Переглянути
Нові надходження
Документ Залежність від азартних ігор у осіб з оптимістичним атрибутивним стилем(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Вакар, Ірина СергіївнаЗалежності - одна з головних проблем сучасного світу. Їх види різноманітні, і ними займаються різні галузі науки. Одним із явищ, яке може стати залежністю, є азартна гра. Це ставки на певні події, результат яких важко передбачити і залежить лише від фортуни. Явище азартних ігор саме по собі не є проблемою, але може призвести до значних проблем, що мають руйнівний вплив на життя окремих людей та суспільства в цілому.Документ Емпатія та проникливість в структурі професійно-важливих якостей професійного психолога(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Бройченко, Станіслав МиколайовичАктуальність дослідження емпатії та проникливості в структурі професійно важливих якостей професійного психолога полягає в зростаючій потребі у висококваліфікованих фахівцях, здатних ефективно взаємодіяти з клієнтами та надавати якісну психологічну допомогу. У сучасному суспільстві, де питання психічного здоров'я стає все більш актуальним, особливо на тлі соціальних і економічних викликів, емпатія та проникливість набувають особливої значущості.Документ Аналіз взаємозв'язку депресії та психосоматичних порушень під час війни(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Бондар, Тетяна ЄвгенівнаСучасні події, пов’язані з військовими конфліктами, особливо в Україні, значно впливають на психічне та фізичне здоров’я населення. Психологічний стрес, спричинений війною, може викликати розвиток серйозних депресивних станів та призводити до появи психосоматичних порушень, які вимагають комплексного вивчення. Наукові дослідження показують, що депресія та стрес мають потужний вплив на соматичне здоров’я, проявляючись через порушення в роботі різних систем організму (серцево-судинної, дихальної, травної тощо). Однак повний механізм взаємодії психічних розладів із соматичними залишається недостатньо дослідженим, особливо в контексті війни.Документ Моральна зрілість як фактор трансформації самосвідомості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Бобрик, І. Є.Останнім часом велика увага громадських та наукових обговорень приділяється моральним питанням, які стосуються як окремих особистостей, так і суспільства в цілому. Закріплення моральних цінностей у свідомості та самосвідомості індивіда завжди залишається актуальною темою для психолого-педагогічної науки, яка знаходить відображення в освітніх програмах та документах сучасної освіти.Документ Особистісні якості психолога як підгрунтя професійної реалізації(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Берлінська, Алла ФедорівнаОсобистісні якості психолога відіграють ключову роль у його професійній діяльності та значною мірою визначають ефективність надання психологічної допомоги. У сучасних умовах, коли зростає попит на кваліфікованих фахівців у сфері психології, питання про те, які саме риси сприяють успішній професійній самореалізації, набуває особливого значення. Здатність психолога встановлювати довірливі стосунки, виявляти емпатію, толерантність та емоційну стабільність є не просто професійними вимогами, а основою його взаємодії з клієнтами.Документ Переживання склдних життєвих ситуацій: наративний підхід(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Берегова, Руслана РоманівнаСучасність характеризується швидкістю змін в усіх сферах життя, невизначеністю майбутнього та загальним прискореним ритмом існування. Такий стрімкий розвиток людства висуває до людини нові вимоги, накладає на неї додаткове навантаження, яке у свою чергу, ще впливає на необхідність підвищення його адаптаційних можливостей, можливості адаптуватися до такої напруги та успішно реалізуватись потрібно розвивати навички вирішення проблем, оволодівати такими навичками як якість, особиста якість, яка б дозволила ефективно самореалізуватися, приймати власну поведінку в усіх життєвих ситуаціях. Так, вивчення особливостей поведінки людини в певних життєвих ситуаціях, виявлення її внутрішнього потенціалу, здатності правильно реагувати на поставлені виклики, здатність визначати власну життєву діяльність дозволить зробити вагомий внесок у розвиток сучасного суспільства, покращить його загальне психічне благополуччя і підвищить життєвий тонус кожної людини. Особливо гостро постає ця проблема в сучасній Україні, де через війну з росією кожна особистість постійно перебуває в складних життєвих ситуаціях.