Перегляд за Автор "Prokofyeva, Lyubov B."
Зараз показуємо 1 - 20 з 25
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Andragogy: Searching for Ways to Improve the Educational Process in Educational Institutions for Adults(2022) Tymchuk, L.; Kovalenko, I.; Vieilandie, Liliia V.-V.; Prokofyeva, Lyubov B.; Rasskazova, O.; Topolnyk, Y.; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Прокоф'єва, Любов БорисівнаThe topic of the article is relevant because at the present time there is a renewal of the education system and the search for ways to improve the learning process in educational institutions for adults continues. In the studies of educators in the 1920s in the conditions of keen discussions a wide range of organizational forms and methods of adult education was highlighted and scientifically substantiated. Traditional in the teaching of adults, as well as in school practice, was the classroom teaching system. Its basis was the usual forms of classroom work - lecture, conversation, discussion, debate, storytelling, etc. The purpose of the article is the study of ways to improve the learning process in educational institutions for adults in the works of domestic and foreign scientists, the study and presentation of organizational forms and methods of adult education; the description of the organization of independent work of students by performing their research tasks. An important place in schools for adults was given to organization of independent work of students through implementation of their research tasks - term papers, essays. The use of the method of excursions was also widespread, the issue of application of the method of staging in the practice of teaching adults was substantiated. Group, individual and self-educational forms of organization of education have also become widespread in adult schools.Документ Географія світової культури та мистецтва(2023) Прокоф'єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.Методичні рекомендації містять питання для обговорення на семінарських заняття, практичні завдання, завдання для самостійної роботи. Методичні рекомендації розроблені для здобувачів спеціальності «Освітні, педагогічні науки» та допомагають при підготовці до семінарських занять, оформлені робіт при самостійному виконанні завдань.Документ Дистанційна освіта в сучасній освітній діяльності(2023) Прокоф'єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.Методичні рекомендації містять питання для обговорення на семінарських заняття, практичні завдання, завдання для самостійної роботи. Методичні рекомендації розроблені для здобувачів спеціальності «Освітні, педагогічні науки» та допомагають при підготовці до семінарських занять, оформлені робіт при самостійному виконанні завдань.Документ Духовна спадщина Григорія Сковороди(2022) Прокоф'єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.Спадщина Григорія Сковороди належить до визначних надбань вітчизняної культури, а його ім’я зайняло почесне місце в ряду видатних діячів минулого, які збагатили філософську та педагогічну думку України. У свідомості сучасників та нащадків Сковорода постає як мандрівний філософ-вільнодумець, вчитель, педагог, який прокладав людям шлях до життя. Григорій Сковорода залишив нащадкам величезну духовно- педагогічну та філософську спадщину, яка на сучасному етапі залишається актуальною, бо не втрачає свого унікального пізнавального, етико-виховного, естетичного значення і сьогодні, у період боротьби за українську державу, нову освіту, право бути вільними та незалежними. Адже для створення умов для гармонійного розвитку особистості та можливостей її самореалізації у суспільстві, у контексті застосування положень філософського вчення Сковороди, повинні бути створені відповідні підходи до розуміння шляхів взаємодії людини, природи, суспільного середовища. Саме на виховання особистості, самодостатньої та щасливої, що має духовну свободу, спрямована його педагогічна думка.Документ Козацька педагогіка та її значення у вихованні національної свідомості особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2003) Прокоф'єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.У статті розкрито педагогічні й національні основи виховного процесу в різних типах навчальних закладів періоду козацтва в Україні, обгрунтовано проблеми вдосконалення змісту освіти й виховaння, які скеровані на формування у підлітків національного характеру й самосвідомості.Документ Контекстне навчання як фактор формування професійної компетентності магістрів спеціальності «Освітні, педагогічні науки»(2021) Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Прокоф'єва, Любов Борисівна; Vieilandie, Liliia V.