Статті та доповіді ФПСР, Психологічні науки
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті та доповіді ФПСР, Психологічні науки за Ключові слова "[796.3:796.01:159.9]"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Емоційний інтелект як ресурс конкурентоспроможності у спортивній ігровій діяльності(Харківська державна академія фізичної культури, 2022) Чернявська, Тетяна Павлівна; Чернявская, Татьяна Павловна; Chernyavska, Tetyana P.У цій статті наведено результати теоретичного аналізу проблеми емоційного інтелекту як ресурсу конкурентоспроможності спортсменів у спортивній ігровій діяльності. Актуальність дослідження обумовлюється тим, що сучасний спорт вищих досягнень характеризується високими фізичними та психологічними навантаженнями, спрямованістю на досягнення максимально високих результатів, жорсткою конкуренцією суперників. Емоційний інтелект розглядається як психологічний феномен, який досліджується за допомогою різних ідей, теорій, концепцій, категорій: емоції, почуття та переживання, емоційний стан, емоційно-вольова регуляція, емоційна зрілість особистості (Ф. Василюк, В. Вілюнас, К. Ізард, Є. Ільїн, Г. Орме, О. Саннікова, О. Чебикін, П. Екман); емоційний інтелект, емоційно-соціальний інтелект, емоційна компетентність (R. Bar-on, Д. Гоулман, J. Mayer, P. Salovey); емоційна стійкість, надійність, регуляція, які забезпечують конкурентоспроможність спортсменів в процесі змагань (Р. Агавелян, Г. Горська, Н. Ільясова, С. Кас’янова, В. Пірожкова). Мета статті – проаналізувати сучасні психологічні уявлення про природу емоційного інтелекту як ресурсу конкурентоспроможності у спортивній ігровій діяльності. Методи дослідження: аналіз, порівняння, систематизація, узагальнення сучасних наукових джерел та результатів емпіричних досліджень психологічного змісту досліджуваної проблеми. Результати дослідження показали важливість розвитку емоційного інтелекту спортсменів для забезпечення їх конкурентоспроможності у змагальній діяльності, однак враховуючи неоднорідність результатів теоретичних та емпіричних досліджень, є потреба подальших наукових досліджень цієї проблеми. Висновки полягають у тому, що специфіка спортивної ігрової діяльності потребує розвитку емоційного інтелекту та всіх його складових для зниження ситуативної тривожності спортсменів перед змаганнями і навіть підвищення їх конкурентоспроможності.