної. Розкрито роль методу моделювання, який сприяє систематизації знань про досліджуваний об’єкт. Представлено і проаналізовано андрагогічні моделі професійно- педагогічної освіти. Схарактеризовано андрагогічну модель інтерактивного навчання та умови її використання. Окреслено структуру концептуальної моделі, що визначається методологічною базою та логікою дослідження. Обґрунтовано методологічні засади професійної-педагогічної підготовки фахівців. Проаналізовано особливості кожного представленого блоку андрагогічної моделі. Доведено, що специфіка навчання дорослої людини відбувається відповідно до її віку, освітніх та життєвих потреб, реальних можливостей, індивідуальних особливостей і досвіду, психіки і фізіології, уміння пристосуватися до суспільних перетворень, готовність до змін, здатність навчатися впродовж життя. Підкреслено, що модель навчання дорослих побудована на основі інтеграції принципів навчання дорослих, неперервної освіти та професійної підготовки фахівців. Проаналізовано соціально-психологічні установки здобувачів: самосвідомість, досвід, готовність до навчання, мету навчання, використання отриманих знань, умінь, навичок, участь у процесі навчання. Визначено діяльнісні й рольові установки здобувачів та педагогів, специфіку організації процесу навчання, що передбачає самостійне визначення параметрів навчання і формування знань, умінь і навичок, побудову індивідуальної траєкторії навчання. Схарактеризовано педагогічні умови, які забезпечують ефективність процесу підготовки дорослих. Підкреслено основна умова – короткий термін навчання, який вимагає застосування інтенсивних форм навчання.Документ Асистентська (педагогічна) практика у ЗВО(Олді плюс, 2024) Нагорна, Наталія Володимирівна; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Nahorna, Nataliia V.; Vieilandie, Liliia V.-V.У методичних рекомендаціях розглядаються загальні положення проведення асистентської практики, питання її організації і змісту та підведення підсумків практики. Детально розкриті вимоги до асистентської (педагогічної) практики у ЗВО, особливості підготовки та проведення занять та рекомендації щодо їх реалізації. Методичні рекомендації можуть бути корисними викладачам, здобувачам, усім, хто цікавиться проблемами організації та проведення асистентської (педагогічної) практики у ЗВО.Документ Використання сучасних освітніх технологій в інклюзивній освіті(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Щербина, О. Р.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.У сучасному світі стає все більш актуальним питання використання сучасних освітніх технологій у навчанні учнів з особливими потребами. Зростання рівня інклюзивності в освіті вимагає нових підходів та інструментів для забезпечення доступності та ефективності навчання для всіх учнів, незалежно від їхніх індивідуальних потреб. У контексті освітнього процесу, де стикаються різні стилі навчання та рівні здібностей, важливо використовувати інноваційні підходи для стимулювання навчального процесу та досягнення оптимальних результатів для кожного учня.Документ Готовність майбутнього фахівця до інформаційно-управлінської діяльності в сфері освіти(2023) Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.Соціокультурні й інформаційні зрушення в суспільстві на початку ХХІ ст. детермінували радикальні зміни системи освіти, які актуалізували необхідність перетворення педагогічної освіти на соціальну інституцію, зорієнтовану на розвиток комунікаційних навичок, усвідомлення педагогічної діяльності, пошук шляхів професійного самовдосконалення, готовності до інформаційно-управлінської діяльності.Документ Культура професійного спілкування сучасного фахівця в сфері освіти: соціально-психологічний аспект(Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління», 2023) Нагорна, Наталія Володимирівна; Фокша, Олена Михайлівна; Nahorna, Nataliia V.; Foksha, Olena M.