Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці ФФ
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці ФФ за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 114
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Академічне письмо(2023) Ковалевська-Славова, Анастасія Володимирівна; Kovalevska-Slavova, Anastasiia V.У методичних рекомендаціях розкривається програма курсу, надаються вказівки для опанування лекційним матеріалом. Питання, які розглядаються протягом курсу, лежать в основі реалізації принципу академічної мобільності у світовому освітньому просторі, забезпечують можливість засвоювати будь-які освітні програми та курси з англійської мови як на рівні очної і змішаної форм навчання, так і в дистанційному режимі, увиразнюючи теоретико-прикладний характер дисципліни.Документ Аспекты лингвистического анализа: схемы разбора(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Баранник, Людмила Фёдоровна; Горбань, Виктория Владимировна; Гукова, Лина Николаевна; Мурадян, Ирина Владимировна; Степанов, Евгений Николаевич; Шумарина, Татьяна Федоровна; Мурадян, Ірина Володимирівна; Степанов, Євгеній Миколайович; Muradian, Iryna V.; Stepanov, Yevhenii M.Известно, что практическое изучение языка и получение теоретических знаний о нём развивает у учащихся умение наблюдать за языковыми процессами, воспитывает навык анализа явлений, происходящих в языке и речи, формирует профессиональное отношение к языку у будущих преподавателей-лингвистов, способствует выработке уверенности участников коммуникативного процесса. Специалист, работающий со словом, стремится к правильному, безошибочному владению языком, к точности выражаемой мысли и в то же время к умению разнообразить свою речь единицами разных уровней и стилей языка. В решении этих задач огромное значение имеют разные виды разбора (анализа) языкового материала, которые различаются по содержанию, объёму и способу выполнения. Данные методические указания, выполненные преподавателями кафедры русского языка Одесского национального университета имени И. И. Мечникова на основе своего профессионального опыта с учётом теоретических, методических традиций и современных подходов, принятых в современной русистике, содержат учебные материалы, необходимые для овладения навыками фонетического, лексического, фразеологического, морфемного, словообразовательного, морфологического и синтаксического разбора (анализа) основных языковых единиц. Методические указания предназначены для студентов-филологов, изучающих дисциплины «Современный русский язык» и «Русский язык как иностранный», а также могут быть использованы школьными учителями на уроках русского языка и абитуриентами.Документ Бароко (доба, людина, стиль, художній світ) : посібник з історії світової художньої культури(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Жаборюк, Анатолій Андрійович; Жаборюк, Анатолий Андреевич; Zhaboriuk, Anatolii A.У книзі висвітлюються проблеми, пов’язані з виникненням, поширенням і функціонуванням в європейській культурі стилю бароко на рубежі XVI–XVII ст., який прийшов на зміну стильові Ренесансу, а в другій половині XVIII ст., вичерпавши свої можливості, поступився місцем класицизмові. З’ясовуються питання про ідеологічні основи та естетичні принципи стилю бароко, а також про відповідність цих прийомів і принципів специфіці конкретних мистецтв. Аналізується мистецький процес доби бароко в Італії, Іспанії, Фландрії, Німеччині, Польщі та інших країнах, які були основними вогнищами барокового мистецтва, у т. ч. й Україні. Відзначається внесок кожного з національних варіантів бароко в скарбницю європейського і світового мистецтва. Книга розрахована на студентів і викладачів гуманітарних факультет ів вузів, учителів історії і літератури загальноосвітніх шкіл та на всіх тих, хто цікавиться історією світового мистецтва.Документ Болгарські говірки в Україні = Българските говори в Украйна : у 20 т. Т. 8: Говірка болгар с. Городнього (Чийшія), Бессарабія : словник = Говорът на българите в c. Городне (Чийшия), Бесарабия(2019) Колєснік, Валентина Олександрівна; Колесник, Валентина Александровна; Koliesnik, Valentyna O.