Перегляд за Автор "Chervinchuk, Alina O."
Зараз показуємо 1 - 14 з 14
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Автор–учасник подій у сучасній українській воєнній документалістиці (на прикладі серії книг «Звіт за серпень’14», «Іловайський щоденник», «Савур-Могила»)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Червінчук, Аліна Олегівна; Червинчук, Алина Олеговна; Chervinchuk, Alina O.У дослідженні представлено аналіз українських документальних творів про війну на Cході України, зокрема акцентована увага на їхніх основних характеристиках. Визначено роль автора, який був очевидцем і учасником подій, що реконструюються у книгах. Головним підґрунтям документальної прози визначено факт реальної дійсності та осмислення подій автором–учасником. Проаналізовано серію книг про війну, автори яких були учасниками подій на Сході України; визначено комунікаційні наміри оповіді, авторську позицію. Також зазначено, що кожен із авторів реконструює картину подій, очевидцем яких став, по-своєму; важливим є психологічний стан у кульмінаційні моменти оповіді; окремі суб’єктивні враження формують інтерсуб’єктивну картину дійсності.Документ Внутрішньо переміщені особи: репрезентація в українських ЗМІ(2021) Червінчук, Аліна Олегівна; Chervinchuk, Alina O.Із початком воєнного загострення на Сході України ЗМІ зосереджували фокус своєї уваги на особливостях перебігу подій, використовуючи потенціал новиннєвої журналістики та вдаючись здебільшого до демонстрації «загального плану» (кількість обстрілів, постраждалих, померлих, руйнувань тощо), що все ж не забезпечувало формування повноцінного уявлення про сутність подій. Таким чином аудиторії пропонувалося фрагментарне, дискретне, хаотичне, уявлення про перебіг воєнних дій.Документ Війна у фокусі документалістики: специфіка авторського осмислення та репрезентації(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Тельпіс, Дмитро Михайлович; Червінчук, Аліна Олегівна; Червинчук, Алина Олеговна; Chervinchuk, Alina O.У статті досліджено особливості авторської позиції та способи її представлення у документальних текстах про воєнні дії на Сході України, що опубліковані учасниками подій (на прикладі книги «Пехота» М. Бреста) та журналістами (на прикладі місцевих та загальнонаціональних ЗМІ).Документ Документальний наратив комуніканта як спосіб осмислення та репрезентації воєнної реальності (на прикладі збірки Є. Шишацького «Мандрівка до потойбіччя. Маріуполь»)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Червінчук, Аліна Олегівна; Chervinchuk, Alina O.У статті підкреслено, що сучасна українська воєнна документальна література розвивається швидкими темпами, це зумовлено сучасним соціальним контекстом через вторгнення РФ, – повномасштабною війною в Україні. Тривале перебування в умовах воєнного часу потребує осмислення, оцінювання подій, актуалізації та пояснення як для української аудиторії, так і закордонної, чим пояснюється інтерес авторів до такого способу віддзеркалення воєнної реальності. У дослідженні зосереджено увагу на виявленні потенціалу наративного способу організації матеріалу в документальних збірках про війну в Україні. Підкреслено, що специфіка осмислення воєнної реальності та її репрезентації авторами узалежнена від статусу комуніканта як автора-спостерігача за подіями та автора-учасника подій. Якщо автори-спостерігачі за подіями чітко усвідомлюють свої комунікаційні наміри для досягнення конкретних комунікаційних ефектів (зокрема впливу на громадську думку), то автори-учасники передусім прагнуть актуалізувати персональний пережитий досвід конкретних подій, осмислити його, поділитися з аудиторією, відрефлексувати. Виявлено, що збірка Є. Шишацького «Мандрівка до потойбіччя. Маріуполь» у вигляді «щоденникових записів» демонструє суб’єктивний досвід автора, пережитий ним під час мандрівки до Маріуполя з волонтерською місією – допомогти своїм рідним та землякам. Здобутий досвід суттєво вплинув на ціннісні орієнтири автора, адже він ретроспективно розповів про перешкоди, з якими зіткнувся на своєму шляху та які йому не вдалося подолати, про особливості адаптації до нової реальності – воєнної.Документ Злочинність в об’єктиві українських телепрограм: стратегії репрезентації(2020) Червінчук, Аліна Олегівна; Chervinchuk, Alina O.У дослідженні сконцентровано увагу на телепрограмі «Надзвичайні новини» (випуски якої охоплюють значний тематичний спектр новин на кримінальну проблематику). Мета — проаналізувавши випуски телепрограми, визначити стратегії репрезентації новин на кримінальні теми та оцінити рівень висвітлення злочинності.