Біологічний факультет
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Біологічний факультет за Ключові слова "014 середня освіта"
Зараз показуємо 1 - 20 з 40
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів у процесі вивчення біологічних дисциплін(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Бабець, Тетяна МиколаївнаУ дипломній роботі розкрито шляхи активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів у процесі вивчення біології, які сприятимуть для реалізації активності учнів, подолання ускладнень у пізнавальній діяльності, підвищить рівень готовності учнів до досягнення цілей, їх здатності до розуміння, пояснення та інтерпретації явищ, що вивчаються. Проведене дослідження щодо активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках біології показало, що використання доцільно підібраних методичних прийомів та методів на уроках біології з метою активізації пізнавальної діяльності призводить до підвищення пізнавальної активності старшокласників, поліпшення їх самопочуття та сприяє розвитку інтересу до біології. Дипломну роботу викладено на 74 сторінках, вона містить 5 таблиць та 4 рисунків. Наведено посилання на 71 джерел літератури.Документ Використання цифрових інструментів на уроках біології та екології у старшій школі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Узун, Тетяна МиколаївнаУ дослідженні проаналізовано інтеграцію цифрових інструментів, психолого-педагогічні принципи реалізації даного процесу, особливості курсу «Біологія та екологія» у 10-11 класах. Обґрунтовано вплив цифрових інструментів на підвищення рівня засвоєння нового, складного матеріалу, та розвитку дослідницько-пізнавальної компетентності. Інтеграція цифрових інструментів дає змогу зробити уроки біології та екології цікавішими, зрозумілішими та ефективнішими для учнів старшої школи. Дослідження підтвердило, що використання цифрових технологій робить навчання біології та екології більш захоплюючим і результативним. Робота містить практичні рекомендації для вчителів, які прагнуть удосконалити свої уроки, враховуючи сучасні освітні тенденції та потреби учнів.Документ Використання проблемного навчання з основ здоров'я в 9 класі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Пономаренко, Галина ВікторівнаДослідження присвячено вивченню ефективності використання проблемного навчання інтегрованого курсу «Основи здоров’я» в 9 класі загальноосвітньої школи. Розкрите значення дисципліни «Основи здоров’я» в сучасній школі. Під час дослідження було визначено, що використання проблемного навчання допомагає зробити процес засвоєння знань більш усвідомленим і глибоким, оскільки учні вчяться застосовувати теоретичні знання на практиці, аналізувати ситуації, знаходити шляхи вирішення і ухвалювати обґрунтовані рішення. Проаналізовано поняття та сутність проблемного навчання та методику використання проблемних ситуацій на уроках «Основ здоров’я». Визначено й теоретично обґрунтовано педагогічне значення проблемного навчання та проблемного підходу при викладанні «Основ здоров’я» як важливого чинника підвищення ефективності формувань знань, вмінь та навичок учнів. У межах дослідження розроблено й експериментально апробовано зміст і методику використання проблемних ситуацій, що реалізують підхід проблемного навчання на уроках «Основ здоров’я» для покращення навчальних досягнень учнів. Показано, що використання методу проблемних ситуацій та підходу проблемного навчання підвищують навчальні досягнення учнів середньої школи.Документ Використання сучасних інтерактивних освітніх технологій під час екологічного виховання учнів(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2022) Погонець, Валерія ЄвгеніївнаПроведено дослідження визначення ефективності використання сучасних інтерактивних освітніх технологій під час екологічного виховання учнів на уроках біології. Проаналізовано процес навчання біології за наступними показниками: цікавість теми, зрозумілість поданої інформації, практичне значення вивченого матеріалу, час підготовки до уроку при різних способах передачі навчального матеріалу. Встановлено, що сучасні інтерактивні технології можуть використовуватися, як ефективний засіб для формування пізнавального інтересу, мотивації учнів до пізнавальної діяльності, збереження екологіїта для створення наукової картини світу.Документ Використання технологій педагогічного дизайну у процесі біологічної освіти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Мисько, Олена ВячеславівнаУ роботі розкрито особливості педагогічного дизайну, охарактеризовано його моделі, розглянуто методичні засади проєктування та проведення уроків біології, побудованих за алгоритмами педагогічного дизайну. Доведено, що реалізація моделей педагогічного дизайну у процесі навчання біології у 8 класі сприяє засвоєнню навчального матеріалу учнями та підвищує їх пізнавальний інтерес. Кваліфікаційну роботу викладено на 82 сторінках, вона містить таблиць 4 та рисунків 17 . Наведено посилання на 74 джерела літератури, з них 11 іноземними мовами.