Факультет психології та соціальної роботи

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 753
  • Документ
    Психологічні особливості особистості схильної до протиправних дій
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Рус-Сокол, Дімітрій Валерійович
    У історії існує безліч глобальних проблем, які формуються у суспільстві та існують багато часу. Ці проблемі виникають у різних галузях та мають різни напрями. Скільки б людство не накопичувало відкрить, знань, проблеми залишаються існувати. Проблема особистості схильної до протиправних дій, є саме такою проблемою. Дана проблема торкається відразу кілька областей знань, таких як філософія, соціологія, психологія, кримінологія тощо. В нашої роботі розглядаємо цю проблему у ключі психологічних знань.
  • Документ
    Психологічний аналіз особистісних детермінант схильності до брехні
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Маркіна, Софія Ігорівна
    В умовах оновлення сучасного суспільства постійно зростають темп і обсяг інформаційного обміну, що провокує збільшення загального обсягу використання обману для маніпуляції масовою свідомістю в міжособистісних комунікаціях, у всіх сферах взаємодії людей. Інформаційне середовище в сучасному інформаційному суспільстві, ринкові відносини утворюють сприятливі умови для навмисного використання обману з метою маніпуляції всіма формами і рівнями суспільної свідомості, із застосуванням різних видів, методів і способів впливу на свідомість, почуття, волю людини з метою управління психікою і поведінкою людей.
  • Документ
    Гендерні та особистісні особливості дорослих людей, які обрали психологію для самореалізації
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Букулеско, Маргарита Володимирівна
    Самореалізація людини - процес реалізації себе, здійснення самого себе в житті, пов'язане з пошуком і затвердженням свого особливого шляху, своїх цінностей і сенсу існування в кожен момент часу. Будь-яка особистість відчуває потребу в самореалізації. Згідно «піраміди потреб» відомого американського психолога Абрахама Маслоу - це прагнення є вищим ступенем розвитку особистості. Самореалізація в психології - це опис процесу розкриття власного особистісного потенціалу.
  • Документ
    Психологічні особливості ціннісних орієнтацій особистості рієлтора
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Байгер, Н.Г.
    На сьогоднішній день проблема дослідження ціннісних орієнтацій представників різних професій є вкрай актуальною, адже в сучасних умовах трансформації суспільства та появи нових професій невизначеність в ціннісних орієнтирах та мотиваційній структурі професіоналів різних галузей призводить до нерезультативної кадрової політики керівників. Професія рієлтора є однією з таких, що зазнала значних змін за останні роки через технологічний розвиток суспільства. Разом з тим, професія рієлтора була і залишається вимогливою до значних знань та навичок на стику багатьох наук включаючи юриспруденцію, економіку, психологію, соціологію, маркетинг та менеджмент. Багатограність та вимогливість професії рієлтора і, разом з тим, доступність її до широкого колу населлення призводить до необхідності вивчення зароку успішної роботи в даному напрямку. Разом з тим, психологічні особливості особистості рієлтора, зокрема, ціннісні орієнтації представників цієї професії не були систематично досліджені.
  • Документ
    Психогенетична природа креативності
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Андронова, Анна Іванівна
    У сучасному суспільстві, як і раніш, зберіглася потреба до нестандартно мислячих, творчих особистостей з високим рівнем інтелектуального розвитку, здатних до створення, засвоєння та впровадження інновацій у будь-якій галузі діяльності. Але природа творчості на сей час недостатньо вивчена. Вчені намагаються розробити загальні критерії оцінки можливостей особистості до «дівергентного мислення», наявність якого характеризує здатність до розробки нових несподіваних рішень проблем. Таке мислення вважається показником креативності.
