Статті та доповіді ІМО
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Педагогічний дискурс як технологія оволодіння українською мовою як іноземною на початковому етапі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Любецька, Вікторія Валеріївна; Liubetska, Viktoriia V.; Любецкая, Виктория Валерьевна; Шахіна, Юлія ГригорівнаПоряд з традиційними, усталеними поняттями сучасні дослідники опановують й ті поняття, що поступово вводяться в науковий обіг лінгвістики й методики навчання мови. До таких належать поняття педагогічного дискурсу, неоднозначно трактоване різними гуманітарними науками, де зустрічається широке й вузьке його тлумачення. У запропонованому дослідженні розглянуто поняття «педагогічний дискурс» та описано особливості і важливість педагогічного дискурсу як технології викладання української мови для студентів-іноземців підготовчих відділень закладів вищої освіти.Item Применение лингвокультурологического метода в процессе обучения фразеологии инофонов(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Арефьєва, Наталія Георгіївна; Arefieva, Nataliia H.; Арефьева, Наталья ГеоргиевнаВ разделе рассматривается обучение фразеологии иностранцев в тесной связи с лингвострановедением и лингвокультурологией. Представлен обзор учебных фразеологических словарей и пособий по обучению фразеологии инофонов. Предложена оригинальная лингвометодическая модель обучения фразеологии в иностранной аудитории, в основе которой лежит лингвокультурная составляющая.Item Экспрессивное значение универбатов с суффиксом -к (-а) (материалы для работы с иностранными студентами)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Мазурок, Ірина Леонидівна; Mazurok, Iryna L.; Мазурок, Ирина ЛеонидовнаХарактерний для мовлення компресивний словотвір викликан прагненням до стислості і експресії. Створена замість словосполучення однословна номінація (універбат) характеризується стійкістю в мові, може бути розглянута як фонова лексика, яка також здатна виражати емоційний стан мовця. Включення в активний словник іноземних студентів цілого пласта універбатів сприяє формуванню їх мовної та комунікативної компетенції, подоланню психологічного бар'єру в спілкуванні.Item Гастрономический код русско-украинской культуры в аспекте языковой подготовки иностранцев (на материале фразеологии)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Арефьєва, Наталія Георгіївна; Arefieva, Nataliia H.; Арефьева, Наталья ГеоргиевнаУ статті розглядаються російсько-українські фразеологічні культурні кореляції в аспекті викладання російської / української мови як іноземної. Основою кореляцій є культурні символи у світлі гастрономічного коду російсько-української культури.Item До ювілею кафедри мовної та загальногуманітарної підготовки іноземців(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Арефьєва, Наталія Георгіївна; Arefieva, Nataliia H.; Арефьева, Наталья Георгиевна; Черновалюк, І. В.В статті узагальнюється досвід роботи кафедри, представлено результати роботи науково-педагогічного колективу за останній період, розглянуто основні напрямки та перспективи розвитку кафедриItem Екстралінгвістичні аспекти викладання Української / Російської мови як іноземної(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Рева-Лєвшакова, Людмила Володимирівна; Рева-Левшакова, Людмила Владимировна; Reva-Lievshakova, Liudmyla V.У статті розглядаються екстралінгвістичні особливості викладання мови. Подано аналіз різних точок зору на екстралінгвістіку як поняття у зв’язку з полемічними твердженнями про синонімічність екстралінгвістики та існування групи екстралінгвістичних дисциплін. Проведено деякий екскурс в етимологію поняття через звернення до структуралізму Ф. де Сосюра. Порушено важливе питання психологизації можливостей викладання української / російської мови як іноземної.Item О развитии коммуникативной компетенции иностранных студентов в процессе изучения курса – «интерактивный практикум по русскому языку»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Любецька, Вікторія Валеріївна; Любецкая, Виктория Валерьевна; Liubetska, Viktoriia ValeriivnaВ предложенной статье осмысливается формирование и развитие коммуникативной компетенции у иностранных студентов в рамах курса «Интерактивный практикум по русскому языку». Коммуникативная компетенция включает в себя языковую, речевую и социокультурную компетенции. Курс «Интерактивный практикум по русскому языку» формирует коммуникативные компетенции (общее владение языком, знания о мире, современном украинском обществе, культуре, обучении и т.д.), столь необходимые иностранному студенту для осуществления культурного и профессионального общения.