Перегляд за Автор "Zhaboriuk, Olena A."
Зараз показуємо 1 - 20 з 21
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Theoretical heritage by A. K. Korsakov : linguodidactic Interpretation (on The Material of the System of Past Tenses in English)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2010) Zhaboriuk, Iryna A.; Zhaboriuk, Olena A.; Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Ірина Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Жаборюк, Ирина АнатольевнаThe article is dedicated to the interpretation of the system of the “past” tenses in modern English as it is viewed in the manual by A. K. Korsakov “The Use of Tenses in English”, ( 1978) from the viewpoint of the methods of teaching. It is based on our more than 20 years’ personal classroom experience and presents A.K. Korsakov’s theory of tenses in a concise and comprehensible way without in the least distorting its basic ideas. The necessity of such interpretation is caused, on the one hand, by the great scientific validity of the manual (up to now it hasn’t lost its topicality and remains the best book on tenses ever written) and, on the other, by the fact of purely scientific way of presentation of the material and, probably, its thickness – the features that have hindered and still hinder its being widely applied in practice.Документ “Вставне it ” в сучаснiй англійській mobi та його граматична сутність з позиції теорії віддзеркалення(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2000) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Zhaboriuk, Olena A.Проблема так званого “вставного it”, попри невелику кількість випадків, яку вона охоплює, посідає в сучасній англістиці досить значне місце. Це пояснюється тим, що ця проблема безпосередньо торкається іншої, більш широкої проблеми - проблеми взаємовідношення між мовою та мисленням.Документ Деякі аспекти проблеми білінгвізму(Одесская гор. тип. (КП ОГТ), 2018) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Ірина Анатоліївна; Zhaboriuk, Olena A.; Жаборюк, Елена АнатольевнаПроблема білінгвізму є однією з найважливіших проблем лінгвістики, вона є предметом обговорення вже багато років, од- нак до цього часу не втратила своєї актуальності. Пояснюється це складністю цього явища і передусім його міждисциплінарним характером [8.]. Можливо, саме через це більшість вітчизняних і російських учених торкаються зазвичай лише зовнішніх аспектів цього багатогранного явища, як-от: визначення білінгвізму, зо- крема природного та штучного білінгвізму, соціальних умов його виникнення, проблем розвитку дитини-білінгва та пов’язаних з ними можливих прихованих психічних розладів тощо. На жаль, дуже мало практичних розвідок білінгвізму, наприклад проблеми онтогенезу в умовах білінгвізму, ті ж, які нам зустрілися, зводять- ся, як правило, до певного кола довільних прикладів та супутніх коментарів до них. Що стосується самої сутності цього явища, зокрема в умовах природного онтогенезу, то, на жаль, у теоре- тичних джерелах можна зустріти лише поодинокі фрагментар- ні судження, які, попри певну проникливість, цілісної картини нейропсихічного механізму цього явища не дають. «Серйозним недоліком сучасних теорій, присвячених засвоєнню природної мови дитиною, – вважає А. Дж. Елліот, – є те, що вони, зазвичай, формулюються з думкою про монолінгвальну (як правило, ан- гломовну) дитину»[12,173] .Документ До питання про співвідносність між логічною та мовною структурами предикації (на матеріалі слов’янських мов)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 1999) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Zhaboriuk, Olena A.Проблема взаємовідношення структури мислення і мови і, зокрема, їх основних одиниць — логічної та граматичної структур предикації є проблемою яка належить до сутнісних проблем лінгвістики. Адже саме на ній “схрещуються списи” лінгвістів, яку б з існую чих синтаксичних проблем чи теорій вони не аналізували.Документ Еволюція категорії стану (на матеріалі англійської мови)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 1999) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Zhaboriuk, Olena A.