Документ Використання технології візуалізації навчального матеріалу на уроках біології(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2022) Димчинський, Андрій ВікторовичУ дослідженні розглянуто особливості візуалізації навчального матеріалу та застосування технології візуалізації на уроках біології. Проведено дослідно експериментальну роботу з метою визначення особливостей підготовки уроків біології в контексті технології візуалізації навчального матеріалу, розкрито її використання на уроках біології у 9 класі.Документ Використання технології розв'язання винахідницьких завдань на уроках біології в 7-8 класах(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Чернобай, Діана ОлександрівнаДипломна робота «Використання технології розв'язання винахідницьких завдань на уроках біології в 7 – 8 класах» присвячена дослідженю ефективності використання технології розв'язання винахідницьких завдань під час викдадання біології в 7 – 8 класах. Згідно з отриманими результатами були визначено значний вплив використання ТРВЗ на засвоєння та запам’ятовування пройденого матеріалу та на формування ключових компетентностей.Документ Використання ігрових технологій при формуванні понять з біології тварин(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Челомбитько, Світлана ВасилівнаУ роботі зроблено аналіз теоретичного матеріалу про використання ігрових технологій та формування понять з біології тварин. Визначено основні види ігрових технологій, які використовуються на уроках біології тварин.Документ Використання інтерактивних технологій на уроках біології в умовах онлайн навчання(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Шелепало, Катерина СергіївнаУ роботі розкрито теоретичні і методичні засади використання інтерактивних технологій на уроках біології в умовах онлайн навчання. Розглянуто основні характеристики інтерактивних технологій навчання та алгоритм побудови інтерактивного уроку для онлайн навчання. На основі теоретичного узагальнення підібрано систему інтерактивних вправ та здійснено їх впровадження на уроках біології у 9 класі. Доведено, що застосування інтерактивних технологій активізує пізнавальну діяльність учнів, підвищує рівень їх навчальних досягнень.Документ Застосування когнітивних технологій навчання на уроках біології(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Давидова, Надія ГеннадіївнаУ роботі розкрито теоретичні та методичні засади застосування когнітивних технологій навчання на уроках біології. Розглянуто структуру і особливості когнітивних технологій навчання. Досліджено особливості конструювання уроків на засадах когнітивних технологій навчання.Документ Застосування технології гейміфікації у процесі навчання біології(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Самсонова, Ксенія ЮріївнаУ дослідженні розглянуто застосування технології гейміфікації у процесі навчання біології. Проведено аналіз сучасних підходів до гейміфікації в освіті, розкрито історію її виникнення. Визначено напрямки застосування гейміфікації у процесі біологічної освіти.Документ Застосування технології продуктивного навчання на уроках біології(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Окунь, Андрій ОлексійовичУ роботі розкрито теоретичні і методичні засади продуктивного навчання, розглянуто історія становлення та розвитку продуктивної технології навчання, особливості проведення сучасного уроку біології на засадах продуктивного навчання. Кваліфікаційна робота викладена на 70 сторінках, вона містить 3 таблиці та 17 рисунків. Наведено посилання на 71 джерел літератури, з них 2 іноземними мовами.Документ Застосування технології розвитку критичного мислення у процесі вивчення біологічних дисциплін(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Саченко, Олена ВалеріївнаРозглянуто концепції і технологію розвитку критичного мислення. Розкрито методику проєктування і проведення уроків біології в 10 класі на засадах технології розвитку критичного мислення. Доведено ефективність запропонованої методики. Застосування технології розвитку критичного мислення у процесі біологічної освіти підвищує успішність учнів, сприяє розвитку їх розумових здібностей. Роботу викладено на 65 сторінках, вона містить 2 таблиці та 5 рисунків. Наведено посилання на 71 джерело літератури (66 кирилицею та 5 латиницею).Документ Методи інтерактивного навчання на уроках біології в 10 класі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Пищенко, Олександр СергійовичУ представленому досліджені проаналізовано спеціальну літературу, в якій досліджуються теоретичні та практичні аспекти застосування інтерактивних методів навчання на уроках біології у середній школі; визначено поняття та місце інтерактивних методів у системі методів навчання. Обґрунтовано, що при застосуванні інтерактивних методів навчання принципи свідомості та активності є визначальними та взаємопов’язаними. Визначено й теоретично обґрунтовано класифікація та види інтерактивних методів. Експериментально апробовано окремі технології інтерактивного навчання та доведено їх ефективність. Дипломну роботу викладено на 72 сторінках, вона містить 3 таблиці та 6 рисунків. Наведено посилання на 58 джерел літератури (57 кирилицею та 1 латиницею).Документ Методика викладання ботаніки і зоології в рамках науково-педагогічного проєкту "Інтелект України"(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2022) Сенюк, Вікторія ІгорівнаСучасні проблеми освіти в середній школі, відсутність мотивації для навчання у учнів, низька ефективність занять тощо, спонукають усіх учасників навчання, від батьків учнів до Міністерства освіти і науки шукати нові шляхи підвищення якості цього процесу. Сучасні підходи до навчання повинні пропонувати не тільки засвоєння знань а і вміння їх використання на практиці. Головна мета сучасної освіти сформувати не тільки особистість з якимось певним об’ємом знань, а розвинути людину з активною соціальною позицією яка вміє застосовувати отримані знання на практиці, реалізовувати отриманні вміння і навички на уроках в середній школі для досягнення успіху в реальному житті, реалізації власних потенційних можливостей і здібностей[Кузьмінський, 2007; Шелюк, 2013]. Саме тому, необхідність розробки нових підходів і методів викладання, нових освітніх програм та педагогічних проектів є найпріорітетнішим завданням сучасної національної і світової педагогіки. Цьому сприяє і ухвалений у вересні 2017 року новий Закон “Про освіту”, який регулює основні засади нової освітньої системи в Україні, основою якого є запуск сучасної освітньої реформи «Нова українська школа» або НУШ [Грень, 2021]Документ Методика викладання теми "Біорізноманіття" у 10 класі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Христюк, Віталій МиколайовичДана робота присвячена розробці та вдосконаленню методичних підходів до викладання теми «Біорізноманіття» у 10 класі закладів загальної середньої освіти. У роботі аналізуються основні педагогічні принципи та сучасні методи, які спрямовані на розвиток екологічної свідомості учнів і формування у них ключових компетентностей у галузі біології. Особлива увага приділяється використанню наочних матеріалів, інтерактивних технологій та методам практичної роботи, що дозволяють ефективно організувати навчальний процес. Результати дослідження включають розробку конкретних методичних матеріалів і рекомендацій для вчителів, що забезпечують повне розуміння теми «Біорізноманіття» та її вплив на екосистему та людство.Документ Методика викладання теми "Обмін речовин і перетворення енергії" у учнів 10 класу(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Федченко, Денис ЮрійовичУ дослідженні розглянуто сучасні методики викладання біології з акцентом на компетентнісний підхід у навчанні. Особливу увагу приділено розробці методичних засад викладання теми "Обмін речовин і перетворення енергії" у 10 класі. Проведено аналіз змісту підручників, запропоновано алгоритм побудови сучасного уроку та розроблено серію уроків з теми.Розроблена методика була апробована шляхом експериментальної роботи у навчальному процесі. Проаналізовано ефективність викладання теми на основі впроваджених методів та визначено їх вплив на рівень засвоєння матеріалу учнями. Кваліфікаційну роботу викладено на 73 сторінках, вона містить 3 таблиці та 1 рисунок. Наведено посилання на 71 джерело літератури.Документ Методика використання засобів медіаосвіти в процесі навчання біології(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Степаненко, Андрій ВолодимировичУ роботі розглянуто теоретичні та методичні засади використання засобів медіаосвіти у процесі навчання біології. Визначено сутність основних понять медіапедагогіки: медіаосвіта, медіатидактика, засоби медіаосвіти. Розкрито методичні засади інтеграція засобів медіаосвіти у навчання біології. Доведено, що застосування засобів медіаосвіти сприяє розвитку медіаграмотності студентів коледжу та підвищує якість їх біологічної освіти. Кваліфікаційна робота викладена на 73 сторінках, вона містить 2 таблиць та 22 рисунки. Наведено посилання на 75 джерел літератури, з них 2 іноземними мовами.Документ Методика використання портфоліо у процесі вивчення біології(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Дейнега, Олеся ВалеріївнаРозглянуто теоретичні і методичні засади портфоліо як методу автентичного оцінювання, схарактеризовано структуру, типи і функції освітніх портфоліо. Розкрито особливості проєктування тематичного портфоліо та методику його застосування в процесі профільного навчання з біології учнів 10-х класів. Розроблено систему завдань з біології, критерії їх оцінювання. Доведено ефективність застосування портфоліо в системі профільної біологічної освіти. Дипломну роботу «Методика використання портфоліо у процесі вивчення біології» викладено на 98 сторінках друкованого тексту, вона включає 4 таблиці, 2 діаграми, 3 додатки. Наведено посилання на 89 джерела літератури (76 кирилицею та 13 латинецею).Документ Методика врахування навчальних індивідуальних стилів учнів на уроках біології(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Прокопенко, Тетяна ВолодимирівнаУ роботі розкрито теоретичні засади врахування стилів навчання учнів старшого шкільного віку у процесі навчання біології. Подано характеристики стильової поведінки учнів. Розкрито методичні засади врахування стилів навчання на уроках біології. Кваліфікаційну роботу викладено на 76 сторінках, вона містить 4 таблиці та 13 рисунків. Наведено посилання на 74 джерел літератури, з них 3 іноземними мовами.