Факультет психології та соціальної роботи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Факультет психології та соціальної роботи за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 654
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Авторитарний стериотип в менталітеті сучасної молоді(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Резнікова, Юлія ПавлівнаВ современных условиях, характеризующихся неопределенностью социальных ценностей и идеалов, нормативных моделей восприятия и поведения, возрастает важность изучения неявных, бессознательных регуляторов, функционирующих на уровне ментальности и существующих в форме устойчивых передающихся из поколения в поколение стереотипов. К их числу относится и "авторитарный синдром". В прикладном плане актуальность таких исследований обусловлена потребностями социального развития Украины, так как характерные для ее населения ментальные традиции и стереотипы оказывают, и будут оказывать (как и в рамках любой другой культуры) сильное влияние на ее экономическую, политическую, социальную и культурную жизнь. Личности с авторитарной доминантой мировосприятия свойственно поведение, основанное на убеждении, что в мире существуют статусные и властные различия, что использование власти является необходимым и важнейшим элементом функционирования любого сообщества.Документ Агресивні тенденції в спілкуванні у підлітків(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Бац, Анастасія РоманівнаАктуальність теми дослідження. Проблема деструктивного, руйнівного спілкування людини привертає увагу багатьох дослідників. З розвитком цивілізації агресія стала знаходити нові, більш витончені форми прояву. Насамперед, гостра криза, яка переживається в даний час нашою країною і викликана політичними та економічними причинами, проявляє себе в значному зростанні злочинності, безперервних збройних конфліктах, в збільшенні числа невмотивованих, руйнівних, агресивних дій. Актуальність теми дослідження визначається тим, що за останні роки різко збільшилася кількість злочинів, скоєних підлітками. Спостерігається поглиблення вербальної агресії в бік зростання жорстокості, цинізму, булінгу, що переходить від вербальної агресії до фізичної і як наслідок збільшення числа злочинів, що відбуваються під впливом ситуативних, імпульсивних поведінкових реакцій, що характеризуються неадекватністю приводу і ступеня заподіяної жертві шкоди. Булінг- проблема номер один з якою зараз боремось не тільки ми, але й увесь цивілізований світ. Проблема прояву агресивності в спілкуванні, лайці, цькуванні - одна з центральних психологічно-соціальних проблем, яка впливає на суспільство в цілому: дітей, педагогів, батьків, привертає увагу дослідників.Документ Агресивність у підлітків з різним типом батьківського виховання(Левкун, Т. В. Агресивність у підлітків з різним типом батьківського виховання = Агрессивность у подростков с разным типом родительского воспитания = Aggression in adolescents with different types of parental upbringing : дипломна робота спеціаліста / Т. В. Левкун; наук. кер. М. Г. Кирилішина; ОНУ ім. І.І. Мечникова, ННІІСТ, Каф. клінічної психології. – Одеса, 2017. – 69 с., 2017) Левкун, Тетяна ВалеріївнаНапряженная, неустойчивая социальная, экономическая, идеологическая обстановка, сложившаяся в настоящее время в нашем обществе, обусловливает рост различных отклонений в личностном развитии и поведении растущих людей. Среди них особую тревогу вызывают не только прогрессирующая отчужденность, повышенная тревожность, духовная опустошенность детей, но и их цинизм, жестокость, агрессивность. Наиболее остро этот процесс проявляется на рубеже перехода ребенка из детства во взрослое состояние — в подростковом возрасте. Проблема агрессивности подростков — одна из центральных социально-педагогических проблем, которая затрагивает общество в целом, вызывает глубокое беспокойство как педагогов, родителей, так и острый научно-практический интерес исследователей. В отечественной психологии проблема агрессии освещена в трудах Б.С.Братуся, А.А.Налчаджяна, А.О.Реана, И.О.Фурманова и др.. Деструктивный характер данного явления подчеркивается рядом научных исследований, в которых агрессия рассматривается в контексте девиантного поведения и преступности (С.М.Ениколопов, ЛН.О.Ратинова, В.Г.Степанов и др.).Документ Агресивність і обсесивно-компульсивний розлад як показник професійної деформації особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Балдін, Георгій МиколайовичПредмет дослідження- особливості прояву професійної деформації працівників пенітенціарної системи. Методи дослідження.Для вирішення поставлених задач були використані наступні методи: метод аналіза наукової літератури, аналіз документації.