Особливості особистісної зрілісті вчителів
Вантажиться...
Дата
2017
Автори
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечников
Анотація
Людина в постмодернізмі є істотою, що
заплуталася, вона біо-психо-соціальна за своєю природою та
інтерсуб’єктивна за способом свого існування, в умовах плинної сучасності
людина повинна діяти, планувати й прораховувати можливі здобутки й
втрати в результаті своїх дій (або бездіяльності) в умовах постійної
невизначеності. В основі постмодернізації відбвається зсув від цінностей
«матеріалістичних», з наголосом на економічній і фізичній безпеці, до
цінностей «постматеріальних», з актуалізацією і акцентуванням уваги на
питаннях індивідуального саморозвитку і якості життя, які і становлять базис
різних ідентичностей. Антропологія постмодернізму показала наявність
потреби нового погляду на особистісну зрілу людину, що пов'язана із
ставленням людини до себе та власної діяльності, із проявом активності в
соціумі, творчим вирішенням життєвих планів і поставлених завдань.
Особистісна зрілість розглядається вченими як один із структурних
компонентів зрілої людини (Ю.З.Гільбух, Г.Олпорт та ін.). При цьому
враховується, що особистісна зрілість включає такі важливі якості
особистості як: відповідальність (З.Н.Борисова, К.А.Клімова,
К.М.Муздибаєв, Г.С.Пригін, Ж.Піаже, Дж.Роттер, М.В.Савчин, Т.С.Славіна
та ін.); самостійність (Є.І.Головаха, В.І.Слободчиков та ін.); самоствердження
(К.А.Абульханова-Славська, А.І.Анциферова, Б.Ф.Ломов, О.М.Леонтьєв,
А.В.Петровський, Н.І.Рейнвальд, С.Л.Рубінштейн та ін.); адекватне
цілепокладання (І.В.Дубровіна, Г.М.Прихожан, Н.Н.Толстих та ін.). Значний
доробок в аналіз психологічних проблем особистісної зрілості внесли
Б.Г.Ананьєв, М.І.Алексєєва, М.Й.Боришевський, О.Г.Мороз,
С.Д.Максименко, К.М.Муздибаєв, О.В.Киричук, А.О.Реан, В.А.Семіченко,
Д.І.Фельдштейн, Особливе місце у розв’язанні проблеми особистісної
зрілості належить працям М.Й.Боришевського, Л.Ф.Бурлачука,
О.В.Киричука, Г.С.Костюка, І.С.Кона, В.В.Сафіна й іншим. У сучасній
психологічній науці до визначення поняття особистісної зрілості та її4
соціально-психологічної характеристики існує велика кількість підходів, які
не суперечать один одному, а скоріше доповнюють один одного.
Проблематика особистісної зрілості в Україні розроблялась у таких векторах:
а) автентичності особистості, як прагнення людини до самостворення через її
здатність до вчинку (за В. Татенко); б) визначення рівнів особистісної
зрілості, якими, за Л. Лєпіховою, є соціалізація і соціально-психологічна
компетентність; в) виділення психологічних рис зрілої особистості (Л.
Овсянецька)
Опис
Ключові слова
6.030102 психологія, вчителі, особистість, зрілість
Бібліографічний опис
Пучкова, Г. П. Особливості особистісної зрілісті вчителів = Peculiarities of teachers' personal maturity : дипломна робота бакалавра / Г. П. Пучкова ; наук. кер. З. О. Кіреєва ; ОНУ ім. І.І. Мечникова, ІМЕМ, Каф. загальної психології та психології розвитку особистості . – Одеса, 2017 . – 62 с.