Факультет психології та соціальної роботи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Факультет психології та соціальної роботи за Ключові слова "053 психологія"
Зараз показуємо 1 - 20 з 177
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Агресивність у підлітків з різним типом батьківського виховання(Левкун, Т. В. Агресивність у підлітків з різним типом батьківського виховання = Агрессивность у подростков с разным типом родительского воспитания = Aggression in adolescents with different types of parental upbringing : дипломна робота спеціаліста / Т. В. Левкун; наук. кер. М. Г. Кирилішина; ОНУ ім. І.І. Мечникова, ННІІСТ, Каф. клінічної психології. – Одеса, 2017. – 69 с., 2017) Левкун, Тетяна ВалеріївнаНапряженная, неустойчивая социальная, экономическая, идеологическая обстановка, сложившаяся в настоящее время в нашем обществе, обусловливает рост различных отклонений в личностном развитии и поведении растущих людей. Среди них особую тревогу вызывают не только прогрессирующая отчужденность, повышенная тревожность, духовная опустошенность детей, но и их цинизм, жестокость, агрессивность. Наиболее остро этот процесс проявляется на рубеже перехода ребенка из детства во взрослое состояние — в подростковом возрасте. Проблема агрессивности подростков — одна из центральных социально-педагогических проблем, которая затрагивает общество в целом, вызывает глубокое беспокойство как педагогов, родителей, так и острый научно-практический интерес исследователей. В отечественной психологии проблема агрессии освещена в трудах Б.С.Братуся, А.А.Налчаджяна, А.О.Реана, И.О.Фурманова и др.. Деструктивный характер данного явления подчеркивается рядом научных исследований, в которых агрессия рассматривается в контексте девиантного поведения и преступности (С.М.Ениколопов, ЛН.О.Ратинова, В.Г.Степанов и др.).Документ Агресивність і обсесивно-компульсивний розлад як показник професійної деформації особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Балдін, Георгій МиколайовичПредмет дослідження- особливості прояву професійної деформації працівників пенітенціарної системи. Методи дослідження.Для вирішення поставлених задач були використані наступні методи: метод аналіза наукової літератури, аналіз документації.Серед емпіричних методів було використано методику Ямпольського, методику особистісного диференціалу, методику портретних виборів Сонді. Отримані кількісні дані оброблялися за допомогою методів математичної статистики. Достовірність розрізнень між отриманими показниками визначалася за допомогою критерію Ст’юдента.Документ Аналiз психологiчних засобiв профілактики агресивної поведiнки пiдлiткiв(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Афоніна, Наталія ОлексіївнаМета дипломної роботи: виявлення особистісних особливостей агресивної поведінки підлітків для оптимізації профілактичної та психокорекційної роботи. Объект дослідження: агресивна поведінка підлітків. Предмет дослідження: профілактика підліткової агресивності. Гіпотеза: профілактиці агресивної поведінки школярів-підлітків у максимальному ступені сприяє комплексна діяльність суб'єктів освіти (психологів, педагогів, вихователів, батьків) щодо розвитку та підвищення рівня їх соціально-психологічної, соціально-перцептивної, комунікативної та інтерактивної компетентності, спрямованої на вироблення умов нормалізації психологічного клімату їх мікросоціуму.Документ Аналіз гіперактивності як психологічної і психофізіологічної особливості дітей молодшого шкільного віку(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Ілларіонова, Алла ВолодимирівнаРозвиток суспільства і цивілізації ставить перед людиною нові проблеми. Несприятливі соціально-економічні та екологічні чинники призводять до погіршення здоров’я і найсильніше впливають на дітей. Останні дослідження показують, що понад 90 % дітей мають відхилення у психічному та фізичному розвитку. За час навчання у школі майже в 4 рази збільшується кількість психопатологічних станів. Серед дітей із розладами поведінки можна виділити особливу групу без виражених органічних пошкоджень мозку. Йдеться про дітей, в яких поступово зростають відхилення в окремих психічних функціях, зо виражається в порушенні поведінки. При цьому найбільшу увагу привертає підвищена рухова активність дитини, перший опис якої з’явився понад 100 років тому. Складність проблеми полягає в тому, що вона є комплексною: медичною, психологічною і педагогічною.