В мовознавстві вже давно відомо, що синхронний метод аналізу дає можливість не лише встановити сутність досліджуваного явища, але й проливає світло на деякі аспекти його генези. Адже, як слушно зазначає М. Мамудян, “синхронія й діахронія утворюють два аспекти одного й того ж явища. Розподіл функціонування й еволюції - яким би розумним він не здавався - це абстракція, яка доступна лише уяві лінгвістів”.Документ “Емфатичне it” в сучасній англійській мові та його граматична сутність(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2001) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Zhaboriuk, Olena A.Проблема т.з. “емфатичного it:”, або в іншій термінології — “розщепленого речення”, хоча і охоплює порівняно невелику за обсягом кількість випадків, належить до найбільш актуальних проблем англістики. Більше того, сягаючи корінням такого глибинного пласта мовознавства, як перетин мови н мислення, ця проблема має й загальнолінгвістичне значення. На гадаємо, що до речень з т.з. “емфатичним it” належать речення типу It was Winifred who went up to him (Galsworthy) .Документ Категорія стану в генезі та функціонуванні. Германо-слов’янські паралелі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2008) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Zhaboriuk, Olena A.Еволюційним поштовхом до виникнення категорії стану на певному етапі розвитку мови стало порушення "балансу" між певним станом розвитку останньої та мисленням - новим когнітивним витком у осягненні людиною довколишньої дійсності. А точніше - суперечність між усталеним однонаправленим характером сполучуваності між собою лексичних одиниць, яка склалася на той час, та динамікою мислення, яке прагнуло до здійснення інверсії думки."Документ Категорія стану. Функціональна модель: посібник з граматики англійської мови(2005) Жаборюк, Ірина Анатоліївна; Жаборюк, Олена Анатоліївна; Zhaboriuk, Iryna A.; Zhaboriuk, Olena A.; Жаборюк, Елена АнатольевнаПосібник «Категорія стану. Функціональна модель» призначений, передусім, для студентів спеціальних вузів, а також усіх тих, хто бажає поглибити свої знання з граматики англійської мови. Цей посібник є результатом наукового дослідження та узагальнення багатолітнього викладацького досвіду його авторів. Наукова та практична вартість посібника забезпечується, поперше, великим за обсягом фактичним матеріалом, на якому базується посібник, — цей матеріал декількаразово перевищує статично необхідний, сягаючи до 15 000 відрізків мовлення, а також комплексом науково-надійних лінгвістичних методів, за допомогою яких проводилось дослідження: методу дистрибуції, моделювання, квантитативного методу, методу трансформаційного аналізу тощо. Особливістю посібника, порівняно з іншими, є відсутність у ньому граматичних вправ. Натомість він композиційно і змістовно відтворює функціональну модель категорії стану сучасної англійської мови, матеріалізовану з відрізків мовлення та наповнену конкретним лексико-граматичним матеріалом. Перевагою запропонованого авторами підходу є те, що він дає змогу «побачити» модель категорії стану у її найбільш об’єктивних виявах і забезпечує практично необмежену можливість для творчої праці з тим фактичним матеріалом, який цю модель наповнює. При такому підході викладач, фактично, сам «будує» вправи, маніпулюючи з фактичним матеріалом у залежності від поставленої мети, типу практичного заняття та рівня підготовки слухачів. Структура посібника відтворює запропоновану структуру функціональної моделі. Перша частина посібника відтворює ядро категорії стану, друга — периферію, третя присвячена граматичним омонімам категорії стану — як активного, так і пасивного. Кожна частина, у свою чергу, поділяється на розділи (sections) ( їх поділ підпорядковано змісту) — та блоки (units). Поділ на останні проводився за синтаксичними моделями. Ядро категорії стану представлено власне ядром (I секція) та випадками з дещо менш яскраво вираженими становими властивостями (II та III секції). Власне ядро відтворено випадками вживання станових структур з практично необмеженим взаємним становим трансформаційним потенціалом: активний стан вільно трансформується в пасивний і, навпаки, 4 пасивний стан — у активний. До випадків з дещо «приглушеними» становими властивостями ми віднесли випадки, які, теоретично хоч і не мають взаємних трансформа-ційних обмежень, проте у практиці вживання (в узусі) все ж тяжіють до однієї зі станових форм: активної чи пасивної (II та III