Сучасний музей як комунікативний простір: концепція радикальної музеології Клер Бішоп

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2023
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
2410-2601
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Акваторія
Анотація
Стаття присвячена вивченню динамічних змін у сучасної музеології щодо основних функцій, структури, комунікаційних аспектів, концептуального та змістовного наповнення сучасних музеїв. Автори особливу увагу звертають на концепцію радикальної музеології сучасної британсько-американської мистецтвознавиці та культурологині Клер Бішоп. Вона виокремлює три існуючі моделі музеїв, остання з яких і є радикальною моделлю. Радикальна модель відрізняється від двох інших інтерпретацією та використанням терміну «сучасність». Сучасне вказує не тільки на стиль або період, скільки на ствердження теперішнього моменту. В музейної практики принциповим є протиставлення термінів «modern art» і «contemporary art». Останнє на відміну від концепту «modern art» стверджувало значущість актуального моменту. У статті приділено значну увагу застосуванню імерсивних технологій у сучасній музейній роботі; розглядаються різні нові музейні практики, де присутні риси радикального ставлення до формування сучасних експозицій. Демонструється суттєва близькість концептів «колекціонер» у філософії культури Вальтера Беньяміна та «куратор» в теорії радикальної музеології Клер Бішоп.
The article is devoted to the studying of dynamic changes in contemporary museology regarding the main functions, structure, communication aspects, conceptual and substantive content of contemporary museums. The authors pay special attention to the conception of radical museology of contemporary British-American art critic and cultural critic Claire Bishop. She singles out three existing models of museums, the last of which is a radical model. The radical model differs from the other two in its interpretation and using of the concept “modernity”. Modernity indicates not only a style or a period, but an affirmation of the present moment. The opposition between the concepts “modern art” and “contemporary art” is fundamental in museum practice. The latter, in contrast to the concept of “modern art”, is affirmed the significance of the current moment. The article pays considerable attention to the using of immersive technologies in contemporary museum work; various new museum practices are considered, where there are features of a radical attitude to the formation of modern expositions. The essential closeness of the concepts, “collector” in Walter Benjamin’s philosophy of culture and “curator” in the theory of radical museology by Claire Bishop is demonstrated.
Опис
Ключові слова
радикальна музеологія, Клер Бішоп, музей, музей сучасного мистецтва, сучасність, імерсивні технології, Вальтер Беньямін, radical museology, Claire Bishop, museum, museum of contemporary art, modernity, immersive technologies, Walter Benjamin
Бібліографічний опис
Ковальова Н. Сучасний музей як комунікативний простір: концепція радикальної музеології Клер Бішоп / Н. Ковальова, В. Левченко // Докса : зб. наук. пр. з філософії та філології. – Одеса : Акваторія, 2023. – Вип. 2(40) : Креативні технології та сучасна картина світу. – С. 56–64.
УДК
130.2