Документ Аналіз деяких психологічних коррелятiв псіхічного здоров'я старших школярів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Рудих, Ірина ЮріївнаМета даного дослідження: визначити взаємозв'язок між психічним здоров'ям і благополуччям і деякими суб'єктивними психологічними характеристиками підлітка. Гіпотеза дослідження полягає в тому, що існує взаємозв'язок між різними психологічними характеристиками особистості і рівнем психічного благополуччя. Завдання, які необхідно виконати в процесі підготовки дипломної роботи: - вибрати і вивчити літературу на наступні теми: «Психічне здоров'я людини», «Психологічне здоров'я людини», «Підлітковий вік і особливості формування психіки підлітків», «Психічне здоров'я підлітків»; - підібрати відповідні методики для діагностики психологічних характеристик підлітків і рівня їх психічного благополуччя; - підготувати тестові матеріали і провести тестування за обраними методиками; - обробити і зіставити отримані результати; - проаналізувати результати тестування і виявити взаємозв'язок між досліджуваними характеристиками.Документ Аналіз залежності синдрому емоційного вигорання від особових особливостей медпрацівників(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Скалецька, Аліна РусланівнаПроблематика стресостійкості придбала першорядне значення в житті сучасної людини. І наукова, і популярна література відображає безперервно зростаючий інтерес до проблеми соціальних, психологічних і фізіологічних стресів. У зв’язку з соціально-економічними трансформаціями в суспільстві відбувається зміна ставлення людей до роботи. Люди втрачають впевненість у гарантованому робочому місці, загострюється конкуренція за престижну роботу, загострюються явища спеціалізації, механізації. Зростає темп життя і напруженість розумової праці, з'являється необхідність засвоювати великий обсяг інформації, швидко вирішувати складні завдання, опановувати нові професії. Падає рейтинг ряду соціально значущих професій: медичних працівників, вчителів. Як наслідок, зростає психічне, емоційне напруження, частіше виявляються порушення, пов'язані зі стресом на робочому місці - тривога, депресія, синдром емоційного вигорання, психосоматичні і психовегетативні порушення, залежність від психоактивних речовин (включаючи алкоголь, транквілізатори та ін.).Документ Аналіз мотиваційних тенденцій у працівників судоремонтного підприємства(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Гаудіч, Поліна ВіталіївнаОдним з найважливіших питань мотивації діяльності людини є причинне пояснення її вчинків. Один з напрямків у вирішенні даного питання пов'язаний зі спробою зрозуміти, яким чином людина мотивується в діяльності, спрямованої на досягнення успіхів, і як вона реагує на невдачі, які її спіткають. Факти, отримані в психології, говорять про те, що мотивації досягнення успіху і уникнення невдачі є важливими і відносно незалежними видами людської мотивації.Документ Аналіз психологічних особливостей впливу керівника на підлеглих(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Натров, Максим ВадимовичСутність особистості керівника у процесі впливу на підлеглих, управління організацією найповніше розкривається через його ставлення до співробітників і персоналу, що особливо помітно під час аналізу безпосередньої їх участі у спільних діях. Психологія впливу однієї людини на іншу (керівника на підлеглих, співробітників, колег по роботі) виявляється у змінах, що відбуваються в результаті впливу на індивідів. Люди вільні у своєму виборі “впливів”, проте, перебуваючи у соціальному середовищі, стаючи складовою організованої діяльності, не спроможні уникнути комфортного або дискомфортного впливу оточення. Іноді вони не завжди намагаються уникнути впливу, зважаючи на авторитетність керівника, його мудрість, уміння турбуватися про співробітників. Отже, управлінець і працівник є учасниками соціального і психологічного обміну як результату взаємного впливу.Документ Аналіз психологічних особливостей співвідношення спілкування та тривожності в підлітковому віці(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Бровченко, Ольга МихайлівнаАктуальність даного дослідження полягає в тому, що в даний час, коли йдуть масштабні зміни і швидкі процеси соціально-економічних і політичних трансформацій в суспільстві, найважче доводиться підліткам з їх ще не стійким світоглядом, рухливою системою цінностей. Підлітковий вік традиційно вважається найважчим у виховному відношенні. Найчастіше труднощі підліткового віку пов'язують із статевим дозріванням як причиною різних психофізіологічних і психічних відхилень. У підлітковому віці можуть вперше виникати або помітно загострюватися різного роду патологічні реакції, пов'язані з розвитком психічних захворювань або труднощами процесу формування особистості.Документ Аналіз регулювання стресостійкості в конфліктній ситуації(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Теплицька, Оксана ВячеславівнаУ наш час проблема впливу стреса на здоров'я і діяльність людини стає все більш гострою. В останні роки ця проблема є однією з найбільш важливих і актуальних не тільки психології, але і біології, соціології, медицини, фізіології та інших суміжних наук. Цьому сприяли: реальне збільшення кількості стресів у людей, обумовлене урбанізацією; «Технологічний прорив», який здійснило людство; різке збільшення темпів нашого життя; негативний вплив екології та багато інших факторів.