Факультет романо-германської філології
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Факультет романо-германської філології за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 357
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Особливості оволодіння англомовною компетентністю дітьми молодшого шкільного віку у мультикультурному просторі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Крістінкова, Інна ОлександрівнаРозвиток мовної компетентністі у дітей – це щоденна робота батьків, вчителів, та самих дітей і є наріжним питанням у будь-якому віці і у всі часи. Актуальність теми даної магістерської роботи обумовлена зростаючим інтересом сучасної лінгвістики до навчальних програм та організацій навчального процесу в рамках стратегії мультикультурного простору. Активне оволодіння мовою у дітей молодшого шкільного віку відбувается лише при наявності використання наочних засобів навчання та постійного повторення вивченного матеріалу, які сприяють не лише ефективному засвоєнню відповідної інформації, але й активізують пізнавальну діяльність учнів. Даний принцип передбачає перехід від чуттєвого сприйняття до абстрактного мислення в процесі пізнання. Засоби наочності застосовуються перед вивченням нового матеріалу, в процесі засвоєння, повторення й перевірки знань. За їх допомогою можна навчити школярів узагальнювати та застосовувати отримані знання на практиці.Документ Концепт "toro" у лінгвокультурі Іспанії та його лакуни в українському перекладі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Зварич, Юлія ОлегівнаВ останні роки помічається великий інтерес та захоплення до вивчення різних національних специфік мовних картин світу. Національна специфіка мислення, національна культура і традиції знаходять відображення у мові через формування мовної картини світу. Мовна картина світу не тільки дає доступ до пізнання особливостей національного світобачення, але й збирає воєдино його культурну спадщину. Вивчення та аналіз мовної картини світу може бути пов’язано з описом складових її концептів. Дослідження концептів є однією із найважливіших задач мовознавства, а також, зокрема, і лінгвокультурології. Вивчення концептів дає можливість виявити національно-культурну специфіку досліджуваного суспільства. Лінгвокультурне моделювання мови є в даний час одним з провідних напрямків лінгвістики, вивчення лінгвокультурних концептів дозволяє розкрити загальні закономірності і специфіку людського освоєння світу за допомогою мови. Лінгвокультурні концепти можуть бути об'єктивно встановленні й описані за допомогою аналізу словникових дефініцій, ціннісно-маркованих універсальних висловлювань (ідіом і фразеологізмів) та індивідуально-авторських розширень змісту концептів з урахуванням етимології слів та концептуальних метафор.Документ Частки в інтонаційному оформленні висловлень при вираженні емоцій(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Бутеніна, Альона ІгорівнаМова як основа людського спілкування не тільки забезпечує обмін інформацією, але й відображає емоційний стан мовців в акті комунікації. Емоції супроводжують людину протягом усього її життя та складають мотиваційну і пізнавальну сфери людської діяльності.Документ Активні методи в навчанні іноземними мовами(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Руденко, Лідія АндріївнаАктуальнiсть дослiдження. За останнє десятиліття система освіти зазнала значних змін, пов'язаних з науково-технічним прогресом та трансформаціями у глобальному суспільному середовищі, визначеними як інформаційні. У цих умовах методи навчання більш орієнтовані на особистість, спрямовані на практичне засвоєння знань. Метою будь-якого навчального закладу є створення відповідного навчального середовища, що сприяє інтенсивному та якісному навчальному процесу.Документ Вербалізація концепту EVIL в трилогії Дж.Р.Р. Толкіна "Lord of the Rings"(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Дробік, Анастасія ЮріївнаУся пізнавальна і комунікативна діяльність людини як найтісніше пов'язана з інтерпретацією тих чи інших знаків, жестів, слів, творів літератури, музики, живопису та знакових систем. У повсякденному житті ми постійно витлумачуємо жести, слова, факти і події, із якими зіштовхуємося. Тожцілком очевидно, що інтерпретація як процес не обмежується областю мови, а охоплює інші сфериді яльності. Інтерпретація тексту виникла як практична діяльність, спосіб «правильного» тлумачення тексту особою, що володіє письмовим мовленням, для осіб, що ним не володіють, але потребують точного знання змісту. Під інтерпретацією тексту в даному випадку також розуміється тлумачення художнього твору з метою встановлення мовних і стилістичних засобів, якими автор користувався при створенні художнього цілого, змалювання персонажів та створення мовної картини світу, притаманної саме йому.