Історико-літературний журнал
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Історико-літературний журнал за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 318
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ «Losi genius» Бориса Нечерди(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2007) Саєнко, Валентина Павлівна; Саенко, Валентина Павловна; Saienko, Valentyna P."Losi genius" — таким виразом древні позначали феномен впливу "генія місця" на становлення креативної особистості і формування творчих зон, сповнених особливої енергетики. Таким генієм місця в прозі Бориса Нечерди виступає багатогранний образ Одеси, інтерпретований як "терня в нозі Європи", складний символ амбівалентності життя, яке не вкладається в прокрустове ложе регламентацій і приписів тоталітарного суспільства XX ст. Аналіз топосу Одеси, художньо витлумачений у повісті "Оксамитовий сезон", романах "Вересень, жовтень, листопад", "Смерть кур'єра" і "Квадро", складає предмет і об'єкт дослідження в даній праці.Документ А. О. Скальковський і журнал «Киевская старина»(Одеський державний університет імені І. І. Мечнікова, 1995) Хмарський, Вадим Михайлович; Хмарский, Вадим Михайлович; Khmarskyi, Vadym М.Стаття присвячена Скальковському А. О., його співпраці з українознавчим журналом «Киевская старина».Документ Автобіографічне як основа розгортання конфлікту у творах Тараса Шевченка періоду заслання(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2006) Коваленко, Олена Анатоліївна; Kovalenko, Olena A.Аналізуються конфлікти у творах Тараса Шевченка, написаних в період заслання.Документ Автор у літературно-критичному тексті (на матеріалі збірки О. Забужко “Хроніки від фортінбраса”)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2002) Пєха, Марина ПетрівнаОднією з найбільш гостро обговорюваних тем у сучасному літературознавстві є проблема автора. Прослідкувати авторську присутність у тексті й поза текстом цікаво на прикладі літературно-критичного твору, а саме — есе як жанру літературної критики. Есе як жанр свідчить про мінливість категорії автора в тексті, його присутність у тексті, поза текстом чи на межі естетичної реальності, що зумовлюється методом і принципами інтерпретації обраного матеріалу, а також завданням, яке вирішує критик, логікою самої структури тексту.Документ Автор і метафоричний текст (на матеріалі роману "Канал" І. Григурка)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2002) Пащенко, Микола Васильович; Pashchenko, Mykola V.; Пащенко, Николай ВасильевичМотив-уподібнення, власне розгортання порівняння “канал — живий організм”, проходить через увесь роман. Ця тропова структура дорівнює цілому творові. Основний мотив розробляється то як зовнішня подібність, то як співвіднесеність, функціональність на елементарно-атомарному рівні.Документ АДРЕСАТ ЛІТЕРАТУРНОЇ ТВОРЧОСТІ В РІЗНОМАНІТНОСТІ СВОЇХ ПРОЯВІВ(Астропринт, 2007) Грицкевич, Михайло РемовичУ статті розглядаються різні форми орієнтації на читача (читацьке сприйняття) як майстрів художнього слова (в деклараціях і безпосередньо в творах), так і фахівців, які працюють у галузі літературної критики.Документ Актуалізація психології особистості у критичній рефлексії Н. К. Михайловського(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2004) Раковська, Ніна Михайлівна; Раковская, Нина Михайловна; Rakovska, Nina M.Вивчення генези психології творчості сприяло цілісному завершенню власне критичної концепції людини в статтях Н. К. Михайловського.Документ Актуалізація фольклорних домінант в українській малій прозі початку XIX ст. як жанротвірний чинник(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2011) Чикур, Лілія Дмитрівна; Chykur, Liliia D.; Чикур, Лилия ДмитриевнаУкраїнська проза 20—60-х років XIX століття починається з олітературнення усної народної творчості. Джерелом перших українських прозових творів ставали жанри анедота, прислів’я, фольклорної новели, казки. Як результат літетатурного опрацювання фольклорні жанри трансформувалися (еволюціонували) і з’явилися нові жанри: оповідання-прислів’я, оповідання- анекдот, оповідання-казка, оповідання-ідилія.Документ Английские писатели-неоромантики об искусстве рассказа(Одеський державний університет імені І. І. Мечникова, 1995) Цыбульская, В. В.