Логотип репозиторію
  • English
  • Українська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
Логотип репозиторію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Українська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Bilyk, Pavlo P."

Зараз показуємо 1 - 20 з 34
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Адміністративне право
    (2023) Миколенко, Олександр Іванович; Баламуш, Мар'яна Анатоліївна; Білик, Павло Петрович; Лазарєва, Мар'яна Іванівна; Mykolenko, Oleksandr I.; Balamush, Mariana A.; Bilyk, Pavlo P.; Lazarieva, Mariana I.
    У методичному посібнику наведено основні положення до вивчення дисципліни «Адміністративне право» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Право» спеціальності 081 «Право». Основна мета посібника – надати методичну допомогу здобувачам вищої освіти у підготовці та вивченні дисципліни на аудиторних заняттях та у процесі самостійної роботи.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Адміністративний договір як засіб подолання компетенційних конфліктів в державному управлінні
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2005) Білик, Павло Петрович; Билык, Павел Петрович; Bilyk, Pavlo P.
    Розглянуто проблеми, пов’язані з питаннями узгодження компетенцій них конфліктів, які виникають в сфері реалізації державної вико- навчої влади в регіонах та у сфері функціонування органів місцевого самоврядування. Досліджено можливість застосування договірного регулювання питань взаємного делегування функцій та повноважень місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Адміністративний розсуд в публічному адмініструванні та його зв’язок з юридичною деонтологією: теоретико-правовий аспект
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Білик, Павло Петрович; Осадча, І. А.; Билык, Павел Петрович; Осадчая, И. А.; Bilyk, Pavlo P.; Osadcha, I. A.
    Стаття присвячена розкриттю розуміння публічного адміністрування як процесу розробки та прийняття управлінських рішень, встановленню ролі та значення посадових осіб системи органів публічного адміністрування в процесах забезпечення реалізації прав і свобод осіб, їх професійних та особистісних якостей у змісті ефективності та результативності публічного адміністрування. Визначено поняття публічного адміністрування, адміністративного розсуду; піддано аналізу розуміння державного управління як процесу розробки та прийняття управлінських рішень, що спирається на дискреційні повноваження. Наголошено, що публічна сфера, яка є об’єктом державно-владного впорядковуючого впливу з боку системи органів та посадових осіб публічного адміністрування, є вкрай широкою та непередбачуваною, що зумовлює необхідність використання в компетенційному адміністративному законодавстві адміністративного розсуду. Встановлено, що юридична деонтологія в сучасному розумінні є надійним підґрунтям, на якому базується побудова професійних якостей сучасного публічного адміністратора.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Адміністративний розсуд та інструменти діяльності публічних адміністрацій: адміністративно-правовий та юридико-деонтологічний вимір
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Білик, Павло Петрович; Осадча, І. А.; Билык, Павел Петрович; Осадчая, И. А.; Bilyk, Pavlo P.; Osadcha, I. A.
    В статті увага приділена публічному адмініструванню в сучасному розумінні, як певному виду державно-владної діяльності, яка здійснюється через відповідні адміністративні процедури і є виконавчо-розпорядчою за своєю сутністю та призначенням. Доведено, що публічне адміністрування, як вид державно-владного впливу на суспільні відносини присутнє всюди, де суспільні відносини врегульовані за допомогою норм права, і призначене на втілення правових приписів в конкретні правові відносини. Публічне адміністрування відрізняється від державного управління в тому числі і формами та методами, які під час його здійснення застосовуються публічними адміністраторами. Від посадовця органу публічного адміністрування залежить набір тих інструментів, які він застосує для вирішення управлінської проблеми, адже на можливість вибору його уповноважує держава через відповідні нормативно-правові акти. Рівень довіри до професійного рівня публічного адміністратора з боку держави – найвищий, адже йому надається право діяти переважно на власний розсуд. Це вимагає поряд з статутним нормативно-правовим, необхідного юридико-деонтологічного регулювання діяльності посадовця органу публічного адміністрування.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Адміністративно-правове регулювання меж адміністративного розсуду в процесі прийняття управлінських рішень в системі публічного адміністрування
    (2020) Білик, Павло Петрович; Билык, Павел Петрович; Bilyk, Pavlo P.
    Останніми роками, як і протягом тривалого часу до цього, ефективність та результативність здійснюваних з боку апарату державного управління заходів щодо забезпечення реалізації прав, свобод та законних інтересів людини в суспільних відносинах, на жаль, не є такими, яких бажає суспільство. Це, серед іншого, пов’язано з низькою якістю тих адміністративних актів (управлінських рішень), які приймаються щоденно працівниками апарату державного управління (публічного адміністрування). Поглиблює невідповідність рівня ефективності та результативності управлінських рішень вимогам суспільства та стану врегульованості суспільних відносин надане законодавством право посадовим особам апарату державного управління (публічних адміністрацій) діяти на виконання покладених на них функцій за так званим «адміністративним розсудом».