Запит суспільства на реформування освітніх процесів стосується не лише змін організаційно-функціональних структур, спрощення адміністративних процедур та оптимізації надання освітніх послуг, а саме результативність і швидкість отримання послуги та власний психологічний комфорт є очікуванням успішності реформ для суспільства. Сучасні процеси модернізації освіти в Україні актуалізують потребу в дослідженні психологічних аспектів професійної діяльності фахівців. Мета статті полягає у теоретичному обґрунтуванні та аналізу змісту та соціально-психологічних особливостей культури професійного спілкування сучасного фахівця в сфері освіти. Проаналізовано проблему культури спілкування. Розкрито зміст культури професійного спілкування сучасного фахівця в сфері освіти. Розглянуто культуру професійного спілкування менеджерів освіти у широкому значенні з точки зору діяльнісного, дидактичного та компетентнісного підходів. Схарактеризовано психологічні особливості особистості в діловому спілкуванні такфі як психіку особистості, темперамент, характер, емоції та вольові якості партнерів у діловому спілкуванні. На основі інтеграції підходів культуру професійного спілкування фахівців в сфері освіти як інваріант професійної психологічної культури у вузькому розумінні поняття ми визначили як комплексне динамічне психологічне утворення фахівця в сфері освіти, що детермінує здатність до ефективного професійного спілкування як умови професійної самореалізації при збереженні внутрішнього психологічного комфорту фахівцяв сфері освіти. Доведено, що культура професійного спілкування фахівців в сфері освіти являє собою цілісну, сутнісну інтегральну характеристику особистості сучасного фахівця, яка є умовою ефективного професійного спілкування й одним із завдань професійного самовдосконалення.Документ Методи дистанційного навчання під час вивчення іноземних мов(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Іконому, Х. Л.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.Навчання в українських закладах освіти впродовж останніх років відбувається дистанційно зрізних об’єктивних причин – карантинних заходів у зв’язку з пандемією та повно–масштабною війною. Незаперечними перевагами дистанційного навчання, на думку вчених, «є його масовість, доступність, відкритість, інтерактивність, комфортність, оперативність, економічність тощо».Документ Методика викладання у вищій школі(2023) Павлова, Валерія Валеріївна; Нагорна, Наталія Володимирівна; Pavlova, Valeriia V.; Nahorna, Nataliia V.Методичні рекомендації містять орієнтовні питання до семінарських занять, завдання для самостійної роботи, рекомендовану літературу та перелік питань для підсумкового контролю. Методичні рекомендації розроблені для здобувачів спеціальності «Освітні, педагогічні науки» та допомагають при підготовці до семінарських занять, оформлені робіт при самостійному виконанні завданьДокумент Мотивація здобувачів загальної середньої освіти під час дистанційного навчання(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Артеменко А. О.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.Актуальність дослідження визначається тим, що сьогодення об’єктивно вимагає переведення освітнього процесу на активізацію перспективних педагогічних технологій, спрямованих на розвиток і саморозвиток особистості. Найважливішим структурним елементом цієї активності є мотивація, в якій виявляється ставлення до навчання.Документ Міждисциплінарна інтеграція у процесі викладання гуманітарних дисциплін в закладах вищої освіти(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2024) Марчук, Ірина; Нагорна, Наталія Володимирівна; Іванова, Наталія; Marchuk, Iryna; Nahorna, Nataliia V.; Ivanova, NataliiaУ статті висвітлено результати дослідження з вивчення проблеми актуальності міждисциплінарної інтеграції у процесі викладання гуманітарних дисциплін в закладах вищої освіти. Міждисциплінарна інтеграція виступає потужним засобом для реалізації стратегічної мети професійно орієнтованої підготовки – формування особистості як сучасного професіонала. Засвідчено ефективність зазначеного підходу. Дефіновано ключові складники інтегративного підходу до навчання майбутніх фахівців, а саме: дидактично-методичний, результативно-діяльнісний, змістовний. Окреслено принципи вказаного підходу та визначено шляхи його практичної реалізації. Констатовано взаємозвʼязок між базовими і прикладними знаннями, а також сформудьовано критерії для вибору оптимального співвідношення між спеціальними та гуманітарними дисциплінами.Документ Освітні вимірювання та статистичні методи обробки даних(2023) Павлова, Валерія Валеріївна; Нагорна, Наталія Володимирівна; Pavlova, Valeriia V.; Nahorna, Nataliia V.Методичні рекомендації містять орієнтовні питання до практичних занять, практичні завдання, завдання для самостійної роботи, методичні рекомендації до проведення практичних занять. Методичні рекомендації розроблені для здобувачів спеціальності «Освітні, педагогічні науки» та допомагають при підготовці до практичних занять, оформлені робіт при самостійному виконанні завдань.