Перегляд за Автор "Lytvynenko, Olha D."
Зараз показуємо 1 - 19 з 19
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адаптаційний потенціал як предиктор запобігання любовної аддикції(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Lytvynenko, Olha D.У статті здійснено теоретичний аналіз проблеми адаптаційного потенціалу як важливого предиктора запобігання любовної аддикції. Адаптаційний потенціал розглядається як інтегральне утворення, що поєднує у складну систему латентні індивідні, психологічні та соціально-психологічні властивості і якості, які актуалізуються для створення та реалізації нових програм поведінки у змінених умовах життєдіяльності. Терапія любовної аддикц ії передбачає сприяння психологічному дорослішанню особистості, що застрягла на стадії прихильності: народження автономного Я, відтворення меж, контакт із власними потребами, бажаннями, навчання новим моделям вільної поведінки тощо.Документ Використання казкотерапії у програмі групової психокорекційної роботи(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Lytvynenko, Olha D.У статті здійснено опис психокорекційної програми роботи у групі за допомогою метода казкотерапії. Програма складається з семи етапів. Основним завданням цієї програми є допомога її учасникам заново осягнути життєві цінності та побудувати продуктивну життєву стратегію.Документ Використання ритмічної структури психіки у діяльност психолога(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2009) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Lytvynenko, Olha D.В статті представлені рекомендації для психологів щодо використання ритмічної структури психіки у практичній діяльності.Документ Вплив індивідно-психологічних властивостей та окремих потенціалів на систему адаптивностей як цілісний конструкт адаптаційного потенціалу(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Lytvynenko, Olha D.В психологічній науці спостерігається суперечність між беззаперечною значущістю феномену адаптаційного потенціалу та відсутністю диференційного підходу щодо його змісту та структури. У контексті нашого дослідження адаптаційний потенціал розглядається як складна ієрархічно-паритетна система адаптивностей, а саме: внутрішньо-особистісної, поведінкової адаптивності, відсутності дезадаптаційних порушень, особистісного соціально-психологічного потенціалу та компетентісної адаптивності. Стаття присвячена аналізу результатів емпіричного дослідження впливу індивідно-особистісних властивостей та окремих потенціалів на операціоналізовані конструкти системи адаптивностей як структурних елементів адаптаційного потенціалуДокумент Діагностика власної ритмичної одиниці(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2011) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Lytvynenko, Olha D.Стаття присвячена діагностиці виділення власної ритмічної одиниці.Документ Зв’язок фізичного потенціалу з іншими частинами адаптаціонного потенціала особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Lytvynenko, Olha D.Адаптаційний потенціал виступає провідною інтегруючою характеристикою психологічного здоров’я особистості, в якій не тільки закладена латентність адаптаційних здібностей особистості, але й представлено своєчасний вектор реалізації її активності. Адаптаційний потенціал як інтегративна особистісна властивість суб'єктивно підвищує цінність людини в очах оточуючих і у власних уявленнях про себе, робить її сильнішою, продуктивнішою і більш значимою. Дослідження особистості та її ресурсів передбачає вивчення не тільки актуальної ситуації розвитку, але і потенційних можливостей та компетенцій, на основі яких будується та регулюється діяльність, розвивається здатність швидко змінювати дії у відповідності з новими умовами; визначається міра можливостей у самоздійсненні та самореалізації тощо. Однією із важливих складових компонент адаптаційного потенціалу особистості як складної ієрархічно-паритетної системи постає фізичний потенціал, який містить психологічні аспекти ставлення суб’єкта до здоров’я та свого фізичного стану.Документ Місце фізичного потенціалу в загальному конструкті адаптаційного потенціалу особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Lytvynenko, Olha D.У статті представлено результати емпіричного дослідження місця та ролі фізичного потенціалу в загальному конструкті адаптаційного потенціалу особистості, визначено характер взаємовідношення фізичного потенціалу та інших компонент адаптаційного потенціалу особистості (індивідного, соціально-психологічного та емоційного). В контексті дослідження адаптаційний потенціал розглядається як інтегральне утворення, що поєднує у складну систему латентні індивідні, психологічні та соціально-психологічні властивості і якості, які актуалізуються для створення та реалізації нових програм поведінки у змінених умовах життєдіяльності.Документ Особливості адаптаційного потенціалу першокласників(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Аргірова, Л. Д.; Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Lytvynenko, Olha D.Вивчення адаптаційного потенціалу особистості як одного з чинників її гармонійної взаємодії зі світом, представляє великий інтерес для сучасної психології, оскільки знаходження шляхів гармонізації особистості з середовищем має науково-теоретичну і практичну цінність. Адаптація є одним з ключових понять у сфері знань, що вивчають людину з позицій природничо-наукового, гуманітарного і суспільно-наукового підходів та розглядають особливості її взаємодії зі світом.Документ Особливості копінг-стратегіі осіб з ріним рівнем життєстійкості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Потапенко, І.; Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Lytvynenko, Olha D.Життя людини неможливе без стресових ситуацій та складається не лише з перемоги, а й поразок. Саме формування «життєздатних» копінг-стратегій, як поєднання когнітивних, емоційних та поведінкових стратегій цілеспрямованої соціальної поведінки, дозволяє людині впоратися зі стресорами способами, адекватними особистісним особливостям та ситуації.Документ Проблема психотравми у психологічній науці: основні погляди та підходи(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Lytvynenko, Olha D.У статті здійснено теоретичний аналіз стану досліджуваності проблеми психотравми та спричинених нею розладів у сучасній психологічній науці. Виділено основні підходи у вивченні проблеми психотравми: мнемічний, здоров’язберігаючий, комплексний, онтогенетичний, неврологічний. Виділено роль середовищних і особистісних чинників у формуванні психологічних розладів.