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Адміністративно-правові механізми здійснення публічного врядування: сучасний стан та перспективи розвитку
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Білик, Павло Петрович; Bilyk, Pavlo P.; Билык, Павел Петрович
    Протягом тривалого часу об’єктивна державно-правова реальність і наукові розробки дослідників в галузі теорії державного управління, публічного адміністрування, публічного управління, публічного менеджменту, належного врядування тощо, нажаль, свідчать про існування кризи в організації системи владного впливу на суспільство та суспільні процеси і відносини з метою їх впорядкування. Часто дослідження та наукові суперечки стосуються не сутнісних характеристик і соціального призначення такого впливу, а, здебільшого, термінології та доктринального визначення
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Аксіологічний вимір адміністративного права як галузі публічного права: питання теорії
    (2017) Білик, Павло Петрович; Bilyk, Pavlo P.; Билык, Павел Петрович
    Останніми роками значно підвищилася зацікавленість науковців та практиків державного управління до питань трансформації державно-владного впливу вбік його відповідності так званій «службовій» ролі держави стосовно прав та свобод людини як найвищої соціальної цінності. В законодавстві, в теорії державного управління, в адміністративному праві і в практиці державно-управлінської діяльності відповідні трансформації відображені у становленні нового типу владного впливу з боку держави, який позначається терміном «публічне адміністрування». Не вдаючись до аналізу сутності категорії «публічне адміністрування», варто наголосити, що адміністративне право, здається, є провідною галуззю правового регулювання порядку адміністрування в публічній сфері.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Аксіологія ефективності державно-управлінської діяльності: адміністративно-правова складова
    (ГО «Правовий світ», 2016) Білик, Павло Петрович; Bilyk, Pavlo P.; Билык, Павел Петрович
    Ефективне державне управління та державно-управлінська діяльність, як головна форма його здійснення, виконують надзвичайно важливі функції у становленні та забезпеченні розвитку суспільства. Реформи суспільно-політичного простору в Україні переконливо свідчать, що повернення на траєкторію стійкого розвитку можливе лише за умов формування інструментів державного впливу на процеси самоврядування, адміністративно-політичного буття, економіки, фінансів, правопорядку,безпеки, оборони тощо. Потреби і виклики сьогодення вимагають налагодження системної, комплексної роботи щодо здійснення і завершення реформ, спрямованих на побудову сучасної, стійкої, відкритої й конкурентоспроможної у світовому масштабі економіки, формування професійної й ефективної системи державного управління, і зрештою – на підвищення добробуту українських громадян.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    «Дискреція» в юридичній діяльності: розуміння та деонтологічний вимір
    (2022) Лазар, М. В.; Білик, Павло Петрович; Bilyk, Pavlo P.
    Державне управління (публічне адміністрування), як свідчать здобутки наукових досліджень, є складним багатовимірним видом соціально-корисної діяльності, через здійснення якої відбувається забезпечення реалізації прав, свобод та законних інтересів осіб в державно-організованому просторі. Саме від рівня ефективності здійснюваних в процесі публічного адміністрування заходів значною мірою залежить рівень забезпеченості особам такого навколишнього середовища, в якому кожен учасник суспільних відносин, врегульованих нормами права, отримує гарантовану державою змогу реалізовувати весь комплекс наданих йому прав і свобод, а виконання ним юридичних обов’язків стає найбезперешкоднішим. Втім, сам процес здійснення такого владного впливу на суспільні відносини, яким є публічне адміністрування, відчуває «голод» правового регулювання. Це пов’язане переважно з тим, що заздалегідь на рівні законодавства є неможливим передбачити весь комплекс управлінських проблем, які публічним адміністраціям та їх посадовим особам доводиться щодня вирішувати, а, тим більше, – тих заходів та засобів, за допомогою яких ці передбачувані проблеми можуть бути вирішені в кожному конкретному випадку. Виходом з такого становища є наділення посадових осіб апарату управління (публічних адміністрацій) можливістю діяти на основі та в межах законодавства, але у спосіб, що обирається, виходячи із так званого «адміністративного розсуду».