  • Документ
    Психoлoгiчнi oсoбливoстi сaмooцiнки жiнoк, в зaлeжнoстi вiд зaдoвoлeнoстi стaтeвими стoсункaми
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Кepимoвa, Людмилa Вaлepiївнa
    Aктуaльнiсть дoслiджeння: Пepeживaння сeксуaльнoстi визивaє в людях piзнi пopoю дiaмeтpaльнi пoчуття - вiд нaсoлoди дo сopoму, вiд нiжних стoсункiв дo зaпeклoї бopoтьби стaтeй. Нaявнiсть шиpoкoгo спeктpу piзнoмaнiтних кoнцeпцiй тa пiдхoдiв дo poзумiння сутi фeнoмeну сeксуaльнoстi людини, щo вiдpiзняються тeopeтичними пoзицiями, тepмiнoлoгiчним aпapaтoм, oб’єктoм дoслiджeння свiдчить пpo вiдсутнiсть єдинoгo мeтoдoлoгiчнoгo пiдхoду дoслiджeння пpoблeми сeксуaльнoстi людини.
  • Документ
    Дослідження про психологічний механізм підлітків із соціальною тривожністю
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Цай, Фангмін
    У фізичному, психологічному і соціальному розвитку особистості в підлітковому віці відбулися значні зміни, швидкі фізіологічні зміни в підлітковому віці вплинули на психологічний розвиток, зробивши фізичний і психічний розвиток незбалансованим. Швидка фізична зрілість індивідів на цьому етапі змушує їх відчувати себе дорослими, але психологія ще знаходиться в напівзрілому стані. Це відчуття дорослості та напівзрілого статусу викликає різноманітні тиски, суперечності та кризи в психологічній діяльності. Однією з них є протиріччя між психологічною закритістю та відкритістю підлітків: завдяки своїй фізичній зрілості у підлітків розвивається психологічне відчуття дорослості та незалежності, вони прагнуть, щоб суспільство надавало їм таку ж довіру та повагу, що й дорослим, що змушує їх часто вони закривають свої серця і не розкриваються перед іншими, а підлітки мають багато важких неприємностей, які змушують їх переживати і сподіватися на спілкування з однолітками. У цей час підліткам необхідно налагодити тісні стосунки з однолітками, але багато окремих підлітків не можуть повністю адаптуватися до змін у міжособистісних стосунках, тому відчувають соціальну тривогу, потрапляють у скрутне становище покинутих однолітками і знаходять важко викрутитися. Тому окремі підлітки перебувають у критичному періоді розвитку соціальних навичок і збереження соціальних звичок, вони часто проявляються як внутрішня чутливість, цінують оцінку оточуючих, прагнуть отримати схвалення оточуючих, турбуються про заперечення інших. Люди в цей період часто не мають соціальних навичок, і надмірне занепокоєння змушує деяких людей уникати соціальних взаємодій. Через швидкий розвиток сучасної інформаційної епохи застосування та популяризація смартфонів та Інтернету значною мірою задовольнили спілкування У відповідь на емоційні потреби смартфони та Інтернет стали їхніми основними інструментами для втечі від соціальної взаємодії.
  • Документ
    Вплив гештальт-підходу на рівень психологічного благополуччя особистості
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Шебанова, Ю.О.
    Проблема психологічного благополуччя особистості є однією з фундаментальних в психології, тому великий інтерес до неї зберігається протягом останніх десятиліть і в даний час стає все більш гострою і актуальною не тільки в зв'язку із широким поширенням руху позитивної психології в усьому світі, але і в наслідок наростання темпів життя, глобалізації, стрімкого розвитку науково-технічного прогресу, інформаційного перенасичення, а також все це відбувається в період адаптації до економіко-соціальної системи в умовах пандемії короновірусу, коли люди змушені здійснювати свою життєдіяльність в незвичних умовах (дотримання заходів фізичного дистанціювання, режиму самоізоляції, дистанційної роботи або навчання, втрати звичних соціальних зв'язків або в умовах інших пов'язаних з цим обмежень), що накладає підвищені вимоги до психічних функцій людини. Все це призводить до регулярних стресів, неврозів, внутрішньоособистісних конфліктів, підвищеної тривожності, емоційного виснаження, акумуляції незадоволених потреб (незакритих гештальтів), психоемоційних перевантажень, які можуть провокувати появу нервово-психічних розладів і порушень, і як наслідок до загрози психологічному благополуччю особистості.