Документ Управління процесом адаптації студентів-першокурсників у класичному університеті(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Риляков, Сергій ВолодимировичАктуальність теми дослідження. Проблема управління процесом адаптації стала предметом наукового дослідження перш за все, внаслідок об’єктивних потреб суспільства У сучасному суспільстві виступає однією з ключових проблем психолого-педагогічної науки. Високі темпи життя, постійні інформаційні перевантаження і дефіцит часу все більше впливають на психіку особистості студента-першокурсника і стають причинами різних відхилень в нормальній діяльності окремих чи багатьох функціональних систем організму.Документ Структурно-семантичні особливості жаргонізмів в англомовній комп'ютерній термінології(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Павалакі, Анастасія ФедорівнаДруга половина XX століття і початок XXI століття характеризуються глобалізацією міжнародних зв'язків і наростанням мовних контактів, які здійснюються не тільки безпосередньо між носіями різних мов, але, головним чином, за допомогою засобів масової інформації, а в останні десятиліття - через персональні і всесвітню мережу Інтернет .Документ Лінгвістична специфіка вживання вербальних маніпуляцій (на матеріалі сучасних англомовних політичних промов)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Юраш, Ігор СергійовичПолітичний дискурс як сфера реалізації маніпулятивного впливу політиків, які виступають в ролі продуцентів повідомлень з домінуючою маніпулятивною інтенцією, останнім часом привертає інтерес все більшої кількості вчених-лінгвістів. Сам же феномен маніпуляції з недавнього часу є об'єктом міждисциплінарних досліджень, котрі приваблюють представників все більшої кількості галузей наук – соціології, психології, менеджменту, політології, педагогіки, журналістики тощо.Документ Шляхи та засоби підвищення інтересу студентів до вивчення іноземної мови професійного спрямування(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Митрохіна, Вероніка ОлексіївнаАктуальність дослідження. В умовах розширення міжкультурної комунікації в усіх галузях життєдіяльності людини зростає соціальне замовлення суспільства на професійного викладача іноземної мови, що уможливить якісне кадрове забезпечення системи вищої освіти України.Документ Кулінарні реалії в аспекті перекладу(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Фарапонова, Вікторія СергіївнаРеалії постійно вивчалися та вивчаються багатьма лінгвістами, особливу цікавість представляють способи передачі реалій з мови оригіналу на мову перекладу. Лінгвісти, які займалися проблемою реалії, виділяють різні її види: історичні, суспільно-політичні, географічні та етнографічні. Але мало хто з них звертає увагу на вузько-спрямовані види реалій, такі як – кулінарні реалії. Майже пряме посилання на кулінарні реалії ми знайшли тільки у праці І. С. Алексєєвої, яка каже про кулінарні книги, що не користуються популярністю у перекладачів бо рецепти до страв часто нагадують інструкцію. Теоретичний огляд не виявив детального вивчення природи кулінарних реалій та способів їх перекладу. Цей факт обумовив тему та дослідження, яке сфокусоване на функціонуванні кулінарних реалій у книзі Коліна Спенсера «British Food: An Extraordinary Thousand Years Of History» та їх передачі у власному перекладі. Актуальність нашого дослідження полягає у тому, що книга вийшла у 2011 році та ще не була об’єктом дослідження, реалії у кулінарному контексті вивчалися не часто та досі являють собою не абияку складність для перекладача. Навіть, якщо перекладач має справу з текстом, який не має жодного відношення до кулінарії, він має усі шанси наштовхнутися на фрагмент з харчовим кодом, який належить до іншої культури. Саме тому, так важливо вивчати реалії у кулінарному контексті та способи їх передачі.Документ Лексика НДР в романах Германа Канта "Вихідні дані" та "Актова зала"(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Чулкова, Анастасія ВалеріївнаNach der Gründung der Deutschen Demokratischen Republik hat sich die Arbeitsklasse als herrschende Klasse in einem national-staatlichen Rahmen konstituiert. Dieses Ereignis, wurde durch den Sieg der Anti-Hitler-Koalition und die Befreiung des deutschen Volkes vom Faschismus im Mai 1945 ermöglicht, was das Ergebnis eines langen Prozesses in der Geschichte des deutschen Volkes war.Документ Управління процесом національно-патріотичного виховання учнів військових ліцеїв(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Коротаєв, Олексій ПетровичКоротаєв О.