Иудаика в Одессе
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Иудаика в Одессе за Автор "Голубович, Інна Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ M. Bakhtin's theory of biography, methodology of the Jewish studies and modern biographical strategies in humanities(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Golubovych, Inna V.; Голубович, Інна Володимирівна; Голубович, Инна ВладимировнаI follow for the American philosopher prof. Simon Critchley (New School, New York) and Ukrainian philosopher prof. Vadim Menzhulin (Kyiv Mohyla Academy) that have proposed the title biographical turn» approximately the same meaning as linguistic turn», narrative turn», anthropological turn» etc. The philosophical background of the biographical/autobiographical tradition in culture, the nature and ontology of biography/ autobiography were investigated by German thinkers Wilhelm Dilthey (1833- 1911) and George Misch (1878-1965).(1) In my opinion, it was the first biographical turn» in methodology of Humanities. I can specify on some prominent examples of the deep scientific investigation of the nature of biography as the social and the cultural phenomenon in Russian and Ukrainian tradition.Документ Мульти-методологическое прочтение литературного текста: возможности и границы («Нос» Н.В.Гоголя в пространстве стратегий интерпретации)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2013) Голубович, Инна Владимировна; Голубович, Інна Володимирівна; Golubovych, Inna V.Моим письменным ответом на проект мульти-идеологического образования и особенно на вдохновляющий, провоцирующий и рождающий новые, неожиданные смыслы опыт мульти-идеологического прочтения шекспировского «Венецианского купца» вместе в д-ром Ури Гершовичем, станет реплика. Реплика в чисто одесском стиле- вопросом на вопрос. В ответ на вопросы, поднятые летним семинаром. проведенным в рамках факультатива по иудаике на философском факультете Одесского национального университета для меня вновь предельную актуальность приобрел вопрос о мульти- методологическом прочтении литературного текста, который стоял в центре внимания одного из образовательных семинаров научнопросветительского общества «Одесская гуманитарная традиция», членом которого я являюсь уже более 20-ти лет.