Документ Готовність соціуму до прийняття гендерної самоідентифікації людей дорослого віку незалежно від біологічної статі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Балан, Надія ВіталіївнаАктуальність дослідження зумовлена глобальними процесами демократизації та зростанням уваги до прав людини. Сучасний світ стає дедалі більш різноманітним і відкритим до індивідуальних самовиражень, включаючи гендерну ідентичність, яка є важливою складовою особистості. Однак, у багатьох суспільствах, зокрема в країнах із консервативними традиціями, спостерігається стійкий спротив до визнання гендерної ідентичності поза традиційними уявленнями про чоловічі та жіночі ролі. Це може призводити до дискримінації та обмеження прав тих, хто самоідентифікується поза рамками традиційної двостатевої системи.Документ Зв'язок психосоматичного стану відповідно до статевої ідентифікації(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Бабіна, Ірина СергіївнаПсихосоматичний стан людини є багатогранним феноменом, що охоплює як фізичні, так і психологічні аспекти здоров’я. Однією з важливих складових цього феномену є статева ідентифікація, яка впливає на особистісні переживання, соціальну взаємодію та загальний емоційний фон. Вивчення зв’язку між психосоматикою та статевою ідентифікацією відкриває нові горизонти у розумінні того, як статева ідентичність впливає на фізичне і психічне благополуччя людини.Документ Особливості психічного здоров'я і адаптації жінок під час війни(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Антоненко, Марина ВолодимирівнаВійна суперечить людській природі, бо призводить до жертв, руйнувань, а також поширює страх і неспокій серед людей. Народи за своєю природою не схильні до війни, а навпаки, прагнуть уникати її будь-якими способами. Незалежно від причин і мотивів, війни залишаються винятковим випадком для людей. Коли трапляється катастрофа, вона відбувається без попередження і може вплинути на кожну людину та її повсякденне життя кожної людини.Документ Особливості емоційного інтелекту вагітних жінок(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Амрахова, Дар'я ІгорівнаМатеринство є складним явищем, яке розвивається протягом життя і визначається генетичними, біологічними, культурними та соціальними факторами. Період вагітності є одним із ключових етапів розвитку материнства, що вимагає від жінки підвищеного рівня фізичної, емоційної та психологічної активності. Цей етап характеризується сензитивністю, підвищеною чутливістю до змін у власному тілі та психіці, що зумовлено комплексом фізіологічних трансформацій, а також змінами в самоусвідомленні та ідентичності жінки. Вагітність стає часом глибокого внутрішнього переосмислення та адаптації до нових ролей і викликів, пов'язаних з майбутнім материнством.Документ Психолого-філософський аспект "національної кухні" у істричному континіумі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Алєксєєнко, Анастасія ПетрівнаАктуальність дослідження «національної кухні» з психолого- філософської точки бачення є дуже значущою як в історичному відрізку так і в сучасному світі. Тема національної кухні є елементом вивчення культури будь- якого народу, в основному вона відображає багатовіковий досвід, традиції, та цінності, що передаються з покоління в покоління. Національна кухня не тільки задовольняє базові фізіологічні потреби людини, але й виконує соціальні, психологічні та символічні функції. Вона завжди була важливою частиною колективної ідентичності, що вкорінена в національному та культурному контексті.Документ Бронхіальна астма як несвідома спроба розв'язання внутрішнього конфлікту(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Аббас, Діана КамальБрοнхіальна астма — це хрοнічне захвοрювання легень, щο вражає лю- дей усіх вікοвих груп. Вона належить дο найбільш пοширених інфекційнο- алергійних хвοрοб у дитячοму віці, і кількість пацієнтів із цим діагнозом продовжує зростати. Пοширеність захвοрювання в Україні, за даними οстан- ніх рοків, кοливається в межах 2,9–3,2 випадки на 1000 дітей. Ба більше, у 30% маленьких пацієнтів астма має важкий перебіг.