секції відповідно). До периферії стану (Частина II) віднесено випадки вживання активного та пасивного стану, які мають певні трансформаційні обмеження або, залишаючись у сфері категорії стану, не допускають трансформацію у протилежний стан взагалі. Периферія активного стану розглядається у секції I, пасивного — у секції II. Ці секції підрозділяються на блоки у відповідності до чинників, які зменшують чи блокують трансформаційний становий потенціал. У третій частині посібника представлені ті випадки вживання станових форм, які, попри повну зовнішньо-структурну тотожність зі станом, насправді таким не є. Це такі омоніми активного стану, як випадки нетранзитивних смислів т. з. «транзитивних» дієслів, медіо пасив, а також такі омоніми пасивного стану, як іменний складений присудок та перфектна форма. Посібник завершується списком джерел, з яких відбирався практичний матеріал для аналізу, списком теоретичних джерел та додатком. У додатку міститься матеріал, який не входить у лексичне поле перетину станових структур. Це, зокрема, випадки типу The doctor was sent for (модель: S + P (Vp) + prep). Включення цих випадків до посібника вважаємо доцільним не лише з огляду на традицію — без цієї моделі не обходиться жоден збірник вправ зі стану, але й з огляду на специфіку їх станових перетворень, характерну лише для англійської мови. Основній частині посібника, яка являє собою функціональну модель категорії стану у сукупності з граматичними омонімами, передують передмова, вступна частина та перелік рекомендованих завдань. Завдання сформульовано таким чином, що вони або концентруються на матеріалі певного блоку, секції чи частини, або ж пронизують собою певну серію блоків, секцій і, навіть, усі частини посібника. Перший тип завдань умовно названо по-блоковими (по-секційними, ets), другий тип представлений наскрізними завданнями. Такий відбір завдань, з одного боку, дає можливість студентам якнайкраще засвоїти той найхарактерніший лексико-граматичний матеріал, що входить до функціональної моделі стану, з другого — простежити, як саме і завдяки яким чинникам ця модель змінює свої обриси, перетікаючи з ядра до периферії, а то й змінюючи свій статус на протилежний, тобто переходячи у нестанові утворення. Стежачи за 5 становими характеристиками певної лексичної одиниці упродовж усього посібника, починаючи з ядра і закінчуючи випадками, коли вона виступає як граматичний омонім стану (тобто як нестан), можна значно легше осягнути граматичну сутність категорії стану, динаміку її внутрішніх змін і, зрештою, її місце у граматичній системі англійської мови загалом, що, власне, і є основною метою пропонованого нами посібника.Документ Когнітивно-комунікативне підгрунтя класифікації простого речення(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2009) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Архіпова, Настасія Петрівна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Архипова, Настасья Петровна; Zhaboriuk, Olena A.; Arkhipova, Nastasiia P.Стаття присвячена створенню когнітивно-комунікативного під´рунтя класифікації простого речення. На основі конкретних мовних прикладів доводиться, що це під´рунтя може стати базою класифікації простого речення.Документ Мова та мислення (основні аспекти взаємодії)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2000) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Zhaboriuk, Olena A.Відправною точкою будь-якого лінгвістичного дослідження є, як відомо, аксіоматичне положения про віддзеркалення мовою об’єктивної дійсності. Проте, як саме відбувається цей процес, в чому полягає його сутність, до цього часу залишається ще в багатьох аспектах не визначеним. Це породжує суперечності у трактуванні лінгвістичних явищ, веде до виникнення взаємовиключаючих лінгвістичних теорій.Документ Мовний та мовленнєвий аспекти англійської структури be + – ed: Посібник з граматики сучасної англійської мови(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2007) Жаборюк, Ірина Анатоліївна; Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Zhaboriuk, Olena A.