Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці ФПСР, Психологічні науки
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці ФПСР, Психологічні науки за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 95
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ The course of lectures of general psychology(Odessa I.I. Mechnikov National University, 2016) Budiianskyi, Mykola F.; Vishtalenko, E. D.; Yunh, Nataliia V.; Будіянський, Микола ФедоровичIn the study of this subject it is advisable to focus on two main issues: 1. The definition of psychology as a science and the emergence of the subject of psychology. 2. Evolution psychic and mental reflection is a subjective reflection of the objective worldДокумент The course of lectures of general psychology(Odessa I.I. Mechnikov National University, 2017) Budiianskyi, Mykola F.; Vishtalenko, E. D.; Yunh, Nataliia V.; Будіянський, Микола ФедоровичTo begin studying such a psychical process as "Perception" it is necessary to clear up the idea of the following positions: the essence of perception process, apperception as the man’s past experience and perception as a reaction of grasping and reaction of the detailed vision. I.M. Sechenov stated that interconnection of feelings is perception itself. However it is a simple set of various feelings that gives complete perception of object or phenomenon to the man. Between feelings there are certain intercommunications, and this task is executed by analyzers. Thus between corresponding centers in a cortex there are temporal nervous connections exactly how they exist really in an object or phenomenon. Consequently, feeling and perception is links of single process of perceptible cognition.Документ Modern Management Psychology(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Chernyavska, Tetyana P.; Чернявська, Тетяна ПавлівнаКурс лекцій є сучасним, розробленим з урахуванням досвіду роботи автора, англомовним варіантом курсу актуальної психології менеджменту. Рекомендовано для студентів економіко-правового факультету, що отримують освітній рівень «Магістр» за спеціальністю «Менеджмент».Документ Актуальна психологія менеджменту(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Чернявська, Тетяна Павлівна; Chernyavska, Tetyana P.Методичні рекомендації призначені для магістрів (першого рівня вищої освіти) спеціальності 073 «Менеджмент» ОНУ імені І. І. Мечникова і можуть бути використані магістрами при підготовці до відповідей на практичних заняттях, оформлені робот при самостійному виконанні завдань, при підготовці до модулю та екзамену. Ціль методичних рекомендацій – надати методичну допомогу магістрам в організації учбово-дослідницької діяльності та забезпечити єдині критерії оформлення завдань з курсу «Актуальрна психологія менеджменту».Документ Анатомия и морфология центральной нервной системы(2018) Псядло, Эдуард Михайлович; Псядло, Едуард Михайлович; Psiadlo, Eduard M.Настоящее издание содержит краткий учебно-образовательный материал по курсу анатомии и морфологии ЦНС, как основной биологической и медицинской дисциплине, составляющей фундамент естественно-научной подготовки и мировоззрения психологов. Позволит студентам изучить ряд вопросов, связанных с: особенностями строения и свойств нейронов и нервной ткани; структурой межнейрональных связей; морфофункциональной организацией отделов нервной системы; закономерностями дифференцировки и созревания нервной системы в онтогенезе; эволюции возникновения, развития и функционирования психики человека. Учебное пособие «Анатомия и морфология центральной нервной системы» ориентировано на студентов факультета «психология и социальная работа», аспирантов и специалистов, в области психологии, педагогики и социальной работы.Документ Асистентська (педагогічна у ЗВО) практика(2023) Базика, Євгенія Леонідівна; Данілова, Олена Сергіївна; Артюхіна, Наталія Вікторівна; Ворнікова, Людмила Костянтинівна; Bazyka, Yevheniia L.; Danilova, Olena S.; Artiukhina, Nataliia V.; Vornikova, Liudmyla K.У методичних рекомендаціях розглядаються загальні положення проведення асистентської практики, питання її організації і змісту та підведення підсумків практики. Детально розкриті вимоги до практики, особливості підготовки та проведення занять, а також рекомендації щодо їх реалізації. Методичні рекомендації можуть бути корисними викладачам, магістрам, студентам, усім, хто цікавиться проблемами організації та проведення асистентської (педагогічної у ЗВО) практики.