Документ Формування системи мотивації працівників у процесі управління закладом вищої освіти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Петрова, Катерина СергіївнаМагістерську дипломну роботу присвячено дослідженню формування системи мотивації працівників у процесі управління закладом вищої освіти. Метою є дослідження системи мотивації працівників у процесі управління закладом вищої освіти та надання рекомендацій щодо покращення означеної системи. У роботі розглядаються поняття та роль мотивації працівників у системі управління закладом вищої освіти, взаємозв’язок мотивації з ефективністю роботи та розвитком закладу вищої освіти, особливості формування мотивації працівників на прикладі ОНУ ім. І. І. Мечникова, рекомендації щодо формування мотивації працівників на прикладі ОНУ ім. І. І. Мечникова. У процесі дослідження було проведено опитування серед працівників ЗВО. Зібрані дані були оброблені та проаналізовані, що дозволило зробити висновки щодо того, як формується система мотивації працівників у процесі управління закладом вищої освіти на прикладі ОНУ ім. І. І. Мечникова. Отримані результати дослідження підтверджують, що працівники мають високу професійну орієнтованість, але також вказують на необхідність покращення матеріального забезпечення, визнання досягнень і створення умов для більш активної залученості у життя закладу. Усі ці кроки сприятимуть підвищенню задоволеності роботою та ефективності діяльності працівників закладу вищої освіти.Документ Інноваційні технології на уроках англійської мови в Новій українській школі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Перегенчук, Іван ВасильовичУ кваліфікаційній роботі висвітлено ключові ідеї Нової української школи щодо викладання англійської мови, надана змістовна характеристика інноваційних технологій навчання на уроках англійської мови. У межах дослідно-експериментальної роботи було здійснено аналіз підручників англійської мови для учнів 5-7-х класів НУШ. З метою посилення практичної орієнтації професійної підготовки студентівпрактикантів спеціальності 035.041 – германські мови (перша – англійська) проведено опитування студентів щодо використання інноваційних технологій на педагогічній практиці, розроблено комплекс вправ з використанням інноваційних технологій на уроках англійської мови для учнів 5-7-х класів НУШ, надано методичні рекомендації з використання інноваційних технологій на уроках англійської мови 5-7 класах Нової української школи. Результати дослідження можуть бути рекомендовані для застосування в практичній дяльності вчителям англійської мови НУШ, студентампрактикантам спеціальності 035.041 – германські мови (перша – англійська).Документ Розвиток управлінського потенціалу майбутніх менеджерів освіти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Палюга, Олена СергіївнаМагістерську дипломну роботу присвячено дослідженню розвитку управлінського потенціалу майбутніх менеджерів освіти. Метою дослідження є теоретично обґрунтувати та проаналізувати сучасний стан розвитку управлінського потенціалу майбутніх менеджерів освіти під час професійної підготовки в закладах вищої освіти, розробити шляхи щодо розвитку управлінського потенціалу. У роботі розглядаються теоретичні основи поняття управлінського потенціалу, сучасні вимоги до керівників освітніх закладів, а також підходи до його розвитку. Звертається увага на розробку моделі розвитку управлінського потенціалу майбутніх менеджерів освіти. У процесі дослідження було проведено опитування серед здобувачів. Зібрані дані були оброблені та проаналізовані, що дозволило зробити висновки щодо того, як формується управлінський потенціал у майбутніх менеджерів освіти під час професійної підготовки в ОНУ ім. І. І. Мечникова.Також було досліджено передовий досвід розвитку управлінського потенціалу менеджерів освіти в Україні та зарубіжних країнах. Отримані результати дослідження підтверджують, що підготовка майбутніх менеджерів освіти, здатних адаптуватися до нових викликів та впроваджувати інноваційні підходи, є однією з головних задач сучасної педагогіки та освітньої політики.Документ Метод проєктів як засіб формування творчої активності студентів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Новак, Захар ІгоровичУ магістерській дипломній роботі висвітлено проблему впровадження методу проєктів як засобу формування творчої активності студентів. У роботі проаналізовано сутність методу проєктів та його значення в практиці закладів вищої освіти, схарактеризовані проблеми творчої активності студентів та визначені фактори ії розвитку. У межах дослідно-експериментальної роботи було проведено діагностику рівня творчої активності студентів та визначено педагогічні можливості методу проєктів як засобу формування творчої активності студентів у вивченні дисциплін педагогічного циклу. Встановлено, що успішній реалізації підготовки майбутніх викладачів засобами методу проєктів є: розробка проєктів у рамках вивчення навчальних дисциплін педагогічного циклу – «Історія, концепції та інновації в галузі освіти та педагогіки», «Методика викладання і виховання вищій школі», «Педагогічна інноватика та майстерність викладача», у вивченні яких відбувається підготовка до педагогічної практики у закладах вищої освіти, де студенти зможуть використовувати метод проєктів у вивченні окремих тем та блоків.