Історико-літературний журнал
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Історико-літературний журнал за browse.metadata.type "Other"
Зараз показуємо 1 - 20 з 20
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відлуння західного канону у драматургії Лесі Українки та Кароля Ростворовського(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Малютіна, Наталя ПавлівнаУ статті проаналізовано особливості відлуння шекспірівського канону у драматичній поемі Лесі Українки “На полі крові” та у релігійній драмі в формі драматичної поеми польського драматурга-модерніста К. Ростворовського “Іуда з Каріоту”. Увага фокусується на інтроспективному характері дії в обох драмах.Документ ЖАНРОВО-КОМПОЗИЦІЙНІ РИСИ ЕПОПЕЇ “OST” УЛАСА САМЧУКА(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Цехмейструк, МаріяУ статті розглядаються окремі риси поетики роману-епопеї “OST” Уласа Самчука. Дослідження цього твору пропонується здійснювати, виходячи з художньої специфіки самого тексту. Таким чином, на рівні жанру та композиції аналізується епічний вимір твору (зокрема, образ народу та вичерпність авторського розкриття основної інтегральної риси трьох частин епопеї, — категорії “ost”).Документ Концепт правда-брехня-істина у драмі “Брехня” Володимира Винниченка. до 100-річчя п’єси(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Саєнко, Валентина Павлівна; Саенко, Валентина Павловна; Saienko, Valentyna P.Стаття присвячена своєрідності трактування концепта істина/правда/брехня, що зумовлює ідейно-проблемну й естетичну палімпсестність драматичного шедевру В. Винниченка.Документ МІФОЛОГЕМА ВІЧНОЇ ЖІНОЧНОСТІ У ТВОРЧІЙ РЕЦЕПЦІЇ Ю. ЯНОВСЬКОГО ТА О. БЛОКА(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Коробкова, Наталія Костянтинівна; Korobkova, Nataliia K.У статті досліджено проблему специфіки функціонування міфологеми. Вічної Жіночності у романі “Майстер корабля” Ю. Яновського та у поетичному світі О. Блока.Документ Міфопоетика циклу М. Цвєтаєвої “Андрій Шеньє”(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Фокіна, Світлана Олександрівна; Фокина, Светлана Александровна; Fokina, Svitlana O.У статті осмислюється естетико-аксіологічна парадигма образу Андре Шенье у контексті авторського міфу М. Цвєтаєвої.Документ ПОЕТИКА ВІРШОВАНОГО РОМАНУ “СКЕЛЬКА” ІВАНА БАГРЯНОГО(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Генова, ЄвгеніяУ статті розглядаються особливості поетики віршованого роману Івана Багряного “Скелька” як твору-виклику радянській дійсності.Документ Просторово-часовий континуум у повісті В. П. Катаєва “Святой колодец”(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Колесник, Валентина Александровна; Koliesnik, Valentyna O.; Колєснік, Валентина ОлександрівнаУ статті акцентується увага на особливостях та функції просторовочасових відносин у повісті В. П. Катаєва “Святой колодец”. Простежується зв’язок особливостей хронотопу зі свідомістю головного героя.Документ РЕЦЕПЦІЯ МІФОЛОГЕМИ АРГОНАВТІВ ЯК РЕПРЕЗЕНТАНТА МІЖЛІТЕРАТУРНОГО ДІАЛОГУ Ю. ЯНОВСЬКОГО І РОСІЙСЬКИХ СИМВОЛІСТІВ(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Коробкова, Наталія Костянтинівна; Korobkova, Nataliia K.У статті досліджено інтертекстуальні зв’язки роману “Майстер корабля” Ю. Яновського. Увагу зосереджено на рецепції античної міфологеми аргонавтів у культурно-естетичному дискурсі символістів (зокрема гуртка “аргонавтів”, поезії Андрія Бєлого) та у художньому світі Ю. Яновського.Документ Рецепція творчості В. Дрозда в літературній критиці та літературознавстві(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Азєєва, ВалентинаУ статті досліджується рецепція творчості В. Дрозда в контексті українського літературного процесу.Документ РЕЦЕПЦІЯ ТВОРЧОСТІ М. ГОГОЛЯ В ЛІТЕРАТУРНО- КРИТИЧНОМУ ДОРОБКУ В. НАБОКОВА(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2010) Мазур, АнастасіяМазурик А. О. Рецепція творчості М. Гоголя в літературно-критичному доробку В. Набокова В статті проаналізовано рецептивну концепцію творчості М. Гоголя в літературно-критичному доробку В. Набокова. На основі аналізу есе “Микола Гоголь” визначено домінантні характеристики художнього світу видатного письменника ХІХ ст., а також простежено рецептивні механізми та їх реалізацію на різних рівнях тексту есе.