Документ Біографічний метод в системі психологічних методів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Podshyvalkina, Valentyna I.На сучасному етапі розвитку психології у зв’язку з розробкою теорії індивідуальності та системними дослідженнями психічного розвитку творчої особистості особлива увага науковців зосереджена на біографічному методі. Розвиток біографічного методу пов’язують з іменами Ш. Бюлер, Ф. Гальтона, Г. Олпорта, Н. Поланськи, Р. та Дж. Кеттела, У. Лера, Г. Томета інших зарубіжних дослідників, а також вітчизняних: Б.Г. Ананьєва, Л.І. Анциферової, Є.Ю. Коржової, А.А. Кроника, Н.А. Логінової, Г.Ю. Мошкової, В.В. Нуркової, Н.А. Рибникова, В.А. Роменця, С.Л. Рубінштейна та ін. У пошуках відповідей на такі актуальні питання, як закономірності розвитку індивіда протягом життя, природа життєвого шляху, соціальна життєдіяльність та життєтворчість особистості, відображення структури біографії у самосвідомості суб’єкта життя, психологічний час особистості у біографічному масштабі, психологами запропоновані нові засоби виміру біографічних феноменів: каузометрія, багатофакторний статистично-біографічний аналіз, контент-аналіз продуктів діяльності тощо. Біографічний метод – один з сучасних якісних методів психологічного дослідження розвиток якого тісно пов’язаний зі становленням постнекласичної методології у психології та активним розвитком психологічної практики. Методичні рекомендації до дисципліни “ Біографічний метод в системі психологічних методів” спрямовані на те, щоб зорієнтувати здобувача у її змісти та допомогти у її засвоєні. Мета та завдання В організаційному плані дисципліна “ Біографічний метод в системі психологічних методів” складається з 3 кредитів ЄКТС або 90 годин та 2 змістових модулів. Передбачено 16 годин лекційних, 14 семінарських та 60 годин самостійної роботи. Форма контролю процесу засвоєння змісту дисципліни є залік.Документ Біопсихосоціальні детермінанти психічного здоров’я(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Кременчуцька, Маргарита Костянтинiвна; Kremenchutska, Margaryta K.Методичні рекомендації з курсу «Біопсихосоціальні детермінанти психічного здоров’я» розроблені на кафедрі диференціальної і спеціальної психології ОНУ імені І. І. Мечникова на основі освітньо-професійної програми підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти (ОНРДФ) відповідно до навчального плану для спеціальності 053 «Психологія». Згідно з навчальним планом «Біопсихосоціальні детермінанти психічного здоров’я» є дисципліною вибіркового циклу і її вивчення здійснюється на 2-му курсі навчання здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти. Актуальність даного курсу Проблема психологічного здоров'я, умов його оптимізації відноситься до числа актуальних як в теоретичному, так і в практичному плані. Психологічне здоров'я особистості є істотною умовою соціальної стабільності, прогнозованості процесів, що відбуваються в суспільстві. Той факт, що здоров'я людини багато в чому залежить від способу життя, вказує на необхідність розгляду проблеми здоров'я як проблеми зміни поведінки людини, тобто проблеми психологічної. Про високу значимість здоров'я людини можна судити за визначенням здоров'я, яке у статуті ВООЗ: «Здоров'я є станом повного фізичного, душевного і соціального благополуччя, а не тільки відсутністю хвороб і фізичних дефектів». Психічне здоров'я є невід'ємною частиною здоров'я в цілому. Останнім часом ВООЗ проголосила, що «немає здоров'я без психічного здоров'я». Саме тому курс «Біопсихосоціальні детермінанти психічного здоров’я» є актуальним та має велике практичне значення.Документ Виробнича практика(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Данілова, Олена Сергіївна; Булгак, Евеліна Дмитрівна; Ворнікова, Людмила Костянтинівна; Danilova, Olena S.; Bulgak, Evelina D.; Vornikova, Liudmyla K.Методичні рекомендації містять всю необхідну інформацію освітнього компонента «Виробнича практика» для студентів напряму підготовки 053 Психологія на факультеті психології та соціальної роботи ОНУ імені І. І. Мечникова. Ціль рекомендацій – надати методичну допомогу студентам у підготовці до освітнього компонента «Виробнича практика». Методичні рекомендації призначено для студентів денної й заочної форми навчання за спеціальністю 053 Психологія і можуть бути використані студентами й викладачами відповідних кафедр.Документ Виробнича практика(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Терещенко, Ганна Олександрівна; Данілова, Олена Сергіївна; Уханова, Анастасія Ігорівна; Danilova, Olena S.; Ukhanova, Anastasiya I.