Теоретична частина посібника висвітлює цілу низку проблем англійської структури be- + -ed, пов’язаних з її омонімічним характером. Проблеми осмис- лені по-новому і є результатом багатолітньої праці над дослідженням цієї структури. Теоретична частина завершується циклом вправ та орієнтовним списком курсових і дипломних робот. Практична частина представлена системами вправ, у основі яких лежить великий за обсягом практичний матеріал (≈ 8000 випадків вживань цієї структури). Вправи побудовані за принципом низхідної частотності лексичного наповненя структури be- + -ed та за принципом їх дистрибутивних характеристик. У кінці посібника до вправ І та ІІ частини подаються ключі. Посібник розрахований, передусім, на спеціалістів з теорії англістики: аспірантів, викладачів та студентів спеціальних вузів та факультетів, а також усіх тих, хто цікавиться теорією та практикою сучасної англійської мови.Документ Предикація та предикативність у контексті теорії логіко-граматичної динаміки(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 1999) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Zhaboriuk, Olena A.В лінгвістичній літературі останнім часом поряд зі звичним поняттям предикація все частіше зустрічається термін предикативність. Однак стверджувати, що ці поняття уже остаточно визначені, що автори, які їх вживають, до кінця усвідомлюють сутністну різницю між предикацією та предикативністю, було б завчасно. Навпаки, дискусія навколо цих понять лише розгорається. І в цьому, власне, нічого дивного немає, адже предикація та предикативність знаходяться в епіцентрі синтаксису. Саме ці поняття визначають сутність мовних та мовленнєвих процесів, які людство на протязі всієї історії свого існування намагалося збагнути і які й сьогодні залишаються в багатьох аспектах загадковими.Документ Принципи лінгвістичного дослідження з позицій “змішаного” синтаксису(Одеський державний університет імені І. І. Мечникова, 1999) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Zhaboriuk, Olena A.Автор розкриває зміст розроблених ним принципів загальнонаукового та лінгвістичного плану, спираючись на які можна підвищити ефективність досліджень у межах “змішаного” синтаксисуДокумент Проблема "вставного it” в сучасній англійській мові(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2002) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Zhaboriuk, Olena A.Статтю присвячено проблемі так званого "вставного іі" в сучасній англійській мові. Було розглянута існуючі в англістиці точки зору на цю проблему, запропоновано новий спосіб її вирішення. Основний висновок статті складається у визначенні граматичного стану речення з так званим "вставним іі" як двоскладних речень з підметом узагальненої субстанціальної семантики.Документ Проблема онтогенези крізь призму теорії логіко-граматичної динаміки (домовленнєвий період)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2012) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Ірина Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Жаборюк, Ирина Анатольевна; Zhaboriuk, Olena A.; Zhaboriuk, Iryna A.Стаття присвячена розкриттю сутності онтогенези з позицій запропонованої О. А Жаборюк нової синтаксичної теорії— теорії логіко-граматичної динаміки. Спираючись на цю теорію, автори роблять спробу прояснити сутність механізму поетапного засвоєння немовлям первісного мовленнєвого інструментарію, починаючи із перших звуків та завершуючи т.зв. «протословами»Документ Проблеми морфології та синтаксису : посіб. з теоретичної граматики сучасної англ. мови(2014) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Ірина Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Zhaboriuk, Olena A.Посібник з теоретичної граматики сучасної англійської мови написано відповідно до навчальної програми дисципліни «Теоретична граматика сучасної англійської мови» для підготовки бакалаврів, спеціалістів та магістрів за напрямом: філологія, спеціальність 6.020303; 7.02030302; 8.02030302 «Мова і література (англійська)». Посібник містить низку актуальних проблем з морфології та синтаксису сучасної англійської мови, важливих з точки зору як прагматичного аналізу фактичного матеріалу, так і теоретичного осмислення граматичних явищ. Кожна із проблем супроводжується методичними рекомендаціями.Документ Проблеми морфології та синтаксису. Посібник з теоретичної граматики сучасної англійської мови(2014) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Ірина Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Zhaboriuk, Olena A.