Формування цифрової компетентності майбутнього вчителя через використання сучасних інтернет-сервісів

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2023
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Активна цифровізація суспільства вимагає від системи освіти формування цифрових компетенцій на ранніх етапах підготовки. Виходячи з цього, від рівня сформованості цифрової компетентності вчителя залежить й якість організації процесу навчання (онлайн та офлайн форматах), рівень мотивації учасників навчального процесу, рівень якості освітнього процесу та як кінцевий результат сформованість цифрової компетентності самих учасників освітнього процесу. Активний перехід на офлайн формат навчання в цілому по системам освіти у світі показав необхідність більше детального вивчення проблеми впровадження інтернет-сервісів у підготовку вчителя, а також визначив найбільш проблемні та складні моменти організації дистанційного навчання. У статті розглядається проблема формування цифрової компетентності вчителя. Автори проводять аналіз ефективності використання інтернет-сервісів в організації дистанційного навчання: недоліки та переваги з точки зору студентів та викладачів, рівень володіння інтернет-сервісами та політику використання. За результатом узагальнення інтеренет-сервісів Web 2.0. та проведеного огляду науково-методичної літератури з проблем технології організації дистанційного навчання, використання методів та засобів дистанційного навчання ми визначили найбільш вживані інтернет-сервіси на теперішній час у ЗВО. Серед них: використання різних форм дистанційної комунікації між учасниками освітнього процесу – соціальна мережа Facebook , блоги педагогічних працівників, електронне листування, відеозаняття з використанням YouTube-каналу; система гіпермедіа WWW; хмарні технології – хмарні платформи GoToMeeting, Google Classroom, Microsoft Teams, Cisco WebEx, Сlass Dojo, Classtime; безкоштовні сервіси для онлайн зустрічей та відео конференцій Zoom, Skype Meet Now, Freeconferencecall. Google Hangouts/Meet; платформа відкритих онлайн-курсів – Prometheus, Coursera. За результатами проведеного опитування автори пропонують технологію формування цифрової компетентності вчителя. У статті описується досвід впровадження методичних рекомендацій «Інтернет-сервіси для організації навчання у дистанційному форматі». Автори аналізують можливості використання інтернет-сервісів в аудиторній та позааудиторній роботі. Впровадження методичних рекомендацій проходить у рамках курсу «Педагогіка» для студентів першого рівня освіти (бакалаврського) . На основі запропонованих критеріїв автори описують ефективність запропонованих рекомендацій.
The active digitalization of society requires the education system to form digital competencies at the early stages of training. Based on this, the quality of the organization of the learning process (online and offline formats), the level of motivation of the participants in the scientific process, the level of quality of the educational process, and, as a result, the formation of the digital competencies of the participants themselves depend on the level of formation of the digital competencies of the teacher. The active transition to an offline learning format in general in the world's education systems has shown the need for a more detailed study of the problem of introducing Internet services in teacher training, and also highlighted the most problematic and difficult moments of organizing distance learning.The paper deals with the problem of the formation of the teacher's digital competence. The authors analyze the effectiveness of the use of Internet services in the organization of distance learning: the difficulties and advantages from the point of view of students and teachers, the level of knowledge of Internet services, and the use policy. Based on the result of generalization and review of scientific and methodological literature on the problems of distance learning technology, we have identified the most frequently used internet services currently in the period of distance learning. Among them: the use of various forms of remote communication between participants in the educational process-the social network Facebook, teachers' blogs, electronic correspondence, video tutorials using the YouTube channel; the WWW hypermedia system; cloud technologies – cloud platforms GoToMeeting, Google Classroom, Microsoft Teams, Cisco WebEx, Class Dojo, Classtime; free services for online meetings and video conferences Zoom, Skype Meet now, Freeconferencecall. Google Hangouts / Meet; open online course platform-Prometheus, Coursera. Based on the results of the survey, the authors propose a technique for the formation of the digital competence of future teachers. The paper describes the experience of implementing the methodological recommendations "Internet services for organizing distance learning". The authors analyze the possibilities of using Internet services in the classroom and extracurricular work. The introduction of methodological recommendations takes place within the framework of the course "Pedagogy" for students of the first level of education (bachelor's). Based on the proposed criteria for assessing the level of students' knowledge of Internet services, the authors describe the effectiveness of the proposed recommendations.
Опис
Ключові слова
компетентнісний підхід, цифрова компетентність вчителя, інтернет-сервіси, професійна підготовка, competence approach, teacher's digital competence, Internet services, professional training
Бібліографічний опис
Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького держ. пед. ун-ту ім. Івана Франка. – Дрогобич : Гельветика, 2023.
ORCID:
УДК