Документ Концепт «війна» в українському інформаційному просторі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Червінчук, Аліна Олегівна; Червинчук, Алина Олеговна; Chervinchuk, Alina O.У дослідженні представлено аналіз поглядів на феномен війни, зокрема традиційне та новітнє розуміння цього явища. Описано роль збройної та інформаційної складової в процесі військових дій. Визначено, як трансформувалась війна під впливом інформаційних технологій. Зазначено, в якому контексті вживається термін «війна» на теренах українського інформаційного простору.Документ Кримінальна проблематика у ЗМІ: конспект лекцій(2021) Червінчук, Аліна Олегівна; Червинчук, Алина Олеговна; Chervinchuk, Alina O.У виданні вміщено мету та завдання курсу, структуру навчальної дисципліни, стислий зміст лекційних занять, контрольні питання та завдання, завдання для самостійної роботи. Задля полегшення самостійного вивчення дисципліни наведено список рекомендованої літератури. Для студентів вищих навчальних закладів, що навчаються за спеціальністю 061 «Журналістика».Документ Кримінальна проблематика у ЗМІ: методичні вказівки та завдання(2021) Червінчук, Аліна Олегівна; Червинчук, Алина Олеговна; Chervinchuk, Alina O.Методичні вказівки містять мету та завдання курсу, тематичний план лекцій, тематику практичних занять, завдання для самостійної роботи, індивідуальної роботи та питання для підсумкового контролю. Для полегшення самостійного вивчення дисципліни наведено список рекомендованої літератури. Для студентів вищих навчальних закладів, що навчаються за спеціальністю 061 «Журналістика».Документ Потерпілі від злочинів: журналістські стратегії репрезентації історій в українських ЗМІ(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Червінчук, Аліна Олегівна; Червинчук, Алина Олеговна; Chervinchuk, Alina O.Професійний обов’язок журналіста — репрезентувати хроніку подій соціальної реальності й водночас концентрувати увагу на проблемах суспільства (зокрема, злочинності), залучаючи експертів до професійної оцінки цих проблем та пошуку шляхів вирішення. Висвітлення кримінальної проблематики в українському інформаційному просторі характеризується фрагментарністю та дискретністю. Це означає, що у фокусі уваги журналістів — конкретні факти дійсності, які подаються поза контекстом та не формують цілісного, повноцінного, об’ємного погляду на проблему злочинності. У дослідженні приділено увагу журналістським стратегіям репрезентації історій потерпілих від злочинів. За результатами обраних для аналізу історій стало очевидним, що пріоритетним для журналістів є демонструвати (та залишати в епіцентрі уваги) історії, які вже набули неабиякого резонансу в суспільстві, або подавати історії, які здатні привернути увагу аудиторії та гарантуватимуть підвищення рейтингу конкретних масмедіа (зокрема, завдяки акцентуванню на ексклюзивності інформації). Визначено, що журналісти не є чутливими до проблеми злочинності в суспільстві, а тому й до травматичного досвіду конкретної людини — потерпілого. Для журналістів основним завданням є створити резонансну історію, здатну викликати інтерес у аудиторії. У статті підкреслено, що організація матеріалу в історії узалежнена від журналістських стратегій: «шокувати» чи «вразити». Автором визначено, що стратегія «шокувати» — це деталізувати/натуралізувати суть злочину, продемонструвати хроніку скоєння злочинних дій стосовно потерпілого; стратегія «вразити» — відобразити емоції потерпілого в момент скоєння злочину та після пережитого. У статті звернено увагу на те, яким чином журналісти, репрезентуючи історії, порушують рекомендації щодо комунікації з потерпілими (зокрема, при інтерв’юванні малолітніх/неповнолітніх потерпілих).Документ Прес-служби та інформаційні агентства(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Червінчук, Аліна Олегівна; Червинчук, Алина Олеговна; Chervinchuk, Alina O.Методичні вказівки містять мету та завдання курсу, тематику практичних занять, завдання для самостійної роботи та питання для підсумкового контролю. Задля полегшення самостійного вивчення дисципліни наведено список рекомендованої літератури. Методичні вказівки призначені для здобувачів вищої освіти денної та заочної форм навчання.