Посібник з теоретичної граматики сучасної англійської мови написано відповідно до навчальної програми дисципліни «Теоретична граматика сучасної англійської мови» для підготовки бакалаврів, спеціалістів та магістрів за напрямом: філологія, спеціальність 6.020303; 7.02030302; 8.02030302 «Мова і література (англійська)». Посібник містить низку актуальних проблем з морфології та синтаксису сучасної англійської мови, важливих з точки зору як прагматичного аналізу фактичного матеріалу, так і теоретичного осмислення граматичних явищ. Кожна із проблем супроводжується методичними рекомендаціями.Посібник з теоретичної граматики сучасної англійської мови «Проблеми морфології та синтаксису» Жаборюк О.А., Жабо рюк І.А. призначений для студентів, аспірантів та викладачів спеціальних факультетів вищої школи – університе- тів та інститутів, а також для широкого загалу науковців-філо- логів зі спеціальності 10-02-04 – германські мови. Особливістю цього посібника є підхід до окреслення проблем, так би мовити, зсередини – від практичного матеріалу до теорії. Власне, цей посібник є результатом досвіду, накопиченого у процесі роботи над докторською дисертацією, зокрема у процесі аналізу великого за обсягом практичного матеріалу. Посібник складається з невеликої теоретичної частини, присвяченої розробленим нами принципам т.зв. «змішаного» синтаксису, сподіваємося , що ними скористаються магістри, аспіранти, здобувачі та всі ті, хто займається науковою працею у галузі англістики. Основна ж частина роботи – це, власне, збірник проблем з граматики англійської мови – морфології та синтаксису. Ця частина складається з п’яти розділів, перші три з яких укладені за принципом основних синтаксичних структур – структури модифікації, структури комплементації та структури предикації, за якими слідують розділи, присвячені проблемам речення та термінології. Кожен розділ містить низку відповідних проблем. Проблеми подаються у посібнику як перетин різних за лінгвістичним спрямуванням точок зору, у більшості випадків висвітлення проблем супроводжується методичними рекомендаціями. Посібник завершується переліком використаної літератури вітчизняних та зарубіжних авторів, списком джерел практичного матеріалу. Автори посібника висловлюють глибоку подяку рецензентам за слушні зауваження, увагу та схильне ставлення до нашої роботи.Документ Теоретична лінгвістика: фундаментальні проблеми та ймовірні шляхи їх вирішення(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2008) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Zhaboriuk, Olena A.Функціонування природної мови, сутність його механізму, є однією з тих проблем, з'ясуванню якої людство присвятило не одне тисячоліття. Однак і в наші часи ця проблема залишається актуальною, адже, попри багато цікавих напрацювань у лінгвістиці та суміжних з нею дисциплінах, у основі своїй ця проблема залишається невирішеною. Наша стаття теж має на меті долучитися до спроб з'ясування цієї надзвичайно цікавої і далеко не простої проблеми.Документ Теорія логіко-граматичної динаміки як метод лінгвістичного дослідження(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2011) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Елена Анатольевна; Zhaboriuk, Olena A.Стаття присвячена висвітленню основних положень запропонованої автором нової синтаксичної теорії - теорії логіко-граматичної динаміки, які, довівши свою наукову спроможність у з'ясуванні такої складної мовознавчої проблеми, як проблема психогенези, можуть, на думку автора, також прислужитися мовознавцям як метод дослідження цілої низки як загальних, так і конкретних лінгвістичних проблемДокумент Теорія синтаксем Г. О. Золотової (критичний аналіз)(ОРІДУ НАДУ, 2011) Жаборюк, Олена Анатоліївна; Жаборюк, Ірина Анатоліївна; Zhaboriuk, Olena A.; Zhaboruke, I. A.; Жаборюк, Елена АнатольевнаСтаття присвячена критичному аналізові теорії синтаксем Г.О. Золотової. Звернення до цієї теорії у критичному плані має на мсті не стільки показати лінгвістам усі недоліки цієї теорії, скільки змусити їх замислитись над тим, що у мові, її системі далеко не все ще до кінця осмислено, як це подекуди проголошується, та змусити їх знову звернутися до тих надзвичайно серйозних і масштабних проблем, які підняті у концепції Г.О. Золотової та які так до цього часу і залишаються певирішеними.