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Загальнотеоретичні проблеми локального правового регулювання соціально-економічного розвитку регіонів україни
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2005) Білик, Павло Петрович; Bilyk, Pavlo P.; Билык, Павел Петрович
    Сьогодні, коли в Україні розбудові підлягають нові економічні відносини та система регіонального управління ними, проблема децентралізованого локально-правового регулювання отримала нового змісту. Сфера локального регулювання набула тенденції до розширення. Це пояснюється тим, що локальні правові норми, як основа локального правового регулювання, мають значно менший ступінь загальності порівняно з іншими видами норм, вони є вкрай гнучким та динамічним засобом впливу на внутрішньоорганізаційні відносини, дозволяють поповнювати прогалини в праві та оперативно приймати необхідні правові рішення, наблизити розробку та прийняття управлінських рішень до того рівня, на якому вони можуть бути найефективніше реалізовані. Як зазначається в літературі, необхідність напрацювання в Україні локальних правових актів зумовлена потребами динамічного розвитку науковотехнічного прогресу, зміною старих і формуванням нових організаційних форм суспільного виробництва, а також об’єктивно зумовленими процесами відставання законодавчого регулювання від потреб практики повсякденної виробничої та господарської діяльності
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Загальні питання аксіологічної оцінки адміністративного права
    (2016) Білик, Павло Петрович; Bilyk, Pavlo P.; Билык, Павел Петрович
    Адміністративне право є однією з найрельєфніших галузей публічного права України. За допомогою засобів адміністративного права (норми, відносини, законодавство, компетенція суб'єктів, способи реалізації норм) здійснюється зовнішнє вираження і юридичне оформлення публічного інтересу в управлінні. Публічний інтерес — це інтерес соціальної спільності, що визнаний, задоволений державою. Визнання публічності інтересу здійснюється шляхом його правового (юридичного) забезпечення (фіксації в нормах і встановленні механізму реалізації).
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Людиноцентризм як основа побудови відносин між державою та людиною і проблеми його законодавчого впровадження
    (2023) Суслов, Н. С.; Білик, Павло Петрович; Bilyk, Pavlo P.
    Зі здобуттям незалежності ідеологічна основа державо- та правотворення України докорінно змінилася. У тому числі, у доктрині адміністративного права України з’явилося таке поняття, як людиноцентризм. Таку назву загальній гуманістичний направленості діяльності органів публічного управління держави надав В. Авер’янов. В Україні, наразі, концепція людиноцентризму все ще далека від остаточної реалізації, через що обговорення цього питання не втрачає своєї актуальності.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Механізми публічно-правової і приватноправової регламентації суспільних відносин у адміністративно-політичній, соціально-культурній та господарській сферах
    (2016) Білик, Павло Петрович; Миколенко, Олександр Іванович; Миколенко, Олена Миколаївна; Смітюх, Андрій Володимирович; Степанова, Тетяна Валеріївна; Степанов, Сергій Валерійович; Стукаленко, Віктор Авксентійович; Стукаленко, Ольга Володимирівна; Чайковська, Валентина Володимирівна; Билык, Павел Петрович; Миколенко, Александр Иванович; Миколенко, Алена Николаевна; Смитюх, Андрей Владимирович; Степанова, Татьяна Валерьевна; Степанов, Сергей Валерьевич; Стукаленко, Виктор Авксентьевич; Стукаленко, Ольга Владимировна; Чайковская, Валентина Владимировна; Bilyk, Pavlo P.; Mykolenko, Oleksandr I.; Mykolenko, Olena M.; Smitiukh, Andrii V.; Stepanova, Tetiana V.; Stepanov, Serhii V.; Stukalenko, Viktor A.; Stukalenko, Olha V.; Chaikovska, Valentyna V.
    Запропонована монографія рекомендована для аспірантів і викладачів вищих навчальних закладів юридичної спрямованості. Монографію присвячено аналізу механізмів публічно-правової і приватноправової регламентації суспільних відносин у адміністративно-політичній, соціально- культурній та господарській сферах. У дослідженні аналізуються сучасні наукові підходи щодо визначення понять «правова регламентація» та «механізми правової регламентації», визначається роль публічного та приватного права в регулюванні суспільних відносин, характеризуються функції адміністративного права, розкриваються особливості адміністративно-правового та господарсько-правового регулювання публічних і приватних відносин в Україні, а також аналізується світовий досвід у цій сфері.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Організаційно-правові аспекти статусу Національного банку України
    (2014) Білик, Павло Петрович; Bilyk, Pavlo P.; Билык, Павел Петрович
    Стаття присвячена засадам визначення місця Національного банку України в системі органів державної влади. Від обрання правильної методології дослідження та визначення організаційно-правових питань статусу Національного банку України великою мірою може залежати оптимізація його контрольно-наглядової та регуляторної діяльності.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Податкове адміністрування і державне управління: адміністративно-правові характеристики змісту та співвідношення
    (Олді+, 2023) Білик, Павло Петрович; Bilyk, Pavlo P.
