Трейд-маркетинг як інструмент рекламного менеджменту та управління лояльністю споживачів
Вантажиться...
Дата
2024
Автори
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
Актуальність дослідження «Трейд-маркетинг як інструмент рекламного менеджменту та управління лояльністю споживачів» обумовлена стрімким розвитком ринкового середовища та зміною споживчих переваг, що вимагає від компаній впровадження ефективних стратегій для залучення та утримання клієнтів. В умовах високої конкуренції та насиченості ринку, трейд-маркетинг стає ключовим інструментом, що дозволяє не тільки оптимізувати рекламні зусилля, а й підвищити рівень лояльності споживачів через цілеспрямовану взаємодію з ними.
Метою дослідження є аналіз ролі трейд-маркетингу в сучасних стратегіях просування товарів та послуг, а також його вплив на формування та підтримку лояльності споживачів.
Завдання дослідження включають вивчення основ трейд-маркетингу та його значущості у рекламному менеджменті, виявлення механізмів управління лояльністю споживачів за допомогою трейд-маркетингових інструментів, оцінку ефективності методів, що застосовуються, а також аналіз поточних трендів та перспектив розвитку цієї галузі.
«Об’єктом магістерської роботи є теоретико-методичні та прикладні аспекти управління лояльністю споживачів.
«Предмет роботи – процес впровадження концепції лояльності у просуванні продуктів» підприємства.»
The relevance of the study "Trade-marketing as a tool of advertising management and consumer loyalty management " is due to the rapid development of the market environment and changes in consumer preferences, which requires companies to implement effective strategies for attracting and retaining customers. In conditions of high competition and market saturation, trade marketing becomes a key tool that allows not only to optimize advertising efforts, but also to increase the level of consumer loyalty through targeted interaction with them. The purpose of the study is to analyze the role of trade marketing in modern strategies for promoting goods and services, as well as its impact on the formation and maintenance of consumer loyalty. The research objectives include studying the basics of trade marketing and its significance in advertising management, identifying mechanisms for managing consumer loyalty using trade marketing tools, assessing the effectiveness of the methods used, as well as analyzing current trends and prospects for the development of this industry. The object of the master's thesis is the theoretical, methodological and applied aspects of consumer loyalty management. The subject of the work is the process of implementing the concept of loyalty in the promotion of products of the enterprise.
The relevance of the study "Trade-marketing as a tool of advertising management and consumer loyalty management " is due to the rapid development of the market environment and changes in consumer preferences, which requires companies to implement effective strategies for attracting and retaining customers. In conditions of high competition and market saturation, trade marketing becomes a key tool that allows not only to optimize advertising efforts, but also to increase the level of consumer loyalty through targeted interaction with them. The purpose of the study is to analyze the role of trade marketing in modern strategies for promoting goods and services, as well as its impact on the formation and maintenance of consumer loyalty. The research objectives include studying the basics of trade marketing and its significance in advertising management, identifying mechanisms for managing consumer loyalty using trade marketing tools, assessing the effectiveness of the methods used, as well as analyzing current trends and prospects for the development of this industry. The object of the master's thesis is the theoretical, methodological and applied aspects of consumer loyalty management. The subject of the work is the process of implementing the concept of loyalty in the promotion of products of the enterprise.
Опис
Ключові слова
073 менеджмент, менеджмент організацій та адміністрування, магістр, трейд-маркетинг, лояльність покупців, трейд-маркетингові інструменти, концепції лояльності, trade marketing, customer loyalty, trade marketing tools, loyalty concepts
Бібліографічний опис
Маммедов, Т. Трейд-маркетинг як інструмент рекламного менеджменту та управління лояльністю споживачів = Trade-marketing as a tool of advertising management and consumer loyalty management : кваліфікаційна робота магістра / Т. Маммедов. – Одеса, 2024. – 87 с.