-V.; Prokofyeva, Lyubov B.Однією з актуальних проблем сучасної системи вищої професійної освіти є недостатність практичної спрямованості освітнього процесу, результатом якої є фахівець, не здатний використовувати свої знання у професійній діяльності, тривалий час адаптації на робочому місці, втрата професійної орієнтації на момент отримання диплому, мала кількість випускників ЗВО, які працюють за фахом. Незважаючи на запропоновану А. О. Вербицьким ще у 1991 році концепцію контекстного навчання, базова категорія контексту не використовується достатньо широко або її використання не набуває системності під час організації процесу професійної підготовки, особливо фахівців гуманітарної спрямованості. У статті розглянуто проблему контекстного підходу у професійному навчанні, описано технологію контек- стного навчання та можливості її реалізації у процесі підготовки магістрів спеціальності «Освітні, педагогічні науки». У статті проаналізовано відмінності традиційної системи навчання та переваги контекстного навчання. Автори аналізують сутність, принципи реалізації контекстного навчання у вищій школі. У результаті проведеного дослідження контекстна підготовка розглядається як послідовне моделювання у формах навчальної діяльності студентів предметно-технологічного та соціального контекстів професійної діяльності. Основною одиницею контекстного навчання визначається проблемна професійна ситуація. Результатом контекстного навчання є трансформація навчальної діяльності студента у квазіпрофесійну та навчально-професійну. Експериментальним майданчиком для впровадження контекстного навчання вибрана спеціальність «Освітні, педагогічні науки», впровадження проходило у рамках дисципліни «Педагогіка і психологія вищої школи».Документ Критерії оцінювання якості та ефективності освіти в умовах дистанційного навчання(2021) Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Прокоф'єва, Любов Борисівна; Vieilandie, Liliia V.-V.; Prokofyeva, Lyubov B.Забезпечення якісного та ефективного навчання в умовах коронавірусу є пріоритетним завданням системи освіти в Україні. Впровадження новітніх інструментів та методів дистанційного навчання потребує постійного аналізу та контролю щодо виконання і дотримання законодавчих положень та стандартів освітньої діяльності. Оцінювання якості та ефективності освіти в умовах віддаленого навчання базується на врахуванні законодавчих положень, науково розроблених та впроваджених критеріїв і принципів. У статті розглянуто законодавчі, науково-теоретичні позиції, які окреслюють основи організації навчального процесу в умовах дистанційного навчання. Визначено змістовне наповнення якості та ефективності сучасної дистанційної освіти. Розкрито наукові підходи та бачення щодо основних критеріїв оцінювання якості та ефективності навчання в умовах віддаленої взаємодії. Відзначено роль інформаційно-телекомунікаційних технологій в організації ефективного навчання. Визначення основ оцінювання якості та ефективності освіти в умовах дистанційного навчання напряму залежить від технологічних, організаційних, управлінських чинників, базується на врахуванні завдань та цілей освітнього закладу. Важливе значення має поєднання складників системи якості (об’єктів, суб’єктів та процесів та критеріїв), основ ефективності навчання (досягнення освітніх завдань з оптимальним використанням ресурсів). Важливим є забезпечення доступності, універсальності, зручності використовуваних інструментів та методів дистанційного навчання. Визначення критеріїв оцінювання якості та ефективності дистанційного навчання дозволяє більш масштабно поглянути на проблеми та виклики, які виникли в умовах віддаленої взаємодії, сформувати необхідне розуміння стану організації освітнього процесу, визначити шляхи подальшої роботи щодо покращення функціонування моделі дистанційного навчання.Документ Організація науково-дослідної діяльності у межах ОПП другого рівня вищої освіти спеціальність 011 освітні, педагогічні науки(2022) Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Прокоф'єва, Любов Борисівна; Vieilandie, Liliia V.-V.; Prokofyeva, Lyubov B.Підготовка магістра як майбутнього викладача до професійної діяльності є складним багатоаспектним процесом, який став об'єктом багатьох наукових досліджень у філософії, психології, педагогіці. Питання організації та підготовки студентів магістратури до науково-дослідної роботи досліджувалися вітчизняними та зарубіжними науковцями.Документ Основи анімаційної діяльності(2023) Прокоф'єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.