Документ Аналіз соціальних емоцій старших дошкільнят і їх взаємозв'язок з соціальними очікуваннями(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Афоніна, Вероніка СергіївнаМета дослідження: виявити психологічні механізми позитивної динаміки соціо-емоційного розвитку старших дошкільників. Об'єкт дослідження: соціо-емоційний розвиток дітей 6-7 років в дошкільних освітніх установах. Предмет дослідження: соціальні емоції старших дошкільників та їх взаємозв'язок з соціальними очікуваннями. Гіпотеза дослідження: під час переходу від емоційного відгуку на соціальний об'єкт (моральну норму іншої людини) розгортається психологічний механізм перетворення соціальних емоцій на компонент соціальних очікувань старшого дошкільника. Цей механізм стає регулятором нормативної спрямованості і динаміки соціальної дії в залежності від характеру соціальних очікувань ребенка.Документ Аналіз специфіки прояву тривожності у підлітків, що страждають хронічними соматичними захворюваннями(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Лебзяк, Наталія СергіївнаСтановлення емоційно-вольової сфери, з якою тісно пов’язане формування особистості – складний і тривалий процес, що характеризує психічний розвиток. Він проходить під безпосереднім впливом з боку оточення, насамперед дорослих, що виховують дитину. Підлітковий вік, насамперед характеризується різкими змінами, як фізіологічними так і психічними. Підлітки находяться на проміжному етапі між «дитинством» і «дорослим життям».Документ Взаємозв'язок мотивації з рівнем суб'єктивного контролю особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Трапізанова, Надія ВолодимирівнаМета дослідження – теоретико-емпіричне виявлення особливостей взаємозв’язку мотивації і рівня суб’єктивного контролю. Завдання дослідження: 1. Провести теоретичний аналіз зарубіжних і вітчизняних концепцій проблеми мотивації. 2. Розкрити психологічну сутність поняття «локус контролю. 3. Провести емпіричне дослідження психологічних особливостей взаємозв’язку мотивації і рівня суб’єктивного контролю особистості студентів. Об’єкт дослідження – мотиваційна сфера і локус суб’єктивного контролю особистості.Документ Взаємозв'язок між психологічними межами та особливостями ідентичності особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Горячєва, Наталія ОлександрівнаМета дослідження полягає у теоретичному визначенні та емпіричному дослідженні особливостей взаємозв'язку між психологічними межами та особливостями ідентичності особистості. Для досягнення поставленої мети дослідження визначені наступні задачі: 1. Проаналізувати наукову літературу з питань особливостей взаємозв'язку між психологічними межами та особливостями ідентичності особистості. 2. Провести емпіричне дослідження самоставлення особистості, особливостей її особистісної й професійної ідентичності та стану психологічних меж. 3. Виявити взаємозв’язок між психологічними межами та особливостями ідентичності особистості. Об’єкт дослідження: особистісні характеристики. Предмет дослідження: взаємозв'язок між психологічними межами та особливостями ідентичності особистості Методи дослідження: для забезпечення об’єктивності й системності дослідження та з метою вирішення поставлених дослідницьких задач у роботі була використана низка методів, а саме: теоретико-методологічний аналіз, систематизація та узагальнення психологічних даних за проблемою дослідження, психодіагностичні методи та методи математичної статистики обробки даних.Документ Вивчення особливостей прояву девіантної поведінки підлітків(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Саввіна, Аліса ОлегівнаСучасна ситуація розвитку суспільства супроводжується зростанням такого негативного соціального явища в підлітковому середовищі, як девіація. Право на нормальні умови життя для підлітків гарантовано і конвенцією ООН про права дитини, і Конституцією нашої держави, і ще багатьма іншими документами, але не завжди реалізується на практиці.Документ Вплив арт-терапії на підвищення рівня соціальної адаптації у молодшому підлітковому віці(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Верещ, Мелінда ПейтерівнаШвидкість і багатовимірність змін умов існування соціуму на постіндустріальному етапі розвитку суспільства (20- 21 століття) призводять до надмірного напруження адаптаційних можливостей людини на всіх рівнях життя (психологічному, соматичному, соціальному та ін.). Найбільш гостро характер сучасних перетворень позначається на світі дитинства. Біологічні та соціальні фактори негативно позначаються як на психічному здоров’ї дітей, так і на рівні їх соціальної адаптації. Скоротилась численність кружків, секцій та закладів позашкільної освіти, які довгий час на базі шкіл сприяли творчому розвитку дітей, збагачували їхні навички спілкування з однолітками й дорослими, надавали можливість отримати позитивний досвід взаємодії. Тому перед сучасною психологією стоїть проблема створення ефективних здоров'язберігаючих програм загального розвитку дітей молодшого підліткового віку, які б не тільки забезпечували адекватний емоційний розвиток, необхідний для підтримання їх психічного здоров'я, але й сприяли всебічній гармонійній соціальній адаптації.