Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці ФІФ
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці ФІФ за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 92
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ İнновацiйний характер категорiй сучасноï гуманiтаристики(2015) Богата, Лідія Миколаївна; Богатая, Лидия Николаевна; Bohata, Lidiia M.Курс «İнновацiйний характер категорій сучасноï гуманiтаристики» є складовою професiйноï підготовки студентiв-культурологiв. Категоріальний апарат будь-якоï дисципліни – це важливе пiдгрунття для ïï засвоєння. Дослiдження тих або iнших дисциплiнарних галузей свідчить про те, що з часом вiдбуваються певнi категоріальнi зсуви, змiни в категоріальних сiтках: з´являються нові категорiï, традицiйнi категорiï починають працювати у так званому «фоновому режимi» та навпаки: деякi «застарiлi» категорію отримують нове життя, що й можна назвати процесами категоріальних iнновацiй. Сучасна гуманiтаристика є дисципліною, що знаходиться на стадiï свого визначення. Гуманітарне знання містить приклади дуже вiдмiнних дефініцій цієї дисципліни, але багато з означень, що iснують, підкреслюють факти нескінченних міждисциплінарних змiшень, якi й формують суто гуманiтарнi дискурси. Такi змішення й призводять до того, що певні категорiï, що виникали в межах тієї або іншої дисциплiнарноï лакуни, починають дрейфувати у близькі гуманитарнi зони. Категорiï змiшуються, вибудовуються нові категоріальні сітки i ці процеси потребують пильноï уваги досiдникiв. Мета курсу – навчити студентiв орiєнтуватися в сучасному гуманiтарному унiверсумi знання, свiдомо оперувати фундаментальними категорiями гуманiтаристики.Документ Magna Carta : Велика хартія вольностей(2024) Чепіженко, Вадим Віталійович; Chepizhenko, Vadym V.Посібник містить переклад тексту та методичні рекомендації щодо роботи над другою темою практичних занять з освітнього компоненту «Історія середніх віків» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 032 Історія та археологія, а саме: «Велика хартія вольностей та її значення для розвитку світового конституціоналізму». Видання може бути корисне всім, хто цікавиться історією Середньовіччя, англознавством, історією правової думки тощо.Документ Актуальні питання історії та культури України(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Лопуга, Ореста Іванівна; Вінцковський, Тарас Степанович; Lopuha, Oresta I.; Vintskovskyi, Taras S.; Лопуга, Ореста Ивановна; Винцковский, Тарас СтепановичДисципліна «Актуальні питання історії та культури України» є невід'ємною складовою професійної підготовки за освітньою програмою студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти біологічного факультету, відіграє важливу роль у системі всієї гуманітарної підготовки особистості. Зміст програми курсу передбачає володіння студентами синтетичних знань з історії та культури України, головних тенденцій в історіографії історії України задля розуміння наукових альтернатив, комплексу міждисциплінарних знань у межах гуманітаристики, зосереджує увагу на теоретичних засадах культурології, особливостях розвитку української культури. В ситуації культурного розмаїття, коли в межах однієї державної території, зазвичай, історично співіснують різні народи, підвищується інтерес до національних особливостей історії та культури. Культурна самобутність власного народу є надзвичайно цінною. Феноменальність української історії та культури породжувалась і формувалась найбільшою мірою просторово-географічним та історичним чинниками. І це тісно пов‘язано з нинішніми реаліями становлення незалежної України, формування її матеріальних, духовних, моральних цінностей. Географічний, історичний та мовний чинники – найдавніші і найтриваліші в історії людства ще з доісторичних епох, з часів унікальної Трипільської культури. Історію української культури розглядають крізь призму національної культури. Методологічні засади дозволяють розкрити сутність та особливості національної історії та культури. Вона охоплює систему різноманітних форм національного життя, серед яких – історічні, географічні, господарські, побутові, ідеологічні, державно-правові, релігійні чинники. Українська історія та культура – органічна частина світової історії та культури. Відтак, опановуючи курс «Актуальні питання історії та культури України», треба звернути увагу на те, що культура українського народу є частиною світової культури, світової цивілізації. Вона розвивалася за спільними законами, в руслі розвитку європейської культури, хоча і має свої особливості, як і кожна національна культура. А історія України є інтегральною складовою загальноєвропейських історичних процесів, із взаємним впливом протягом тривалого проміжку часу. Дисципліна читається у першому семестрі першого року навчання студентів-бакалаврів. Для опанування курсу програмою передбачено 4 кредита ECTS, що становлять 120 академічних годин, з яких 28 годин лекційних та 18 годин семінарських занять. Курс складається із 2-х змістових модулів та передбачає 1 заліковий модуль. Форма підсумкового контролю знань студентів – іспит. Предметом вивчення дисципліни є історія та культура України від найдавніших часів до сьогодення, культурний процес і культурне буття українського народу в контексті історичної, політичної, економічної та культурологічної думки, матеріальні й духовні цінності українського народу, історична біографістика, історія політичних партій, повсякдення, військова історія.