Перегляд за Автор "Skalatska, Olena V."
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Висвітлення теми прав внутрішньо переміщених осіб в українських медіа(2019) Скалацька, Олена Віталіївна; Скалацкая, Елена Витальевна; Skalatska, Olena V.питання прав людини завжди були об’єктом дослідження філософії. Формування теоретичних доробок реалізації прав індивіда відбувається на підґрунті урахування особливостей природи людини та царини правових джерел. в добу постмодерну права суб’єкта даються окремо від інтересів соціуму, «проголошуючи права людини найвищою цінністю» саме інтегрування викликів сучасного суспільства та зміни у можливостях реалізації власних прав створюють новий простір для філософського аналізу.Документ Драматургічний підхід І. Гофмана в структуруванні простору моди(2016) Скалацька, Олена Віталіївна; Скалацкая, Елена Витальевна; Skalatska, Olena V.Мета роботи полягає у експлікації можливостей драматургічного підходу І. Гофмана для аналізу моди як простору. Можна виокремити два рівні осмислення концепції І. Гофмана: індивідуальний та надіндивідуальний, які поєднуються у просторовому вимірі. Зональний розподіл моди згідно драматургічному підходу розкриває її взаємозв’язок з іміджем. Драматургічний підхід дозволяє простежити динаміку в просторі моди для розкриття її онтологічних характеристик, пов’язаних з простором і часом. Дуалізм розмежування та єдності зон, їх динамізм демонструють збіг іміджу та моди у просторовому рівні. Аналізується сезонний показ весна-літо 2015 українського бренда Domanoff.Документ Концепція соціального простору Анрі Лефевра: евристичний потенціал щодо дослідження феномену моди(2016) Скалацька, Олена Віталіївна; Skalatska, Olena V.; Скалацкая, Елена ВитальевнаМета статті полягає у розгляді евристичного потенціалу концепції соціального простору французького філософа і соціолога Анрі Лефевра щодо дослідження феномену моди. Проаналізовано співвідношення тріад простору та тіла (просторовій практиці відповідає сприйняттю; репрезентації простору – осмисленню; простору репрезентації – переживання). Простежено вплив модної індустрії на формування соціального простору міста. Акцентується увага на положенні, що простір є соціальним продуктом (виробництва) обумовленим антропологічним аспектом. Обґрунтовано, що побудова соціального простору методом повторення дій, відповідає положенням теорії наслідування моди (Г. Спенсер, Г. Тард, Г. Зіммель). Демонструються можливості застосування теоретичної конструкції А. Лефевра для збагачення соціально–філософського аналізу простору моди, що дозволить розкрити нові перспективи дослідження даного питання.Документ Мода як предмет соціально-філософського аналізу: евристичний потенціал(2016) Скалацька, Олена Віталіївна; Скалацкая, Елена Витальевна; Skalatska, Olena V.Мета статті полягає у розгляді евристичного потенціалу соціально-філософського аналізу моди. Підкреслюється міждисциплінарний характер моди як об’єкту наукового дослідження. Аналізуються теоретичні підходи, класифікації до визначення та генезису моди. Акцентується увага на тому, що сучасні соціальні умови створюють певний простір, що сприяє виникненню прагнення у індивіда до моди. Обґрунтовано, що мода постає у формі знака, що кодує соціальне становище індивіда за допомогою його візуального сприйняття. Простежується суб’єктивний аспект феномена моди у формі творчості дизайнерів, окремих індивідів. Демонструються можливості створення інтегрованої концепції моди за допомогою соціальної філософії, що дозволить відновити науковий статус даного питання і розкрити його нові перспективи дослідження.Документ Мода як соціальність causa sui (у філософській концепції Ж. Бодрійяра )(2016) Скалацька, Олена Віталіївна; Skalatska, Olena V.; Скалацкая, Елена ВитальевнаМета статті полягає у розгляді моди як соціальності cause sei у філософській концепції Ж. Бодріяра. Проаналізовано главу «Мода, або феєрія коду» роботи Ж. Бодрійяра «Символічний обмін і смерть». Простежується розуміння Ж. Бодрійяром сучасності, її властивостей (бінарна логіка, код, діалектичність минулого та сьогодення) та їх втілення у проявах моди. Простежується порівняльний аналіз економіки і моди по наступним категоріям (взаємо обмін та «плаваючий стан» знаків; наявність або відсутність еквівалентів). Обґрунтовано, що властивостями моди постає амбівалентність її сенсу, семіотики, театральності, гри. Підкреслено, що «потяг» до моди не обмежений виключно індивідуальним рівнем, він охоплює увесь соціальний простір, що постає важливою особливістю моди, здатною поєднувати плюралізм ідентифікацій, що і робить її універсальною системою. Демонструються можливості застосування теоретичної конструкції Ж. Бодрійяра для збагачення соціально–філософського аналізу простору моди.Документ Простір моди у світлі перформативного підходу К. Вульфа(2015) Скалацька, Олена Віталіївна; Скалацкая, Елена Витальевна; Skalatska, Olena V.Мета статті полягає у дослідженні можливостей застосування перформативного підходу К. Вульфа для аналізу моди як перформативного простору. Проаналізовано теорію перформативів К. Вульфа, її ключові структурні компоненти (виконання, інсценізація, ритуали та інші), визначення простору. Обґрунтовано, що моду можна визначати як перформатив, передумови чого існують у деяких соціальних теоріях. Встановлено, що існування одягу (річ, що відокремлена від тіла), не створює дії, посилення активізації перформативної діяльності людини призводить до формування простору моди. Перформативний підхід постає новим напрямом дослідження моди, що дозволяє розробити нові грані та перспективи її розгляду.Документ Репрезентація іміджу індивіда: комунікативний аспект(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Скалацька, Олена Віталіївна; Скалацкая, Елена Витальевна; Skalatska, Olena V.