    Як відомо, на теренах нашої країни протягом вкрай довготривалого часу в сфері організації державно-владного впливу на суспільні відносини панувала руйнівна для прав і свобод людини ідеологія державно-управлінської організації впорядкування суспільних відносин. Її негативні прояви, попри всі намагання наукової спільноти та практики правозастосування, долаються і в умовах сьогодення щодня. Не оминули ці руйнівні засади і державно-владну сферу реалізації державної політики в галузі оподаткування. На превеликий жаль, попри всі конституційно встановлені засади людиноцентризму і соціально-орієнтованого вектору розвитку держави, сфера організації державної політики щодо оподаткування, заснована переважно на виключному підпорядкуванні платника податків владним приписам спеціально уповноважених державних органів та їх посадових осіб з віднесенням лише невеликої частини відносин на цій осі до управлення платника податків і певного вирівнювання його податково-правового статусу із аналогічним статусом органів податкового адміністрування.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Податкове право
    (2023) Білик, Павло Петрович; Bilyk, Pavlo P.
    У методичному посібнику наведено основні положення до вивчення дисципліни «Податкове право» для здобувачів першогого (бакалаврського) рі􀀐вня вищої освіти освітньо-професійної програми «Право» спеціальності 081 «Право». Основна мета посібника – надати методичну допомогу здобувачам вищої освіти у підготовці та вивченні дисципліни на аудиторних заняттях та у процесі самостійної роботи.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Поняття “регіон” та регіональна політика України
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 1999) Білик, Павло Петрович; Bilyk, Pavlo P.; Билык, Павел Петрович
    Протягом декількох останніх років значного поширення здобув термін “регіон”. Його застосовують в публіцистиці, в наукових роботах, на телебаченні, в політичних доповідях тощо. Говорять про регіонотворення, про регіональні особливості визначеного об’єкта, про регіони як одиниці адміністративно-територіального поділу. Але мало хто дає визначення терміна “регіон”. Звичайно, з контексту доповіді можливо зрозуміти про що йдеться. Але такі здогади неприпустимі в юридичній науці, об’єктом вивчення якої є регіон, та в законодавстві, яке намагається надати терміну “регіон” правове визначення. Слід зауважити, що ні в юридичній доктрині, ні в практиці ще не розроблене універсальне визначення поняття “регіон”.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Право і управління: теоретичні питання взаємозв’язку та їх практичне значення
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2014) Білик, Павло Петрович; Билык, Павел Петрович; Bilyk, Pavlo P.
    У статті розглянуті основні напрямки взаємодії права і управління з огляду на їх призначення у впорядкуванні суспільних відносин. Досліджено питання взаємного впливу права і управління, їх опосередкованість та взаємообумовленість. Окреслені сторони управління, що потребують належного правового регулювання. Визначено, яким чином право забезпечує процес управління і як ефективність управління залежить від рівня правового забезпечення.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Проблеми визначення податкового резидентства в умовах вимушеної еміграції українців
    (2023) Балабан, Д. М.; Білик, Павло Петрович; Bilyk, Pavlo P.
    Актуальність досліджуваної теми зумовлена тим, що з початку повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України велика кількість українців були змушені виїхати за кордон, щоб захистити себе та свої родини. Згідно із даними агентства ООН у справах біженців станом на 11 квітня більш ніж 8 млн біженців з України були зареєстровані на території Європи [1]. Як наслідок, одним з основних питань, яке хвилює українців, які вже тривалий час знаходяться за кордоном, є питання щодо визначення податкового резидентства. Огляд існуючих підходів до визначення податкового резидентства та дослідження методів уникнення подвійного оподаткування поставлено за мету в цих тезах.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Проблеми децентралізації управління соціально-економічним розвитком регіонів
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2000) Білик, Павло Петрович; Bilyk, Pavlo P.; Билык, Павел Петрович
    Реформування економічних стосунків в Україні, а також зміни, що відбуваються у сфері управління економікою, вимагають здійснення гнучкої та ефективної регіональної політики. Регіональна політика (або політика регіонального розвитку, як ії називають у країнах Європи)— це сукупність організаційно-правових та економічних заходів щодо поєдаан- ня загапьнодержавних та місцевих інтересів, що мають на меті рівноцінний та рівномірний розвиток усіх регіонів держави. Регіональна політика є основою для визначення побудови стосунків між рівнями влади по вертикалі, а також по горизонталі з виходом на міжнародний рівень, вступом до міжнародного поділу праці та міжнародних економічних зв’язків. А це, в свою чергу, становить підгрунтя для процвітання регіонів країни та держави взагалі, бо сильні регіони визначають силу держави.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace та ОНУ імені І.І.Мечникова copyright © 2009-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • Форма зворотнього зв'язку

We collect and process your personal information for the following purposes: Authentication, Preferences, Acknowledgement and Statistics.
To learn more, please read our
privacy policy.

Customize