Методичні рекомендації містять питання для обговорення на семінарських заняття, практичні завдання, завдання для самостійної роботи. Методичні рекомендації розроблені для здобувачів спеціальності «Освітні, педагогічні науки» та допомагають при підготовці до семінарських занять, оформлені робіт при самостійному виконанні завдань.Документ Особливості впровадження проєктної технології навчання у вищій школі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Новак, З. І.; Прокоф'єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.Перехід на компетентнісну парадигму освіти вимагає від освітнього процесу спрямованість освітнього середовища на формування компетенцій (комплексів знань, вмінь та навичок, особистісних конструктів), на забезпечення здобувачів здатністю (за рахунок отриманих компетенцій) до адаптації у професійній діяльності, створення освітнього контенту максимально наближеного до професійних проблем. Це призводить до постійного оновлення методів, впровадження нових технологій навчання, серед яких діяльнісні та групові методи навчання, практико-орієнтовані та імітаційно-ігрові.Документ Особливості та принципи освіти дорослих(2020) Прокоф'єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.На сучасному етапі освіта виступає таким соціальним інститутом, через який здійснюється трансляція і втілення базових цінностей суспільства. У ст. 18 Закону України «Про освіту» 2017 р. зазначається, що освіта дорослих є складовою освіти впродовж життя, яка спрямована на реалізацію права кожної повнолітньої особи на безперервне навчання з урахуванням її особистісних потреб, пріоритетів суспільного розвитку та потреб економіки.Документ Особливості формування професійної культури майбутніх менеджерів освіти в процесі магістерської підготовки(2023) Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Прокоф'єва, Любов Борисівна; Vieilandie, Liliia V.-V.; Prokofyeva, Lyubov B.У статті розглянуто проблему формування професійної культури майбутніх менеджерів освіти в процесі магістерської підготовки, розроблено програму формування професійної культури студентів магістратури та можливості її реалізації у підготовці магістрів спеціальності 011 – «Освітні, педагогічні науки». У статті зроблено контент-аналіз досліджень професійної культури у галузі освіти та менеджменту, наведені теоретичні підходи до формування професійної культури. В результаті проведеного дослідження професійна культура розглядається як сукупність управлінських знань, навичок та досвіду, а також професійно значущих особистісних якостей. Експериментальним майданчиком для впровадження програми з формування професійної культури обрана спеціальність 011 – освітні, педагогічні науки, впровадження проходило у рамках дисципліни «Педагогіка і психологія вищої школи», «Професійна культура та імідж сучасного менеджера освіти», «Освітній менеджмент та моніторинг якості освіти» . У розробленій авторами програмі представлена аудиторна робота – проведення лекційних та семінарських занять з використанням особистісно орієнтованих технологій, спрямованих на розкриття індивідуальних особливостей кожного студента, максимальну реалізацію його потенційних можливостей. Формування професійної культури магістрів спеціальності 011 – освітні, педагогічні науки має реалізуватися через відтворення в умовах навчального процесу предметного змісту навчальних дисциплін. Включення до семінарських занять спеціалізованих вправ, які спрямовані на самостійну роботу, прояв свого індивідуального стилю виконання завдань, включення студентів до особистісно значущої діяльності, яка передбачає новизну та оригінальність виконання творчих завдань. Практична реалізація такого підходу може бути втілена у використанні дискусій, круглих столів, навчальних дебатів, диспутів, web-квестів, мозкових штурмів, ділових та імітаційних ігор, кейс та Mind Map технологій. З’ясовано, що у рамках розробленої нами програми оволодіння професійною культурою здійснюється як неперервний процес, що передбачає навчальну діяльність академічного рівня, навчально-пізнавальну та особистісно-професійну діяльність через застосування модельованих професійно-педагогічних вправ та ситуацій.Документ Особливості формування управлінської культури майбутніх педагогів(2021) Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Прокоф'єва, Любов Борисівна; Vieilandie, Liliia V.-V.; Prokofyeva, Lyubov B.