Мотивація персоналу страховиків в сфері медичного страхування в умовах турбулентності

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2023
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Вступ. Медичне страхування успішно практикується за кордоном, більшість населення Європи користується послугами охорони здоров’я за рахунок страхових компаній. Проте, в Україні не звикли до такого страхового продукту, і тому дуже складно довести необхідність страхової медицини та її переваги. Особливо важливим фактором просування послуг медичного страхування є кваліфікаційний рівень персоналу та володіння відповідними компетентностями в галузі охорони здоров’я. Тому при формуванні персоналу страхових компаній слід приділяти належну увагу професійному рівню фахівців та їх здатності до просування такого страхового продукту як медичне страхування. Однак наразі страхова галузь України стикається з ідеальним штормом, оскільки численні зовнішні фактори сходяться воєдино у часі, досягаючи свого апогею. Мета статті полягає в обґрунтуванні складових елементів моделі системи мотивації персоналу страхових компаній в умовах турбулентності як передумови підвищення конкурентоспроможності страхових компаній та стимулювання розвитку страхової медицини. В процесі дослідження авторами надається відповідь на такі дослідницькі питання: (1) які існують базові проблемні місця організаційно-фінансового характеру розвитку страхової медицини в Україні? (2) чи існує динаміка зміни персоналу страхових компаній в умовах турбулентності управління персоналом? Метод (методологія). На початку дослідження використано метод систематизації та зіставлення думок різних аналітиків і науковців при виявленні базових проблемних місць організаційно-фінансового характеру розвитку страхової медицини в Україні. Далі застосовуючи метод порівняння проаналізовано динаміку зміни персоналу ТОП-5 вітчизняних страхових компаній за показником отриманих страхових премій та закордонних страхових компаній аналогічних страхових груп в умовах турбулентності управління персоналом, а також наведено приклади зміни діяльності керівництва страхових компаній в умовах військових дій. У підсумку на підставі застосування методів структурно-логічного аналізу та аналізу стратегічних розривів обґрунтовано складові елементи моделі системи мотивації персоналу страхових компаній. Результати. Означено проблемні місця організаційно-фінансового характеру розвитку страхової медицини України із можливими заходами щодо поліпшення ситуації. Підкреслена необхідність постійного підвищення професійного рівня співробітників страхових компаній та розуміння специфіки функціонування галузі охорони здоров’я. Розкрито сутність умов турбулентності діяльності страхових компаній, під якими розуміються кліматичні зміни, умови пандемії та воєнні дії, що обумовлюють особливості мотивації персоналу як фактору підвищення конкурентоспроможності страхових компаній. Охарактеризовано складові елементи моделі системи мотивації персоналу страхових компаній в умовах турбулентності, зокрема критично важливе забезпечення людських ресурсів, стратегічний розвиток людських ресурсів, пошук найкращих талантів, індивідуальних переваг та планування розвитку кар’єрного шляху, програма допомоги працівникам, адаптивне навчання, розвиток навичок та потенціалу співробітників, організаційне лідерство, а також міжкультурна адаптація.
Introduction. Medical insurance is successfully practiced abroad, and the majority of the European population uses healthcare services at the expense of insurance companies. However, the population of Ukraine is not used to such an insurance product, and therefore it is very difficult to prove the need for insurance medicine and its benefits. A particularly important factor in the promotion of health insurance services is the qualification level of staff and their possession of relevant healthcare competencies. Therefore, when forming the staff of insurance companies, due attention should be paid to the professional level of specialists and their ability to promote such an insurance product as health insurance. Currently, the insurance industry in Ukraine is facing a perfect storm, as numerous external factors converge in time to reach their culmination. The purpose of the article is to substantiate the constituent elements of the model of the system of motivation of insurance companies' personnel in the conditions of turbulence as a prerequisite for increasing the competitiveness of insurance companies and stimulating the development of health insurance. In the process of the research, the authors answer the following scientific questions: (1) what are the basic problem areas of organisational and financial nature of the development of health insurance in Ukraine? (2) is there a dynamics of change in the personnel of insurance companies in the context of turbulence in HR management? Method (methodology). At the beginning of the research, we used the method of systematisation and comparison of opinions of various analysts and scholars to identify the main problem areas of organisational and financial nature of the development of health insurance in Ukraine. Next, based on the method of comparison, the authors analyse the dynamics of personnel changes in the TOP-5 domestic insurance companies in terms of insurance premiums received and foreign insurance companies of similar insurance groups in the context of turbulence in personnel management, and also provide examples of changes in the activities of insurance companies' management in the context of military operations. As a result, by applying the methods of structural-logical analysis and analysis of strategic gaps, the constituent elements of the model of the system of motivation of personnel of insurance companies are substantiated. Results. The problematic areas of organisational and financial nature of the development of health insurance in Ukraine with possible measures to improve the situation are identified. The need for continuous improvement of the professional level of insurance companies' employees and understanding of the specifics of the healthcare industry is emphasised. The article reveals the essence of the conditions of turbulence in the activities of insurance companies, which are understood as climate change, pandemic conditions and war, which determine the peculiarities of staff motivation as a factor in increasing the competitiveness of insurance companies. The authors describe the constituent elements of the model of the insurance companies' staff motivation system in the context of turbulence, in particular, critical human resources, strategic human resources development, search for the best talents, individual preferences and career development planning, employee assistance programme, adaptive learning, development of employees' skills and potential, organisational leadership, and intercultural adaptation.
Опис
Ключові слова
медичне страхування, охорона здоров’я, мотивація персоналу, управління персоналом, професійні компетентності, турбулентність, health insurance, healthcare, staff motivation, HR management, professional competences, turbulence
Бібліографічний опис
Дем'янчук М. А. Мотивація персоналу страховиків в сфері медичного страхування в умовах турбулентності / М. А. Дем'янчук, О. В. Рудінська, В. Я. Князькова // Економічний аналіз. – 2023. – Т. 33, № 4. – С. 129–142.
ORCID:
УДК