Психологічна стійкість викладачів у контексті освітніх викликів сьогодення

Альтернативна назва
Вантажиться...
Ескіз
Дата
2025
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
В тезах розглядається феномен психологічної стійкості викладачів у контексті сучасних освітніх викликів. Аналізуються основні фактори, що впливають на рівень стресостійкості педагогів, зокрема емоційне вигорання, адаптація до цифрових технологій, зміни в навчальному процесі, зростаюче навантаження та соціально-економічні умови. Окреслено психологічні механізми розвитку стійкості, такі як рефлексія, саморегуляція, емоційний інтелект та соціальна підтримка. Особлива увага приділяється стратегіям подолання професійного вигорання та підвищенню рівня психологічного благополуччя викладачів у системі вищої освіти. Запропоновано комплексні підходи до формування психологічної стійкості через професійний розвиток, впровадження програм психологічної підтримки та створення сприятливого освітнього середовища.
The phenomenon of psychological resilience of teachers within the context of modern educational challenge is considerd. The main factors affecting teachers’ stress resistance are analyzed, in particular emotional burnout, adaptation to digital technologies, changes in the educational process, increasing workload and socio-economic conditions. Psychological mechanisms for the development of resilience are outlined, such as reflection, self-regulation, emotional intelligence and social support. Special attention is given to strategies for overcoming professional burnout and increasing the level of psychological well-being of teachers in the higher education system. Comprehensive approaches to the formation of psychological resilience through professional development, implementation of psychological support programs and creation of a favorable educational environment are proposed.
Опис
Ключові слова
психологічна стійкість, емоційне вигорання, стресостійкість, емоційний інтелект, психологічне благополуччя, професійний розвиток, psychological resilience, emotional burnout, stress resistance, emotional intelligence, psychological well-being, professional development
Бібліографічний опис
Кононенко О. І. Психологічна стійкість викладачів у контексті освітніх викликів сьогодення / О. І. Кононенко // Ідеї. Практики. Перспективи сучасної освіти [Електронний ресурс] : наук.-метод. альм. : у 2-х ч. / за ред. В. І. Труби, М. І. Ніколаєвої, С. П. Гвоздій. – Електрон. текст. дані (1 файл : 6,4 МБ). – Одеса : Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, 2025. – Ч. 1. – С. 292–296.
DOI
ORCID:
УДК
159.947:378+37.015.3