Документ Репрезентація досвіду українських жінок-військовослужбовиць у книгах про війну на Сході України (на матеріалі збірок «Дівчата зрізають коси» Є. Подобної та «Жінка війни» А. Шили)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Червінчук, Аліна Олегівна; Червинчук, Алина Олеговна; Chervinchuk, Alina O.Cучасна українська документалістика характеризується різними формами репрезентації дійсності. У більшості книг про війну на Сході України увагу приділено образу чоловіка-військовослужбовця. Обрані для аналізу збірки є унікальним явищем української документалістики про воєнні дії, адже в них репрезентовані історії про досвід жінок-військовослужбовиць. У дослідженні представлено аналіз українських документальних творів про війну на Сході України, зокрема увагу сфокусовано на репрезентації феномену війни за допомогою передачі спогадів жінок-військовослужбовиць, які стали героїнями збірок. Визначено провідні авторські комунікаційні стратегії в аналізованих книгах. Звернено увагу на те, що автори дають можливість героїням розповідати власні історії, промовляти до аудиторії, актуальним є використання я-наративу для організації оповіді. Для збірок характерним є звернення до почуттів героїнь, тобто збірки стали місцем для їхніх рефлексій та переживання кульмінаційних моментів під час реконструкції подій.Документ Специфіка подання новин про Україну під час військових дій на Донбасі у програмі «Воскресное время» з І. Зейналовою (2014-2016 рр)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Червінчук, Аліна Олегівна; Червинчук, Алина Олеговна; Chervinchuk, Alina O.Розглянуто основні підходи до пояснення феномену пропаганди. Проаналізовано особливості використання пропагандистських технологій у програмі «Воскресное время» та визначено головні напрями тематичного контенту про Україну.Документ Фіксація та репрезентація воєнних злочинів російської армії на території України: досвід українських журналістів(Назарчук С. Л., 2023) Червінчук, Аліна Олегівна; Chervinchuk, Alina O.У статті підкреслено, що журналісти відіграють важливу роль у процесі фіксації воєнних злочинів та у подальшому опрацюванні зібраного матеріалу для репрезентації в конкретних жанрових форматах, доступних для сприймання аудиторією. Висвітлення воєнних злочинів російських військових, з одного боку, проблематизує кровопролитну російсько-українську війну, відображаючи той трагічний досвід, який наразі проживає українське суспільство, та водночас – фіксує доказову базу щодо ігнорування рф міжнародних конвенцій, зокрема загальних правил та звичаїв ведення війни, а також у контексті захисту цивільного населення під час війни, поводження з військовополоненими тощо. Ця проблема потребує фіксації, осмислення, оцінювання, актуалізації та пояснення як для української аудиторії, так і світової спільноти, чим пояснюється професійний інтерес з боку українських та закордонних журналістів, швидке зростання кількості публікацій на цю тему. Підкреслено, що журналісти повинні мати спеціальну підготовку, тобто базове уявлення про Міжнародне гуманітарне право, міжнародні конвенції, а також вільно орієнтуватися в рекомендаціях щодо висвітлення історій постраждалих та загиблих від воєнних злочинів.Документ Інтерв’ю в сучасній українській журналістиці: способи оформлення та репрезентації (на прикладі видань «Українська правда» та «The Ukrainians»)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Червінчук, Аліна Олегівна; Червинчук, Алина Олеговна; Chervinchuk, Alina O.Інтерв’ю широко використовується журналістами та набуває нових форм і способів реалізації свого комунікаційного потенціалу. У статті досліджено специфіку оформлення та репрезентації інтерв’ю в сучасних українських виданнях. Авторську увагу зосереджено на способах організації матеріалу. Підкреслено, що робота журналістів узалежнена від редакційної політики видання, і тому авторські підходи до планування, ведення розмови та організації отриманого матеріалу в журналістський текст відповідають поставленим авторським завданням: проінформувати, роз’яснити (забезпечити цілісне розгортання історії), привернути увагу. Виявлено, що журналісти видання «Українська правда» використовують інтерв’ю здебільшого для роз’яснення вже актуалізованої в інформаційному просторі теми або для розкриття історії конкретного героя. Автори видання «The Ukrainians» активніше послуговуються цим жанром та наповнюють відповідну рубрику матеріалами, що характеризується різноплановою проблематикою. Підкреслено, що залежно від намірів та тематики інтерв’ю, журналісти здебільшого використовують такі способи оформлення матеріалу, як Q&A (питання-відповідь), тематично структурований монолог. Виходячи з проаналізованих матеріалів, журналісти вдаються до демонстрації власних запитань у випадках, коли важливою є демонстрація бекґраунду, або для того, щоб краще розкрити особистість інтерв’юйованого, підкреслити його фаховість чи особистісні риси.