Словник чийшійської говірки є відображенням основного лексичного складу однієї з найцікавіших і найархаїчніших болгарських переселенських говірок Півдня України. Село Городнє (до 1946 р. Чийшія) — одне з найбільших сіл в Одеській області, яке було засноване болгарськими переселенцями на початку XIX ст. Мешканці села і нині користуються рідним словом, виховалися на народному мовленні, на його формальних і значеннєвих системах. Робота є продовженням досліджень болгарських переселенських говірок серії «Болгарські говірки в Україні» викладачами філологічного факультету Одеського національного університету ім. І. І. Мечникова. Реєстр словника включає найбільш уживану частину словникового складу говірки, у ньому відбито багатство чийшійської лексики і словотвору. Реєстрове слово подано в болгарській літературній транслітерації (а не у фонетичній транскрипції), однак із збереженням основної діалектної фонетичної структури слова (вудъ́, вальо́сувъм та ін.). Усі реєстрові слова, крім односкладових, подаються з наголосами — одним або двома. Наголос ставиться у вихідній (реєстровій) словоформі. Два наголоси поставлено на одному слові в тому випадку, коли зафіксовано два акцентні його варіанти (пра́ба́ба). Якщо лексема має кілька варіантів вимови, першою подається найбільш вживана лексема (къ́ту, къ́то, кът спол. като ‘як; що’, лèтен, лèтян прикм. летен ‘літній’).Документ Біблія як літературна пам'ятка(Астропринт, 2023) Джиджора, Євген Володимирович; Dzhydzhora, Yevhen V.Методичні вказівки спрямовані на організацію лекцій і практичних занять з курсу «Біблія як літературна пам’ятка». Передбачено тематику лекційних і практичних занять, питання, що виносяться на обговорення, рекомендований список основної і додаткової літератури. Адресовано студентам філологічних спеціальностей.Документ Бізнес-лінгвістика [Електронний ресурс](2023) Дружинець, Марія Львівна; Druzhynets, Mariia L.У методичних рекомендаціях до практичних занять висвітлюються основні положення курсу «Бізнес-лінгвістика», сформульовано предмет, мету, завдання, представлено зміст курсу, подано рекомендовану літературу, перелік питань для підсумкового контролю та колоквіуму, завдання для практичних занять і контрольної роботи, ІСЗ, форми оцінювання. Увагу приділено розвитку практичних навичок ефективної комунікації в бізнес-середовищі, що базується на концепціях і поняттях теорії управління, управління людськими ресурсами. Методичні рекомендації розраховані на здобувачів денної / заочної форми навчання спеціалізації «Українська мова та література» другого (магістерського) рівня вищої освіти та допоможуть при підготовці до практичних занять, при самостійному виконанні завдань.Документ Вступ до літературознавства(2022) Коробкова, Наталія Костянтинівна; Korobkova, Nataliia K.У методичних вказівках і завданнях подано програму курсу, рекомендації для поглибленого вивчення лекційного матеріалу, виконання практичної та самостійної роботи студентів. Передбачено тематику лекційних і практичних занять, питання, що виносяться на обговорення, реферативні, творчі завдання, рекомендований список базової, допоміжної літератури та електронних інформаційних ресурсів. Указано розподіл балів, які отримують студенти, з урахуванням елементів неформальної освіти. Адресовано студентам філологічних спеціальностей.Документ Вступ до літературознавства(2022) Коробкова, Наталія Костянтинівна; Korobkova, Nataliia K.У методичних вказівках і завданнях подано програму курсу, рекомендації для поглибленого вивчення лекційного матеріалу, виконання практичної та самостійної роботи студентів. Передбачено тематику лекційних і практичних занять, питання, що виносяться на обговорення, реферативні, творчі завдання, рекомендований список базової, допоміжної літератури та електронних інформаційних ресурсів. Указано розподіл балів, які отримують студенти, з урахуванням елементів неформальної освіти. Адресовано студентам філологічних спеціальностей.Документ Вступ до літературознавства(Астропринт, 2023) Малиновський, Артур Тимофійович; Malynovskyi, Artur T.Методичні вказівки складені для організації лекцій і практичних занять з курсу «Вступ до літературознавства». Передбачено тематику лекційних і практичних занять, питання, що виносяться на обговорення, зразки тестових завдань, рекомендований список основної і додаткової літератури. Адресовано студентам філологічних спеціальностей.