Серед емпіричних методів було використано методику Ямпольського, методику особистісного диференціалу, методику портретних виборів Сонді. Отримані кількісні дані оброблялися за допомогою методів математичної статистики. Достовірність розрізнень між отриманими показниками визначалася за допомогою критерію Ст’юдента.Документ Адаптація людей похилого віку в сучасному суспільстві за допомогою дозвілля(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Якобчук, Ольга ОлександрівнаЗначительное увеличение доли пожилых людей в составе населения актуализирует вопросы о том, как проходит их адаптация к современным условиям, как переживается старость в непосредственном социальном окружении...Документ Акмеологічні особливості самореалізації студентів психологів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Коваль, Катерина ЮріївнаАкмеологічний підхід дозволяє розглядати питання самореалізації особистості у професійній діяльності на різних вікових етапах онтогенезу особистісної зрілості спеціаліста: від професійного самовизначення, одержання професійної освіти до самоактуалізації у професійній діяльності і розвитку творчої індивідуальності спеціаліста. Ю.Г.Долинська, аналізуючи феномен самоактуалізації особистості майбутнього практичного психолога в цілому, наголошує, що це становлення у процесі професійної підготовки таких сторін особистості, які є першочергово необхідними для реалізації професійних завдань: самосприймання, міжособистісної чутливості, цінностей, пізнавальних потреб і креативності[39]. Хоча поняттю «учбово-професійна самореалізація» в сучасних дослідженнях приділяється мало уваги, однак окремі її аспекти відображені у вивченні таких явищ як «професійне самовизначення», «професійне становлення», «готовність до професійного самовизначення», «професійна діяльність» тощо. Кожне із цих понять обов’язково включає в себе особистісний компонент, представлений мотиваційним блоком.Документ Актуальні аспекти соціального захисту ВІЛ-інфікованих в Україні(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Каляліна, Анастасія ВалеріївнаСовременный этап развития социальной работы с разными категориями населения предполагает охват наиболее актуальных проблем, с которыми сталкиваются ВИЧ-инфицированные на протяжении всей своей жизни. Проблема здоровья нации занимает одно из лидирующих позиций, т.к. потенциал здорового населения дает государству возможность его полного использования. Однако Украина остается лидером в Европе по масштабам распространения ВИЧ-инфекции. По оценкам экспертов UNAIDS, в Украине с ВИЧ-инфекцией наконец 2016 года проживает около 292 тысяч человек. Согласно исследованиям украинского центна контроля МОЗ Украины за социально-опасными заболеваниями, только каждый второй знает о своем диагнозе [58]. В соответствии с нормами международного права и рекомендациями Всемирной организации здравоохранения, Закон Украины «О предотвращении заболевания синдромом приобретенного иммунодефицита (СПИД) и социальной защите населения» определяет порядок правового регулирования деятельности, направленной на предотвращение распространения ВИЧ-инфекции в Украине, и меры социальной защиты ВИЧ-инфицированных и больных СПИДом людей. Статья 17 Закона указывает, что ВИЧ-инфицированные и больные СПИДом граждане Украины пользуются всеми правами и свободами, предусмотренными Конституцией и Законами Украины, а также другими нормативно-правовыми актами Украины.Документ Аналiз психологiчних засобiв профілактики агресивної поведiнки пiдлiткiв(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Афоніна, Наталія ОлексіївнаМета дипломної роботи: виявлення особистісних особливостей агресивної поведінки підлітків для оптимізації профілактичної та психокорекційної роботи. Объект дослідження: агресивна поведінка підлітків. Предмет дослідження: профілактика підліткової агресивності. Гіпотеза: профілактиці агресивної поведінки школярів-підлітків у максимальному ступені сприяє комплексна діяльність суб'єктів освіти (психологів, педагогів, вихователів, батьків) щодо розвитку та підвищення рівня їх соціально-психологічної, соціально-перцептивної, комунікативної та інтерактивної компетентності, спрямованої на вироблення умов нормалізації психологічного клімату їх мікросоціуму.Документ Аналіз гіперактивності як психологічної і психофізіологічної особливості дітей молодшого шкільного віку(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Ілларіонова, Алла ВолодимирівнаРозвиток суспільства і цивілізації ставить перед людиною нові проблеми. Несприятливі соціально-економічні та екологічні чинники призводять до погіршення здоров’я і найсильніше впливають на дітей. Останні дослідження показують, що понад 90 % дітей мають відхилення у психічному та фізичному розвитку. За час навчання у школі майже в 4 рази збільшується кількість психопатологічних станів. Серед дітей із розладами поведінки можна виділити особливу групу без виражених органічних пошкоджень мозку. Йдеться про дітей, в яких поступово зростають відхилення в окремих психічних функціях, зо виражається в порушенні поведінки. При цьому найбільшу увагу привертає підвищена рухова активність дитини, перший опис якої з’явився понад 100 років тому. Складність проблеми полягає в тому, що вона є комплексною: медичною, психологічною і педагогічною.