Бакалаври ФПСР

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 224
  • Документ
    Психологічні фактори, що впливають на формування КПТСР у дітей під час війни
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Ярова, Олена Олександрівна
    Сучасне життя будь-якої особистості наповнене різними стресами, тривожними ситуаціями, конфліктами та переживаннями, які негативно позначаються як на психічному, так і на фізичному її здоров’ї. Сильні та часто повторювані стреси можуть ставати причиною соматичних захворювань, а з часом можуть мати накопичувальний характер та проявлятися як ПТСР та навіть КПТСР. Проблематика розгляду причин появи КПТСР, пов’язаних з військовими конфліктами, їх профілактики та подолання негативних наслідків набуває актуальності і в Україні, починаючи з 2014 року. Військові події, які почались на сході країни, а з лютого 2024 року продовжились по всій території нашої держави, створюють ситуацію постійної напруги, тривоги та фрустрації.
  • Документ
    Вплив медіа та соціальних мереж на психічне здоров'я молоді
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Яремчук, Інга Олегівна
    Соціальні мережі та медіа не є чимось незвичним в сучасному світі і стали неодмінною складовою нашого повсякденного життя. Ми живемо в час величезних технологічних змін, що, безумно, буде впливати на наше буденне життя. Через соціальні мережі ми спілкуємось, дізнаємось нову інформацію, обмінюємось думками, навчаємось та працюємо- здається, все наше життя перейшло в формат «онлайн». Завдяки медіа простору ми дізнаємось актуальні події та новини. Наразі дійсно складно уявити наш сучасний світ, що дуже стрімко змінюється та технологічно розвивається, без соціальних мереж та медіа. Це факт, який ми не можемо заперечувати.
  • Документ
    Психологічні аспекти виховання дітей: вплив виховання на особистість та поведінку дитини
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Янєва, Дар'я Миколаївна
    Актуальність теми дослідження зумовлена тим, що виховання є одним із найважливіших факторів формування особистості дитини, її поведінки та розвитку. Від стилю та методів виховання, які застосовують батьки та педагоги, значною мірою залежить емоційне благополуччя, самооцінка, соціальна компетентність та моральні якості дитини (Бодальов, 2018; Петровський, 2017). Численні дослідження свідчать про те, що характер взаємодії дорослих з дитиною, спосіб врахування її потреб та інтересів, форми заохочення та покарання мають довготривалий вплив на її психічний розвиток та становлення особистості (Ейдеміллер, 2017).
  • Документ
    Гендерні особливості впливу стереотипів та упереджень у процесі оцінки професійних якостей та кар'єрних можливостей особистості
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Ядрова, Ольга Олексіївна
    Протягом історичного шляху від чоловіків і жінок очікували виконання більш-менш різних соціальних ролей у всіх суспільствах. Ці ціннісно-нормативні уявлення формувалися та змінювалися в процесі соціально-історичного розвитку. У будь-який час існував певний розподіл праці між статтю, який виходить за межі лише біологічних відмінностей між ними. Чоловіки та жінки мали певні види діяльності та соціальні функції, які вони виконували, відповідно до соціальних очікувань.
  • Документ
    Сімейні взаємовідносини як чинник формування тривоги у дітей дошкільного віку
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Шутурмінська, Валерія Віталіївна
    Відносини з близькими та дорослими відіграють важливу роль у формуванні особистості дитини. Вплив дитячо-батьківських відносин на формування особистості у сім’ї стає все більш важливим і актуальним, оскільки є одним із найважливіших компонентів збереження психологічного здоров’я у майбутньому.
  • Документ
    Психологічні особливості спілкування підлітків в умовах дистанційного навчання
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Шульган, Каріна Миколаївна
    Психологічні особливості спілкування підлітків в умовах дистанційного навчання є актуальними для дослідження сьогодення, оскільки проблема ефективного обміну інформацією між людьми, можливості досягнення взаєморозуміння в контактах між ними завжди була і досі залишається однією з найважливіших для психологічної науки. Спілкування разом з діяльністю є однією з основних форм перетворюючої діяльності людини. Підлітковий вік може бути важким для багатьох сімей. Молоді люди можуть розвинути ідеї, цінності та переконання, які відрізняються від ідей їхніх батьків. Це частина нормального процесу руху до незалежності.
  • Документ
    Особливості формування пізнавального інтересу в учнів початкової школи
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Широка, Вікторія Сергіївна
    Активни інноваційни процеси в соціально-економічній і політичній сферах суспільства поставили систему освіти перед необхідністю перегляду традиційних підходів до навчання і виховання школярів. Актуальним завданням, що стоїть перед школою сьогодні, є забезпечення належного рівня підготовки учнів, здатних до виявлення активності, самостійності, самореалізації та творчої праці в сучасному мінливому світі. У зв'язку із цим особливого значення набула проблема розвитку пізнавального інтересу учнів.
