Формування привабливого іміджу організації в сучасних умовах
Альтернативна назва
Formation of an attractive image of the organization in modern conditions
Вантажиться...
Дата
2024
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
У світі високої конкуренції та швидких змін сильний імідж організації стає конкурентною перевагою. В умовах глобалізації та підвищення соціальної відповідальності привабливий імідж організації є необхідною умовою для її стійкого розвитку, відіграє ключову роль у позиціонуванні компанії на ринку та побудові її стійкої репутації. Позитивний імідж організації привертає увагу споживачів, партнерів та інвесторів, збільшує рівень довіри до компанії, дає можливість розвивати довгострокові відносини з цільовою аудиторією. Це особливо важливо сьогодні, коли вимоги споживачів зростають, а доступ до інформації про компанію та її продукцію розширюється, коли вони можуть оцінити її серед конкурентів і зробити обдуманий вибір.
Метою кваліфікаційної роботи магістра є дослідження ключових факторів та інструментів формування іміджу організації та розробка пропозицій і рекомендацій щодо шляхів посилення його привабливості, враховуючи сучасні ринкові тенденції та вимоги споживачів, для забезпечення конкурентних переваг компаній, зокрема, на прикладі мережі пекарень «Хлібов». Завдання роботи полягають у такому: проаналізувати теоретичні основи формування іміджу організації, виявити його функції та завдання; охарактеризувати основні елементи структури іміджу організації; дослідити ключові фактори впливу на формування привабливого іміджу організації; виявити вплив цифрових технологій на імідж організації та поточні виклики і загрози для його формування; проаналізувати роль корпоративної соціальної відповідальності в формуванні іміджу організації; провести аналіз поточного іміджу організації на прикладі мережі пекарень «Хлібов» та сформулювати пропозиції і рекомендації щодо підвищення його привабливості.
Об’єктом дослідження є процес формування іміджу організації в сучасних ринкових умовах.
Предметом дослідження є методи, інструменти та фактори, що впливають на створення привабливого іміджу організації.
Методи дослідження: аналіз і синтез, порівняння та класифікація, спостереження, логічне узагальнення, описовий, табличний тощо.
Теоретичне значення дослідження полягає у виявленні сучасних тенденцій та умов формування іміджу організації з врахуванням впливу цифрових технологій, в узагальненні ключових викликів та загроз для формування іміджу організації. В роботі також представлено пропозиції і рекомендації щодо шляхів підвищення привабливості іміджу мережі пекарень «Хлібов».
Результати роботи рекомендовано використовувати в діяльності сучасних компаній, які спеціалізуються на виробництві та реалізації хлібобулочних виробів при формуванні внутрішнього і зовнішнього іміджу.
In a world of high competition and rapid change, a strong image of an organization becomes a competitive advantage. In the context of globalization and increasing social responsibility, an attractive image of an organization is a necessary condition for its sustainable development, plays a key role in positioning the company in the market and building its sustainable reputation. A positive image of an organization attracts the attention of consumers, partners and investors, increases the level of trust in the company, and makes it possible to develop long-term relationships with the target audience. This is especially important today, when consumer demands are growing and access to information about the company and its products is expanding, when they can evaluate it among competitors and make an informed choice. The purpose of the master's qualification work is to study the key factors and tools for forming an organization's image and develop proposals and recommendations on ways to enhance its attractiveness, taking into account current market trends and consumer requirements, to ensure competitive advantages of companies, in particular, using the example of the bakery chain «Khlibov». The objectives of the work are as follows: to analyze the theoretical foundations of forming an organization's image, identify its functions and tasks; to characterize the main elements of the structure of the organization's image; to investigate the key factors influencing the formation of an attractive image of the organization; to identify the impact of digital technologies on the organization's image and current challenges and threats to its formation; to analyze the role of corporate social responsibility in forming the organization's image; to analyze the current image of the organization using the example of the bakery chain «Khlibov» and to formulate proposals and recommendations for increasing its attractiveness. The object of the research is the process of forming an organization's image in modern market conditions. The subject of the research is methods, tools and factors that influence the creation of an attractive image of an organization. Research methods: analysis and synthesis, comparison and classification, observation, logical generalization, descriptive, tabular, etc. The theoretical significance of the research is to identify modern trends and conditions for forming an organization's image, taking into account the influence of digital technologies, in generalizing key challenges and threats to forming an organization's image. The paper also presents proposals and recommendations on ways to increase the attractiveness of the image of the bakery chain «Khlibov». The results of the work are recommended to be used in the activities of modern companies specializing in the production and sale of bakery products when forming an internal and external image.
In a world of high competition and rapid change, a strong image of an organization becomes a competitive advantage. In the context of globalization and increasing social responsibility, an attractive image of an organization is a necessary condition for its sustainable development, plays a key role in positioning the company in the market and building its sustainable reputation. A positive image of an organization attracts the attention of consumers, partners and investors, increases the level of trust in the company, and makes it possible to develop long-term relationships with the target audience. This is especially important today, when consumer demands are growing and access to information about the company and its products is expanding, when they can evaluate it among competitors and make an informed choice. The purpose of the master's qualification work is to study the key factors and tools for forming an organization's image and develop proposals and recommendations on ways to enhance its attractiveness, taking into account current market trends and consumer requirements, to ensure competitive advantages of companies, in particular, using the example of the bakery chain «Khlibov». The objectives of the work are as follows: to analyze the theoretical foundations of forming an organization's image, identify its functions and tasks; to characterize the main elements of the structure of the organization's image; to investigate the key factors influencing the formation of an attractive image of the organization; to identify the impact of digital technologies on the organization's image and current challenges and threats to its formation; to analyze the role of corporate social responsibility in forming the organization's image; to analyze the current image of the organization using the example of the bakery chain «Khlibov» and to formulate proposals and recommendations for increasing its attractiveness. The object of the research is the process of forming an organization's image in modern market conditions. The subject of the research is methods, tools and factors that influence the creation of an attractive image of an organization. Research methods: analysis and synthesis, comparison and classification, observation, logical generalization, descriptive, tabular, etc. The theoretical significance of the research is to identify modern trends and conditions for forming an organization's image, taking into account the influence of digital technologies, in generalizing key challenges and threats to forming an organization's image. The paper also presents proposals and recommendations on ways to increase the attractiveness of the image of the bakery chain «Khlibov». The results of the work are recommended to be used in the activities of modern companies specializing in the production and sale of bakery products when forming an internal and external image.
Опис
Ключові слова
073 менеджмент, менеджмент організацій і адміністрування, магістр, імідж організації, корпоративний імідж, структура іміджу, внутрішній імідж, зовнішній імідж, позитивний імідж, корпоративна соціальна відповідальність, organizational image, corporate image, image structure, internal image, external image, positive image, corporate social responsibility
Бібліографічний опис
Дем'яник, А. С. Формування привабливого іміджу організації в сучасних умовах = Formation of an attractive image of the organization in modern conditions : кваліфікаційна робота магістра / А. С. Дем'яник. – Одеса, 2024. – 104 с.