Документ РОЛЬ МУЗИЧНОГО ІНТЕРТЕКСТУ В СУЧАСНІЙ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІЙ РОМАНІСТИЦІ ВАЛЕРІЯ ШЕВЧУКА(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Мініч, НаталіяУ статті досліджується один з проявів синтезу мистецтв в українській інтелектуальній прозі — використання музичного інтертексту в романах Валерія Шевчука “Привид мертвого дому” та “Кросворд”.Документ Самоаналіз і критична рефлексія творчої особистості в епістолярії Г. Квітки-Основ’яненка(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Ткачук, Олена Єлиферiївна; Ткачук, Елена Елифериевна; Tkachuk, Olena Ye.У статті розглянуто епістолярій Г. Квітки-Основ’яненка, що засвідчує спроби самоаналізу, критичні рефлексії автора-творчої особистості. Водночас простежено, які прикмети вдалі, характеру автора випрозорюються при прочитанні його листів.Документ Світомоделювання В. Розанова (до проблеми системного аналізу)(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Раковська, Ніна Михайлівна; Раковская, Нина Михайловна; Rakovska, Nina M.В статті актуалізується системний підхід до вивчення критичної рефлексії В. Розанова. Робиться акцент на модель світу критика, в центрі якого людина і його релігійно-філософська свідомість. Наводяться маловивчені статті критика.Документ СИНТЕЗ ДУМОК І УЗАГАЛЬНЕНЬ(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Пашковська, Ніна ФеофанівнаЗбірник наукових праць учених різних міст України є другою книгою, виданою на пошанування Нонни Михайлівни Шляхової — професора, доктора філологічних наук, завідувача кафедри теорії літератури і компаративістики Одеського національного університету ім. І. І. Мечникова, добре відомої не лише в Україні як теоретика літератури.Документ СПЕЦИФІКА ПЕРСОНОСФЕРИ РОМАНУ “ЗОЛОТІ ЛИСЕНЯТА” ЮЛІАНА ШПОЛА(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Бабаніна, ОльгаУ статті досліджується експресіоністична манера зображення персоносфери і проблема двійництва у її трактуванні у мало знаному (бо на довгий час був вилучений з літературного процесу) романі “Золоті лисенята”.Документ ТИП КОМПОЗИЦІЇ ЯК ЖАНРОТВОРЧИЙ ЕЛЕМЕНТ У КОМЕДІЯХ І. К. ТОБІЛЕВИЧА (І. КАРПЕНКА-КАРОГО) “СТО ТИСЯЧ” І “ХАЗЯЇН”(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Оладько, ТаїсіяУ статті аналізуються композиційні особливості комедій І. Тобілевича “Сто тисяч” і “Хазяїн” та прослідковується непряма взаємозалежність між типом композиції та жанром драматургійного твору. Виявлено механізми жанрової трансформації комедії у трагікомедію з елементами фарсу, сатири чи мелодрами.Документ Феномен підтексту: парадокс визначення(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Шупта-В'язовська, Оксана Григорівна; Шупта-Вязовская, Оксана Григорьевна; Shupta-Viazovska, Oksana H.Стаття присвячена з’ясуванню смислового наповнення категорії підтексту, його ролі у структурній організації універсуму художнього твору.Документ ФУНКЦІЇ ПІДТЕКСТУ В ЕТЮДІ “ЦВІТ ЯБЛУНІ” МИХАЙЛА КОЦЮБИНСЬКОГО(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Скидан, ОлександраСтаття присвячена проблемі підтексту у смисловому полі етюду “Цвіт яблуні” М. Коцюбинського. Детально розглядаються три основних функції підтексту.Документ ЧЕСНІСТЬ З СОБОЮ: МОРАЛЬ ЧИ ПРИНЦИП ДЛЯ ПЕРСОНАЖІВ ДРАМАТИЧНИХ ТВОРІВ В. ВИННИЧЕНКА ТА Я. МАМОНТОВА(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Синявська, ЛесяУ статті аналізується “чесність з собою” як морально-етичний принцип для персонажів драматургії В. Винниченка. У драмі Я. Мамонтова “Веселий Хам” “чесність з собою” виступає мотивним комплексом, який визначає конфлікт драми як екзистенційний, є жанротворчим чинником та засобом пародіювання неоромантичного типу героя.Документ Шляхами наукового пошуку(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Раковська, Ніна Михайлівна; Раковская, Нина Михайловна; Rakovska, Nina M.У статті розглядаються наукові пошуки відомого літературознавця, доктора філологічних наук, професора Н. М. Шляхової. Акцентується увага на концептуальних ідеях її робіт, які можуть бути перспективними для сучасної теорії гуманітарного знання.