Документ Актуальні питання історії та культури України(Бондаренко М. О., 2024) Бачинська, Олена Анатоліївна; Юраш, Євгеній Олександрович; Bachynska, Olena A.; Yurash, Yevhenii O.У методичних рекомендаціях розкривається програма курсу, надано вказівки для опанування лекційним матеріалом, тематика практичних занять. Наведено список джерел та літератури до курсу, завдання для самостійної роботи, перелік тем для презентацій, форми контролю, критерії оцінювання, перелік контрольних питань. Для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальностями 014 – «Середня освіта (Хімія)», 102 – «Хімія» (освітньо-професійні програми «Хімія» та «Фармацевтична хімія»), другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 226 – «Фармація, промислова фармація».Документ Актуальні питання історії та культури України(Олді Плюс, 2024) Синявська, Олена Олександрівна; Лопуга, Ореста Іванівна; Syniavska, Olena O.; Lopuha, Oresta I.У методичних рекомендаціях розкривається програма курсу, даються вказівки для опанування лекційним матеріалом, тематика та рекомендації до практичних занять. Наведено список джерел та літератури до курсу, завдання для самостійної роботи, перелік тем для презентацій, форми контролю, критерії оцінювання, перелік контрольних питань. Для здобувачів біологічного факультету першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальностями 014.05 «Середня освіта (біологія та здоров’я людини)», 091 «Біологія та біохімія», 162 «Біотехнології та біоінженерія», 206 «Садово-паркове господарство».Документ Актуальні питання історії та культури України(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Вінцковський, Тарас Степанович; Vintskovskyi, Taras S.Методичні вказівки розроблені на основі стандартів вищої освіти України, нормативних документів Одеського національного університету імені І. І. Мечникова, містять загальні положення та рекомендації з актуальних питань історії та культури України, включають теми для аудиторного та самостійного вивчення дисципліни, методичні рекомендації для виконання самостійної роботи, теми рефератів, есе, тематику практичних занять і план до них, обов’язкові терміни для опрацювання до кожної теми практичного заняття, рекомендовану літературу й електронні ресурси. Методичні вказівки призначені здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти факультету психології та соціальної роботи спеціальності 053 «Психологія» ОНУ імені І. І. Мечникова, які вивчають курс «Актуальні питання історії та культури України».Документ Антропологія академічної спільноти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Прігарін, Олександр Анатолійович; Стоянова, Галина Миколаївна; Priharin, Oleksandr A.; Stoianova, Halyna M.Будь-якому професійному співтовариству властива не лише своя соціонормативна культура, але більш того, власна особлива субкультура професії. Під субкультурою професії домовимося розуміти сукупність стереотипів і норм поведінки, що склалися в професійному середовищі, які пронизують всі аспекти життя членів професійного співтовариства, що функціонують, в тому числі на рівні повсякденності і трансльовані через механізми традиції в рамках повсякденних практик, спеціальних ритуалізованих дій, професійного фольклору. Носієм професійної субкультури є професійне середовище, професійне співтовариство (в даному випадку це – академічне наукове співтовариство). До академічної наукової спільноти входять володарі даної професії, які мають відповідну освіту, працюють за фахом, а також поділяють більшу частину символіко-нормативного комплексу. Дисципліна «Антропологія академічної спільноти» викладається відповідно до освітньо-наукової програми підготовки за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти спеціальності 032 «Історія та археологія».Документ Археологія Буджака(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Дзиговський, Олександр Миколайович; Дзиговский, Александр Николаевич; Dzyhovskyi, Oleksandr M.Курс «Археологія Буджака» належить до числа дисциплін за вибором здобувача третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 032 «Історія та археологія». Курс читається у першому семестрі першого року навчання аспірантів. Для опанування курсу програмою передбачено 3 кредити ECTS, що становить 90 академічних годин. Курс складається з 4-х змістових модулів та передбачає 1 заліковий модуль. Форма підсумкового контролю знань аспірантів – залік. Предметом вивчення навчальної дисципліни «Археологія Буджака» є вивчення старожитностей населення степового межиріччя Дністра та Пруту і Дністра та Дунаю, котре мешкало на даній території, починаючи з кам’яного віку і завершуючи епохою Київської Русі. Метою курсу «Археологія Буджака» є сформувати у аспірантів знання стосовно старожитностей, що були досліджені на території степового межиріччя Дністра та Пруту і Дністра та Дунаю у процесі багаторічних археологічних досліджень та довести їм абсолютну правомірність використовувати матеріали даних старожитностей як основу для вивчення матеріальної культури давнього населення Буджака, різноманітних аспектів життєдіяльності племен і народів далекого минулого цієї території, а також використовувати ретельний аналіз конкретних артефактів для подальших історичних реконструкцій і узагальнень.