Перегляд за Автор "Tombulatova, Iraida I."
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Film editing as a method of constructing the text in the prose by Geo Shkurupiy(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Tombulatova, Iraida I.; Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Томбулатова, Ираида ИгоревнаThe article proves that film editing is widely used by Geo Shkurupiy in his futuristic prose. The examples which are given are taken from his three novels and a story, and they show the way the writer created a literary artistic world with the help of film editing. This technique is used to construct the macrotext asa well as microtext. This study analyses the way in which the texts are constructed and cocludes that these texts resemble film scripts a lot. The case is qute outstanding as the researchers can find out that the features of two kinds of art (cinematography and literature) are combined in literary text. Also it must be mentioned that it was innovative enough for the art at the beginning of the XXth century as film editing (and cinematography itself) was quite a new phenomenon in the world of artДокумент Вияви політичного конфлікту в поетичній збірці С. Жадана «Життя Марії»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Марченко, Меланія; Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Tombulatova, Iraida I.У статті розглянуто вияви політичних конфліктів у поетичній збірці віршів та перекладів Сергія Жадана «Життя Марії». Проаналізувавши вищеназвану збірку, ми дійшли висновку, що саме політичний конфлікт є одним із центральних у ній.Документ Вплив концепту «самотність» на формування типів героїв роману Андрія Любки «Кімната для печалі»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Кодимська, Влада; Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Tombulatova, Iraida I.У статті розглянуто сутність концепту та дослідження концепту самотності в працях літературознавців минулого століття та сучасних дослідників. Проаналізовано вплив концепту самотності на формування різних типів героїв роману Андрія Любки «Кімната для печалі».Документ Герої романістики Ґео Шкурупія: «переможці» й «переможені», що мріють про смерть(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Tombulatova, Iraida I.У статті зроблено спробу окреслити проблему самогубства як ключового фактора детермінізму виникнення конфліктів (зовнішніх та внутрішніх) у прозі Ґео Шкурупія. Проаналізовано загальний вплив прагнення до суїциду як у героїв-«переможців», так і у героїв-«переможених».Документ Демонологічний образ відьми в українському фольклорі та романі О. Слоньовської «Дівчинка на кулі»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Липова, Аліна; Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Tombulatova, Iraida I.Пропонується компаративне дослідження зв’язків між романом О. Слоньовської і національною міфологією та українським фольклором. Увагу сконцентровано на демонологічному образу відьми. Пропонується висновок про те, що на відміну від літературного, фольклорний образ – більш узагальнююча одиниця, оскільки він акумулює в собі відображення досвіду не індивідуума, а колективу, не індивідуальної свідомості, а масової.Документ Літературна імагологія(2023) Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Tombulatova, Iraida I.Методичні вказівки спрямовані на організацію лекцій і практичних занять з курсу «Літературна імагологія». Передбачено тематику лекційних і практичних занять, питання, що виносяться на обговорення, зразки тестових завдань, рекомендований список основної і додаткової літератури. Адресовано студентам філологічних спеціальностей.Документ Методика викладання основ літературознавства в аудиторії студентів-іноземців(Одеській національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Tombulatova, Iraida I.Актуальність дослідження. Питання інтеграції до системи світової освіти на гідному рівні передбачає співпрацю у секторі забезпечення навчанням іноземних студентів.Документ Методика викладання іноземних мов(2023) Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Tombulatova, Iraida I.Методичні вказівки спрямовані на організацію лекцій і практичних занять з курсу «Методика викладання іноземних мов». Передбачено тематику лекційних і практичних занять, питання, що виносяться на обговорення, зразки тестових завдань, рекомендований список основної і додаткової літератури. Адресовано студентам філологічних спеціальностей.Документ Особенности анализа хронотопа в графическом романе(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Фомин, Глеб; Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Томбулатова, Ираида Игоревна; Tombulatova, Iraida I.У статті розглянуто базові особливості алгоритму аналізу конструктів часу та простору в графічному романі. Увагу сфокусовано на мультимодальності тексту та співвідношенні функцій вербального та графічного кодів на рівні хронотопу. Підкреслено необхідність розуміння графічного роману як окремого різнорівневого ―всесвіту‖ та важливість розгляду всіх його частин як рівнозначних у процесі аналізу.Документ Практичний курс іноземної мови(2023) Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Tombulatova, Iraida I.Методичні вказівки спрямовані на організацію лекцій і практичних занять зкурсу «Практичний курс англійської мови». Передбачено тематику лекційних і практичних занять, питання, що виносяться на обговорення, зразки тестових завдань, рекомендований список основної і додаткової літератури.Адресовано студентам філологічних спеціальностей.Документ Рецепція О. Генрі в українській літературі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2011) Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Tombulatova, Iraida I.; Коробкова, Наталія Костянтинівна; Korobkova, Nataliia K.