  • Документ
    Особливості переживання управлінських бар'єрів
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Казарян, Каріне Марленівна
    Актуальність дослідження. Труднощі демократичної модернізації сучасної України досить суттєво впливають на шлях її перевлаштування в ключі руху до нового суспільства. Саме тому таким надзвичайно значущим для українських людей є проблема умов здійснення управлінської діяльності і прийняття управлінських рішень, які відповідають стандартам сьогодення. Управлінська діяльність, поєднуючи в собі різноманітні об’єктивні та суб’єктивні чинники, значною мірою залежить від культури, якої дотримуються основні суб’єкти управлінської практики. Навіть у типовій ситуації управлінці однакової кваліфікації діятимуть залежно від бачення ситуації, уподобань, досвіду, передумовою яких є і психологічні особливості особистостей кожного з них. У сучасних умовах ефективність управлінської діяльності керівника будь-якої організації багато в чому визначає долю всієї системи професійного напряму, що переживає нелегкий період становлення. Однією з важливих умов забезпечення ефективного функціонування структурної ланки є оптимізація управління.
  • Документ
    Психологічні особливості впливу керівника на підлеглих
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Сульдіна, Владислава Геннадіївна
    Проблема впливу керівника на підлеглих нині є дуже актуальною, оскільки управління – це взаємодія того, хто керує, з тим, ким керують. Управлінський вплив здійснюється постійно в різних формах у процесі взаємодії між колективом і керівником. Важливо, щоб цей вплив був цілеспрямованим та позитивним з боку керівника, а персонал не супротивився такому впливу. У сучасному світі будь-яка сфера життєдіяльності людини підпорядкована психологічному впливу, який широко включається в процеси її праці, навчання, виховання, управління. Цей вплив може відігравати як позитивну, так і негативну роль: формувати позитивні або негативні якості особистості, мобілізувати або демобілізувати працездатність особистості та колективу, підвищувати або знижувати трудову активність персоналу.
  • Документ
    Взаімовплив деструктивних міжособистісних конфліктів на рівень стресостійкості
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Платонова, Ірина
    На початку ХХI cтолiття проблема впливу стреса на здоров'я і діяльність людини стає всe більш гострою. В останні роки ця проблема є однією з найбільш важливих і актуальних психології та інших суміжних наук. Причиною цього є світова eкономічна криза, криза глобальгой системи, криза міжкультурних взаємин, пандемія коронавируса,різке збільшення темпів нашого життя; негативний вплив екології та багато інших факторів. Сьогодні світ переживає одну з найважливіших глобальних проблем – пандемію коронавірусної хвороби (COVID-19), яку Всесвітня організація охорони здоров’я оголосила надзвичайною ситуацією в галузі охорони здоров’я , а також найбільшим викликом людству в ХХІ ст. На тлі пандемії COVID розвинулася безпрецедентна криза, яка торкнулася не лише охорони здоров’я, а й усіх сфер суспільного життя, і особливо відчутно — в країнах, що розвиваються. Профілактичні заходи для уникнення зараження вірусом — соціальне дистанціювання та ізоляція, чинять значний вплив на суспільство. Такі умови потребують психологічної, соціальної та нейробіологічної адаптації.
  • Документ
    Співвідношення особливостей спілкування і тривожності у дітей підліткового віку
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Коржан, Маргарита Олександрівна
    На початку ХХI йдуть масштабні зміни і швидкі процеси соціально-економічних і політичних трансформацій в суспільстві.У цix обставинах найважче доводиться підліткам з їх ще не стійким світоглядом, рухливою системою цінностей. У ситуації пандемії коронавируса, змінились особливості функціонування практично всіх сфер життя, в тому числі умови роботи освітнього середовища, яке повністю перейшло у дистанційний формат. Для учнів загальноосвітніх навчальних закладів дистанційне навчання є нетиповим, тому такий перехід викликав ряд труднощів не тільки технічного й організаційного, але і психологічного характеру. Підлітковий вік традиційно вважається найважчим у виховному відношенні. Найчастіше труднощі підліткового віку пов'язують із статевим дозріванням як причиною різних психофізіологічних і психічних відхилень. У підлітковому віці можуть вперше виникати або помітно загострюватися різного роду патологічні реакції, пов'язані з розвитком психічних захворювань або труднощами процесу формування особистості.
  • Документ
    Психологічні особливості агресивної поведінки в підлітковому віці
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Агаджанян, Сусанна Сашаївна
    На початку 21 столiття свитова економiчна криза, криза глобальноi системи, криза, яка повьязана з пандемiей коронавируса змінили особливості функціонування практично всіх сфер життя. Серйозні зміни відбулися у роботи освітнього середовища. Система освіти змушена в значній мірі перейти на дистанційну форму. Для учнів загальноосвітніх навчальних закладів дистанційне навчання є нетиповим, тому такий перехід викликав ряд труднощів не тільки технічного й організаційного, але і психологічного характеру. Отже, важливою є психологічна допомога та підтримка, спрямована на адаптацію до нових умов навчання, зниження психологічної напруги та формування мотивації до роботи в нових умовах.
  • Документ
    Зв'язок комунікативної компетентності студентів та стратегій поведінки в конфліктних ситуаціях
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Попова, Марія Володимирівна
    Сучасне суспільство переживає кардинальні зміни в усіх сферах своєї життєдіяльності. Суспільна діяльність вимагає від нього розв'язання широкого кола соціальних, культурологічних, психологічних, фізіологічних, фізичних та інших завдань, що відбуваються саме під час міжособистісної взаємодії. Така взаємодія вимагає від суб'єкта спілкування володіння високорозвиненою комунікативною компетентністю як психологічним інструментом комунікації. Вміння спілкуватися з різними людьми, відстоювати свою професійну позицію, володіти комунікативними вміннями, вміти вирішувати конфлікти, регулювати свій стан тощо є необхідними навичками для ефективного життя в теперішній час. Складність та багатоваріантність феномену комунікативної компетентності обумовлює проблеми його визначення та вимірювання. Поведінка у конфліктних ситуаціях є складовою частиною вивчаємого феномену – комунікативної компетентності. На даний момент ми спостерігаємо, як частіше розпочинаються складні конфліктні ситуації різного масштабу. Тому, у сучасному суспільстві конструктивне вирішення конфліктів – це одна з найважливіших умов успішної діяльності особистості у соціумі та реалізації її особистих та професійних цілей. Негативні процеси, пов'язані з конфліктами та недоречною поведінкою впливають на благополуччя особистості, груп людей та країни.
  • Документ
    Зв’язок переживання самотності з проблемами психологічного здоров’я
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Ловчева, Анастасія Костянтинівна
    Сучасний період соціальних змін пов'язаний з перебудовою людської свідомості, що веде до перегляду старих усталених відносин, до пошуку іншого стилю взаємодії між людьми. Не всі здатні швидко пристосуватися до мінливих умов. Не дивно, що проблема самотності займає чільне місце в галузі психології. Її подолання стає для багатьох не тільки невідкладним, а часом і нерозв’язним завданням та часто призводить до порушення психологічного здоров’я. Протягом усього життя кожна людина переживає стан самотності. У різні періоди життя, в різних ситуаціях і обставинах, з різною силою і тривалістю самотність охоплює людину, незалежно від статі, освіти та віку. Ці болісні переживання стану самотності до болю знайомі кожній людині. Випробувавши це відчуття один раз, людина намагається його уникнути. Але втеча від самотності — це втеча в самотність — ота сама самотність у натовпі, на роботі, у сім’ї. Головна проблема сьогодні в тому, що величезна кількість успішних людей не в змозі відчути повноту життя. І це робить їх внутрішньо самотніми.