  • Документ
    Роль емоцій у прийнятті рішень: емоційний інтелект та раціональність
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Шарова, Вікторія Володимирівна
    У сучасному світі прийняття рішень стає дедалі складнішим процесом, який вимагає врахування численних факторів. Одним із найважливіших елементів цього процесу є емоції. Незважаючи на традиційну віру в раціональність як основний інструмент прийняття рішень, все більше досліджень показують, що емоції відіграють значущу роль у цьому контексті. Від розуміння власних емоцій до здатності розпізнавати та реагувати на емоції інших людей — емоційна інтелігентність стає ключовою навичкою, яка впливає на ефективність прийнятих рішень. Емоційна інтелігентність — це здатність розпізнавати, розуміти та керувати власними емоціями, а також емоціями інших людей. Концепція емоційної інтелігентності була вперше запропонована Пітером Саловейом та Джоном Мейєром у 1990-х роках, а згодом популяризована Даніелем Гоулманом. Вона включає кілька основних компонентів: самосвідомість, саморегуляцію, мотивацію, емпатію та соціальні навички. Всі ці компоненти сприяють прийняттю більш обґрунтованих та адаптивних рішень.
  • Документ
    Аспекти виникнення емоційного вигорання у працівників соціальної сфери під час війни в Україні
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Шаповал, Андрій Олександрович
    Війна в Україні, що розпочалася 24 лютого 2022 року, спричинила невимовні страждання та руйнування. Мільйони людей змушені були покинути свої домівки, рятуючись від бойових дій. Багато з них стали жертвами насильства та втратили близьких. У цих складних умовах на працівників соціальної сфери лягло величезне навантаження. Вони надають першу допомогу постраждалим, допомагають їм знайти житло, їжу та медичну допомогу, а також психологічну підтримку.
  • Документ
    Психологічна травма війни та її наслідки для студентів
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Шамшуріна, Яна Іванівна
    Війна – це колективна психологічна травма, яка залишає свій слід у серці та розумі тих, хто її пережив, а також позначається у ментальності наступних поколінь. Це екстремальна кризова ситуація надзвичайної сили, котра по-різному впливає на безпосередніх учасників бойових дій та на цивільне населення України, яке знаходячись відносно далеко від лінії фронту, потерпає від щоденних обстрілів та бомбардувань. Особливості ведення та висвітлення поточної війни у ЗМІ стерли умовну межу між фронтом і тилом та наблизили інтенсивність травмівного досвіду цивільного населення до інтенсивності психологічного травмування військових – учасників бойових дій. Актуальність дослідження наслідків психологічної травми війни серед студентів особливо висока, оскільки молоде покоління найбільш вразливе до подібних впливів.
  • Документ
    Дитячі страхи: поняття, методи діагностики та корекції
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Шаврієва, Тетяна Миколаївна
    Актуальність дослідження почуття страху обумовлена його безпосередньою роллю в житті кожної людини оскільки страх є невід’ємною частиною життя людини. Страх супроводжує людину протягом всього її життя, від її народження до самої смерті. Тільки об’єкт страху може змінюватись.
  • Документ
    Дослідження явища булінгу у шкільному середовище
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Чокан Дар’я Дмитрівна
    Феномен шкільного насилля (булінгу) та способи його попередження в освітньому середовищі сучасної школи визначаються актуальними потребами науки та психологічної практики. Тенденції останніх років показали, що в учнівських колективах, навіть початкових класів, дедалі більше важковиховуваних дітей, які є ворожими, жорстокими та часто конфліктують із друзями та вчителями. Випадки жорстокого ставлення дітей один до одного почастішали, а в соціальних мережах все частіше з’являються відеоролики із зображенням такого насильства та знущань.
  • Документ
    Вплив гендерних аспектів на стратегії подолання стресових ситуацій у військових
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Цурік, Тетяна Ігорівна
    У контексті триваючої повномасштабної війни проти України, актуальність вивчення впливу гендерних аспектів на стратегії подолання стресових ситуацій у військовослужбовців значно зростає. Дана ситуація ставить перед військовими особливо високі вимоги до психологічної стійкості та ефективності використання методів подолання стресу. Гендерні аспекти цієї проблематики можуть відігравати ключову роль, оскільки чоловіки та жінки можуть по-різному сприймати стресові ситуації та використовувати різні підходи до їх подолання, що може впливати на їхню бойову ефективність та психологічний захист.
  • Документ
    Вплив життєтворчих ресурсів на процес психосоціальної адаптації
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Цацуріна, Ксенія Юріївна
    Дослідження впливу життєтворчих ресурсів, таких як оптимізм, самоорганізація, сенсожиттєві орієнтації та самоефективність, на процес психосоціальної адаптації в дорослому віці є надзвичайно важливим у сучасних умовах соціальних і економічних змін, особливо пов’язаних з військовим станом в Україні, який триває третій рік.