Документ Освітній менеджмент та моніторинг якості освіти(2023) Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.Методичні рекомендації містять методичні матеріали до семінарських занять, рекомендацій до виконання практичних завдань та самостійної роботи, перелік питань до підсумкового контролю, теми для реферативних досліджень та рекомендована література. Методичні рекомендації розроблені для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.Документ Педагогічні умови використання андрагогічної моделі навчання дорослих(2022) Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.Постановка проблеми. Новий час визначає нові цілі освіти. Досягнення відповідності результатів освіти потребам всіх цільових груп, на які працює освітня галузь, визначає якість освіти в цілому. Проблеми освіти дорослих в багатьох економічно-розвинених країнах розглядаються серед стратегічних цілей розвитку суспільства. Глобалізаційні процеси у світі на початку ХХI ст., соціально-економічні трансформації, що відбуваються нині в українському суспільстві, розвиток ринкових відносин, прискорення науково-технічного прогресу вимагають розробки андрагогічних засад неперервного оновлення знань, необхідних для успішного професійного та особистісного розвитку фахівця. Здійснюється перехід від «освіти на все життя» до «освіти впродовж життя». Тому актуалізується проблема розробки педагогічних умов використання андрагогічної моделі навчання дорослої людини.Документ Педагогічні умови формування методичної компетентності майбутніх викладачів вищої школи в процесі магістерської підготовки(2022) Павлова, Валерія Валеріївна; Нагорна, Наталія Володимирівна; Pavlova, Valeriia V.; Nahorna, Nataliia V.У статті розглянуто проблему формування методичної компетентності майбутнього викладача вищої школи, яка вимагає вирішення через реформування освіти та передбачає оновлення змісту навчання, зорієнтованого на формування ключових компетентностей. Визначено, що методична компетентність майбутнього викладача вищої школи – це інтегративна характеристика особистості, яка відображує рівень володіння методичними знаннями, вміннями діагностувати, проектувати, освоювати, відбирати зміст навчання, результати досягнення мети навчання, використовувати набутий досвід для вирішення широкого кола методичних завдань. Проаналізовано сутність поняття «педагогічні умови», під якими розуміємо таке поєднання об’єктивних і суб’єктивних чинників, які позитивно впливають на ефективність і результативність навчального-виховного процесу та дають змогу досягати здобувачам вищої освіти необхідного рівня сформованості певного виду професійної компетентності. Визначено та обґрунтовано педагогічні умови формування методичної компетентності майбутніх викладачів вищої школи в умовах магістратури. А саме: формування стійкої мотивації через наближення навчального процесу до умов майбутньої професійної діяльності; розвиток творчих здібностей через активізацію самостійної роботи; надання навчальній роботі творчого та дослідницького характеру через включення здобувачів вищої освіти в проєктну діяльність; набуття первинного досвіду педагогічної діяльності, формування власного ставлення до обраної професії та відповідальності за свою роботу через практичну підготовку майбутніх викладачів вищої школи підчас педагогічної (асистентської) практики у ЗВО. Підкреслено, що формування методичної компетентності сприятиме розвитку творчих здібностей майбутніх викладачів вищої школи, дозволить максимально наблизити умови навчання до умов майбутньої діяльності, зорієнтує на самоосвіту і свідомий саморозвиток включення до дослідницької і проектувальної роботи.Документ Проблема впровадження інноваційних технологій під час вивчення іноземної мови серед здобувачів ЗВО(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Коврига, О. О.; Нагорна, Наталія Володимирівна; Nahorna, Nataliia V.ХХІ століття – століття інновацій та реформувань традиційної системи освіти. Стрімкий розвиток освіти, науки та усіх сфер життя вимагає створення чогось унікального. Кожен день викладачі стикаються з тим, що стає все важче зацікавити студентів вивченню іноземної мови. Тоді на допомогу приходять інноваційні технології навчання. Мета нашого дослідження полягає у виявлені проблеми впровадження інноваційних технологій під час вивчення іноземної мови серед здобувачів ЗВО.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »