Економіка та підприємництво
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Економіка та підприємництво за browse.metadata.dateaccessioned
Зараз показуємо 1 - 10 з 10
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Концептуальні підходи до визначення ролі держави у сфері освіти(2016) Матюк, Тетяна Володимирiвна; Матюк, Татьяна Владимировна; Matiuk, Tetiana V.У статті визначено місце освітніх послуг у системі суспільних благ та розглянуто концептуальні підходи до визначення ролі ринку та держави у забезпеченні їх надання суспільству. Виявлено сфери, в які має спрямовувати свою регулюючу діяльність держава з метою сприяння соціально-економічному розвитку, а саме: створення умов для функціонування ринку освітніх послуг, через взаємозв’язок якого з ринком ресурсів реалізується продуктивна функція освіти; подолання ефекту «фрирайдерства»; меріторизація попиту на освітні послуги; створення матеріальних та духовних засад для реалізації соціальних функцій освіти.Документ Освіта та її місце в типології суспільних благ(2013) Матюк, Тетяна Володимирiвна; Матюк, Татьяна Владимировна; Matiuk, Tetiana V.Стаття присвячена визначенню місця освіти у типології суспільних благ, з’ясуванню економічних та політичних механізмів формування спри-ятливих умов для повноцінного виконання освітою своїх суспільних функцій.Документ Роль освіти в економічному розвитку суспільства(2013) Матюк, Тетяна Володимирiвна; Матюк, Татьяна Владимировна; Matiuk, Tetiana V.Стаття присвячена визначенню ролі освіти в економічному розвитку суспільства. Встановлено взаємозв’язок між ефективністю освіти, якістю інституціонального середовища та розвитком економіки знань. Запропоновано показники розвитку системи вищої освіти як характеристики її внутрішньої ефективності.Документ Освіта як чинник економічного розвитку суспільства: кількісний та якісний вимір(2013) Матюк, Тетяна Володимирiвна; Матюк, Татьяна Владимировна; Matiuk, Tetiana V.У статті аналізується модернізуючий вплив освіти на економічний розвиток сучасного суспільства. Для кількісного урахування впливу на можливості розвитку людини ступеню її свобод запропоновано доповнити індекс розвитку людського потенціалу індексом політичної, економічної та громадянської свободи. Встановлено тісний кореляційний зв'язок між індексом освіти, з одного боку, та індексом розвитку людського потенціалу й індексом політичної, економічної та громадянської свободи, з іншого.Документ Соціальний характер освітніх послуг і економічна політика держави(2015) Матюк, Тетяна Володимирiвна; Матюк, Татьяна Владимировна; Matiuk, Tetiana V.У статті визначено соціальну та інституціональну складові освіти як чинника соціально-економічного розвитку суспільства. Встановлено її місце в типології суспільних благ. З’ясовано економічні та політичні механізми формування сприятливих умов для повноцінного виконання освітою своїх суспільних функцій.Документ Кількісні виміри впливу освіти на економічний розвиток(2016) Матюк, Тетяна Володимирiвна; Матюк, Татьяна Владимировна; Matiuk, Tetiana V.У статті вдосконалено систему оцінювання результатів соціально-економічного розвитку суспільства за допомогою введення в традиційний індекс людського розвитку показника розширення прав та можливостей людей, що зображає свободу їх вибору у зв’язку з досягненням політичних, економічних та громадянських свобод. Розширено теоретичне уявлення про взаємозв’язок освіти та соціально-економічного розвитку суспільства, що розглядається як прямий та сильний на основі встановлених кореляційно-регресійних залежностей між показником рівня освіти, з одного боку, та індексом людського розвитку, враховуючи показники розширення прав та можливостей людей, а також індексом політичної, економічної та громадянської свободи, з іншого.Документ Напрями реформування освіти у контексті соціально- економічного розвитку суспільства(2013) Матюк, Тетяна Володимирiвна; Матюк, Татьяна Владимировна; Matiuk, Tetiana V.Виділені напрями впливу освіти на соціально-економічний розвиток. Запропонована модернізаційна функція освіти як рушійної сили суспільних перетворень та прогресивного розвитку суспільства. Виокремлено окремі напрями реформування різних рівнів системи освіти України.Документ Підходи до визначення соціально-економічної ефективності освіти(2013) Матюк, Тетяна Володимирiвна; Матюк, Татьяна Владимировна; Matiuk, Tetiana V.Стаття присвячена визначенню сутності внутрішньої та зовнішньої ефективності освіти. Через використання показників кількості населення, яка здобуває освіту, числа навчальних закладів, чисельності працівників освіти та видатків зведеного бюджету України на систему освіти у фактичних цінах встановлено відносно високу внутрішню ефективність української системи освіти. Обґрунтовано основні напрями впливу освіти на соціально-економічний розвиток країни, а саме: сприяння зростанню якісних і кількісних характеристик сукупного працівника; формування ділових та інноваційних навичок підприємців; збільшення чисельності середнього класу за рахунок підвищення доступності вищої освіти; створення умов соціального взаєморозуміння та взаємодії у суспільстві шляхом підвищення рівня економічної, правової, політичної і громадянської культури населення. Метою дослідження є поглиблення наукових підходів до визначення ефективності освіти. Основним завданням статті є дослідження соціально-економічної ефективності освіти та виявлення основних напрямів впливу освіти на соціально-економічний розвиток.Документ Соціально економічна ефективність освіти(2011) Матюк, Тетяна Володимирiвна; Матюк, Татьяна Владимировна; Matiuk, Tetiana V.В статті розглядаються теоретичні основи соціально-економічної ефективності освіти.Документ Вектор розвитку IT-галузі в умовах переходу від автоматизації до цифровізації(Спілка автоматизаторів бізнесу, 2025) Максимов, Олександр Семенович; Максимова, Юлія Олександрівна; Maksymov, Oleksandr S.; Maksymova, Julia O.До останнього часу ІТ-галузь зосереджувалась на автоматизації рутинних процесів, що дозволило значно підвищити ефективність операційної діяльності підприємств. Якщо глянути на ІТ-галузь із боку, можна побачити, що до останнього часу розвиток відбувався в треку, який ми називали «автоматизацією діяльності», тобто з’явилася велика кількість ІТ-систем, що дозволяють автоматизувати багато рутинних функцій. При цьому інші ж ділянки, на яких машина не могла замінити людину, продовжували працювати люди. Нещодавно, ми безпосередньо наблизилися до епохи цифровізації. ІТ-термінологія зазнала змін: автоматизація стала цифровізацією; автоматизовані системи стали цифровими системами. В контексті цих змін важливо визначити вектор розвитку ІТ-галузі, ідентифікувати її в цьому процесі та зрозуміти, яке місце тут займає архітектура бізнесу та відповідно архітектура підприємства (корпорації) в цілому.