П. Управління процесом національно-патріотичного виховання учнів військових ліцеїв: Магістерська робота за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки (спеціалізація – Освітній менеджмент у вищій школі). – Одеса: Одеський національний університет імені І.І. Мечникова. 2019. Наукова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел. Зміст магістерської роботи викладений на 77 сторінках, список використаних джерел налічує 67 найменувань. У магістерській роботі досліджено проблему управління процесом національно-патріотичного виховання учнів військових ліцеїв. Метою роботи було аналіз сучасного стану управління процесом національно-патріотичного виховання в Україні та вироблення рекомендацій щодо оптимізації управління процесом національно-патріотичного вихованняу військових ліцеях. Автор поставив перед собою низку завдань та дослідив сутність та актуальність управління національно- патриотичним вихованням. Було проведено вивчення досвіду зарубіжних країн в здійсненні управління національно- патриотичним виховання. Здійснено аналіз сучасного стану управління національно- патриотичним виховання у військових ліцеях України та вироблені теоретичні та практичні рекомендації щодо ефективного управління національно-патріотичним вихованням у військових ліцеях України з урахуванням сучасних умов розвитку суспільства та країни. Джерельною базою дослідження є тексти, статті, законодавчі та нормативні акти Верховної Ради України, Міністерства освіти та науки України; Міністерства оборони України; «Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді»; твори класиків щодо проблем національно-патриотичного виховання; підручники по основам військової педагогіки та психології тощо.Документ Методи професійно-орієнтаційної роботи у військових ліцеях(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Ветлинський, Святослав ОлеговичМи вважаємо, що актуальністю профорієнтаційної роботи на сучасному етапі розвитку України, правильний вибір професії – важливий крок у житті кожної людини. Актуальність нашого дослідження визначається тим, що на сьогоднішній день питання стану професійно-орієнтаційної роботи у військових ліцеях привертає значну увагу. Особливо гостро це питання стоїть сьогодні, ураховуючи те, що Україна який рік знаходиться в стані війни.Документ Паузація як просодичний компонент німецької усної мови (на прикладі інтерв'ю з А. Меркель)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Півак, Юлія ЮріївнаПроблема ефективності мовленнєвої комунікації і мовленнєвого впливу є багатогранною і надзвичайно актуальною в сьогоденній науці: лінгвістиці, соціології, психології, риториці та філософії. Багато в чому це пов'язано з інтенсивним розвитком політичних, економічних і міжкультурних відносин в сучасному світі, а також з прагненням сучасного суспільства до вдосконалення і розвитку ефективності людської діяльності в усіх галузях. Сучасний етап розвитку лінгвістичної науки відзначається пожвавленим інтересом учених до вивчення усного мовлення, його акустичних та перцептивних характеристик. Пояснюється таке зацікавлення необхідністю комплексного дослідження мовлення, що звучить, адже усне мовлення, на відміну від писемного, передає додаткову інформацію завдяки використанню просодичних засобів. Мелодика, паузація, інтенсивність, акцентуація, відповідний темпо-ритм та сегментація мовленнєвого потоку на семантичні блоки сприяють досягненню мовцем комунікативної мети та здатні чинити вплив на слухача. Особливо актуальним це є для публічного мовлення, зокрема для виступів політичних діячів [41, 5].Документ Лінгвальні особливості функціонування англомовних ергонімів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Капара, Валентина АндріївнаДане дослідження присвячене аналізу різних аспектів функціонування назв ділових об'єктів (громадських і політичних організацій, підприємств, компаній, ресторанів, фірм, магазинів та інших форм колективної діяльності) в англійській мові. Інтерес до подібних найменувань виник порівняно недавно, в кінці XX - початку XXI ст. в зв'язку з швидким зростанням творчої, комерційної та соціально-політичної активності в економічно розвинених країнах.Документ Нарративна структура роману Е. Бронте "Буремний Перевал"(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Карасевич, Валентина ВолодимирівнаЕмілі Бронте (1818 - 1848) прожила дуже коротке життя, проте встигла увійти у світову літературу як творець роману «БуремнийПеревал». Сучасник сестер Бронте, поет Данте Габріель Россетті, назвав її роман диявольською книгою і немислимим чудовиськом, що об'єднав всі найсильніші жіночі схильності, проте тепер твір вважається еталоном пізнього романтизму і класичним твором англійської літератури.