Мета роботи полягає в експлікації комунікативного аспекту репрезентації іміджу індивіда в різноманітних просторах. Конкретним матеріалом, на якому продемонстровано дію концепції, є представлення іміджу індивіда в реальному житті різноманітним соціальним групам та створення акаунта в соціальних мережах. Методологією є драматургічний підхід І. Гофмана, топологічна рефлексія В. Савчука, інтерактивно-драматургічний підхід В. Ільїна, компаративістський аналіз. Зазначена методологія дозволяє простежити технології створення іміджу як модну соціальну практику, яка має певні відмінності у віртуальному та реальному просторах. Драматургічний підхід дозволяє простежити динаміку змін іміджу, пов’язаних з простором і часом. Імідж визначено як соціальний образ, головною особливістю якого є мінливість. Акцентується увага на тому, що вагомою складовою іміджу є візуальність, яка ґрунтується на тенденціях моди. У цьому випадку мода виступає як візуальна практика побудови іміджу для кодування соціальних ролей індивіда. Простежено взаємозв’язок практики створення іміджу індивіда з простором моди та його практики кодування/декодування зовнішнього образу, представлення індивіда в різноманітних соціальних групах за допомогою драматургічного підходу. Запропонована загальна модель дозволяє конкретизувати технології побудови іміджу як системи сучасних кодів, метою якої є створення повідомлення для певних соціальних груп. Структурні елементи та комунікаційні компоненти іміджу можуть стати об’єктом дослідження наступних публікації.Документ Різноманіття дефініцій концепту «мода» в сучасному соціально–філософському знанні(Філософські науки, 2016) Скалацька, Олена Віталіївна; Skalatska, Olena V.; Скалацкая, Елена ВитальевнаМета статті полягає у розгляді визначення концепту «мода» в межах соціальної філософії. Простежено, що в сучасному гуманітарному дискурсі для побудови наукових теорій і концепцій використовують концепти, замість понять. Простежується етимологія концепту «мода» від французького «mode» та англійського «fashion», (латинське «factio» (робити) «facere» (діяти)). Підкреслено, що у низці англомовних та україномовних тлумачних словників, філософських енциклопедичних видань надане визначення моди як нетривалого панування та норм поведінки. Обґрунтовано, що в проаналізованих джерелах відсутня єдність концепту «мода», підкреслюється її мінливість і різноманіття, у яких важко відрізнити рід і видові ознаки. Демонструються можливості застосування міждисциплінарного дослідження для уточнень етимології та властивостей моди та впровадження нових методологічних підходів.Документ Соціально-філософський аналіз бренду одягу: український контекст(2016) Скалацька, Олена Віталіївна; Skalatska, Olena V.; Скалацкая, Елена ВитальевнаМета статті полягає у розгляді перспектив соціально-філософського аналізу продукту (одягу) модного бренду. Встановлено низку питань, що виникають при соціально-філософському аналізі бренду одягу, його модних показів (категоріальний апарат, тематична спрямованість, формат подачі та інші). Виявлено, що концепт «бренд» містить економічну складову та нематеріальні активи (гудвіл); творчість дизайнера підпо- рядковується потребам ринку і інтересам споживачів. З’ясовано, що методологією соціально-філософського дослідження модного показу може виступити перформативний підхід К. Вульфа. Обґрунтовано визначення моди як перформативного простору, в якому відбувається інсценування ідей дизайнера. Розглянуто тема- тичну спрямованість бренду одягу та формату його репрезентації на сезонному модному показі на прикла- ді українського бренду Domanoff. Обґрунтовано, що для комплексного соціально-соціально-філософського аналізу модного бренду необхідна наявність: прес-релізу (опис), інтерв’ю дизайнера (розкриття початкових ідей, зв’язок з соціальністю), фото- та відеоматеріалів (аналіз семантики одягу, перформативності). Соціаль- но-філософський аналіз бренду одягу збагачує теоретичну базу аналізу простору моди та дозволяє розкрити нові перспективи дослідження даного питання.Документ Сучасні підходи до інтерпретації сутності соціального конфлікту(Одеський національний університет, 2010) Скалацька, Олена Віталіївна; Скалацкая, Елена Витальевна; Skalatska, Olena V.У статті розглядаються сучасні підходи до інтерпретації сутності соціального конфлікту. Автор аналізує доробки західних вчених, виокремлює їх основні орієнтири розкриття причин виникнення та сутності соціального конфлікту, та на цьому ґрунті робить власні висновки. Наголос надається на різноманіття соціальних протиріч, що призводять до виникнення конфліктуДокумент Філософський аналіз комічного і карнавального в моді(2016) Скалацька, Олена Віталіївна; Skalatska, Olena V.; Скалацкая, Елена ВитальевнаМета статті полягає у філософському аналізі комічного і карнавального в моді. Простежується репрезентація комічного в карнавалі, його інсценуваннях. Акцентується увага на двох аспектах комічного: безглуздого (те, що позбавлене здорового глузду) і потворного (опозиційна по відношенню до інших естетичних категорій). Аналізуються карнавальні комічні інсценування пов’язані з перевдяганням. Розглянуто карнавал і сучасну моду як соціальну композицію (ритуал за перформативним підходом К. Вульфа). Простежуються головні мотиви переодягання: зооморфні, антропоморфні, травесті, інфернальні, костюмі блазнів. Обґрунтовано репрезентацію безглуздого та потворного у сучасному модному просторі за допомогою механізмів карнавальної культури. Демонструються можливості застосування філософського аспекту комічного і карнавального в моді, що сприятиме збагаченню соціально–філософського аналізу простору моди та дозволить розкрити нові перспективи дослідження даного питання.