Документ Архівна практика(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Синявська, Олена Олександрівна; Syniavska, Olena O.У вказівках подаються рекомендації щодо організації та проходження архівної практики на базі Державного архіву Одеської області. Наведено стислий огляд практики, визначено її мету й завдання, зміст, форми і методи контролю, методичні вказівки до практичної роботи в архіві, рекомендовані інформаційні ресурси. У додатках вміщено зразки документації. Для студентів бакалаврату спеціальності 032 «Історія та археологія» денної та заочної форми навчання факультету історії та філософії ОНУ імені І. І. Мечникова.Документ Архівознавство(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Синявська, Олена Олександрівна; Синявская, Елена Александровна; Syniavska, Olena O.У методичних рекомендаціях розкривається програма курсу, даються вказівки для опанування лекційним матеріалом, тематика практичних занять. Наведено список джерел та літератури до курсу, завдання для самостійної роботи, зразки тестів, перелік контрольних питань, методи контролю, розподіл балів. У додатках вміщено глосарій, перелік центральних, галузевих та місцевих (обласних) державних архівів, напрямки діяльності відділів Держархіву Одеської області, зразки архівної документації. Для студентів 3 курсу бакалаврату спеціальності 032 «Історія та археологія» денної та заочної форми навчання факультету історії та філософії ОНУ імені І. І. Мечникова.Документ Біографістика як напрям дослідження в історії філософії України(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Голубович, Інна Володимирівна; Крижановська, Тетяна Олександрівна; Старовойтова, Ірина Іванівна; Golubovych, Inna V.; Kryzhanovska, Tetiana O.; Starovoitova, Iryna I.Методичні рекомендації розроблені для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 033 Філософія факультету історії та філософії для дистанційної форми навчання для опанування матеріалу при підготовці до практичних занять, оформленні робіт при самостійному виконанні завдань.Документ Вопрос Хайдеrгер "Что такое метафизика?"(Одесский национальный университет имени И. И. Мечникова, 2014) Худенко, Андрій ВолодимировичМартин Хайдеггер родился 26 сентября 1889 года в южнонемецком городке Месскирх. Два года учился в гимназии иезуитов в Констанце. Зто недалеко: южнее Месскирха, на Боденском озере. Всю жизнь провел во Фрайбурге-в-Брейсгау или в его предместье - деревушке Тодтнауберг (сегодня туда можно добраться меньше, чем за час). Покидал Фрайбург лишь на 6 лет, когда преподавал в Марбургском университете (с 1922 по 1928 гг.). Умер во Фрайбурге 26 мая 1976 г. Похоронен в Месскирхе под одним камнем со своей женой Зльфридой Хайдеггер, урожденной Петри.Документ Вступ до вивчення курсу «Історія України»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Новікова, Людмила Володимирівна; Новикова, Людмила Владимировна; Novikova, Liudmyla V.«Вступ до вивчення курсу «Історія України» є вступною теоретичною частиною курсу «Історія України» та складається з одного змістового модулю. Тематично він є міждисциплінарним у відношенні до курсів «Український історіографічний процес в контексті еволюції світової науки», «Українське джерелознавство та археографія», «Історія Одеського (Новоросійського) університету» та ін. У матеріалах курсу подана комплексна авторська інтерпретація проблем, які висвітлюються у згаданих курсах. «Вступ до вивчення курсу «Історія України» призначений для студентів першого освітньо-кваліфікаційного рівню «бакалавр» напряму 03 «Гуманітарні науки», спеціальності 032 «Історія та археологія», спеціалізацій «Історія України в світовому контексті»; «Археологія, етнологія та охорона культурної спадщини»; «Європейські студії». Мета «Вступу до вивчення курсу «Історія України» полягає у формуванні у студентів уявлень щодо теоретичних (методологічних, джерелознавчих, історіографічних) питань курсу в цілому та стосовно традиції вивчення й викладання історії України в Одеському національному університеті, починаючи з періоду Новоросійського університетуДокумент Вступ до фаху(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Хмарський, Вадим Михайлович; Khmarskyi, Vadym M.Методичні рекомендації укладено згідно з програмою курсу «Вступ до фаху» орієнтовані для здобувачів першого (бакалаврського) рівня освіти, спеціальності 032 Історія та археологія. До уваги читачів пропонується стислий огляд змісту курсу, тематика лекцій, практичних занять, рекомендована література та питання для підсумкового оцінювання.