Документ Формування креативного мислення майбутніх викладачів у процесі вивчення іноземної мови(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Мельник, Еліанна ВіталіївнаУ роботі досліджено проблему формування креативного мислення майбутніх викладачів під час професійної підготовки у процесі вивчення іноземної мови. Особлива увага приділяється теоретичним основам та технологіям розвитку креативного мислення. У дослідженні проаналізовано можливості різних технологій навчання щодо формування креативного мислення здобувачів. В роботі проведено діагностику щодо актуальності проблеми формування креативного мислення серед студентів та викладачів. Наявний рівень розвитку креативного мислення здобувачів, оцінка існуючої системи формування креативного мислення здобувачів під час вивчення іноземної мови за рахунок інноваційних технологій навчання. На основі теоретичного аналізу та оцінки цілеспрямованого використання технологій креативного навчання автор пропонує розроблені практичні заняття для дисципліни «Іноземна мова за професійним та академічним спрямування».Документ Педагогічні умови організації навчання здобувачів вищої освіти в умовах змішаного навчання(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Манза, Дмитро ОлександровичУ роботі розглянуто організаційні основи професійної підготовки майбутніх вчителів англійської мови на засадах компетентнісного підходу. Автор визначає компетентнісний підхід в освіті, як провідну педагогічну категорію, що передбачає ефективне створення певних педагогічних умов у навчально-виховному процесі, які забезпечують формування уміння вирішувати професійні завдання на основі отриманих знань, умінь та навичок. Посилення практичної орієнтації професійної підготовки вчителя англійської мови реалізовувалася через впровадження запропонованих педагогічних умов: педагогізація курсів іноземних мов; використання інноваційних технологій навчання іноземної мови; використання системи розвиваючих завдань. Проведене дослідження підтвердило ефективність обраних умов та зазначило підвищення рівня сформованості лексичної іншомовної компетенції у респондентів контрольної групи.Документ Формування професійної компетентності майбутніх учителів-філологів в процесі педагогічної практики(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Кімуржи, Анастасія ВіталіївнаУ магістерській дипломній роботі розглянуто проблему підготовки майбутніх вчителів філологів у закладі вищої освіти. Наукова новизна дослідження полягає у тому, що: уточнено поняття «професійна компетентність», «структура професійної компетентності»; визначено види професійної компетентності актуальні для сучасної системи вищої освіти; визначено професійні компетентності необхідні для реалізації функцій вчителя – філолога ; визначено структуру готовності до професійної діяльності з відповідними компонентами, критеріями та показниками. Практичне значення дослідження полягає у розробці методів діагностики, готовності майбутніх вчителів до професійної діяльності та розробці програми покращення підготовки майбутніх вчителів-філологів до працювання в школі. На основі методологічних підходів і принципів розроблені методичні рекомендації щодо формування професійної компетентності у підготовці майбутніх вчителів-філологів.Документ Використання інструментів гейміфікації у процесі професійного навчання вчителів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Дерманський, Іван ПавловичРобота присвячена проблемі впровадження інструментів гецйміфікації навчання у професійну підготовку майбутніх вчителів. Автор розглядає гейміфікацію навчання як психолого-педагогічну проблему, надає робоче визначення основних понять «гейміфікація навчання», «інструменти гейміфікації». Вивчення та аналіз інструментів гейміфікації дозволив виділити такі, що будуть ефективно використані у професійній підготовці вчителя. У практичній частині роботи автор визначає активність використання інструментів гейміфікації у сучасному процесі професійної підготовки вчителя, рівень володіння інструментами гейміфікації та пропонує розробку аудиторних занять, метою яких буде знайомство з інструментами гейміфікації, впровадження їх у навчальну діяльність на рівні підготовки вчителя та у подальшому під час педагогічної діяльності в загальноосвітніх закладах.