Правова держава
Постійне посилання зібрання
Галузь і проблематика: У збірнику публікуються науково-теоретичні та практичні матеріали з актуальних загальнотеоретичних та галузевих правових питань, правозастосовної практики, пропозиції до законодавства, зарубіжний правовий досвід конституційної, судово-правової та адміністративно-правової реформ. Видання розраховане не тільки на юристів-науковців, а й на практиків, які черпатимуть із нього чимало корисного для своєї широкопланової діяльності, що сприятиме утвердженню базових цінностей цивілізованої потуги України – права, справедливості та моралі.
Сайт видання: http://pd.onu.edu.ua
Переглянути
Перегляд Правова держава за Автор "Balamush, Mariana A."
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Державна міграційна політика, державне управління і публічне адміністрування у сфері міграції: співвідношення та суб’єкти реалізації(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Баламуш, Мар'яна Анатоліївна; Баламуш, Марьяна Анатольевна; Balamush, Mariana A.В статті аналізується зміст та проводиться порівняльна характеристика понятья державна міграційна політика», «державне управління» і «публічне адміністрування» у сфері міграції. Висвітлюються особливості статусу Державної міграційної служби України як суб’єкта державної міграційної політики, державного управління і публічного адміністрування у сфері міграціїДокумент Звільнення особи з публічної служби як об’єкт адміністративно-правового регулювання(2022) Баламуш, Мар'яна Анатоліївна; Ківало, Людмила Вікторівна; Balamush, Mariana A.; Kivalo, Liudmyla V.У статті здійснено структурний аналіз адміністративно-правового регулювання порядку звільнення публічного службовця з посади. Обґрунтовано необхідність розгляду суспільних відносин, які виникають під час звільнення особи з публічної служби, через призму об’єкта адміністративно-правового регулювання. Зроблено висновок, що об’єкт адміністративно-правового регулювання звільнення особи з посад публічної служби є синтезом, по-перше, суспільних відносин, які вже врегульовані адміністративним правом (предмет адміністративно-правового регулювання), по-друге, суспільних відносин, які потребують адміністративно-правового регулювання (сфера правового регулювання), і, по-третє, суспільних відносин, які не регулюються адміністративним правом, але відчувають на собі опосередкований його вплив. З’ясовано, що предмет адміністративно- правового регулювання свідчить про результат правового регулювання відносин щодо звільнення осіб з посад публічної служби, сфера адміністративно-правового регулювання – про наявність прогалин в підставах і процедурі звільнення публічних службовців з займаних посад, а об’єкт адміністративно-правового регулювання – про наявність позитивного чи негативного опосередкованого впливу норм адміністративного права на інші суспільні відносини, які правом не регламентуються.Документ «Міграційне право» та «міграційний режим» як категорії юридичної науки(Одеський національний університет імені І.І. Мечникова, 2016) Баламуш, Марьяна Анатольевна; Balamush, Mariana A.; Баламуш, Мар'яна АнатоліївнаВ статті висвітлені дискусійні думки щодо використання в юридичній науці понять «міграційне право» та «міграційний режим», обґрунтовується їх місце у категоріальному апараті адміністративного права, доводяться переваги використання в чинному законодавстві та юридичній науці поняття «міграційний режим».Документ Політична служба в органах виконавчої влади (адміністративно-правовий аналіз)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Баламуш, Мар'яна Анатоліївна; Balamush, Mariana A.; Миколенко, Олена Миколаївна; Mykolenko, Olena M.У статті здійснено аналіз класифікації посад публічних службовців, яка поділяє посади у органах виконавчої влади на два види – адміністративні і політичні. Звернуто увагу на недоліки чинного законодавства, яке не дає переліку політичних посад у органах виконавчої влади та має прогалини щодо визначення правового статусу голови місцевої державної адміністрації. Доведено, що публічні службовці, які обіймають політичні посади, характеризується наступними ознаками: 1) призначаються на посади за процедурами, які передбачені нормами конституційного права; 2) є політиками або особами, які представляють інтереси політичних сил в уряді; 3) до них законодавство не висуває обов’язкових вимог щодо наявності практичного досвіду чи належного рівня фаховості; 4) вони підтримують зв’язок із суспільством через політичні технології і процедури; 5) до них не застосовується дисциплінарна відповідальність.Документ Правові гарантії як елемент структури міграційного режиму в Україні(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Баламуш, Мар'яна Анатоліївна; Баламуш, Марьяна Анатольевна; Balamush, Mariana A.В статті розкривається система правових гарантій, які забезпечують функціонування міграційного режиму в Україні та визначається їх місце серед елементів структури міграційного режиму. На підставі аналізу норм чинного законодавства та спеціальної літератури дається авторське визначення правових гарантій міграційного режиму.