Документ Психологічні особливості тілесного образу у підлітків з різними видами акцентуацій(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Горобец, А. С.; Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Lytvynenko, Olha D.Підлітковий вік в сучасній психологічній літературі оцінюється як один з критичних періодів розвитку. У підлітковий період прийняття іншими стає дуже важливим а особливості уявлень про себе стають основними і особливо значущими в підлітковому віці.Документ Психологічні предиктори адаптаційного потенціалу молоді в умовах сучасного соціуму(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Lytvynenko, Olha D.Дослідження особливостей адаптаційного потенціалу молоді в умовах сучасного соціуму є важливим у контексті збереження її психологічного здоров’я та можливостей самореалізації. Тому виділення різних предикторів адаптаційного потенціалу молоді дозволило визначити його специфіку та «внесок» окремих змінних у його реалізацію, намітити шляхи надання психологічної допомоги на основі отриманих даних. Також виявлення психологічних предикторів адаптаційного потенціалу молоді дозволило виявити ті компоненти, за рахунок яких готовність особистості до змін знаходиться у відносно стабільному стані. Можливість прогнозування індивідуальної готовності до змін значною мірою залежить від стабільності виділених предикторів, які можна розглядати як своєрідний базис адаптаційного потенціалу.Документ Психомоторні співвідношення у психіці індивіда(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2011) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Lytvynenko, Olha D.В статті представлені результати досліджень по вивченню психомоторних співвідношень у психіці індивіда.Документ Ритм як динамічна складова інтегральної індивідуальності(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2010) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Lytvynenko, Olha D.У статті був зроблений аналіз літератури щодо вивчення ритмізації психіки як складової інтегральної індивідуальності. Зроблено висновок, що структура інтегральної індивідуальності має високий ступінь динамічності саме завдяки підсистемі ритму психічної діяльності. Основними видами та формами існування одиниць часового порядку психіки є художні, рухові, просторові, космічні, біологічні та психічні ритми.Документ Ритмічна структура організації психіки індивіда(Одесский национальный университет, 2012) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Lytvynenko, Olha D.Положення про те, що час у психіці виступає універсальним параметром, який закладений в нас самих, в нашому т-типі, у функціях нашого мозку [35] стало провідним в нашому дослідженні ритмічної організації психіки індивіда при сприйнятті і поетичних і музичних творівДокумент Теоретико-методологічні аспекти ритмізації психіки як складової інтегральної індивідуальності(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2009) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Lytvynenko, Olha D.У статті був зроблений аналіз теоретико-методологічних підходів, відображених в літературних джерелах, стосовно вивчення ритмізації психіки як складової інтегральної індивідуальності. За даними першоджерел, структура інтегральної індивідуальності має високий ступінь динамічності саме завдяки підсистемі ритму психічної діяльності. У статті виділені та охарактеризовані такі ритмічні підструктури психіки: психічні ритми, перцептивні ритми та інтерактивні ритми.Документ Формування адаптаційного потенціалу особистості в умовах сучасних інновацій у закладах вищої освіти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Lytvynenko, Olha D.Актуальність вивчення дисципліни. Серед провідних проблем української молоді, зумовлених розв’язанням актуальних питань сучасного соціуму, особливого значення набуває дослідження ролі і структури адаптаційного потенціалу особистості. Аналіз особливостей адаптаційної сфери молоді в умовах суспільних трансформацій створює унікальні можливості для розширення розуміння особистості як системи, що самоорганізується, активного вивчення конструктивних витоків особистості, які дозволяють їй долати складні життєві ситуації. Серед усіх напрямків пізнання, які мають свої проекції на методологію дослідження адаптаційної сфери особистості в умовах сучасного соціуму, особливого значення набуває саме адаптаційний потенціал молоді, оскільки поширення цього поняття у теорії та практиці соціальної та вікової психології обумовлене завданнями оцінки пристосувальних можливостей молодої людини, диференціації стійких порушень адаптації та минущих дезадаптивних станів. Цілеспрямована робота з корекції та розкриття адаптаційного потенціалу особистості є вкрай необхідною та корисною в сучасних умовах становлення особистості. Поширення новітніх технологій дистанційних можливостей взаємодії та спілкування, звуження сфер трудової діяльності та спектру майбутніх «успішних» професій має негативні наслідки для молоді у розкритті власних здібностей до самореалізації та вдосконалення, розбудови власного кола соціальних контактів та емоційно наповнених відносин. Саме тому курс «Формування адаптаційного потенціалу особистості в умовах сучасних інновацій у закладах вищої освіти» є актуальним та має велике практичне значення.Документ Формування адаптаційного потенціалу у молоді в умовах сучасного соціуму(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Lytvynenko, Olha D.Серед провідних проблем української молоді, зумовлених розвʼязанням актуальних питань сучасного соціуму, особливого значення набуває дослідження ролі і структури адаптаційного потенціалу особистості. Аналіз особливостей адаптаційної сфери молоді в умовах суспільних трансформацій створює унікальні можливості для розширення розуміння особистості як системи, що самоорганізується, активного вивчення конструктивних витоків особистості, які дозволяють їй долати складні життєві ситуації.Документ Індивідуально-типологічні особливості сприйняття віршованого ритму(Астрапринт, 2011) Литвиненко, Ольга Дмитриевна; Литвиненко, Ольга Дмитрівна; Lytvynenko, Olha D.Стаття присвячена емпіричному дослідженню співвідношення між перцептивною підструктурою ритмічної організації психіки у вигляді п’яти віршованих розмірів у російському віршуванні (хореєм, ямбом, дактилем,амфібрахієм, анапестом) та психічною підструктурою у вигляді п’яти типологічних груп (холероїдної, сангвіноїдної, рівноважної, меланхолоїдної, флегматоїдної).