Документ Аналіз деяких психологічних коррелятiв псіхічного здоров'я старших школярів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Рудих, Ірина ЮріївнаМета даного дослідження: визначити взаємозв'язок між психічним здоров'ям і благополуччям і деякими суб'єктивними психологічними характеристиками підлітка. Гіпотеза дослідження полягає в тому, що існує взаємозв'язок між різними психологічними характеристиками особистості і рівнем психічного благополуччя. Завдання, які необхідно виконати в процесі підготовки дипломної роботи: - вибрати і вивчити літературу на наступні теми: «Психічне здоров'я людини», «Психологічне здоров'я людини», «Підлітковий вік і особливості формування психіки підлітків», «Психічне здоров'я підлітків»; - підібрати відповідні методики для діагностики психологічних характеристик підлітків і рівня їх психічного благополуччя; - підготувати тестові матеріали і провести тестування за обраними методиками; - обробити і зіставити отримані результати; - проаналізувати результати тестування і виявити взаємозв'язок між досліджуваними характеристиками.Документ Аналіз залежності синдрому емоційного вигорання від особових особливостей медпрацівників(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Скалецька, Аліна РусланівнаПроблематика стресостійкості придбала першорядне значення в житті сучасної людини. І наукова, і популярна література відображає безперервно зростаючий інтерес до проблеми соціальних, психологічних і фізіологічних стресів. У зв’язку з соціально-економічними трансформаціями в суспільстві відбувається зміна ставлення людей до роботи. Люди втрачають впевненість у гарантованому робочому місці, загострюється конкуренція за престижну роботу, загострюються явища спеціалізації, механізації. Зростає темп життя і напруженість розумової праці, з'являється необхідність засвоювати великий обсяг інформації, швидко вирішувати складні завдання, опановувати нові професії. Падає рейтинг ряду соціально значущих професій: медичних працівників, вчителів. Як наслідок, зростає психічне, емоційне напруження, частіше виявляються порушення, пов'язані зі стресом на робочому місці - тривога, депресія, синдром емоційного вигорання, психосоматичні і психовегетативні порушення, залежність від психоактивних речовин (включаючи алкоголь, транквілізатори та ін.).Документ Аналіз мотиваційних тенденцій у працівників судоремонтного підприємства(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Гаудіч, Поліна ВіталіївнаОдним з найважливіших питань мотивації діяльності людини є причинне пояснення її вчинків. Один з напрямків у вирішенні даного питання пов'язаний зі спробою зрозуміти, яким чином людина мотивується в діяльності, спрямованої на досягнення успіхів, і як вона реагує на невдачі, які її спіткають. Факти, отримані в психології, говорять про те, що мотивації досягнення успіху і уникнення невдачі є важливими і відносно незалежними видами людської мотивації.Документ Аналіз психологічних особливостей впливу керівника на підлеглих(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Натров, Максим ВадимовичСутність особистості керівника у процесі впливу на підлеглих, управління організацією найповніше розкривається через його ставлення до співробітників і персоналу, що особливо помітно під час аналізу безпосередньої їх участі у спільних діях. Психологія впливу однієї людини на іншу (керівника на підлеглих, співробітників, колег по роботі) виявляється у змінах, що відбуваються в результаті впливу на індивідів. Люди вільні у своєму виборі “впливів”, проте, перебуваючи у соціальному середовищі, стаючи складовою організованої діяльності, не спроможні уникнути комфортного або дискомфортного впливу оточення. Іноді вони не завжди намагаються уникнути впливу, зважаючи на авторитетність керівника, його мудрість, уміння турбуватися про співробітників. Отже, управлінець і працівник є учасниками соціального і психологічного обміну як результату взаємного впливу.Документ Аналіз психологічних особливостей співвідношення спілкування та тривожності в підлітковому віці(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Бровченко, Ольга МихайлівнаАктуальність даного дослідження полягає в тому, що в даний час, коли йдуть масштабні зміни і швидкі процеси соціально-економічних і політичних трансформацій в суспільстві, найважче доводиться підліткам з їх ще не стійким світоглядом, рухливою системою цінностей. Підлітковий вік традиційно вважається найважчим у виховному відношенні. Найчастіше труднощі підліткового віку пов'язують із статевим дозріванням як причиною різних психофізіологічних і психічних відхилень. У підлітковому віці можуть вперше виникати або помітно загострюватися різного роду патологічні реакції, пов'язані з розвитком психічних захворювань або труднощами процесу формування особистості.