Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці ФІФ
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці ФІФ за Автор "Kiosak, Dmytro V."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Соціальний устрій давніх суспільств(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Іванова, Світлана Володимирівна; Кіосак, Дмитро Володимирович; Киосак, Дмитрий Владимирович; Kiosak, Dmytro V.Курс "Соціальний устрій давніх суспільств" належить до категорії дисциплін за вибором для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 032 "Історія та археологія" (галузь знання 03 "Гуманітарні науки"). Курс викладається в першому семестрі другого року навчання та передбачає 3 кредити ECTS (90 академічних годин), розчленованих на три змістових модулі (які відповідають одному заліковому модулю). Форма підсумкового контролю – залік. Давня iсторія стосується тих далеких часiв, коли ще не було винайдено пиceмнocтi. Тому їй притаманні свої особливості джерел, способи їx здобування та аналізу, а також методи відтворення та осмислення минулого. Специфіка icтoричного дослiдження полягає в тому, що чим далi вглиб icтopiї людства спрямовано пізнання, тим більша хронологічна протяжність її пepioдiв, але, навпаки, менша загальна сума наших знань щодо кожного з цих перiодiв. Вiдтaк, найменше ми знаємо про початковий період icтopії людства. Oкpiм того, жодне джерело не дає нам прямого свiдчення про такі важливі аспекти життя найдавніших суспiльств, як соцiальна структура та відносини мiж людьми, сприйняття ними свiту та самих себе Своєрідність первісної історії визначається особливостями її пізнання та реконструкції. Єдиним джерелом тут виступають матеріальні залишки життєдіяльності людей, вивченням яких займається археологія. Значущість археологічних джерел полягає в їхній синхронності історичному процесові – кожна пам’ятка є ровесником якихось подій, а недоліки – в неповноті інформації та складності її розкодування. Інформаційний потенціал археологічних джерел зростає в системі загальних знань про закономірності розвитку первісних суспільств, які вивчає етнографія, та завдяки залученню інших наук гуманітарного та природного циклів. Це дає змогу сьогодні відтворити основні віхи в соціальній історії давніх суспільств на території України. Об'єктом курсу є давні (перед- та прото-історичні як і ранньоісторичні) суспільства. Предмет курсу полягає у вивченні сучасних можливостей реконструкції їх суспільного ладу, включаючи ієрархічні та гетерархічні структури, соціальні інститути та ситуативні стосунки. Мета полягає у вивченні студентами суспільного ладу у різні археологічні епохи та розгляді змін, які відбувалися у соціальних структурах давнього населення України.