Статті та доповіді ФПСР
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті та доповіді ФПСР за Автор "Bilova, Marharyta E."
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ АКТИВНЫЕ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ ОСНОВАМ ОРГАНИЗАЦИИ СОЦИАЛЬНО-ПСИХОЛОГИЧЕСКОГО ТРЕНИНГА(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2014) Белова, Маргарита Эдуардовна; Білова, Маргарита Едуардівна; Bilova, Marharyta E.У статті представлені результати апробації програми занять, призначеної для навчання студентів відділення психології теоретичним і практичним основам організації та проведення соціально-психологічного тренінгу. Психологічний тренінг, являє собою один з методів інтерактивного навчання, і є сьогодні більш ніж затребуваним у Різних сферах життєдіяльності, тому що допомагає зв'язати теоретичні знання з практикою, сприяє розвитку творчих здібностей особистості, вдосконаленню навичок комунікації та професійної майстерності, відкриває шляхи самоактуалізації особистості. Пропонований навчальний курс сприяє набуттю навичоко смисленого застосування теоретичного і практичного знання, яке накопичується в період навчання майбутніх психологів. Використання активних та інтерактивних форм і методів навчання, забезпечує ефективне засвоєння знань внаслідок включення їх у систему індивідуального досвіду студента.Документ Гендерні особливості переживання почуття провини(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Білова, Маргарита Едуардівна; Юрченко, Г. І.; Белова, Маргарита Эдуардовна; Bilova, Marharyta E.Актуальність дослідження полягає в тому, що таке складне і суперечливе емоційне переживання як почуття провини може здійснювати як позитивний, так і негативний вплив на життя і здоров'я людини. Незважаючи на те, що феномен провини зіграв величезну роль у виникненні світових релігій, які вплинули на формування сучасної гуманістичної моралі, він досліджується дуже мало і тільки останнім часом почали з'являтися роботи, в яких феномен провини розглядається в зв'язку з вивченням феноменології переживання (В. Ф. Василюк, К. Муздибаєв, Л. В. Софіна).Документ Психологічна проникливість як складова професійної компетентності майбутніх психологів(2020) Білова, Маргарита Едуардівна; Коваль, Ганна Шамілівна; Кременчуцька, Маргарита Костянтинiвна; Bilova, Marharyta E.; Koval, Hanna Sh.; Kremenchutska, Margaryta K.У статті розглядається роль і місце психологічної проникливості в структурі професійних компетентностей студентів-психологів. Закцентовано, що сучасна освітня парадигма визначається тим, наскільки у випускника вишу розвинені компетентності, що визначаються стейкхолдерами. Викладаються теоретичні основи дослідження – роботи вчених, які вивчали особливості формування професійної компетентності майбутніх фахів- ців у процесі навчання у ВНЗ, професійні компетентності сформованого фахівця, індивідуально-типологічні й середовищні характеристики в структурі професійної компетентності. Підкреслюється, що поняття психологічної компетентності в її універсальному розумінні та як стрижневого поняття в структурі професійної компетентності студентів-психологів є предметом дискусійного обговорення. Проведене авторами дослідження психологічної проникливості в структурі компе- тентностей студентів-психологів випускних курсів і її взаємозв’язку з особистісними рисами та емпатійними здібностями розширило розуміння психологічного складника професійної компетентності майбутніх психологів. Основна увага приділена психологічній проникливості як професійно важливій властивості особистості, що має складну структуру. Надано фактичні дані щодо самої структури досліджуваного феномена, індивідуальних особливостей психологічної проникливості та її складників показників в окремих людей. Проаналізо- вано, як виявлені взаємозв’язки психологічної проникливості з особистісними якостями особистості впливають на формування професійних компетентностей майбутніх психологів. Підкреслено, що психологічна проникливість взаємопов’язана з емпатійними здібностями особистості, але не є вза- ємозамінною з ними. Рекомендовано проведення професійної діагностики психологічних компетентностей як для професіоналів, котрі працю- ють психологами, так і для молодих фахівців. Наголошено, що своєчасні корекційні та тренінгові заходи здатні запобігти виникненню складнощів в оволодінні професією. Як перспективу подальших дослі- джень зазначено розширення контингенту досліджуваних.Документ Психологічний феномен професійної деформації особистості: теоретичний аспект(2022) Білова, Маргарита Едуардівна; Коваль, Ганна Шамілівна; Дорошенко, К. Ю.; Bilova, Marharyta E.; Koval, Hanna Sh.Діяльність людини у соціально-економічних та виробничих умовах сучасного суспільства нерозривно пов’язана зі впливом на неї несприятливих екологічних, соціальних, професійних та інших факторів, що супроводжуються виникненням, розвитком негативних емоцій, сильних переживань, а також перенапругою фізичних та психічних функцій. Одним з найбільш характерних психічних станів, що розвивається під впливом екстремальних умов життєдіяльності, є професійна деформація. У статті розглядається термін «професійна деформація» з погляду психологічної науки. Проаналізовано роботи вчених, які досліджували вказаний феномен, причини його виникнення, прояви та наслідки. Акцент зроблено на тому, що вивчення феномена «професійна деформація» суттєво утруднено через невизначеність самого терміну та його функціональних складових. Також, проаналізовано роботи вчених, які розглядали такі феномени, як психічне вигорання, емоційне вигорання, професійне вигорання та стрес. Проведене дослідження теоретичного аспекту професійної деформації особистості дозволяє розглянути перелічені терміни виходячи з їх схожості та відмінності. Отримані в результаті аналізу наукових досліджень дані дозволяють сформулювати наступне визначення терміна «професійна деформація»: «Професійна деформація – це синдром, що розвивається на тлі хронічного стресу і веде до виснаження емоційно-енергійних та особистісних ресурсів людини, що працює». Виникає внаслідок внутрішнього накопичення негативних емоцій без відповідної «розрядки» або «звільнення» від них. До набору симптомів професійного вигорання, належать апатичність до процесу й результатів праці, низькі рівні трудової моралі та внутрішньої культури працівника, часта зміна ним місця роботи, явне зниження виробничої продуктивності, зловживання алкоголем і/або наркотиками, подружні та сімейні конфлікти, цинічне ставлення до навколишніх і суспільного життя в цілому, збільшення вагомості душевних розладів та ін.Документ Індивідуальні особливості мотивації здорового способу життя(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Білова, Маргарита Едуардівна; Белова, Маргарита Эдуардовна; Bilova, Marharyta E.Сучасна практична психологія впритул наблизилася до розуміння необхідності і готова вирішувати завдання психологічного супроводу людини протягом усього життєвого шляху. Одна з таких першорядних завдань - здоров'я людини. Усвідомлення ролі психологічних факторів у забезпеченні і підтримці здоров'я призвело до появи такої наукової галузі, як психологія здоров'я. Згідно з визначенням В.А. Ананьєва, психологія здоров'я - це наука про психологічні причини здоров'я, про методи і засоби його збереження, зміцнення і розвитку. Він вважає, що головним в психології здоров'я повинно стати вдосконалення особистості, через це - зміцнення здоров'я і підвищення рівня якості життя. В.А. Ананьєв запропонував синонім поняття «психологічне здоров'я» термін «особистісна зрілість» [1]. В.С. Шувалов визначає психологічне здоров'я як стан, який характеризує процес і результат нормального розвитку суб'єктивної реальності в межах індивідуального життя. При цьому норма розуміється як то краще, що можливо в конкретному віці для конкретної людини при відповідних умовах розвитку [2].