У положеннях наукової статті авторами розглядається проблема формування управлінської культури майбутніх педагогів. Дослідниками проаналізовані складові частини управлінської культури студентів, потенційні можливості інтерактивних технологій навчання в закладах вищої освіти в контексті формування управлінської культури спеціалістів освітнього менеджменту, розглянуто рівні сформованості управлінської культури магістрів спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки», розроблена програма з формування управлінської культури студентів магістратури спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки».Документ Педагогіка та психологія вищої школи(2023) Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Прокоф'єва, Любов Борисівна; Vieilandie, Liliia V.-V.; Prokofyeva, Lyubov B.Методичні рекомендації містять орієнтовні питання семінарських занять, практичні завдання, завдання для самостійної роботи, методичні рекомендації до проведення різних форм семінарських занять – тренінгові заняття, використання методики «Ток-шоу» та інше. Методичні рекомендації розроблені для здобувачів спеціальності «Освітні, педагогічні науки», здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти педагогічних спеціальностей та допомагають при підготовці до семінарських занять, оформлені робіт при самостійному виконанні завдань.Документ Педагогічна інноватика та майстерність викладача(2023) Прокоф'єва, Любов Борисівна; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Prokofyeva, Lyubov B.; Vieilandie, Liliia V.-V.Методичні рекомендації містять питання для обговорення на семінарських заняття, практичні завдання, завдання для самостійної роботи. Методичні рекомендації розроблені для здобувачів спеціальності «Освітні, педагогічні науки» та допомагають при підготовці до семінарських занять, оформлені робіт при самостійному виконанні завдань.Документ Питання організації виховної роботи у вищих навчальних закладах(ОНУ імені І. І. Мечникова, 2010) Прокоф'єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.Сучасні вимоги, які висуває Болонська декларація перед вищою школою, передбачають здійснення ґрунтовної виховної роботи серед молоді. Саме виховна та позааудиторна робота у вищому навчальному закладі виступає одним з найголовніших критеріїв якісно ї підготовки висококваліфікованого спеціаліста.Документ Підготовка студентів магістратури до науково-дослідної діяльності(2021) Прокоф'єва, Любов Борисівна; Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Prokofyeva, Lyubov B.; Vieilandie, Liliia V.-V.Однією з важливих складових професійної підготовки студентів магістратури виступає готовність до науково- дослідної діяльності. Вона надає можливість повною мірою проявити розумові, індивідуальні та творчі здібності, визначає готовність до самореалізації особистості.Документ Самостійна робота студентів ЗВО: сутність та методологія(2021) Прокоф'єва, Любов Борисівна; Прокоф'єва, Н. Б.; Prokofyeva, Lyubov B.Сучасне динамічне суспільство вимагає від особистості самостійного критичного та творчого мислення, вміння орієнтуватися в різних, навіть нестандартних, ситуаціях, здатності до вирішення проблем, що можуть виникати в її професійній діяльності. У зв’язку з цим організація самостійної роботи, розвиток самостійності студентів різних спеціалізацій у процесі здобуття освіти є одним із актуальних питань. Сьогодні триває пошук інноваційних методів, освітніх технологій, спрямованих на формування навичок самостійної навчальної роботи, вироблення вміння використовувати власний досвід і знання для набуття нових знань та вирішення подальших завдань, розвитку самостійності. Увага до проблеми організації самостійної роботи студентів посилилась у зв’язку із запровадженням в Україні карантинних заходів та переходу процесу навчання на дистанційний режим у зв’язку з епідемією COVID – 19.Документ Теорія і практика зовнішнього незалежного оцінювання(2023) Прокоф'єва, Любов Борисівна; Prokofyeva, Lyubov B.Методичні рекомендації містять питання для обговорення на семінарських заняття, практичні завдання, завдання для самостійної роботи. Методичні рекомендації розроблені для здобувачів спеціальності «Освітні, педагогічні науки» та допомагають при підготовці до семінарських занять, оформлені робіт при самостійному виконанні завдань.Документ Тренінгові технології у вищій школі(Олді плюс, 2024) Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Прокоф'єва, Любов Борисівна; Vieilandie, Liliia V.-V.; Prokofyeva, Lyubov B.Методичні рекомендації містять орієнтовні питання семінарських занять, практичні завдання, завдання для самостійної роботи, питання для підсумкового контролю. Методичні рекомендації розроблені для здобувачів спеціальності «Освітні, педагогічні науки» та допомагають при підготовці до семінарських занять, оформлені робіт при самостійному виконанні завдань.