Методичні рекомендації містять всю необхідну інформацію з дисципліни «Виробнича практика» для студентів напряму підготовки 053 «Психологія» та 231 «Соціальна робота» на факультеті психології та соціальної роботи ОНУ імені І. І. Мечникова. Методичні рекомендації призначено для студентів денної й заочної форми навчання за спеціальністю 053 «Психологія» та 231 «Соціальна робота» і можуть бути використані студентами й викладачами відповідних кафедр.Документ Гендерна психологія(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Коваль, Ганна Шаміліївна; Koval, Hanna Sh.Методичні рекомендації для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти денної та заочної форми навчання за спеціальністю 053 «Психологія» розроблено відповідно до навчального плану і робочої програми та сілабусу курсу. Дисципліна «Гендерна психологія» спрямована на забезпечення майбутніх психологів теоретичними знаннями про психологічні механізми, закономірності та особливості ґендерного розвитку особистості; розуміння специфіки вітчизняних та закордонних напрацювань гендерної теорії, розуміння важливості ґендерної методології, значення ґендерного аналізу, ґендерної освіти та практичними навичками у різноманітних сферах практичної діяльності з використанням знань з гендерної психології.Документ Глибинна психологія (в короткому викладі)(2021) Кокоріна, Юлія Євгенівна; Kokorina, Yuliia Ye.Навчально методичний посібник спрямований на створення оптимальних умов для засвоєння основних теоретичних положень і концепцій глибинної психології студентами вищої школи. На даються стислий конспект лекцій, питання для самоконтролю та теми рефератів. Для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 053 – Психологія.Документ Діагностика та корекція посттравматичних стресових розладів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Чачко, Світлана Леонідівна; Chachko, Svitlana L.Методичні рекомендації призначені для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія». В них послідовно і цілісно викладаються теоретичні та емпіричні основи психодіагностики та психокорекції посттравматичних стресових розладів. Мета методичних рекомендації виражається в можливості їх використання в навчальному процесі студентами для теоретичного та практичного опрацювання матеріала курсу.Документ Діагностика і корекція кризових станів вікового розвитку особистості(2023) Юнг, Наталія Володимирівна; Yunh, Nataliia V.Методичні рекомендації містять всю необхідну інформацію з дисципліни «Діагностика і корекція кризових станів вікового розвитку особистості» для студентів спеціальності 053 «Психологiя» другого (магістерського) рівня ви- щої освіти на факультеті психології та соціальної роботи ОНУ імені І. І. Ме- чникова. Методичні рекомендації призначено для студентів денної й заочної форми навчання за спеціальністю 053 «Психологія» і может бути використані студентами та викладачами відповідних кафедр. Ціль методичних рекомендацій – надати методичну допомогу студентам в підготовці до дисципліни «Діагностика і корекція кризових станів вікового розвитку особистості».Документ Екологія людини(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Данілова, Олена Сергіївна; Danilova, Olena S.Методичні рекомендації з дисципліни «Екологія людини» містять матеріали для підготовки та проведення практичних (семінарських) занять, а також самостійної роботи здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія. У методичних рекомендаціях викладено теоретичні та практичні, екологічні та психологічні проблеми: основні підходи вивчення екологічних проблем сучасності, методи соціально-психологічного аналізу, особливості вивчення психології особистості в межах сучасних екологічних проблем.Документ Етика та деонтологія у фармації(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Мартинюк, Юлія Олександрівна; Martyniuk, Yuliia O.Методичний посібник призначено для організації та забезпечення самостійної, а також аудиторної роботи здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 226 «Фармація, промислова фармація» при опануванні дисципліни Етика та деонтологія у фармації.Документ Загальна психологія [3-4 курс](Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Чачко, Світлана Леонідівна; Chachko, Svitlana L.Методичні рекомендації призначені для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія». В них послідовно і цілісно розглянуто теоретичні та емпіричні основи психології психічних процесів, представлені такі найважливіші розділи даної предметної області, як відчуття, сприйняття, уявлення, уява, пам’ять, увага. Мета методичних рекомендації виражається в можливості їх використання в навчальному процесі студентами для теоретичного та практичного опрацювання матеріалів курсу.