Документ Вступ до слов’янської філології(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Войцева, Олена Андріївна; Voytseva, Olena A.Методичні вказівки пояснюють програму курсу, у них подано плани практичних занять з метою оволодіння студентами славістичним матеріалом. Значну увагу приділено слов’янським мовам у зв’язку з історією слов’ян та їхніх держав. Видання призначено для здобувачів філологічного напряму, воно сприятиме підготовці до аудиторної та самостійної праці студентів.Документ Діалектологія української мови(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Поліщук, Світлана Сергіївна; Сеник, Ганна Володимирівна; Polishchuk, Svitlana S.; Senyk, Hanna V.У методичних рекомендаціях висвітлено основні відомості про курс, сформульовано мету, завдання, репрезентовано тематику дисципліни «Діалектологія української мови» та матеріали до практичних занять, подано завдання для індивідуальної й самостійної роботи, перелік питань до підсумкового контролю, критерії оцінювання, рекомендовану літературу. Пропоновані методичні рекомендації розраховано на здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 035 Філологія спеціалізацією 035.01 Українська мова та література.Документ Загальна та прикладна семантика(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Яроцька, Галина Сергіївна; Яроцкая, Галина Сергеевна; Yarotska, Galyna S.Предмет “Загальна та прикладна семантика” викладається на ІІ курсі. Він має тісний зв’язок з курсами “Основи прикладної лінгвістики”, ”Семіотика”, “Психолінгвістика” та “Лексикологія української мови”. Базовими знаннями для вивчення цього предмету є весь блок мовознавчих дисциплін бакалаврату: теоретична фонетика, теоретична граматика, лексикологія, стилістика та історія української та англійської мов. Водночас, ця дисципліна інкорпорує наявні знання про кожен окремий рівень у динамічну системну модель прикладного спрямування, яка дозволяє зрозуміти природу мови як інструменту ментальної системи, а також демонструє міждисциплінарні зв’язки мовознавства з усіма сферами наукового пошуку. Оволодіння змістом цього курсу є теоретичною базою для спеціалізації у галузі прикладної лінгвістики, нових мовленнєвих технологій, соціальної комунікації, автоматичної обробки природної мови. Мета дисципліни полягає у вивченні способів кодування й декодування інформації засобами мови. Основні завдання курсу: 1. Навчити студентів аналізувати інформацію, закодовану мовними засобами, її типи й внутрішню структуру. 2. Дати систематизоване уявлення про правила поєднання одних фрагментів з іншими при побудові та інтерпретації цілісних повідомлень.Документ Загальне мовознавство(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Войцева, Олена Андріївна; Новак, Ольга Миколаївна; Яковлєва, Ольга Василівна; Voytseva, Olena A.; Novak, Olga M.; Yakovlieva, Olha V.Навчально-методичний посібник містить три модулі у вигляді текстів лекцій, що розкривають предмет, зміст, основні завдання загального мовознавства, знакову природу та системність феномену мови, взаємозв’язки між мовою, мисленням, мовленням, суспільством, історією, сучасні напрями лінгвістичних досліджень, наукові методи дослідження мови. Видання призначено для викладачів і студентів філологічних факультетів вищих навчальних закладів спеціальності 035 Філологія, спеціалізацій 035.01 Українська мова та література; 035.03 Слов’янські мови та літератури (переклад включно); 035.10 Прикладна лінгвістика; 035.04 і 035.05 Германські мови та літератури. Романські мови та літератури.Документ Когнітивна лінгвістика(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Яроцька, Галина Сергіївна; Яроцкая, Галина Сергеевна; Yarotska, Galyna S.