Документ Проблематика визначення адміністративно‑правового статусу службовців, що займають політичні посади в органах виконавчої влади(2021) Баламуш, Мар'яна Анатоліївна; Баламуш, Марьяна Анатольевна; Balamush, Mariana A.; Добровольська, Ніна Василівна; Dobrovolska, Nina V.; Добровольская, Нина ВасильевнаУ статті здійснено аналіз думок, представлених в наукових джерелах, стосовно ви- значення політичних посад в органах виконавчої влади та адміністративно-правового статусу службовців, які обіймають ці посади. Доведено, що публічна служба осіб, які обіймають політичні посади в органах виконавчої влади, характеризується наступни- ми ознаками: 1) законодавство передбачає конституційно-правову процедуру вступу на таку службу та порядок її проходження; 2) порядок реалізації повноважень осіб, які обіймають політичні посади, регламентується нормами адміністративного права; 3) службовці, що обіймають політичні посади, несуть, як правило, політичну відпові- дальність; 4) професіоналізм таких службовців проявляється в гармонійному поєднанні їх політичної та адміністративної діяльності.Документ Проблемні питання реалізації міграційного режиму в Україні та шляхи їх вирішення(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Баламуш, Мар'яна Анатоліївна; Баламуш, Марьяна Анатольевна; Balamush, Mariana A.В статті висвітлені проблеми реалізації міграційного режиму в Україні, розкриваються причини їх виникнення та особливості їх прояву у суспільному житті. Акцентується увага на вирішенні трьох основних проблем, які пов’язані з мінливістю міграційних процесів у світі, нестабільністю системи міграційних органів та неоднорідністю міграційно-правового статусу фізичних осіб.Документ Сучасний стан наукових досліджень міграційного режиму у доктрині адміністративного права(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Баламуш, Мар'яна Анатоліївна; Баламуш, Марьяна Анатольевна; Balamush, Mariana A.В статті розкривається історія розвитку наукової думки про міграційний режим в Україні як вид адміністративно-правових режимів, аналізують різні наукові підходи щодо визначення адміністративно-правових режимів та визначається місце міграційного режиму в системі правових режимів України. Акцентується увага на недостатньому рівні дослідження міграційного режиму як однієї із категорій адміністративного права.Документ Уповноважений у справах Європейського суду з прав людини як суб’єкт публічної служби(2023) Баламуш, Мар'яна Анатоліївна; Лазарєва, Мар'яна Іванівна; Balamush, Mariana A.; Lazarieva, Mariana I.У статті визначено і обґрунтовано правовий статус Уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини за критеріями та класифікаціями, що представлені в наукових джерелах. Встановлено, що система державних посад, діяльність яких спрямована на забезпечення та реалізацію в Україні прав і свобод людини та громадянина, не отримала ще цілісного і комплексного дослідження. Більшість інститутів у цій сфері працюють розрізнено і неконсолідовано. Аналіз положень чинного законодавства про публічну службу та наукових джерел, які присвячені видам публічної служби і статусу публічних службовців в системі органів виконавчої влади, дав можливість зробити висновок, що посада Уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини відноситься до політичних посад в системі органів виконавчої влади. Обумовлено це наступними чинниками: 1) правовий статус Уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини не відповідає ознакам та вимогам, що притаманні і висуваються до державних службовців, осіб патронатної служби та професійної служби; 2) законодавець неодноразово прирівнював статус Уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини із статусом заступника Міністра юстиції України, який визнається Законом України «Про центральні органи виконавчої влади» політичним службовцем в системі органів виконавчої влади.Документ Цілепокладання як інструмент вдосконалення адміністративно-правового регулювання політичної служби в Україні(2023) Баламуш, Мар'яна Анатоліївна; Миколенко, Олександр Іванович; Balamush, Mariana A.; Mykolenko, Oleksandr I.У статті розкриті особливості використання цілепокладання як інструменту вдосконалення адміністративно-правового регулювання політичної служби в Україні. Встановлено, що за останні тридцять років в нашій країні прийнято велику кількість нормативно-правових актів, які свідчать про наявність в Україні, окрім державної, патронатної та інших видів публічної служби, політичної служби. Проте, адміністративно-правове регулювання не встановлює засад політичної служби, зокрема, відсутні загальні вимоги щодо вступу, проходження і припинення служби на політичних посадах в органах публічного управління. З’ясовано, що політична служба, на відміну від інших видів публічної служби, має найгірше адміністративно-правове забезпечення. Власне, цілепокладання, як науковий методологічний прийом та інструмент вдосконалення правового регулювання, допомагає виявити причини такого становища в сучасній системі права України. Зроблено висновок, що причинами недостатнього адміністративно-правового забезпечення політичної служби в Україні є, по-перше, відсутність загальних цілей реформування публічної служби і одночасно відсутність цільового призначення політичної служби як невід’ємного і важливого елементу публічної служби в Україні, по-друге, другорядне (несерйозне) ставлення політиків, чиновників та суб’єктів законодавчої ініціативи до адміністративно-правового регулювання засад політичної служби в Україні, що яскраво видно по якості та кількості правових приписів у цій сфері.Документ Цілі міграційно-правового регулювання в Україні(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Баламуш, Мар'яна Анатоліївна; Баламуш, Марьяна Анатольевна; Balamush, Mariana A.В статті висвітлені дискусійні думки науковців щодо цілей міграційно-правового регулювання, аналізується стан нормативного закріплення цих цілей в національному законодавстві, пропонується авторське бачення системи цілей міграційно-правового регулювання.