Електронний архів-репозитарій
Одеського національного університету імені І. І. Мечникова

ISSN:2310-7731

Вітаємо на цифровій платформі elONUar, що забезпечує накопичення, систематизацію, обробку, зберігання та надання у відкритий доступ електронних версій наукових, науково-дослідних, навчально-методичних праць та кваліфікаційних робіт наукових та науково-педагогічних співробітників, аспірантів та студентів Одеського національного університету імені І. І. Мечникова, а також електронних версій університетських друкованих видань.


Супровід та підтримка здійснюються Науковою бібліотекою університету

Нові матеріали для розміщення надсилайте на e-mail dspace@onu.edu.ua

 

Фонди

Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.

Нові надходження

Документ
Вплив фізичної активності на зниження рівня стресу та тривожності в умовах сучасного суспільства
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Рязанцева, О. О.; Кирилішина (Лаврова), Марина Геннадіївна; Kyrylishyna (Lavrova), Maryna G.
У статті розглянуто вплив фізичної активності на психічне здоров’я в умовах війни. Заналізовано роль фізичних вправ для зниження рівня стресу, тривожності та депресії. Особливу увагу приділено соціальній функції групових занять спортом, які сприяють адаптації до складних умов та зміцненню психологічної стійкості.
Документ
Виховання в закладах вищої освіти в особливий період воєнного стану
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Рябенко, Михайло Іванович; Ryabenko, Mykhailo I.
У публікації визначено особливості періоду воєнного стану в Україні. Розглянуто вплив агресії російської федерації на розвиток суспільства, зокрема на здобувачів вищої освіти. Продемонстровано значення виховання в особливий період. Проаналізовано основні нормативно-правові джерела щодо ролі закладів вищої освіти, зокрема педагогічних, науково-педагогічних працівників у вихованні здобувачів вищої освіти. Визначено інші органи та суб’єкти, які повинні брати участь у вихованні учасників освітнього процесу закладу вищої освіти.
Документ
Змішане навчання при викладанні дисципліни «Фізіологія та біохімія рослин» в період воєнного стану
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Ружицька, Ольга Миколаївна; Ruzhytska, Olha M.
Представлено досвід використання змішаного навчання при викладанні дисципліни «Фізіологія та біохімія рослин» на біологічному факультеті Одеського національного університету імені І. І. Мечникова протягом 2022-2024 років. Змішане навчання було реалізовано як поєднання традиційної аудиторної форми навчання для проведення лабораторних занять з онлайн-навчанням із застосуванням електронних ресурсів та інформаційно-комунікаційних технологій. В процесі роботи було використано відкриті ресурси (Zoom, Google Classroom, пошта Gmail, Google-диск і документи), електронна пошта, соціальні мережі.
Документ
Лінгвокультурна специфіка національної псевдонімної палітри як навчальна дисципліна
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Романченко, Алла Петрівна; Romanchenko, Alla P.
Відповідно до низки законів про освіту та офіційних документів закладу вищої освіти здобувачі мають змогу сформувати індивідуальну освітню траєкторію. Одна з дисциплін вільного вибору для здобувачів філологічного факультету стосується вивчення національної псевдонімії в номінативному, лінгвокультурному й прагматичному аспектах.
Документ
Вплив культурних цінностей на посттравматичне зростання підлітків у мультикультурних суспільствах
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Рогачко, Вікторія Олександрівна; Богданова, Олена Миколаївна; Rohachko, Viktoriia O.; Bogdanova, Olena M.
Розглянуто вплив культурних цінностей на процес посттравматичного зростання підлітків у мультикультурних суспільствах. Досліджено роль колективістських та індивідуалістичних культур у формуванні механізмів подолання травматичного досвіду, а також значення релігійності та толерантності у соціальній адаптації молоді. Запропоновано шляхи покращення підтримки підлітків у навчальному середовищі.
Документ
Вплив методики ТРВЗ на уроках біології на розвиток творчих здібностей та засвоєння нового матеріалу учнями 7-8 класів
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Радіонов, Денис Борисович; Панкова, К. С.; Radionov, Denys B.
У статті розглянуто вплив використання методики ТРВЗ у навчанні біології учнів 7–8 класів. Досліджено рівень засвоєння матеріалу та розвиток творчих здібностей школярів у контрольних та експериментальних групах. Встановлено, що застосування ТРВЗ сприяє підвищенню зацікавленості учнів, формуванню критичного мислення та кращому запам’ятовуванню біологічних концепцій.
Документ
Інноваційні підходи до освіти здобувачів економічних спеціальностей коледжу
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Путіхов, Андрій Олексійович; Максимова, Юлія Олександрівна; Putikhov, Andrii O.; Maksymova, Julia O.
Сучасний ринок праці вимагає від випускників не лише фахових знань, а також цифрових компетенцій, критичного мислення та вміння швидко адаптуватися до умов ринку. Традиційні методи навчання вже не забезпечують необхідного рівня підготовки, тому викладачі використовують у своїй практиці інноваційні підходи. Це сприяє розвитку аналітичних і комунікативних навичок, підвищенню конкурентоспроможності здобувачів. Врахування особливостей поколінь Z та Alpha в освітньому процесі забезпечує ефективність навчання та підготовку кваліфікованих фахівців.
Документ
Синдром емоційного вигорання медичних працівників
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Прохоренко, В. А.; Кирилішна (Лаврова), Марина Геннадіївна; Prokhorenko, V. A.; Kyrylishyna (Lavrova), Maryna G.
У статті висвітлено проблему синдрому емоційного вигорання серед медичних працівників, що набуває особливої актуальності в умовах воєнного конфлікту та наслідків пандемії COVID-19. Проаналізовано основні детермінанти вигорання, його прояви, а також вплив на професійну ефективність і міжособистісну взаємодію. Розглянуто стратегічні підходи до профілактики та подолання вигорання на рівні особистості та організації.
Документ
Використання інтерактивних технологій навчання у формуванні професійної компетентності майбутніх учителів
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Прокоф'єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.
У статті розглянуто особливості впровадження інтерактивних технологій навчання у процес підготовки майбутніх учителів. Автором проаналізовано специфіку інтерактивних технологій навчання – педагогічного тренінгу, проєктної технології, дискусії, моделювання педагогічних ситуацій та вирішення завдань з педагогіки.
Документ
Концепція zero waste у підготовці фахівців з охорони навколишнього середовища
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Приходько, Вероніка Юріївна; Prykhodko, Veronika Yu.
В статті представлено основні аспекти вивчення концепції zero waste при підготовці фахівців з охорони навколишнього середовища. Опанування цієї концепції сприяє формуванню екологічно-дружнього професійного світогляду та способу життя. Продемонстровано ключову роль набутих знань в успішному формуванні мотивації та набутті нових знань. Ефективним методом навчання в системі zero waste є метод продуктивних невдач з відкладеною експертизою викладача. Стаття містить розроблений план семінарського заняття на тему: «Короткий екскурс до zero waste».