  • Документ
    Формування національної ідентичності в структурі Я-концепції української молоді
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Храбренко, Катерина Володимирівна
    Актуальність дослідження формування національної ідентичності у структурі Я-концепції української молоді у довоєнний період та в сьогоденні варто розкрити з різних аспектів: Соціокультурний контекст. Україна, як країна з багатою історією та культурним доробком, пережила численні випробування, включаючи довоєнний період та сучасність. Розуміння того, як українська молодь сприймає свою ідентичність у цих контекстах, може пролити світло на процеси самоідентифікації та формування особистості.
  • Документ
    Гендерні особливості домінування у сім'ї (верховенство ролей)
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Хобта, Анна Сергіївна
    Актуальність дослідження зумовлюється тим, що у сучасному світі спостерігається стрімкий розвиток культурних, економічних та політичних процесів і, як наслідок, традиційні стереотипи та очікування, які раніше мали більш вагомий вплив на визначення поведінки чоловіків та жінок у сімейних взаєминах, зазнають змін, переходять у інші сучасніші форми. Але гендерні стереотипи все ще є невід’ємною частиною формування міжособистісних стосунків, а отже, потребують перегляду під призмою впливу процесів глобалізації й розвитку технологій, науки, соціальних та економічних умов життя сьогодення. Також за останні десятиліття продовжує розвиватись фемінізм, а інформація про права людей стає доступнішою, що в свою чергу, хоча і не повністю, але істотно вплинуло на зміст гендерних очікувань та ролей для представників обох статей як в соціокультурному просторі, так і на сімейному рівні.
  • Документ
    Вплив психологічних чинників на задоволеність шлюбними відносинами
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Фіщенко, Ольга Віталіївна
    У наш час дуже актульна тема шлюбних відносин, через , те що в останні роки збільшилася кількість розлучень та невдоволеність своїм партнером та сімейними відносинами. У цій роботі ми виявимо психологічні факторів, які впливають на рівень задоволеності подружнім шлюбом. Також значну роль у житті подружжя відіграє подолання сімейних труднощів. При подоланні труднощів у подружніх відносинах величезну роль відіграє загальний рівень задоволеності шлюбом, оскільки він безпосередньо пов'язаний із базовими людськими цінностями, щасливим життям.
  • Документ
    Вплив стресу на навчання студентів
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Федорова, Катерина Миколаївна
    Стрес в навчальній діяльності студентів є надзвичайно актуальною проблемою у сучасному освітньому середовищі. Зростаючі вимоги до студентів, великий обсяг навчальних матеріалів та постійний тиск можуть викликати значний рівень стресу. Основними факторами стресу є великий обсяг навчальної інформації, тиск виконання завдань та конкурентне середовище. Сучасні програми вищої освіти ставлять перед студентами завдання високої продуктивності, що часто може призводити до втоми та психологічного напруження. Студенти також зустрічаються з іншими факторами стресу, такими як соціальний тиск, невизначеність щодо майбутньої кар'єри, а також вимоги до підтримання балансу між навчанням, роботою та особистим життям. Ефективне управління стресом стає ключовим елементом для досягнення успіху в академічній та особистій сферах.
  • Документ
    Особливості переживання кризових ситуацій у дітей молодшого шкільного віку
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Фантаз-Бойко, Олександра Ігорівна
    У складних умовах змін та розвитку українського суспільства перед психологічною наукою, як у суто науковому, так і в практичному плані, постають першочерговими задачі збереження психічного здоров’я населення, вирішення яких повинно починатися із збереження психічного здоров’я дітей, особливо дітей шкільного віку.Особливої актуальності набуває питання особистісного становлення й майбутнього розвитку громадянина. Така переорієнтація обумовила зміну парадигми навчально-виховного процесу сучасної школи, спричинила поступовий перехід до гуманістичної суб’єкт-суб’єктної розвиваючої взаємодії. У цих умовах зростає необхідність глибокого знання внутрішнього потенціалу учня, його вікових особливостей розвитку.
  • Документ
    Соціальна реабілітація військовослужбовців після повернення з фронту
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Туманян, Поліна Карменівна
    Розгляд проблеми соціальної реабілітації військових в Україні є важливим та актуальним ще після початку антитерористичної операції на сході країни у 2014 році. Вже тоді внаслідок отримання травм, інвалідності та інших як фізичних так і моральних ушкоджень, військові та їх родини зіштовхнулись із проходженням такого необхідного етапу як реабілітація та адаптація у суспільство. Перебуваючи і так в уразливому стані після повернення із зони військового конфлікту, захисники зазнавали нових викликів у вигляді тих або інших проблем які пов’язані із стигмою та стереотипами щодо їх професійної діяльності. Окремим бар’єром була недосконалість та інколи відсутність комплексного підходу у системі реабілітації, адже на той час за усі часи незалежності України, наша система та суспільство вперше зіштовхнулась із такими викликами.