Статті та доповіді ФПСР
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті та доповіді ФПСР за Ключові слова "6.030102 Психологія"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Особливості внутрішньоособистістих конфліктів у підлітків з неповних сімей з різним типом материнського виховання(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Гусакова, Карина ВіталіївнаСучасна Україна переживає один з найбільш важливих і складних моментів в історії свого розвитку. В період гострої економічної і політичної криз, обумовлених початком трансформаційних процесів, статистика щодо кількості розлучень демонструє різке збільшення кількості неповних сімей, де дитину традиційно виховує мати. За даними Держкомстату, на 295 тисяч укладених шлюбів в Україні припадає 130,7 тисячі розлучень. Тобто розлучаються 44,3% подружніх пар, а якщо взяти до уваги цивільні шлюби, які також розпадаються, то рівень розлучень в Україні, за даними фахівців, сягає 61%. Це найвищий показник у Європі, за даними Євростату. Зростання кількості неповних сімей безпосередньо пов'язане з конфліктом в Донбасі, який призводить до втрат людських життів. Як правило, це чоловіки до 45-50 років, багато з яких мали сім'ї.Документ Особливості професійного мислення музикантів-виконавців(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Дідик, Анастасія ОлександрівнаВ основі сучасної концепції змісту музичної освіти і виконавчої творчості лежить мета виховання музиканта нової формації – особистості, здатної до творчої самореалізації. Однак на цьому шляху сьогодні є цілий ряд проблем, вивчення яких дозволяє виявити їх якісну своєрідність і зв'язок з тими чи іншими творчими процесами і явищами. У числі таких проблем – мислення музиканта-виконавця. Розвиваючи мислення, музикант, одночасно, розвиває творчу здатність, вміння створювати нові художні цінності. І, навпаки, створюючи умови для вільної і відповідним чином організованої творчості, він стимулює необхідну розумову діяльність. Підвищений інтерес музичної науки до проблеми музичного мислення проявився в другій половині ХХ століття. Цей феномен досліджується за допомогою аналітичного апарату музичної психології, педагогіки та мистецтвознавства. Теоретичний огляд науково-психологічної літератури з питання професійного музичного мислення показав актуальність даного питання.Документ Особливості прояву тривожності у дітей дошкільного віку (гендерний аспект)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Черниш, Віктор ДмитровичВ даний час зростає інтерес до вивчення проблеми тривожності. Це пов'язано з тим, що велика кількість дітей відчувають, емоційну напруженість, занепокоєння, тривогу і страхи. Як вказують літературні джерела, високий рівень тривожності відбивається на соціалізації дітей дошкільного віку. Крім того, підвищення рівня тривожності викликає у дітей дошкільного віку часті ГРВІ та інші простудні захворювання (Ковальова А. В.). Як відомо, причинами виникнення високого рівня тривожності можуть служити занижена самооцінка, завищені вимоги дорослих, тощо (Алмосов С.М.). У дошкільному віці дитина розширює життєвий досвід, кий може допомогти йому включитися в нові соціальні відносини, спільну діяльність, адаптуватися до умов, що змінилися, але він здатний привести і до негативних наслідків, що має велике значення для емоційно-особистісного досвіду дитини. Саме тому дослідження прояву тривожності у дошкільному віці є вкрай актуальною. А врахування гендерного підходу у вихованні дітей вимагає виявлення більш точних даних щодо особливостей прояву тривожності у дівчат і хлопців. Слід відмітити, що дослідники досі перебувають в пошуку визначальних чинників у відмінності прояву тривожності у хлопчиків і дівчаток старшого дошкільного віку.Документ Психологічно- соціальний аспект самотності в сучасному суспільстві(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Демченко, Наталя Юріївна. В современном мире люди все чаще и все острее испытывают чувство одиночества, но в то же время каждый воспринимает и оценивает его по-своему. Ни в науке, ни в массовом сознании нет общепринятого понимания этого феномена, однако при всей уникальности индивидуального переживания одиночества имеются определенные элементы, общие для любых проявлений. Во-первых, состояние одиночества предполагает для человека полную погруженность в самого себя и носит целостный, всеохватывающий характер. Это особая форма самовосприятия, утверждение своей «самости» говорящее в то же время о некоем разладе во внутреннем мире личности. Во-вторых, одиночество означает полное отсутствие или различие социальных связей человека, ощущающего потребность в неформальных контактах, включении в какую-либо группу.Документ Психологічні особливості самоконтролю в підлітковому віці(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Гаєвська, Анна-Марія ВікторівнаВивчення самоконтролю особистості є актуальним, оскільки це свiдома регуляцiя людиною своєї поведiнки та дiяльностi, що забезпечує вiдповiдність їх результатiв установленiй метi, вимогам, нормам, правилам. Оскільки через відносини особистості з оточуючим світом проявляється індивідуальність людини, а самоконтроль виступає її характеристикою, то науковий інтерес до вивчення самоконтролю, відповідно, стрімко зростає. Наряду з іншими особистісними властивостями самоконтроль, як вольова риса особистості, характеризується досить високим рівнем розвитку самосвідомості і пов'язаний з контролем не тільки власної поведінки, але й власних емоцій та думок.Документ Шгр як показник емоційного відклику на зображення стимульного матеріалу проективних технік та методик(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Чиркова, Марія ОлексіївнаТемп життя сучасного суспільства, що постійно прискорюється, соціальні зміни, ускладнення і збільшення потоку інформації – все це призводить до значних змін в процесі пізнання навколишнього світу і вироблення своєї власної позиції. Актуалізуються неусвідомлювані механізми сприйняття і переробки інформації, людина, прагнучи до підтримки рівноваги когнітивних структур, свідомо уникає або видозмінює інформацію певного роду. Дані, отримані за допомогою традиційних формалізованих методів дослідження, часом охоплюють далеко не всі аспекти пізнання і конструювання людиною навколишнього світу. У зв'язку зі зростаючою потребою в прикладних психологічних дослідженнях особистості проективні методики стали широко впроваджуватись в багатьох областях психологічної практики.