Формування механізму управління результатами діяльності торговельного підприємства

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2017
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
У статті розглядаються питання, щодо формування механізму управління результатами діяльності торговельного підприємства. Досліджено структура управління результатами діяльності торговельного підприємства з використанням сегментної складової. Сформовано механізм управління результатами діяльності торговельного підприємства. Визначені основні задачі системи управління результатами діяльності торговельного підприємства. В залежності від структури результатів діяльності торговельного підприємства запропоновано систему цільових показників, за допомогою яких можливо максимізувати ефективність системи управління результатами діяльності торговельного підприємства в рамках відповідного механізму управління.
В статье рассматриваются вопросы, касающиеся формирования механизма управления результатами деятельности предприятия. Исследована структура управления результатами деятельности торгового предприятия с использованием сегментной составляющей. Сформирован механизм управления результатами деятельности предприятия. Определены основные задачи системы управления результатами деятельности предприятия. В зависимости от структуры результатов деятельности торгового предприятия предложена система целевых показателей, с помощью которых можно максимизировать эффективность системы управления результатами деятельности торгового предприятия в рамках соответствующего механизма управления.
The article deals with the question of the formation of a mechanism for managing the results of a trading company. The structure of management of the results of activity of a trading enterprise using a segment component was investigated. A mechanism for managing the results of a trading company activity is formed. The basic tasks of the management system of the results of the activity of a trading enterprise are determined. Depending on the structure of the results of the activity of the trading company, a system of target indicators is proposed, with which it is possible to maximize the effectiveness of the management system of the results of the activity of the trading enterprise within the framework of the corresponding management mechanism. Ensuring effective management of the outcomes of trading enterprises is an important strategic task for each economic entity that must clearly understand the need for integrated and systematic approaches to the implementation of this task, which ensures its optimal solution, taking into account all factors of the external and internal environment. The identified aspects have prompted the development of a mechanism for managing the results of a trading company. The proposed mechanism includes separate components (systems). Each system at its own stage fulfills the set goals, which gradually bring to the main goal of managing the results of the enterprise - improving the qualitative and quantitative performance indicators and maximizing the effective use of the results in all areas of the enterprise. The developed mechanism foresees semantic modeling of the elements of management of the results of the enterprise, which will ensure the determination of the significant impact of the relevant components on the performance indicators of the trading company.
Опис
Ключові слова
механізм, результати діяльності, торговельне підприємство, система управління, фінансові результати, економічні результати, екологічні результати, соціальні результати, сукупний дохід, механизм, результаты деятельности, торговое предприятие, система управления, финансовые результаты, экономические результаты, экологические результаты, социальные результаты, совокупный доход, mechanism, activity results, trading company, management system, financial results, economic results, ecological results, social results, cumulative income
Бібліографічний опис
Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління = Market economy: modern management theory and practice
DOI
ORCID:
УДК