В статье речь идет о творчестве неоромантиков и их мыслях об искусстве рассказа, теоретическом осмысление этого жанра в Англии. Становление рассказа как самостоятельного жанра в Англии происходит в 80-е годы XIX века, и этот процесс тесно связан с творчеством писателей-неоромантиков. тиковДокумент Андріан Кащенко і “каіценківщина” у вимірах нової доби(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2011) Кара, Тетяна Сергіївна; Kara, Tetiana S.; Кара, Татьяна СергеевнаСтаття присвячена з ’ясуванню долі творчої спадщини А. Кащенка. Аналізуються історичні повісті “Під Корсунем”, “У запалі боротьби" та “Зруйноване гніздо ”Документ Антропологічний дискурс Л. Шестова (“Ф. Достоевський і Ф. Нітше”)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2011) Буркова, Євгенія СергіївнаУ статті актуалізовано проблему особистісної самосвідомості Л. Шестова як літературного критика, акцентовано увагу на його статтях, пов’язаних з життєвим і творчим шляхом Ф. Достоєвського. Розкриваються аспекти бачення Л. Шестовим художньої реальності Ф. Достоєвського.Документ Архетип матері в романах I. Роздобудько, М. Гримич та Н. Шевченко(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2011) Авксентьєва, Галина А.; Павлюк, НадіяУ статті здійснюється аналіз архетипу Матері у творчості сучасних українських письменниць /. Роздобудько, М. Гримич та Н. Шевченко. Увага зосереджена на варіативності та засобах втілення цього архетипу в романах “ Шості двері”, “Ти чуєш, Марго?..", “Містичний вальс"Документ Архетипи "Притчі про сліпця і хромця" Кирила Туровського(Астропринт, 2009) Мостова, Людмила Борисівна; Мостовая, Людмила Борисовна; Mostova, Liudmyla B.У статті розглядається проблема впливу архетипних притч на організацію й композицію твору К. Туровського.Документ Бог та святий в образній системі агіографічного твору(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2004) Джиджора, Євген Володимирович; Dzhydzhora, Yevhen V.; Джиджора, Евгений ВладимировичУ статті досліджуються відношення між конкретними об’єктами образної системи агіографічного твору: Богом-Творцем та Його обранцем — святим. Основною метою є характеристика алгоритмів наповнення даних образів.Документ Боровиковський і Шевченко: традиція і новаторство(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2006) Шупта-В'язовська, Оксана Григорівна; Shupta-Viazovska, Oksana H.; Шупта-Вязовская, Оксана ГригорьевнаСтаття присвячена з'ясуванню специфіки функціонування ранньої творчості Т. Шевченка у парадигмі традиційного/новаторського. Проблема вирішується у площині зіставлення текстів Т. Шевченка і Л. Боровиковського.Документ "Будуй найбільше — душу!" (до проблеми езотеризму поетичної збірки Ю. Липи "Вірую")(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2007) Мейзерська, Тетяна СеверинівнаУ статті аналізується проблематика та художня образність останньої поетичної збірки Ю. Липи. Виділяються основні аспекти проблеми ху-дожнього езотеризму у його творчостіДокумент Біблійні паралелі Саваоф — род у давньоруському повчанні "О вдуновеніи духа в человека"(Одеський національний університет ім. І.І. Мечникова, 2003) Зубов, Микола ІвановичЗ погляду правдивого розуміння давньоруського рожаничного культу проти якого православна церква протягом кількох століть вела ревну боротьбу, привертає увагу одне цікаве місце давньоруської книжності, де назва Род виявляється як язичницький теонім, а сама фігура Рода постає як язичницький антагоністичний персонаж християнського Бога-Творця.Документ В атмосфері художнього світу української химерної прози(Одеський державний університет імені І. І. Мечникова, 1997) Сподарець, Володимир ІвановичАтмосфера художнього твору — специфічний спосіб глобального синтезу — дозволяє розгорнути найскладніші структури духовності в глибинній неоднозначності їхнього смислу.Документ В. Ф. Одоєвський І. Е. По (до проблеми фантастичного)(Астропринт, 2009) Морєва, Тамара Юріївна; Морева, Тамара Юрьевна; Moreva, Tamara Yu.Стаття присвячена вивченню романтичної літератури на прикладі творів В. Ф. Одоєвського й американського письменника Е. А. По, котрі застосовують дуалістичну фантастику. Дуалізм Одоєвського і По знаходить відповідну художню форму через картини різного плану та невідповідність фантастичного, прозаїчного, поетичного.Документ В. Ф. Одоєвський та Е. А. По(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2008) Морєва, Тамара Юріївна; Морева, Тамара Юрьевна; Moreva, Tamara Yu.У статті розглядаються особливості психологізму у творчості В. Одоєвського і Е. По. При тематичних, національних та історичних відмінностях творів американського і російського письменників, між ними простежується певна типологічна схожість. В. Одоєвський та Е. По виявляють інтерес до психологічних аспектів діяльності людини, аналізують ту граничну сферу, у якій взаємодіють інтелект та емоції, тобто сферу психічних станів.