Документ Загальна психологія [5-6 курс](Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Чачко, Світлана Леонідівна; Chachko, Svitlana L.Методичні рекомендації призначені для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія». В них послідовно і цілісно розглянуто теоретичні та емпіричні основи психології психічних процесів, представлені такі найважливіші розділи даної предметної області, як відчуття, сприйняття, уявлення, уява, пам’ять, увага. Мета методичних рекомендації виражається в можливості їх використання в навчальному процесі студентами для теоретичного та практичного опрацювання матеріалів курсу.Документ Загальна та вікова психологія(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Мартинюк, Юлія Олександрівна; Martyniuk, Yuliia O.Методичні рекомендації призначено для студентів денної й заочної форми навчання на біологічному факультеті. Ціль рекомендацій – надати методичну допомогу студентам в організації навчально-дослідницької діяльності та забезпечити єдині критерії оформлення завдань з курсу "Загальна та вікова психологія ". Можуть бути використані студентами при підготовці до відповідей на практичних заняттях, оформленні робіт при самостійному виконанні завдань, при підготовці до модулю та іспиту.Документ Загальна та вікова психологія(2019) Мартинюк, Юлія Олександрівна; Martyniuk, Yuliia O.Методичні рекомендації з курсу «Загальна та вікова психологія» розроблені кафедрою загальної психології і психології розвитку особистості на основі освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів відповідно до навчального плану для спеціальності 102 "Хімія" очної та заочної форми навчання. Згідно з навчальним планом вивчення «Загальної та вікової психології» здійснюється на 1-му курсі очної та заочної форми навчання. Мета вивчення курсу "Загальна та вікова психологія" – допомогти студентам засвоїти теоретико-методичні підходи, надати студентам фундаментальні знання та розкрити закономірності функціонування та проявів психіки людини, провести аналіз закономірностей функціонування психіки на різних етапах розвитку людини, сприяти на цій основі підвищенню загальнокультурного рівня студентів, допомогти розумінню ними власної індивідуальності й розкриттю творчого потенціалу. До завдань курсу «Загальна та вікова психологія» належать: – розширення світоглядного і професійного горизонту в результаті ознайомлення з розвитком психології як науки та її галузей: загальної та вікової психології; – формування уявлення про психічну активність як засіб відображення та перетворення навколишнього світу; аналіз закономірностей функціонування психіки в онтогенезі; – ознайомлення з структурними компонентами психіки та їх взаємозв'язком; – формування студентами навичок свідомого самоконтролю та саморегуляції власних психічних станів та поведінки; – набуття студентами знання вікових закономірностей розвитку, розуміння особистісних особливостей розвитку людини, знання про новоутворення і діяльність в той чи інший віковий період. Організація навчального процесу здійснюється за кредитно-модульною системою відповідно до вимог Болонського процесу. Засвоєння теми (поточний контроль) контролюється на практичних (семінарських) заняттях відповідно до конкретних цілей. Застосовуються такі засоби діагностики рівня підготовки студентів, як розв’язування ситуаційних задач, підготовка рефератів, проходження індивідуальних тестових завдань, тощо. Оцінка успішності студента з дисципліни виставляється за багатобальною шкалою з урахуванням оцінок засвоєння окремих тем. Після вивчення курсу «Загальна та вікова психологія» студент повинен знати: – предмет, основні категорії, принципи та методи психології як науки; структуру та логіку побудови психологічних досліджень, особливості зв’язку психології з іншими науками, предмет вивчення її основних галузей; – історію розвитку психології як науки та місце загальної та вікової психології в системі психологічних знань; визначення поняття «психіка», її функції та структуру; – зміст і механізми роботи інтелектуальної, афективної та вольової сфер особистості; – характеристику понять «індивід», «особистість», «індивідуальність», темперамент», «характер; специфіку розвитку та проявів психічних властивостей людини; – загальнотеоретичні проблеми психології розвитку; – закономірності, рушійні сили, показники розвитку індивіда та особистості на різних вікових етапах; сучасні умови розвитку дитини й дорослої людини.