Протягом свого розвитку літературознавство немовби постійно переміщувало увагу з одного на інший об’єкт — з художнього твору на автора, з автора на читача. Унаслідок цього формувалися методологічні принципи наукового аналізу: біографічний метод, психологічна школа, структуральна поетика, рецептивна естетика тощо.Документ Рецепція творчості Ґео Шкурупія сучасниками та літературознавцями нового часу(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2014) Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Томбулатова, Ираида Игоревна; Tombulatova, Iraida I.В статті розглядається рецепція творчості одного з найяскравіших представників українського футуризму початку XX століття — Ґео Шкурупія — літературознавцями: від сучасників митця до вчених початку XXI століття. Проаналізовано абсолютно полярні думки та причини, що могли викликати таке сприйняття його творчості.Документ Світова література (від доби античності до кінця ХІХ століття)(Вежа-Друк, 2024) Мусій, Валентина Борисівна; Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Musiy, Valentyna B.; Tombulatova, Iraida I.Навчальний посібник складається з трьох частин. Перша і друга містять теоретичний матеріал, а також питання та завдання для самостійної роботи. Перша частина присвячена розвитку літератури в контексті культурно-історичного процесу. Окремо розглянуто літературу доби античності, Середньовіччя, Нового часу (від літератури Відродження до появи натуралізму та неоромантизму напри-кінці ХІХ століття). Друга частина присвячена окремим, найбільш показовим для нової літератури жанрам (новела, притча, готичний, сенсаційний, філософський, історичний та етологічний роман). Третя частина має більш практичний характер: вона містить завдання для коментованого читання окремих творів з метою виявлення риторичних можливостей художнього слова. Тексти для поглибленого аналізу взято з англомовних (англійської та американської) літератур з урахуванням направленості навчання студентів спеціальності «Прикладна лінгвістика» на поглиблене засвоєння англійської мови, а також – усього сучасного українського суспільства - на вивчення англійської мови як мови міжнародного спілкування. Головний адресат посібника – студенти спеціальності Філологія 035 спеціалізації 035.10 Прикладна лінгвістика, освітня програма яких передбачає як обов‘язковий курс світової літератури, так і поглиблене вивчення англійської мови.Документ Функції пейзажу в українській романістиці 20–30-х років ХХ століття(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2012) Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Томбулатова, Ираида Игоревна; Tombulatova, Iraida I.У цій статті розглянуто пейзаж як композиційний елемент літературного твору. Проаналізовано кілька класифікацій пейзажу за різними ознаками. Окреслено функції пейзажу в літературному творі.Документ Фіксація історичного тла у футуристичній поезії(Одеський національний університет імені І.І. Мечникова, 2016) Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Томбулатова, Ираида Игоревна; Tombulatova, Iraida I.У статті йдеться про спороби фіксації історичного тла в футуристічній поезії. Аналізуючи вірші українського поета-футуриста Ґео Шкурупія, дослідники натрапляють на ряд деталей, що подають типове для історичної доби початку ХХ століття як на рівні історичних подій, так і на рівні героїв-антигероїв зазначено ї епохи на території сучасної України. На конкретних прикладах з перших двох поетичних збірок футуриста показано, як автор створює картини з життя, що мали місце у певних історичних умовах, відтворюючи нові реалії на рівні художнього світу своїх поетичних творів, актуалізуючи та фіксуючи у них те, що складає предметний світ.Документ «Хороші хлопці фінішують першими»: інтертекстуальні та інтермедіальні особливості наративної поезії Любомира Серняка(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Томбулатова, Іраїда Ігорівна; Tombulatova, Iraida I.У статті здійснено спробу проаналізувати інтертекстуальні та інтермедіальні особливості збірки Любомира Серняка «Хороші хлопці фінішують першими». Збірку розглянуто як унікальний приклад сучасного мистецького артефакту, що поєднує у собі наративну поезію (вербальний компонент) та ілюстрації / обкладинку (графічний компонент), за рахунок чого розширено суто текстове поле, оскільки графічне оформлення збірки дублює, підтверджує та розширює межі сенсів та художнього світу поезій. Окрему увагу сфокусовано на тому, що важливу роль відіграє урбаністичний простір, топос метро, бо йдеться не тільки про хронотоп, але й особливості архітектоніки, навіть ширше – створення культурного контексту збірки як цілісного мистецького артефакту. У статті підкреслено, що йдеться саме про сучасну наративну поезію, про історію‑подорож із своєю системою персонажів та сюжетом на сторінках зазначеної збірки віршів. Наголошено на тому, що інтертекстуальний та інтемедіальний виміри книги тісно між собою пов’язано, що дає змогу говорити про дифузію інтермедіальних та інтертекстуальних зв’язків збірки. Інтертекст виявляє себе як на вербальному, так і на графічному рівні текстів: особистості‑ референси або графічні артефакти подекуди перетворюються на квазіперсонажів збірки зі своїм «голосом» та проявами на рівнях зображення / вираження. Окрім суто літературних референсів збірку «Хороші хлопці фінішують першими» насичено алюзіями на живопис, плакатне мистецтво, музику, ігри, перформанси тощо, що створює культурний контекст наративної поезії Любомира Серняка, який є міксом масової та елітарної культури, знімаючи межі між ними. Специфіка цих інтертекстуально‑ інтермедіальних зв’язків і стала центральною проблемою дослідження.