Документ Аналіз регулювання стресостійкості в конфліктній ситуації(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Теплицька, Оксана ВячеславівнаУ наш час проблема впливу стреса на здоров'я і діяльність людини стає все більш гострою. В останні роки ця проблема є однією з найбільш важливих і актуальних не тільки психології, але і біології, соціології, медицини, фізіології та інших суміжних наук. Цьому сприяли: реальне збільшення кількості стресів у людей, обумовлене урбанізацією; «Технологічний прорив», який здійснило людство; різке збільшення темпів нашого життя; негативний вплив екології та багато інших факторів.Документ Аналіз соціальних емоцій старших дошкільнят і їх взаємозв'язок з соціальними очікуваннями(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Афоніна, Вероніка СергіївнаМета дослідження: виявити психологічні механізми позитивної динаміки соціо-емоційного розвитку старших дошкільників. Об'єкт дослідження: соціо-емоційний розвиток дітей 6-7 років в дошкільних освітніх установах. Предмет дослідження: соціальні емоції старших дошкільників та їх взаємозв'язок з соціальними очікуваннями. Гіпотеза дослідження: під час переходу від емоційного відгуку на соціальний об'єкт (моральну норму іншої людини) розгортається психологічний механізм перетворення соціальних емоцій на компонент соціальних очікувань старшого дошкільника. Цей механізм стає регулятором нормативної спрямованості і динаміки соціальної дії в залежності від характеру соціальних очікувань ребенка.Документ Аналіз специфіки прояву тривожності у підлітків, що страждають хронічними соматичними захворюваннями(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Лебзяк, Наталія СергіївнаСтановлення емоційно-вольової сфери, з якою тісно пов’язане формування особистості – складний і тривалий процес, що характеризує психічний розвиток. Він проходить під безпосереднім впливом з боку оточення, насамперед дорослих, що виховують дитину. Підлітковий вік, насамперед характеризується різкими змінами, як фізіологічними так і психічними. Підлітки находяться на проміжному етапі між «дитинством» і «дорослим життям».Документ Аналіз функціонування корпоративної локальної обчислювальної мережі на підприємстві з розробки програмного забезпечення(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Фортуна, Андрій ОлексійовичВ дипломном проекте рассматривается тема «Анализ функционирования корпоративной локальной вычислительной сети на предприятии по разработке программного обеспечения». Объектом исследования является предприятие по разработке программного обеспечения. Предметом исследования является локальная сеть. Цель дипломного проекта является выбор технологии, топологии и сетевого оборудования для построения локальной сети. Актуальность проекта состоит в том, что данная локальная сеть является средством для организации эффективного функционирования предприятия по разработке программного обеспечения. Данная локальная сеть проектируется с целью совместного использования общих ресурсов, таких как локальные диски, сетевой принтер, Интернет.Документ Арт-терапевтичні методи в роботі з дітьми(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Задерей, Андрій ОлексійовичСучасний етап розвитку нашого суспільства ставить перед психологами завдання, які продиктовані необхідністю підвищення якості роботи шкільних психологів та психологів соціальних служб, незалежно від їх підпорядкування. Це безпосередньо пов'язано з пошуком і розробкою таких форм індивідуальної і групової діяльності, які б сприяли формуванню у підлітків високого рівня соціально-психологічної адаптації, вміння орієнтуватися в сучасному світі. Робота в спеціально сформованих арт-терапевтичних групах психологічної підтримки дітей підліткового віку є найбільш зручною для шкільних психологів та психологів соціальних служб, дозволяючи їм простежувати як динаміку розвитку підлітків, так і складності, які можуть виникнути в ході роботи.Документ Батьківська участь та психологічне благополуччя старших школярів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Дабіжа, Вікторія ВікторівнаАктуальність дослідження емоційного благополуччя пов’язана зі зростанням зацікавленості фахівців різних профілів – медичного, економічного, психологічного – до проблем емоційного здоров’я нації. Згідно даним ряду спеціалістів (С.В. Волікова, Н.Г. Гаранян, В.В. Ніколаєва, С.В. Малихіна, А.Б. Холмогорова та ін.), спостерігається зростання порушень емоційного здоров’я сучасної людини.