Документ Вплив дитячо-батьківських відносин на формування психологічних меж особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Ковтун, Олена АндріївнаУ сучасному людинознавстві одним з найважливіших напрямків стає пошук шляхів сприятливого соціального розвитку особистості. Будь-які батьки з появою немовляти хвилюються про те, чи зможе улюблене чадо знайти друзів, побудувати успішну кар'єру і створити щасливу сім'ю, чи буде з повагою ставитися до оточуючих, не піддаючись поганому впливу; вони виховують дитину найкращим чином, але нерідко це не приносить очікуваних результатів і діти виростають залежними, такими, що не вміють постояти за себе, або ж егоїстичними і вимогливими, не здатними до делікатного відношенню до чужого життя, речей і цінностей. Питання успішного балансу у відносинах з собою і світом зводиться до того, що відбувається на кордоні контакту: прийняти щось або відкинути, утримати почуття або висловити у всій повноті. Саме властивості психологічних меж особистості значним чином визначають успіх соціальної адаптації та комфортні відносини зі світом зовнішнім і внутрішнім. Чи виросте молоде покоління вільним і щасливим буде залежати від того, наскільки батьки здібні створити необхідні умови для формування психологічних меж своїх дітей.Документ Вплив материнського відношення на емоційну сферу дітей(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Бовт, Тетяна ВіталіївнаПсихологія материнства є відносно молодою галуззю наукового знання, формування якої пов’язано з дослідженням таких західноєвропейських вчених, як З. Фрейд, А. Фрейд, К. Хорні, Е. Еріксон, Д. Вiннiкотт, Дж. Боулбі, М. Ейнсворт та інших. Спочатку, в рамках психології материнства, увага вчених була спрямована на закономірності розвитку дитини в контексті її взаємодії з батьками, а також дослідження батьківських позицій. Мати при цьому розглядалася як середовище, що стимулює і забезпечує потреби малюка (В.І. Гарбузов, E.Г. Ейдеміллер, А.С. Співаковська, А.Я. Варга). В останні роки з'явилися дослідження психологів, які розглядають проблему материнства з іншої точки зору, а саме, як унікальну ситуацію розвитку самосвідомості жінки (С.А. Мінюрова, K.О.Тетерлева). Вагомий внесок у систематизацію підходів до вивчення материнства зроблено Г.Г. Філіпповою, яка у співавторстві з В.І. Брутманом і І.Ю. Хамітовою, не тільки розглянула динаміку психологічного стану жінки під час вагітності, але й запропонувала унікальні авторські методики діагностики вагітних жінок, що само по собі, є дуже цінним з причини відсутності таких раніше.Документ Вплив ментального досвіду на розуміння логічних та психологічних парадоксів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Фурта, Ірина ЮріївнаАктуальність нашого дослідження полягає в тому, що проблема розуміння є однією з ключових в сучасній психології. В якості стимулів для вивчення процесів, що відбуваються у ментальному просторі людини при конструюванні нею сенсу, були обрані логічні та психологічні парадокси. Парадоксальність є важливою особливістю самої людської свідомості та інтелекту. Протиріччя оточують людину ззовні та існують у її психіці. Хоча парадокси вивчаються у логіці, математиці, філософії, проте вони маловивчені в психології. Особливості парадоксальних тверджень досить детально вивчаються Б. Т. Ганєєвим та Є. Н. Заботіною, але у рамках мовознавства. У психології значущість парадоксів та парадоксального відмічають М. А. Холодная та В. М. Аллахвердов. Також зовсім новим питанням, яке підіймається в нашому дослідженні, є існування окремо логічних та психологічних парадоксів.Документ Вплив особистих якостей торгових робітників на формування синдрому емоційного вигоряння(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Табашникова, Валентина ГеннадіївнаПрофессия торгового агента широко распространена на рынке труда и представляет собой разновидность деятельности, когда сделка купли-продажи совершается между покупателем и производителем (через своего представителя), минуя посредников. В настоящее время рынок труда предлагает большое количество вакансий торговых агентов и представителей. Анализ вакансий, информация о которых публикуется в специализированных газетах показывает, что спрос на данную категорию работников достаточно велик, но профессиональная деятельность торгового агента изучена недостаточно и при наборе персонала критерии требований существенно различаются. Высокая потребность найти эффективных торговых агентов в условиях нестабильной экономики и конкуренции предполагает отбор и подготовку кандидатов, обладающих способностью противостоять профессиональным стрессам и выгоранию.