Предмет “Когнітивна лінгвістика” викладається на ІІІ курсі спеціальності «прикладна лінгвістика». Він має тісний зв’язок з курсами «Сучасна українська мова», «Загальна та прикладна семантика», «Основи прикладної лінгвістики», «Семіотика» та «Психолінгвістика». Оволодіння змістом цього курсу є теоретичною базою для спеціалізації в галузі нових мовленнєвих технологій, соціальної комунікації, автоматичної обробки природної мови. Мета дисципліни полягає в наданні систематизованого уявлення про особливості процесів кодування й декодування інформації засобами мови та засвоєнню методики проведення когнітивного аналізу мовленнєвих текстів та концептів. Основні завдання курсу: 1. Ознайомити студентів із: 1) історією виникнення й розвитку когнітивної лінгвістики як науки; 2) основними категоріями і постулатами когнітивної лінгвістики; 3) основними методиками і прийомами семантико-когнітивного аналізу; 2. Навчити: 1) володінню категоріально-термінологічним апаратом когнітивної лінгвістики; 2) аналізувати системні утворення у лексиці (синонімію, антонімію, полісемію) у когнітивному аспекті, 3) проводити когнітивно-семантичний аналіз висловлювань; 4) проводити семантико-когнітивний аналіз концептів різного типу; 5) застосовувати теоретичні знання під час аналізу проблем взаємозв’язку мови, свідомості та мислення; 6) застосовувати одержані знання у своїй подальшій науково-дослідницькій діяльності.Документ Компаративістика(2022) Коробкова, Наталія Костянтинівна; Korobkova, Nataliia K.У методичних вказівках і завданнях подано програму курсу, рекомендації для поглибленого вивчення лекційного матеріалу, виконання практичної та самостійної роботи студентів. Передбачено тематику лекційних і практичних занять, питання, що виносяться на обговорення, реферативні, творчі завдання, рекомендований список базової, допоміжної літератури та електронних інформаційних ресурсів. Указано розподіл балів, які отримують студенти, з урахуванням елементів неформальної освіти. Адресовано студентам філологічних спеціальностей.Документ Комунікативна лінгвістика [Електронний ресурс](2023) Ковалевська, Тетяна Юріївна; Kovalevska, Tetiana Yu.У методичних рекомендаціях сформульовано мету, визначено завдання курсу, репрезентовано тематику дисципліни «Комунікативна лінгвістика» та наведено матеріали до аудиторної роботи, завдання для самостійної підготовки, а також подано перелік питань до підсумкового контролю, критерії оцінювання, рекомендовану літературу.Документ Комунікативні основи ІПСО(2023) Ковалевська-Славова, Анастасія Володимирівна; Kovalevska-Slavova, Anastasiia V.У методичних рекомендаціях розкривається програма курсу, надаються вказівки для опанування лекційним матеріалом. Питання, які розглядаються протягом курсу, сприятимуть формуванню спеціальних компетентностей з прикладних комунікативних навичок ідентифікації та нейтралізації ІПСО та створенню діяльнісного, динамічного уявлення про феномен ІПСО як багатоаспектне явище, що створюватиме надійну теоретичну базу для підвищення наукової обізнаності і комунікативної майстерності слухачів, а також для використання набутих знань у побутовій та професійній практиці, увиразнюючи теоретико-прикладний характер дисципліни.Документ Культурно-історичні епохи та риси словесності(2023) Шевченко, Тетяна Миколаївна; Shevchenko, Tetiana M.Методичні вказівки спрямовані на організацію лекцій і практичних занять з курсу «Культурно-історичні епохи та риси словесності». Передбачено тематику лекційних і практичних занять, питання, що виносяться на обговорення, зразки тестових завдань, рекомендований список основної і додаткової літератури. Адресовано студентам філологічних спеціальностей.Документ Культурологічні питання філологічної науки(2023) Малиновський, Артур Тимофійович; Malynovskyi, Artur T.Методичні вказівки спрямовані на організацію лекцій і практичних занять з курсу «Культурологічні питання філологічної науки». Передбачено тематику лекційних і практичних занять, питання, що виносяться на обговорення, зразки тестових завдань, рекомендований список основної і додаткової літератури.Адресовано студентам філологічних спеціальностей.Документ Лінгвоперсонологія [Електронний ресурс](2023) Романченко, Алла Петрівна; Romanchenko, Alla P.Методичні рекомендації укладено відповідно до робочої програми навчальної дисципліни. Висвітлено основні відомості про курс, сформульовано предмет, мету та завдання, репрезентовано тематику курсу «Лінгвоперсонологія» й практичні завдання до неї, подано завдання для індивідуальної та самостійної роботи, перелік питань до підсумкового контролю, а також рекомендовану літературу. Пропоновані методичні рекомендації розраховано на здобувачів другого рівня вищої освіти за спеціальністю 035 Філологія.