Документ Давня та середньовічна історія України(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Бачинська, Олена Анатоліївна; Новікова, Людмила Володимирівна; Полторак, Володимир Миколайович; Bachynska, Olena A.; Novikova, Liudmyla V.; Poltorak, Volodymyr M.Курс «Давня та середньовічна історія України» розпочинає кількарічний нормативний курс «Історія України» для студентів бакалаврату. У методичних вказівках надані рекомендації по засвоєнню студентами змісту курсу, плани практичних занять, вміщено вимоги до самостійної роботи, список рекомендованої літератури тощо. Приділяється увага методам контролю знань. Видання призначене для використання в навчальному процесі бакалаврів другого року навчання.Документ Дослідження місцевої історії України, кінець XVIII – початок XX ст.: персоналії, історична реконструкція та інтерпретація(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Новікова, Людмила Володимирівна; Novikova, Liudmyla V.; Новикова, Людмила ВладимировнаІсторія дослідження місцевої історії України наприкінці XVIII – на початку XX ст. представляє собою окремий історіографічний, інтелектуальний та суспільний (включно з національним) феномен. Це зумовлено специфічними історичними обставинами періоду, в межах якого відбувалося становлення модерних європейських націй. У методичних вказівках вміщені матеріали теоретичного та практичного характеру, що сприяють як ознайомленню з різними аспектами проблематики, так і більш глибокому вивченню окремих питань. Методичні вказівки призначені для здобувачів третього (освітньо- наукового) рівня, а також для всіх тих, хто має відповідний науковий інтерес.Документ Електронні методичні вказівки до виконання кваліфікаційних робіт(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Петрова, Наталія Олександрівна; Сминтина, Олена Валентинівна; Чепіженко, Вадим Віталійович; Petrova, Nataliia O.; Smyntyna, Olena V.; Chepizhenko, Vadym V.Методичні вказівки містять загальні положення та рекомендації щодо написання, оформлення та захисту кваліфікаційних робіт на здобуття ступеня вищої освіти «магістр» зі спеціальності 032 «Історія та археологія». Видання призначене для здобувачів освітньо-професійної програми «Історія та археологія» другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 032 «Історія та археологія» та викладачів (наукових керівників і рецензентів) Одеського національного університету імені І. І. Мечникова.Документ Етнополітологія(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Стоянова, Галина Миколаївна; Stoianova, Halyna M.Дані методичні рекомендації допоможуть студентам у засвоєнні курсу «Етнополітологія». Вони зорієнтують студентів щодо підготовки до практичних занять, організації самостійної роботи та виконання індивідуального навчально-дослідного завданнях в межах даної роботи, а також у підготовці до заліку з даної дисципліни. Тут також міститься основний понятійно-категоріальний апарат та рекомендована література для поглибленого вивчення курсу.Документ Культурна антропологія(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Петриківська, Олена Сергіївна; Петриковская, Елена Сергеевна; Petrykivska, Olena S.Навчально-методичний посібник має на меті формування сучасного наукового уявлення про предмет, методи та історію культурної антропології; орієнтує студентів спеціальності «Культурологія» (рівень вищої освіти «бакалавр»), а також інших гуманітарних спеціальностей у проблематиці сучасної антропології. Антропологічна освіта розвиває у студентів навички постановки питань в рамках антропологічних понять замість власних неусвідомлюваних культурних категорій. Представлені методичні рекомендації для читання базових текстів з культурної антропології. Відповідно до програми курсу розглянуто теми «Культурна антропологія як наука: предмет, методи, історія становлення», «Головні напрямки антропологічної теорії в ХХ столітті», «Якісні дослідження», «Організація польового дослідження». Особливу увагу зосереджено на питаннях методології організації та проведення антропологічного дослідження, опанування навичками практичної роботи антрополога. Призначений для студентів гуманітарних факультетів та рекомендується всім, хто цікавиться проблемами сучасної антропології.Документ Методи наукових досліджень, аналіз та презентація результатів дослідження(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Сминтина, Олена Валентинівна; Smyntyna, Olena V.; Смынтына, Елена ВалентиновнаКурс «Методи наукових досліджень, аналіз та презентація результатів дослідження» належить до числа нормативних дисциплін (дисциплін професійної підготовки) та є складовою фахової підготовки за освітньою програмою «Історія та археологія» для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 032 «Історія та археологія» галузі знань 03 «Гуманітарні науки». Курс читається на другому році навчання здобувачів вищої освіти за програмою підготовки докторів філософії. Для опанування курсу програмою передбачено 3 кредити ECTS, що становить 90 академічних годин. Курс складається з 2 змістових модулів та передбачає 1 заліковий модуль. Форма підсумкового контролю знань студентів – іспит.