  • Документ
    Психологічні маркери реалізації жінки у сім’ї та кар’єрі
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Калашнікова, Ольга Володимирівна
    Внacлiдок cоцiaльно-полiтичниx i нayково-тexнiчниx пepeтвоpeнь, якi вiдбyвaлиcя пpотягом оcтaннix дecятилiть, pоль жiнок y вcix cфepax cycпiльного життя icтотно зpоcлa. Пiдвищивcя оcвiтнiй i пpофeciйний piвeнь жiнок, пpотe одночacно з цими пepeтвоpeннями оголилиcя i cтaли в цeнтpi cycпiльної yвaги тaкi явищa i пpоблeми, як кpизa ciм'ї, дeвaльвaцiя почyттiв мaтepинcтвa нa cоцiaльномy тa iндивiдyaльномy piвняx. Познaчилиcя тaкi пpоблeми мiжоcобиcтicниx вiдноcин, як пpотиpiччя мiж piвнопpaвнicтю жiнки i можливоcтями її peaлiзaцiї, мiж вимогaми cycпiльного пpогpecy i вiдcтaлими поглядaми нa мicцe жiнки в pодинi, мiж cycпiльно-пpофeciйними i ciмeйними фyнкцiями жiнки.
  • Документ
    Розвиток емоційного інтелекту підлітків за допомогою технологій коучинга
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Грицик, О.А.
    В даний час в Україні, як і в усьому світі, через поточну пандемію COVID-19 актуалізувалися фактори, що призводять до негативних змін в емоційній сфері людини (ігнорування чи спотворення емоційних переживань, розвиток тривожності тощо). Але, в першу чергу, через карантинні обмеження, дистанційне навчання та масову комп’ютеризацію населення, страждають підлітки. Поширеність спілкування в соціальних мережах призводять до того, що сьогодні дитина має велику кількість контактів, але, при цьому, здатність проявляти емпатію, усвідомлювати власні почуття, регулювати емоційну складову спілкування - залишаються вкрай нерозвиненими. Безсумнівно, це тягне за собою труднощі в соціальній адаптації школярів.
  • Документ
    Особливості самодетермінації суб’єкта професійної діяльності в умовах карантинних обмежень
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Васильєва, В.С
    Актуальність проблеми самодетермінації професійної діяльності особистості пов’язано з тим, що головною рисою професійної трудової сфери в сучасних умовах є новий формат діяльності, зумовлений впливом карантинних обмежень. Особливо яскраво негативні процеси, пов'язані з карантином та соціальною ізоляцією, проявляються в процесі професійної діяльності. У працівників можуть формуватися негативні професійні установки та очікування, підвищуватися рівень тривоги та зниження мотиваційного компоненту до діяльності. Описана ситуація може призвести до погіршення і зниження інтелектуально-трудового потенціалу України.
  • Документ
    Гендерний аспект відношення до самоізоляції в період пандемії
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Боєнко, Анастасія Павлівна
    30 січня 2020 року Всесвітня організація охорони здоров'я оголо-сила спалах коронавирусу COVID-19 надзвичайною ситуацією у сфері охорони здоров'я, що має міжнародне значення, а 11 березня 2020 року - панде-мією. Уряд України, як і уряди багатьох інших країн, вдається до без-прецедентних заходів щодо запобігання поширенню епідемії COVID-19. Однак, введений режим самоізоляції, наростання страху в суспільстві на тлі панічних чуток і дезінформації, які розповсюджуються в соціальних мережах і засобах масової інформації, диктують необхідність сучасних досліджень психологічних наслідків пандемії.
  • Документ
    Особливості психологічного вигорання суб’єктів професійної діяльності
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Аникеєнко, Ольга Олегівна
    30 січня 2020 року Всесвітня організація охорони здоров'я оголосила спалах коронавирусу COVID-19 надзвичайною ситуацією у сфері охо-рони здоров'я, що має міжнародне значення, а 11 березня 2020 року - панде-мією. Уряд України, як і уряди багатьох інших країн, вдається до без-прецедентних заходів щодо запобігання поширенню епідемії COVID-19. Однак, введений режим самоізоляції, наростання страху в суспільстві на тлі панічних чуток і дезінформації, які розповсюджуються в соціальних мережах і засобах масової інформації, диктують необхідність сучасних досліджень психологічних наслідків пандемії.