Смысловой потенциал джазовых коннотаций в поэтическом мире А. Ширяева
Вантажиться...
Дата
2017
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
В статье внимание сосредоточено на осмыслении понятия «джазовый экфрасис» и раскрывается его потенциал. Рассмотрено как экфрасис в целом
обладает высокой степенью интерпретационного потенциала, актуализирующего в восприятии читателя авторские интенции. Проанализирована символическая специфика джаза в соответствии с экспликацией тем пассионарности и страстей. Выявлено насколько джазовый экфрасис способствует
процессу семиотизации страстей. Изучено как джазовый экфрасис выражает через определенную знаковую и символическую систему различные варианты развития лирического сюжета. Показано как важный аспект джазовой
художественной идеологии – потенциальная диалогичность – способствует семиотизации страстей с помощью джазовых кодов и метафор. На материале стихотворения Андрея Ширяева «Росчерк ветра. Взбегаю по клавишам…» проиллюстрировано корреляцию кодов джазового экфрасиса и семиотики страстей как показателей мифологизированного волей поэта авторского сознания. Проанализировано, как тема музыки в стихотворении А. Ширяева нерасторжимо связана с переживанием экстаза и джазовых ассоциаций,
акцентируемых автором.
У статті увагу зосереджено на осмисленні поняття «Джазовий єкфрасіс» та розкривається його потенціал. Розглянуто як єкфрасіс в цілому має високу міру інтерпретаційного потенціалу, що актуалізує в сприйнятті читача авторські інтенції. Проаналізована символічна специфіка джазу відповідно до єксплікації тем пасіонарності та пристрастей. Виявлено наскільки джазовий єкфрасіс сприяє процесу семіотизації пристрастей. Вивчено, як джазовий єкфрасіс виражає через певну знакову та символічну систему різні варіанти розвитку ліричного сюжету. Показано як важливий аспект джазової художньої ідеології – потенційна діалогічність – сприяє семіотизації пристрастей за допомогою джазових кодів і метафор. На матеріалі вірша Андрія Ширяєва «Розчерк вітру. Вибігаю по клавішах...» проілюстровано кореляцію кодів джазового єкфрасіса та семіотики пристрастей як показників міфологізованого волею поета авторської свідомості. Проаналізовано, як тема музики у вірші А. Ширяєва нерозривно пов’язана з переживанням екстазу і джазових асоціацій, що акцентуються автором.
In the article the attention is concentrated on the comprehension of the concept «jazz ekfrasis» and his potential is realized. It is considered as ekfrasis in general possesses high degree of the interpretative potential staticizing author’s intensions in perception of the reader. The symbolical specifics of the jazz according to an explication that a passionarity and passions are analysed. It is revealed how jazz ekfrasis promotes process of a semiotization of passions. It is studied as jazz ekfrasis expresses various options of development of a lyrical plot through a certain sign and symbolical system. It is shown as important aspect of jazz art ideology – potential dialogicity – promotes a semiotization of passions by means of jazz codes and metaphors. On material of the poem of Andrey Shiryaev «A wind stroke. I run up on keys …» it is illustrated correlation of codes of a jazz ekfrasis and semiotics of passions as indicators of the poet of author’s consciousness mythologized by will. It is analysed as the music subject in A. Shiryaev’s poem is indissolubly connected with experience of ecstasy and the jazz associations accented by the author.
У статті увагу зосереджено на осмисленні поняття «Джазовий єкфрасіс» та розкривається його потенціал. Розглянуто як єкфрасіс в цілому має високу міру інтерпретаційного потенціалу, що актуалізує в сприйнятті читача авторські інтенції. Проаналізована символічна специфіка джазу відповідно до єксплікації тем пасіонарності та пристрастей. Виявлено наскільки джазовий єкфрасіс сприяє процесу семіотизації пристрастей. Вивчено, як джазовий єкфрасіс виражає через певну знакову та символічну систему різні варіанти розвитку ліричного сюжету. Показано як важливий аспект джазової художньої ідеології – потенційна діалогічність – сприяє семіотизації пристрастей за допомогою джазових кодів і метафор. На матеріалі вірша Андрія Ширяєва «Розчерк вітру. Вибігаю по клавішах...» проілюстровано кореляцію кодів джазового єкфрасіса та семіотики пристрастей як показників міфологізованого волею поета авторської свідомості. Проаналізовано, як тема музики у вірші А. Ширяєва нерозривно пов’язана з переживанням екстазу і джазових асоціацій, що акцентуються автором.
In the article the attention is concentrated on the comprehension of the concept «jazz ekfrasis» and his potential is realized. It is considered as ekfrasis in general possesses high degree of the interpretative potential staticizing author’s intensions in perception of the reader. The symbolical specifics of the jazz according to an explication that a passionarity and passions are analysed. It is revealed how jazz ekfrasis promotes process of a semiotization of passions. It is studied as jazz ekfrasis expresses various options of development of a lyrical plot through a certain sign and symbolical system. It is shown as important aspect of jazz art ideology – potential dialogicity – promotes a semiotization of passions by means of jazz codes and metaphors. On material of the poem of Andrey Shiryaev «A wind stroke. I run up on keys …» it is illustrated correlation of codes of a jazz ekfrasis and semiotics of passions as indicators of the poet of author’s consciousness mythologized by will. It is analysed as the music subject in A. Shiryaev’s poem is indissolubly connected with experience of ecstasy and the jazz associations accented by the author.
Опис
Ключові слова
джазовый экфрасис, семиотизация страстей, музыкальные коды, авторский миф, джазовий єкфрасіс, семіотизація пристрастей, музичні коди, авторський міф, jazz ekfrasis, semiotization of passions, musical codes, author’s myth
Бібліографічний опис
Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Herald