Статті та доповіді ФПСР
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті та доповіді ФПСР за Ключові слова "adequate self-esteem"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Взаємозв’язок фізкультурної діяльності та рівня самооцінки в дітей середнього шкільного віку(2020) Коваль, Ганна Шамілівна; Розенберг, І. Л.; Koval, Hanna Sh.У статті розглядається взаємозв’язок фізкультурної діяльності і рівня самооцінки школярів середнього віку. Відомо, що психологічним фундаментом розвитку особистості, здатної знайти своє місце у світі, є адекватна самооцінка. Самооцінка є найважливішим особистісним утворенням, яке зумовлено особливостями життєдіяльності особистості, починає вона формуватися в ранньому віці. Особливе значення для процесу формування самооцінки має період середнього шкільного віку. Саме на цьому віковому етапі з’являються психічні новоутворення, розширюються види діяльності і соціальні контакти, які створюють умови для того, щоб самооцінка в майбутньому стала диференційованою, адекватної, узагальненої і самостійною. Психологи у процесі вивчення становлення адекватної та стійкої самооцінки школяра в навчальній діяльності частіше звертаються до розвитку інтелектуальної й емоційної сфер. Однак генезис самооцінки передбачає участь і фізичної, «тілесної» складової частини, більше пов’язаної з узагальненим ставленням дитини до себе, свого тіла, що формується, у взаємозв’язку із загальною і приватною самооцінкою. У психології спорту питання про роль самооцінки також активно вивчається, особливо останнім часом. Так, вивчені особливості самооцінки юних спортсменів, особливості самооцінок спортсменів різної статі, специфіка самооцінки спортсменів у зв’язку з їхньою професійною діяльністю, а також взаємозв’язок самооцінки і деяких властивостей особистості спортсменів, специфічні особливості самооцінок спортсменів, що займаються різними видами фізичної культури і спорту. Але взаємозв’язок між рівнем самооцінки та заняттями фізкультурою, особливо у вікової категорії «школярі середнього віку», натепер висвітлений недостатньо, що й зумовлює актуальність дослідження. У процесі аналізу взаємозв’язку самооцінки та фізкультурної діяльності виявлено, що самооцінка пов’язана з фізкультурною діяльністю, яка позитивно впливає на її рівень у школярів середнього віку. Практична значущість нашого дослідження полягає в можливості застосування його результатів у діяльності психолога, тренера, педагога, а також у рекомендаціях для батьків.