Жанрово-комунікаційні особливості памфлетів Миколи Хвильового доби «Камо грядеши» [дисертація]
Вантажиться...
Дата
2015
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Б. в.
Анотація
У дисертації досліджуються засоби комунікаційної ефективності
памфлетів Миколи Хвильового 1925 – 1926 років. Пояснена обумовленість у
памфлетному жанрі раціонального та емоційного начал, універсальним
комунікаційним засобом визначена сміхова оцінність, що виникає внаслідок
синтезу понятійного та образного мислення.
Сатиричний жанр відзначається двоплановістю (сплавом аналітичної та
белетризованої) оповіді. У основі памфлетів М. Хвильового перебуває стаття,
одиниці та операції логічного мислення скеровані на просвіту мас та
вироблення знань читачів як керівної сили до дій. Сатирична картина
політичної дійсності заселена антиподами творці – руйначі, засоби комічного
(іронія, гумор, дотеп та сарказм) та різновиди тропів (метафора, метонімія,
оксиморон, порівняння) сприяють виробленню бажаної оцінки та сміхової
реакції на негативне.
Діалогічність памфлетів на позатекстовому рівні спричинила виникнення
соціального діалогу, публічного обговорення гострих суспільних питань;
діалогізація публіцистичного викладу виконує комунікаційно-прагматичні та
комунікаційно-експресивні функції. Значимими елементами ефективної
комунікації автор-публіка є смислова структура (форма розгортання думки) і
композиція (взаємообумовленість окремих частин тексту).
Опис
Ключові слова
памфлет, публіцистична комунікація, вплив, переконання, саркастичний сміх, комунікаційна мета автора, практична дієвість, публіка
Бібліографічний опис
Жанрово-комунікаційні особливості памфлетів Миколи Хвильового доби «Камо грядеши» : дис ... канд. наук із соц. комунікацій / М. І. Слюсаренко . – Електрон. кн. – Київ, 2015. – 186 с.