Документ Технологія контекстного навчання іноземної мови здобувачів вищої освіти ступеню магістр ( на прикладі спеціальності "011 Освітні, педагогічні науки"(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Куценко, Єлизавета ЛеонідівнаАктуальність теми. Істотні економічні, політичні та соціально-культурні перетворення на сучасному етапі розвитку України актуалізували потребу у фахівцях-педагогах, які володіють системними соціальними знаннями, досвідом прогнозування перспективного розвитку педагогічних відносин, підготовки й обґрунтування продуктивності комплексних рішень в умовах євроінтеграції та глобалізації. Задоволення цієї потреби залежить від ефективності системи вищої професійної освіти, оскільки саме вона спрямована на підготовку висококваліфікованих фахівців із нових спеціальностей, зокрема в галузі педагогіки вищої школи та лінгводидактики, здатних до професійного зростання та професійної мобільності на національному й міжнародному ринку праці (Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті, наказ Міністерства освіти і науки України “Про затвердження Плану дій щодо забезпечення якості вищої освіти України та її інтеграції в європейське і світове освітнє співтовариство на період до 2010 року”).Документ Семантико-функціональні характеристики дієслів говоріння у французькій та українській мовах (порівняльний аналіз)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Погожа, Владислава ОлегівнаСучасна лінгвістика основний акцент робить на особливій ролі людини, розглядаючи її як початковий пункт в аналізі мовних явищ. Антропологічна лінгвістика передбачає дослідження мови у безпосередньому зв’язку з індивідуумом. Вивчення положень антропологічної лінгвістики видається важливим з погляду виділення дискретних станів говоріння на основі сприйняття дійсності та репрезентації цих станів мовними засобами [39]. Говоріння являє собою самостійну, зовні виражену діяльність в сфері комунікативно-суспільної діяльності людей. Говоріння – це активний, динамічний процес, який має структуру діяльності. Воно здійснюється на основі певних схем у відповідності до внутрішнього плану висловлювання та носить суб`єктоцентричний характер [19, с.7].Документ Використання технологій арт-менеджменту у процесі підготовки фахівців сфери туризму(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Літковська, Катерина СергіївнаАктуальність теми дослідження. У демократичному суспільстві проблема підготовки компетентного фахівця визнається однією з найбільш важливих, що підкреслюється в державних документах про освіту (Закон України «Про вищу освіту» (2016 р.), «Стратегії економічного та соціального розвитку України (2004-2015 рр.)», «Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (2013)», Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту), державні стандарти освіти, нормативно-правові акти чинного законодавства України з питань освіти і науки тощо.Документ Особливості навчання граматичної субкомпетенції на початковому етапі вивчення іноземної мови(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Довга, Лілія МиколаївнаДипломна робота присвячена дослідженню основних концепцій викладання граматики німецької мови на початковому етапі шкільного навчання. Актуальність роботи зумовлена тим, що останнім часом іноземні мови стали об’єктом вивчення не лише вчених-методистів, а й всього суспільства взагалі. Володіння іноземними мовами є дуже важливим аспектом для здійснення успішного процесу комунікації та є важливою необхідністю. А всі знання якими володіє досвідчена особистість, як відомо, розпочинаються із школи, на початковому етапі навчання. Тому цей процес є дійсно важливим моментом в житті кожної людини. Переважна більшість сучасних батьків хочуть, щоб їхні діти в майбутньому мали можливість отримати вищу освіту, стати конкурентоспроможними та успішними особистостями в суспільстві і цей успіх вони пов’язують передусім із знанням іноземних мов. Проте вивчення іноземних мов завжди викликало багато труднощів, так як це вивчення включає в себе декілька аспектів. Особливо це стосується граматики, яка є одним із найважливіших аспектів. Без цих знань неможливо повноцінно оволодіти іноземною мовою. Адже граматика – це основа, без якої неможливо здійснити успішний процес комунікації, що в свою чергу впливає на успішні міжкультурні відносини, які в наш час добре розвиваються. Завдяки граматичним конструкціям слова можуть об’єднуватися в словосполучення, а словосполучення в речення й таким чином комунікація стає змістовною, що вже є успішним процесом формування соціокультурної комунікації, чого й вимагає сучасне суспільство.